PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten van HyperNetworx aanwezig?



StijnDesmettre
18/12/04, 14:58
Hallo,

Ik vraag me af of er momenteel klanten van HyperNetworx aanwezig zijn op dit forum.

We hebben er verschillende servers waarvan we met geen enkele kunnen connecteren. We slagen er al 2.5u niet in om hen te contacteren en hebben nog geen informatie ontvangen over een eventuele storing.

Weet er iemand wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

Mvg

Stijn D
DS-Webdesign

haraldtijink
18/12/04, 17:52
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar kan geen contact krijgen met HyperNetworx. Ook vanaf ong 12u10 geen connectie meer met m'n server.

Heb jij wel al contact kunnen krijgen? (met HyperNetworx)

WouterSp
18/12/04, 18:01
Hmmm, dit is ook raar: http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=hypernetworx.nl

Zowel ns1 en ns3 zijn offline, terwijl ns1 in NL staat en ns3 in de USA. Mochten er problemen zijn in NL dan zou die in USA wel online moeten blijven natuurlijk...

Alleen ns2 lijkt online: http://81.173.118.35/

Voor als je nog bij phpMyAdmin moet ;)

RikkiLake
18/12/04, 19:12
We hebben hun uplink afgesloten, wegens administratieve redenen, Mainswitch heeft dat op Globalswitch ook gedaan.

Ik heb zojuist contact gehad met iemand van hypernetworx, en zal zo de uplink bij ons (InterNetworx) weer online gooien, ik weet niet welke klanten Hypernetworx bij ons heeft staan, maar die merken dat zometeen van zelf wel.

euro-access
18/12/04, 20:02
onze uplink is ook weer aan.

maar betekend niet dat het opgelost is

word vervolgd

StijnDesmettre
18/12/04, 23:45
Allemaal heel vreemd ...

Hier werkt alles ook terug voorlopig ... .

Ik vrees dat die problemen voor ons de druppel zijn. Dit na laattijdige leveringen, niet naleven van contracten, ... .

Nog steeds geen bericht gehad van HyperNetworx zelf. Ik vermoed dat ze telefoonnummers geven die totaal niet werken ... .

Veel nummers en zo, maar weinig daden. Precies of enkel Chris daar werkt. Van iemand anders hoor ik nooit iets.

Iemand wel al een bericht van gekregen?

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Hosting

mpierik
19/12/04, 13:47
Origineel geplaatst door euro-access
onze uplink is ook weer aan.

maar betekend niet dat het opgelost is

word vervolgd

Ik sta ook op globalswitch bij hypernetworx.
mochten deze problemen niet worden opgelost wat zijn dan de gevolgen daar van?

edit: ik heb trouwens helemaal niks van downtime gemerkt, ik zie er ook niks van terug in mrtg

tvm
19/12/04, 15:27
Hoi,

als er wanbetaling is vanuit Hypernetworx naar hun coloboer dan kan de coloboer alles afsluiten en alles in beslag nemen. Eer je je server dan terug hebt kan het een hele poos duren. Misschien dat je het best nu al contact opneemt met de leverancier van Hypernetworx. Als er een inbeslagname volgt dat jij bv colo bij hen afneemt en dat je server dan niet in beslag word genomen.

mvg,

Tim Van Maele

TheViper
19/12/04, 19:00
Ik heb zelf ook een server staan in globalswitch bij hypernetworx. Hebben jullie al iets van chris vernomen?

StijnDesmettre
19/12/04, 19:04
Hier nog niets van Chris gehoord ... . Dus ook op dit punt leven ze het contract niet na ... .

haraldtijink
19/12/04, 19:05
Hier ook nog niets.

Blijkbaar iemand van InterNetworx wel.

Gr. Harald

haraldtijink
19/12/04, 19:09
Wie weet wie de leverancier is van HyperNetworx? Bij wie heeft HyperNetworx z'n spul gehuurd.

InstantXs
19/12/04, 19:10
Een paar posts naar boven staat dat dat mainswitch en internetworx zijn.

YSAE
19/12/04, 19:42
Origineel geplaatst door InstantXs
Een paar posts naar boven staat dat dat mailswitch en internetworx zijn.

mainswitch :)

The Phantom
19/12/04, 20:01
Origineel geplaatst door RikkiLake
We hebben hun uplink afgesloten, wegens administratieve redenen, Mainswitch heeft dat op Globalswitch ook gedaan.

