PDA

Bekijk Volledige Versie : spook-klanten/automatische incasso's



MaffeMuis
20/12/04, 11:15
Beste mensen,

Wat is er te doen aan automatische incasso's die worden afgeschreven door bedrijven, die niet ingedient zijn door jou? kan ik hier een schadebedrag over krijgen?

Inmiddels wordt het bedrag door de bank terug geboekt, kost 1 dag. En heb contact gehad met het bedrijf die het incasso heeft uitgevoerd.
Deze zeggen dat het gebeurt is door een persoon, die het via "digitaal ondertekenen" heeft gedaan, maar ze kunnen de persoon niet achterhalen (tot nu toe), omdat ik niet een groot bedrijf ben, en geen groot buget heb, ben ik wel voor 1 dag dit bedrag kwijt.

Omdat ik bang ben dat dit vaker kan/zal gaan gebeuren, is hier wat tegen te doen? Want wat gebeurt er als ik het pas in een veel later stadium had ondekt? Dan had ik kunnen fluiten naar me centen?

Graag wil ik ook weten wanneer mensen gebruik kunnen maken van digitaal ondertekenen, moeten mensen dan eerst per fax/post gegevens naar jullie toe mailen, of vragen jullie niet naar een ID bijv?

zal het de naam niet noemen, van het bedrijf. maar het is wel een mede hosting bedrijf, om het niet in een kwaad daglicht te zetten.

maar wil dus graag weten, of iemand hier ervaring in heeft.

Triloxigen
20/12/04, 11:19
Hier valt niks aan te doen, automatische incasso is bedacht om te zorgen dat dus een bedrijf geld af kan schrijven, dit handigheid is voor de client, die hoeft dan niks meer te doen.
Maar daardoor kunnen wel dit soort dingen gebeuren.

Maar als een bedrijf dit vaker doet zijn ze hun rechten om dit te doen zo kwijt.

MaffeMuis
20/12/04, 11:27
En tegen de persoon die mijn bankrekeningnr (mis)(ge)-bruikt?

V. Kleijnendorst
20/12/04, 11:29
Je kan de tegenrekening blokkeren, zodat deze niet meer kan incasseren vanaf je rekening.

Dat noem je een selectieve blokkade.

Xerious
20/12/04, 11:57
Een automatische incasso is ook binnen een x aantal dagen in te trekken. Dan krijg je het geld teruggestort.
Daarvoor moet je contact met je bank opnemen!

WouterSp
20/12/04, 12:04
Hmmm, kan je mij de naam eens PB-en?
Vorige maand hetzelfde gehad. Geld afgeboekt door een hostingbedrijf waar ik helemaal geen klant ben of ben geweest. Ik heb het gewoon terug laten boeken bij de bank en een blokkade op mijn rekening laten zetten voor dat bedrijf en voor elk bedrag.

Triloxigen
20/12/04, 13:13
Origineel geplaatst door MaffeMuis
En tegen de persoon die mijn bankrekeningnr (mis)(ge)-bruikt?

IP opvragen en klacht indienen bij zijn ISP.

V. Kleijnendorst
20/12/04, 13:23
Origineel geplaatst door Triloxigen


IP opvragen en klacht indienen bij zijn ISP.

huh?

Ip opvragen bij wie? En wat heeft zijn IP ermee te maken? En wat zou de klacht bij de isp zijn? Dat staat toch totaal los van de incasso?!

®on
20/12/04, 14:30
Origineel geplaatst door Xerious
Een automatische incasso is ook binnen een x aantal dagen in te trekken.
30 dagen @ Rabo. Heb geen idee of dit ook bij andere banken zo is.

InstantXs
20/12/04, 15:03
Origineel geplaatst door headout

30 dagen @ Rabo. Heb geen idee of dit ook bij andere banken zo is. ]
Afhankelijk van de soort incasso is dit bij alle banken gelijk, aangezien dit via interpay gebeurd.

Triloxigen
20/12/04, 15:20
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


huh?

Ip opvragen bij wie? En wat heeft zijn IP ermee te maken? En wat zou de klacht bij de isp zijn? Dat staat toch totaal los van de incasso?!

Hij heeft het over misbruik maken van zijn bankrekening nummer.
Ik ga ervanuit dat hij bedoeld dat zijn bankrekening nummer wordt ingevuld bij online winkels, en op dit manier dus wordt misbruikt.

Ok, misschien een iets te rijke fantasie...

MaffeMuis
20/12/04, 15:46
Omdat dit een zakelijke rekening is, geldt het maar 5 dagen een terugvordering, indien het dus een misbruik is. en je kan het aantonen, stelt de bank een onderzoek in. Dan maakt het niet uit hoelang het geleden is. Het bedrijf moet dan een Hand-tekening tonen enzo.
Ik dacht dat je altijd ook een copy van je ID moest sturen voor zulke dienste, voordat je zoiets kan doen. Aangezien het ook een pakket domein is, heb je dit toch ook nodig voor NL domeinen te reggen.. erg vreemd zaakje blijf ik dit vinden.

Het eerste wat ik het bedrijf vroeg is of ze een IP nummer hadden, nee die hadden ze niet. maar ze zouden me op de hoogte houden. ben benieuwd.
Me bank stelde voor om gewoon het bedrag terug te vorderen, want het bedrijf wilde wel mee werken, door een credit-factuur te maken. Maar omdat het een postbank nummer is, gaan er weer een aantal dagen overheen. Dus dan werkt een terugvordering sneller en duidelijker. Hopelijk gebeuren deze dingen niet vaker, kost je een heleboel tijd.

VvS
21/12/04, 04:25
Zo heb ik 2 keer een onterechte factuur gekregen... Welke ik niet heb betaald. Bij de 2de keer een mailtje gestuurd met een klacht.

Iemand had dus mijn adresgegevens gebruikt voor hosting enzo...

MaffeMuis
21/12/04, 10:17
En vandaag weer een bedrag zonder onze toestemming afgeschreven van een ander hosting-bedrijf.

®on
21/12/04, 10:21
Haalt iemand een grap (:rolleyes: ) uit met je ofzo?

MaffeMuis
21/12/04, 10:25
Hoop het niet voor die persoon, want op advies van de bank, ga ik aangifte doen dan diefstal en valsheid in geschrifte.

®on
21/12/04, 10:31
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Hoop het niet voor die persoon, want op advies van de bank, ga ik aangifte doen dan diefstal en valsheid in geschrifte.
Succes en sterkte dan maar. Vervelende situatie al met al.

wbakker-letsgoonline
21/12/04, 15:26
Bij ons wordt automatische he ip adres van de persoon opgeslagen in de database. Beetje raar dat dat hosting bedrijf dat niet heeft. Hoop alleen voor je dat het voor je ophoudt en goed komt.

zb-anna
21/12/04, 16:52
waarna de politie niks doet met deze aangiftes, tenzij er heel veel binnenstromen.

PeterT
21/12/04, 17:00
En zelfs dan heb je nog geen garantie dat ze iets doen..

PeterT
21/12/04, 17:01
Tip: Haal je rekeningnummer van je site af en zet het alleen in je facturen.