PDA

Bekijk Volledige Versie : Personeel / Kantoor of niet ?



bromnl
19/12/04, 18:38
Hey,

Zijn jullie eerlijk als ze vragen hoeveel personeel je hebt ?

Ik heb ervaringen met webhosters die met 2 man waren en die een heel kantoor vol hadden zitten.

Maar de persoonlijkheid gaat er wel snel vanaf als je een kantoor vol hebt.
En je mist het aanspreekpunt, mail je naar sales@ een vraag krijg je een mail terug dat hij naar office@ moet.

En kwa professionaliteit vind ik het bedrijf met 2 man ook heel erg goed.

En hoe zit het met een kantoor pand ?
Doen jullie het lekker vanaf huis om de kosten goedkoper te houden ? (die je vanzelfsprekend anders ook door moet rekenen aan je klanten.)

Dus vertel hoe doen jullie het, en waarom...

EricV
19/12/04, 19:05
Zelf ben ik de enige die full-time werkt. Daarnaast heb ik nog part-time freelancers in dienst voor het beheer (1 vast, 1 in noodgevallen) en een persoon voor coding werk.
Daarnaast goede contacten met mijn hardware leverancier wat mij minder werk kost qua bouwen/testen, maar ook goede garanties geeft mocht iets stuk gaan. In sommige gevallen gaat de hardware leverancier direct kijken wat er mis is.

Ik zit bij een ander bedrijf officieel in het kantoorpand, maar werk meestal vanuit huis of op locatie. Alleen voor klanten en post ontvangen gebruik ik het dus.

Het voordeel van freelancers werkt twee kanten op; ik kan altijd rekenen op mensen (mits je goede afspraken maakt) ook als ik op vakantie ben of van mijn motor val. Toch heb ik niet de vaste lasten die je bij 'echt' personeel hebt. Zij hebben de vrijheid om hun eigen uren in te plannen en naast mij voor andere bedrijven/opdrachten/studies te werken.

Begin klein, houdt je overhead kosten laag en als je groeit komt dat kantoorpand en 20 man personeel vanzelf ;)