Ik heb zojuist contact gehad met iemand van hypernetworx, en zal zo de uplink bij ons (InterNetworx) weer online gooien, ik weet niet welke klanten Hypernetworx bij ons heeft staan, maar die merken dat zometeen van zelf wel.



mooi kloten dat dit zonder aankondiging gaat gebeuren.
wij als klanten kunnen er niets aan doen dat chris zijn rekening niet betaald.
ondertussen loopt het storm bij ons omdat honderden mensen hun site niet kunnen bereiken.
zijn er meer mensen die een contract met chris hebben en hier vanaf willen?

XF-RICK
19/12/04, 21:28
Origineel geplaatst door The Phantom


mooi kloten dat dit zonder aankondiging gaat gebeuren.
wij als klanten kunnen er niets aan doen dat chris zijn rekening niet betaald.
ondertussen loopt het storm bij ons omdat honderden mensen hun site niet kunnen bereiken.
zijn er meer mensen die een contract met chris hebben en hier vanaf willen?

Het is inderdaad knap lastig voor de klanten van HyperNetworx, wij als MainSwitch & InternetWorx doen alleen wat ieder ander had gedaan.

Het is de taak van HyperNetworx de klanten op de hoogte te stellen van eventuele problemen. Wij als MainSwitch & InternetWorx kunnen hier geen invloed op uitoefenen.

Maar je hebt gelijk, het is een nare situatie.

Mvg,

StijnDesmettre
19/12/04, 21:42
Ik denk ook dat we hier MainSwitch & InternetWorx niet kunnen verwijten.

HyperNetworx is in de fout gegaan en is verantwoordelijk voor het online houden van de servers. Want we tekenden toch een contract met HyperNetworx en niet met MainSwitch & InternetWorx.

Het is dan ook aan HyperNetworx om te komen met een uitleg en/of schadevergoeding. Maar deze vertikken heb blijkbaar uitleg te geven. Ze bereiken is ook onmogelijk. Al 1 iemand van de klanten een bericht gehad? Moeten we dit allemaal pikken? Gelukkig is er nog webhostingtalk of we wisten totaal van niets :-)

Greetz

Stijn D
DS-Hosting

WouterSp
20/12/04, 09:28
Origineel geplaatst door The Phantom


mooi kloten dat dit zonder aankondiging gaat gebeuren.
wij als klanten kunnen er niets aan doen dat chris zijn rekening niet betaald.
ondertussen loopt het storm bij ons omdat honderden mensen hun site niet kunnen bereiken.
zijn er meer mensen die een contract met chris hebben en hier vanaf willen?

Je kan de leverancier hier natuurlijk niet de schuld gaan geven. Hun zullen vast en zeker meerdere malen hebben laten weten aan HyperNetworx dat er nog één of meerdere rekeningen betaald dienen te worden. Als HyperNetworx vervolgens weigert te betalen dan wordt die uiteraard afgesloten. Dat zou elke leverancier doen.

Het is natuurlijk onzin om te gaan roepen "wij als klanten kunnen er niets aan doen dat chris zijn rekening niet betaald". Wat had je dan gewild? Dat jullie wel netjes betaald hebben staat hier ook los van. Jullie hebben betaald aan HyperNetworx. Die gaat er (begint het op te lijken) met de centjes vandoor en dan zou de leverancier van HyperNetworx de boel maar draaiende moeten houden omdat de klanten van HyperNetworx hebben betaald (aan HyperNetworx) terwijl ze zelf niks krijgen?

Denk eerst eens even logisch na voor je een reply ga geven...

StijnDesmettre
20/12/04, 12:17
Ondertussen al iemand contact gehad met Chris?

Geen antw op telefoons ... (zelf InterNetworx heeft geen werkend telefoonnummer van hem), geen antw op mails, ...

Greetz

Stijn D
DS-Hosting

zb-anna
21/12/04, 16:00
Grappig overeenkomst:

Hypernetworx
Internetworx

Maar ik raad aan voor alle colocatie klanten hun servers snel ergens anders te plaatsen, gezien het schuldeisers retentie recht, waardoor er veel gezeur kan komen.

Wel jammer dat er weer een partij wegvalt.

Pietpaul
21/12/04, 16:18
Origineel geplaatst door zb-anna
Maar ik raad aan voor alle colocatie klanten hun servers snel ergens anders te plaatsen, gezien het schuldeisers retentie recht, waardoor er veel gezeur kan komen.
Verplaatsen sowieso omdat de servers zsm online moeten, maar denk je echt dat schuldeiser van bedrijf A bij bedrijf B kan binnenwandelen en daar wat inbeslag laten nemen?

Die servers zijn jouw eigendom en kunnen zonder tussenkomst van de (kanton)rechter niet in beslag worden genomen.

TSG-Hans
21/12/04, 16:30
Origineel geplaatst door Pietpaul
Verplaatsen sowieso omdat de servers zsm online moeten, maar denk je echt dat schuldeiser van bedrijf A bij bedrijf B kan binnenwandelen en daar wat inbeslag laten nemen?

Die servers zijn jouw eigendom en kunnen zonder tussenkomst van de (kanton)rechter niet in beslag worden genomen.

Je hebt gelijk. Alleen is gelijk hebben en gelijk krijgen soms een wereld van verschil, en ben je maanden verder voor je server(s) terug hebt.

haraldtijink
21/12/04, 16:33
Bericht over HyperNetworx. Ze zijn aan het proberen alle eindjes netjes af te handelen.

PeterT
21/12/04, 16:38
Origineel geplaatst door STABLE


Je hebt gelijk. Alleen is gelijk hebben en gelijk krijgen soms een wereld van verschil, en ben je maanden verder voor je server(s) terug hebt.

Een kort geding doet wonderen.

Reinier v Eeden
21/12/04, 18:30
Zijn er schuldeisers dan? Wie heeft dat gezegd?
Misschien is chris wel een ongeluk overkomen?

groeten

galious
21/12/04, 19:14
Origineel geplaatst door Pietpaul
Verplaatsen sowieso omdat de servers zsm online moeten, maar denk je echt dat schuldeiser van bedrijf A bij bedrijf B kan binnenwandelen en daar wat inbeslag laten nemen?

Die servers zijn jouw eigendom en kunnen zonder tussenkomst van de (kanton)rechter niet in beslag worden genomen.

Helaas. In eerste instantie wordt, mits expliciet in het contract uitgezonderd, alles wat aan elkaar vastzit aan de eigenaar van het grootste geheel toebehorend gerekend. Althans, dit is wat mij ooit is verteld.

Aloha,

Martin

Pietpaul
21/12/04, 19:18
Origineel geplaatst door galious


Helaas. In eerste instantie wordt, mits expliciet in het contract uitgezonderd, alles wat aan elkaar vastzit aan de eigenaar van het grootste geheel toebehorend gerekend. Althans, dit is wat mij ooit is verteld.

Aloha,

Martin Dan is jouw totale onzin verteld :)
Jouw eigendom kan zonder gerechterlijke uitspraak niet in beslag worden genomen.

phreak
21/12/04, 19:18
Klopt inderdaad, dat heeft BASM zelfs ondervonden bij LeaseWeb daar zijn servers nogsteeds op de plank liggen, tesamen met die van IWO group.

PeterT
21/12/04, 19:20
Dat klopt niet, dmv een kort geding krijg je jouw servers binnen de kortste keren terug.

Pietpaul
21/12/04, 19:24
Origineel geplaatst door PeterT
Dat klopt niet, dmv een kort geding krijg je jouw servers binnen de kortste keren terug. Peter, volledig correct man :)

Origineel geplaatst door phreak
Klopt inderdaad, dat heeft BASM zelfs ondervonden bij LeaseWeb daar zijn servers nogsteeds op de plank liggen, tesamen met die van IWO group.
Ik denk dat LW wel contacten met een incassobureau heeft en zo via de kantonrechter beslag heeft laten leggen. BASM heeft toch vele servers die ze op deze manier kwijt zijn geraakt, dat BASM KNIP! dit is niet de bedoeling! TP-edit

galious
21/12/04, 19:34
Origineel geplaatst door Pietpaul
Peter, volledig correct man :)

Ik denk dat LW wel contacten met een incassobureau heeft en zo via de kantonrechter beslag heeft laten leggen. BASM heeft toch vele servers die ze op deze manier kwijt zijn geraakt, dat BASM niet naar de rechter stapt lijkt me vrij logisch... (facturen betalen? Wat is dat?)

Ach ja, als je een kort geding snel vindt gaan.

Verder boek 5 artikel 14 lid 1. Voor door de duidelijkeheid eens erver is een roerende zaak die bestanddeel wordt van een andere roerende zaak (het cabinet).

Aloha,

M.S.

PeterT
21/12/04, 19:44
Tevens kan een kort geding kan binnen 1 week uitsluitsel geven (soms zelfs al dezelfde dag).

galious
21/12/04, 19:51
Origineel geplaatst door Pietpaul
Lees eens goed! Sjonge jonge..
Wat moet ik hier goed aan lezen? Hoofdzaak kan m.i. een cabinet zijn. Wat een hoofdzaak precies is, is aan de rechter. De wet laat hem de interpretatie.


Origineel geplaatst door PeterT
Tevens kan een kort geding kan binnen 1 week uitsluitsel geven (soms zelfs al dezelfde dag).
Overigens vindt ik een week wat lang, in 'internettijd'. Gezien het feit dat de eerste berichten over problemen hier al komen binnen een paar uur na het onbereikbaar worden van de servers, vraag ik me af wat zij vinden van een week downtime?

Aloha,

M.S.

euro-access
21/12/04, 21:57
vraag is natuurlijk wel

kun jij bewijzen

1:) waar je server staat
2:) in welk cabinet
3:) heb je bewijs dat DIE server van jou is (serie nummer etc)

StijnDesmettre
21/12/04, 21:58
Bij HyperNetworx dus niet. Enkel een contract dat je een bepaalde configuratie gekocht hebt ... .

euro-access
21/12/04, 22:01
jupz

da's vaak het probleem.

dus de vraag of een kortgeding zin heeft.
nee. denk het niet aangezien niks aantoonbaar is.

Jammer dat het allemaal zo moet lopen.
maar zat er aan te komen

En, zover het mogelijk is werken wij gewoon mee

mpierik
21/12/04, 22:27
ik heb zelf eigen apparatuur staan daar en heb het serie nummer van oa het moederbord op facturen staan. dit lijkt me voldoende bewijs.
serie nummers van de harde schijven zullen er ook wel op staan.

maar als je je server via hun hebt gekocht gaat dat natuurlijk niet op

Dillard
21/12/04, 23:04
Origineel geplaatst door euro-access
vraag is natuurlijk wel

kun jij bewijzen

1:) waar je server staat
2:) in welk cabinet
3:) heb je bewijs dat DIE server van jou is (serie nummer etc)

Daarom is het ALTIJD aan te raden nauwkeurig te documenteren waar je server precies staat. En zo mogelijk nog belangrijker, label je servers met stickers o.i.d. dat duidelijk is voor een deurwaarder (die beslag kan leggen) dat de onderhavige server niet tot de inboedel behoort.

Overigens is het retentierecht in mijn ogen niet van toepassing. Dit geldt (volgens mij) alleen indien voor de directe zaken welke onder de overeenkomst vallen (dus wel een cabinet maar niet de servers). Dit mag alleen als (conversatoir) beslag door de deurwaarder. Of ben ik mis en moet ik nu mijn wetteksten weer gaan opduikelen (dikke laag stof) :)

euro-access
22/12/04, 10:36
de problemen zijn wat complexer.

klant heeft server gekocht. met factuur en is dus eigenaar.
Hypernetworx heeft deze server zelf onder huurkoop gekocht
en daarmee is dus de verhuurder eigenaar van de server.

maar de klant heeft dus volledig betaald en heeft aankoop bewijs + alle info.

Hypernetworx zegt dat klant eigenaar is, klant zegt eigenaar de zijn
de verhuurder zegt dat hij eigenaar is.

Dillard
22/12/04, 11:36
Ai, dan wordt het inderdaad een stuk lastiger. Hypernetworx heeft dus een server verkocht welke helemaal niet van hun was? Bij huurkoop behoudt de eigenaar (de verhuurder) alle rechten totdat de laatste termijn voldaan is. Dit betekent dat Hypernetworx helemaal het recht niet had om de server te verkopen (staat ongetwijfeld ook in zijn huurkoop overeenkomst) aangezien hij bezig moet houden over het object.

Samenvattend: de verkoop aan de klant is illegaal en zal teruggedraaid kunnen worden indien de verhuurder zijn rechten uitspeelt (hij heeft eerste eigendoms recht), vervolgens moet Hypernetworx (aangezien de koop ongeldig is) de factuur ongedaan maken en het geld terugbetalen.

Laat de klant i.i.g zorgen voor een goede backup van zijn data!

PeterT
22/12/04, 11:40
Mensen... is er hier al iets van bevestigd of is dit nog steeds pure speculatie ?

tvm
22/12/04, 12:44
3 Dagen verder, waarschijnlijk nog geen contact met Hypernetworx en de providers die al van de eerste dag vertelden dat het om administratieve redenen is.

Er kan een bron van waarheid inzitten

RikkiLake
22/12/04, 17:31
Origineel geplaatst door Dillard
Ai, dan wordt het inderdaad een stuk lastiger. Hypernetworx heeft dus een server verkocht welke helemaal niet van hun was? Bij huurkoop behoudt de eigenaar (de verhuurder) alle rechten totdat de laatste termijn voldaan is. Dit betekent dat Hypernetworx helemaal het recht niet had om de server te verkopen (staat ongetwijfeld ook in zijn huurkoop overeenkomst) aangezien hij bezig moet houden over het object.

Samenvattend: de verkoop aan de klant is illegaal en zal teruggedraaid kunnen worden indien de verhuurder zijn rechten uitspeelt (hij heeft eerste eigendoms recht), vervolgens moet Hypernetworx (aangezien de koop ongeldig is) de factuur ongedaan maken en het geld terugbetalen.

Laat de klant i.i.g zorgen voor een goede backup van zijn data!


Dit klopt. hypernetworx heeft een aantal servers gehuurd via ons, en dus verkocht aan klanten, terwijl de servers ons eigendom zijn.

Mikey
22/12/04, 19:11
dames, misschien verstandig om maar eens te wachten op antwoord van hypernetworx, voor degene die hieronder als een idioot gaat schreeuwen, ja maar mijn server(s) zijn down of wat dan ook, dat brengt totaal geen meerwaarde. Zolang er geen duidelijk beeld is hoe dit varken gewassen is, is het beter om te wachten dan met z`n allen helemaal suf te speculeren terwijl niemand behalve de twee bedrijven waar spullen staan en afgenomen zijn weet hoe het in mekaar zit.

0.02

PeterT
22/12/04, 19:15
Origineel geplaatst door Mikey
dames, misschien verstandig om maar eens te wachten op antwoord van hypernetworx, voor degene die hieronder als een idioot gaat schreeuwen, ja maar mijn server(s) zijn down of wat dan ook, dat brengt totaal geen meerwaarde. Zolang er geen duidelijk beeld is hoe dit varken gewassen is, is het beter om te wachten dan met z`n allen helemaal suf te speculeren terwijl niemand behalve de twee bedrijven waar spullen staan en afgenomen zijn weet hoe het in mekaar zit.

0.02

Precies... zoals ik hierboven ook al (in het kort) zei.

hereyeam
05/01/05, 15:17
Mijn server (huur bij HyperNetworx) ligt er al sinds 13.00 vandaag uit! Een rondje bellen leverde het volgende op:

De spullen van HyperNetworx zijn afgesloten wegens wanbetaling. Gelukkig was EuroAccess (www.mainswitch.com) zo aardig om mijn server weer aan te sluiten.

Ik neem aan dat hier meer mensen last van hebben?

Soc
05/01/05, 15:28
Jep, en 't is hier nogsteeds down, ben echter wel ruim van tevoren op de hoogte gesteld door EuroAccess/MainSwitch.



..
3 10 ms 10 ms 9 ms 42.ge-2-0-1.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.177]
4 10 ms 10 ms 17 ms 0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 10 ms 13 ms 11 ms netholding.nl [194.109.7.238]
6 13 ms 20 ms 13 ms welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.173.0.11
7]
7 12 ms 13 ms 13 ms fbi4000-core.ams-gs.euroaccess.nl [81.23.229.222
]
8 14 ms 13 ms 19 ms m20-core-ams-gs.as24730.net [81.23.229.221]
9 16 ms 13 ms 12 ms fbi4000-core.ams-gs.euroaccess.nl [81.23.229.222
]
10 19 ms 41 ms 20 ms m20-core-ams-gs.as24730.net [81.23.229.221]
11 14 ms 12 ms 19 ms fbi4000-core.ams-gs.euroaccess.nl [81.23.229.222
.. enz

mpierik
05/01/05, 17:56
mijn server is inderdaad ook afgesloten.. heeft iemand chris te pakken kunnen krijgen?

stijnbol:
ik hoop dat dat niet nodig zal zijn, maar mocht dat wel nodig blijken te zijn lijkt me dat een goed idee

stijnbol
05/01/05, 18:00
Misschien jullie krachten bundelen en SAMEN iemand inhuren ofzo.

Mikey
05/01/05, 18:12
Origineel geplaatst door hereyeam
De spullen van HyperNetworx zijn afgesloten wegens wanbetaling. Gelukkig was EuroAccess (www.mainswitch.com) zo aardig om mijn server weer aan te sluiten.

Ik neem aan dat hier meer mensen last van hebben?

Denk dat je hier wel even bij stil mag staan, hulde aan mainswitch , zeer nette oplossing als ik het zo begrijp.

Soc
05/01/05, 18:14
Origineel geplaatst door Mikey


Denk dat je hier wel even bij stil mag staan, hulde aan mainswitch , zeer nette oplossing als ik het zo begrijp.

Opzich wel, maar alles is nu nogsteeds down (vanaf 13.00, dus al ca. 5 uur)

Mikey
05/01/05, 18:19
Origineel geplaatst door Soc


Opzich wel, maar alles is nu nogsteeds down (vanaf 13.00, dus al ca. 5 uur)

true, maar denk dat je daarvoor bij hypernetworx moet zijn.

Soc
05/01/05, 18:21
Origineel geplaatst door Mikey


true, maar denk dat je daarvoor bij hypernetworx moet zijn.

Neen;

Zal 't even uitleggen:

EuroAccess moved alle klanten van HyperNetworx (GlobalSwitch) naar haar netwerk (Novaxess) en sluit vervolgens die van HyperNetworx af.

Ze zijn op dit moment dus aan het verhuizen vamaf Global -> Nova, en _dat_ duurt zo lang.

mpierik
05/01/05, 19:01
ze verhuizen dus momenteel apparatuur naar novaxess?

Soc
05/01/05, 19:06
Origineel geplaatst door mpierik
ze verhuizen dus momenteel apparatuur naar novaxess?

jap, en hier werkt e.e.a weer.

mpierik
05/01/05, 19:16
enig idee hoe lang dat zou gaan duren? ik heb niks gehoord van hypernetworx of euroaccess

StijnDesmettre
05/01/05, 19:48
HyperNetworx is volledig failliet.

Dus de klanten kunnen best gewoon contact opnemen met InternetNetworx of Mainswitch om hun servers over te plaatsen.

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Hosting

Mikey
05/01/05, 20:08
Origineel geplaatst door StijnDesmettre
HyperNetworx is volledig failliet.

Dus de klanten kunnen best gewoon contact opnemen met InternetNetworx of Mainswitch om hun servers over te plaatsen.

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Hosting

zou je een motiverende post willen maken hoe je eraan komt :) ?

PeterT
05/01/05, 20:09
Origineel geplaatst door StijnDesmettre
HyperNetworx is volledig failliet.

Dus de klanten kunnen best gewoon contact opnemen met InternetNetworx of Mainswitch om hun servers over te plaatsen.

Mvg

Desmettre Stijn
DS-Hosting

Is dit bevestigd ?

//edit: zie dat Mike me net voor was :)

StijnDesmettre
05/01/05, 20:11
=> Gehoord HyperNetworx zelf
=> Gehoord van Richard (InternetWorx)

mpierik
05/01/05, 21:04
en ondertussen ook van euroaccess

XF-RICK
06/01/05, 01:11
Klanten van Hypernetworx op de locatie GlobalSwitch, die nog niet op de hoogte zijn van de verhuizing kunnen contact opnemen met ons.

Via e-mail of via de telefoon, dit nummer kunnen je vinden in mijn signature. De verhuizing is voorspoedig verlopen, alleen wachten wij nog op antwoord van sommige klanten betreffende de voorzetting bij EuroAccess/MainSwitch.

Valentino
06/01/05, 02:19
Is er een openbare verkoop of niet?

TSG-Hans
06/01/05, 02:25
Origineel geplaatst door Valentino
Is er een openbare verkoop of niet?

Totaal ongepast en overbodig.

hereyeam
06/01/05, 08:51
Inderdaad hulde aan EuroAccess/MainSwitch :) Zij hebben mijn (HyperNetworx-)server weer aangesloten. In totaal hebben we er ongeveer 5 uur uit gelegen.

Dat had zelfs nog aardig wat voeten in aarde; want mijn server bleek geen 2u chieftec maar een midi tower te zijn en was niet 1,2,3 te vinden..

En naar ons geld kunnen we denk ik wel fluiten..

euro-access
06/01/05, 13:49
Hypernetworx is niet failliet.

ze kunnen alleen de schulden niet betalen.
Roy is de dupe van zijn zaken partner (zegt hij zelf)

Wij hebben gister Hypernetworx afgesloten en de klanten waarvan wij wisten dat ze klant waren bij Hypernetworx gemailed en naar een oplossing gezocht. en ook gevonden

Klanten waarvan wij de gegevens niet van hadden hebben helaas niks gehoord maar er zijn hier meerdere postingen geweest dus het was duidelijk dat het er aan zat te komen.

Tijdens verhuizing hebben wij met spoed een kabel moeten vervangen op Nikhef. Dit duurde erg lang omdat Nikhef niks wist van ons bezoek terwijl dit wel was afgesproken.

Na kabel te hebben vervangen zijn alle servers online gezet.
Alleen hadden wij geen login gegevens van systemen en konden niet controleren welke wel en welke niet online waren.
Daarnaast hadden sommige servers een firewall aanstaan dus pingen niet mogelijk..

Er is nu 1 server die niet online komt maar dat is of word nu gefixed.

Klanten die tot een bepaalde datum in 2005 hebben betaald aan Hypernetworx hoeven voor deze periode niet aan ons te betalen.

Dus al met al vinden wij dat het netjes is opgelost.

Verder moeten conflicten en of problemen worden opgelost met Hypernetworx.

Paul

PeterT
06/01/05, 14:47
Origineel geplaatst door euro-access
]Klanten die tot een bepaalde datum in 2005 hebben betaald aan Hypernetworx hoeven voor deze periode niet aan ons te betalen.

Dus al met al vinden wij dat het netjes is opgelost.

Dat kun je wel zeggen ja!
Verdient wel een applausje zou ik zeggen.

euro-access
06/01/05, 15:00
ga er van blozen :)

hereyeam
06/01/05, 17:53
zekers, applaus!

plugintools
15/02/05, 21:02
Iemand nog iets gehoord verder van Hypernetworx/Chris?

hereyeam
15/02/05, 21:08
nee, he-le-maal niks meer..

plugintools
15/02/05, 21:20
Schandalige manier van bedrijfsvoering! Lopen er nu al rechtzaken tegen HN?

XF-RICK
15/02/05, 22:06
Origineel geplaatst door plugintools
Schandalige manier van bedrijfsvoering! Lopen er nu al rechtzaken tegen HN?

Voor zover wij weten lopen er geen rechtzaken tegen HyperNetworx danwel Chris.

In het kort: Nergens te bekennen.

plugintools
15/02/05, 22:31
Origineel geplaatst door XF-RICK


Voor zover wij weten lopen er geen rechtzaken tegen HyperNetworx danwel Chris.

In het kort: Nergens te bekennen.

Ha Rick,

Jij hebt destijds toch ook bij Chris gewerkt? Weet jij meer?

XF-RICK
15/02/05, 22:46
Origineel geplaatst door plugintools


Ha Rick,

Jij hebt destijds toch ook bij Chris gewerkt? Weet jij meer?

Ik heb inderdaad een tijd geleden voor Chris gewerkt, Chris schijnt echter geen antwoord te geven op de e-mails meer.

Telefoon zou ook niet meer werken, dus hopen dat we wat horen.

euro-access
15/02/05, 23:26
Laatste stand van zaken.

Venoot 1 wilt graag mee werken aan een oplossing omdat hij inziet dat het geen zin heeft om tegen te werken

Venoot 2 reageerd niet wilt niet doet niks. (1 x raden wie)

Hypernetworx heeft ons met een hoop troep laten zitten.
klanten servers verkocht waar van de specs niet overeenkomen met het contract. 1 u server verkopen maar Towers zonder VGA geinstalleerd.
P4 verkocht maar celeron geinstalleerd en ga zo maar door

gelukkig hebben we alle klanten tevreden kunnen stellen en iedereen draait naar behoren, denken wij

StijnDesmettre
17/02/05, 17:49
Ook niets meer van Chris gehoord ... gelukkig is er nog Roy die zijn best doet om zoveel mogelijk op te lossen.

Tevens bedankt aan Richard van InternetWorx die ook prachtige inspanningen doet om de klanten van HyperNetworx toch verder te helpen!

Mvg

Desmettre Stijn

plugintools
17/02/05, 18:26
Dus Hypernetworx is Roy en Christiaan Peijs? Dacht dat laatstgenoemde het alleen runde?

XF-RICK
17/02/05, 22:37
Chris Peijs deed de allerdaagste dingen rond HyperNetworx, Roy was vennoot en bleef aardig op de achtergrond.

Verder contact zal via Roy moeten geschieden, aangezien Chris Peijs wegens onbekende redenen niet bereikbaar is.

plugintools
17/02/05, 23:04
Ik ken Christiaan al wat langer en ik dacht dat hij met Hypernetworx toch nog op een realistisch spoor was gekomen gezien de positieve ervaringen van de eerste klanten. Dit was echter wel te verwachten, die jongen mist ervaring en realiteitszin. Maar nu zijn ook nog eens anderen de dupe....

R__D
18/02/05, 13:35
Origineel geplaatst door Pietpaul
Verplaatsen sowieso omdat de servers zsm online moeten, maar denk je echt dat schuldeiser van bedrijf A bij bedrijf B kan binnenwandelen en daar wat inbeslag laten nemen?

Die servers zijn jouw eigendom en kunnen zonder tussenkomst van de (kanton)rechter niet in beslag worden genomen.

Dit ligt er maar net aan of het een BV is de ja of de nee?

NLISP
20/02/05, 15:11
Wederom een prachtig voorbeeld dat er veel pruts bedrijfjes zijn waarmee je dus niet in zee moet gaan. Ik kan met de klanten van ze geen medelijden hebben. Dit soort bedrijfjes zijn gedoemd te mislukken. Anyways hoe gaan ze dit proberen af te handelen ?

XF-RICK
20/02/05, 17:28
Origineel geplaatst door NLISP
Wederom een prachtig voorbeeld dat er veel pruts bedrijfjes zijn waarmee je dus niet in zee moet gaan. Ik kan met de klanten van ze geen medelijden hebben. Dit soort bedrijfjes zijn gedoemd te mislukken. Anyways hoe gaan ze dit proberen af te handelen ?

Waarom moet je nou weer pruts erbij betrekken Vincent?

Ik geef je gelijk dat het met HyperNetworx mis is gegaan. Maar zo snel een oordeel vellen??

euro-access
20/02/05, 20:11
Vinvent

Waar baseer je de term "pruts bedrijfjes" op.
De klant weet van niks en gaat af op vertrouwen die iemand geeft.
Klanten kunnen er niks aan doen...

Je zegt dus letterlijk dat alle klanten, van wie dan ook, sukkels zijn
omdat ze zich laten strikken door mooie verhalen.

zo is het niet. Hyper had alles netjes in orde voor de buiten kant.
niemand kan intern kijken hoe de zaken er voor staan....

aleto
22/02/05, 17:41
Heeft iemand nog contactgegevens van Roy Gluc waar hij wel op bereikbaar is?

Wij hebben aan HyperNetworx de switches verhuurd voor hun racks, welke wij nu de betaling uitblijft terug willen ontvangen. Echter willen wij uiteraard ook de financiele kant van het verhaal bespreken met Roy, maar we krijgen geen contact op zijn GSM of hotmail email (hypernetworx.com werkt uiteraard niet meer).

euro-access
22/02/05, 19:30
wet privacy dus niemand mag die gegevens afgeven

maar neem contact op met een incaso buro

aleto
22/02/05, 19:33
Origineel geplaatst door euro-access
wet privacy dus niemand mag die gegevens afgeven

maar neem contact op met een incaso buro

Hij heeft mij destijds zijn gegevens gegeven, dus ik heb toestemming om ze te hebben. Echter kloppen deze dus niet meer.

Ik vraag ook niet om de gegevens publiekelijk hier op het forum te zetten, maar als mensen mij kunnen pm'en of een email kunnen sturen, zou ik ze zeer erkentelijk zijn.