PDA

Bekijk Volledige Versie : Easydedicated - hoe aan de data komen ?



s.vossen
17/12/04, 11:58
Beste,

ik heb gister mijn server die nu in zijn laatste maand bij ED draait een reboot gegeven ivm geheugenproblemen. Goed, na even was de server weer pingbaar. Echter geeft mijn portscanner aan dat het nu om een Mac OS machine gaat en dat alle poorten dicht staan.

Op die server stond geen firewall, dus dit lijkt mij niet kloppend. Het zou kunnen dat tijdens de reboot een andere machine de IPs van mijn machine heeft overgenomen ofzoiets.

Maar goed, ik probeer sinds gister per telefoon en email contact met ze te krijgen. Ook vandaag vanaf 9 uur. ED is onbereikbaar, InterXS is onbereikbaar....

en ik zit met het probleem dat ik niet bij de data kan van die server om een en ander elders onder te brengen....

heeft iemand nog suggesties?

Ik heb zelfs redbus nog even aan de lijn gehad en die hebben mij doorverbonden met de mobiele nummers van ED, maar ook die werden niet opgenomen.

PeterT
17/12/04, 12:36
Ik heb gisteren meerdere keren met ED gesproken over de telefoon, ik weet dat Wouter (WouterSp) dat ook heeft gedaan.
Ze waren 's middags wat moeilijk te bereiken maar tegen een uur of 7 perfect :)

Je hebt iig geluk dat je server online kwam na een reboot ;)

s.vossen
17/12/04, 12:48
De vraag is welke online is gekomen. Als een andere server mijn IPs heeft dan weet ik dat nog niet.

Ik had ze gisteravond even aan de lijn en toen heb ik een reboot uitgevoerd omdat ze in de buurt waren. Bij de 2e keer bellen stonden ze op het punt te vertrekken.

WH-Tim
17/12/04, 13:11
Vraag tussendoor: Waarom blijft iedereen achter ED aanrennen en blijft er nieuwe servers afnemen terwijl ze bekend staan om de slechte service en vele problemen?

PeterT
17/12/04, 13:17
Tim, het valt wel mee.. ik zou daar sowieso geen servers neerzetten waar klanten op moeten komen.
Dit is slechts een dev-bakkie dat ik daar heb draaien - dat ik persé in een ander netwerk wilde ;)

GlobalEurope
17/12/04, 13:49
Het leuke is dat mensen bijna altijd zelf de oorzaak zijn van de problemen.

s.vossen
17/12/04, 14:04
Leuk is anders. Maar goed, het zal zo wel weer in orde zijn.

PeterT
17/12/04, 14:35
Origineel geplaatst door GlobalEurope
Het leuke is dat mensen bijna altijd zelf de oorzaak zijn van de problemen.

Bijna altijd ja.. soms niet, bijvoorbeeld als een server keer-op-keer niet terugkomt na een reboot ?

WouterSp
17/12/04, 18:53
ROFL :D


Je hebt iig geluk dat je server online kwam na een reboot ;)

Inderdaad, in veel gevallen moet je na een reboot ook bellen voor een harde reboot omdat dat die niet meer online komt na een normale reboot (zoals Peter en ik gisteren hadden). En dan bel je voor de 2e keer die avond (hij bleef het niet goed doen) en dan wordt je de vraag gesteld "waarom reboot je dan ook zo vaak?" :(

Ik weet het niet maar volgens mij hoort dat gewoon te kunnen via SSH... ;)


Origineel geplaatst door GlobalEurope
Het leuke is dat mensen bijna altijd zelf de oorzaak zijn van de problemen.

Gheheheh, zoals bijvoorbeeld SSH op een andere poort en IP gooien terwijl die nog niet werkte, hé Peter ;)

Of " mv /* " i.p.v. " mv */ " gebruiken :D
LOL

PeterT
17/12/04, 18:55
Origineel geplaatst door WouterSp
Gheheheh, zoals bijvoorbeeld SSH op een andere poort en IP gooien terwijl die nog niet werkte, hé Peter ;)

*schaamrood* wist dat ik iets vergeten was... zet je 'm terug komt SSH niet meer terug na een restart ;p

XS-24
18/12/04, 07:47
Origineel geplaatst door GlobalEurope
Het leuke is dat mensen bijna altijd zelf de oorzaak zijn van de problemen.

Ga er maar vanuit dat jullie ook lang niet alles weten:

We hebben de server meerdere malen een reinstall gegevens, toch loopt hij telkens weer vast.


Elke computer gebruiker snapt dan dat het of aan de install of aan de hardware ligt.

Ben inmiddels geen klant meer blijkbaar, geen antwoord, geen server (down vanaf 17-10) en ook geen factuur.

Na vel vragen of mijn data er nog was ook geen reactie.

Ga er dus maar vanuit dat je je data kwijt bent.

Tjeerd
30/12/04, 09:06
Dien anders een klacht in via de KvK?

Peter dat heb jij toch ook eens gedaan?

PeterT
30/12/04, 14:23
huh?
Ik een klacht via KvK ingediend? Dacht het niet :)

XS-24
30/12/04, 14:28
Ik wel, ze kunnen je daar niet verder helpen.

stijnbol
30/12/04, 19:46
Zeker dat je geen firewall hebt? Als je een Linuxdistro basic installeert, zetten die meestal iptables in de opstartmap.

Je probleem zou dan moeten opgelost zijn met een "iptables -F" ofzo.

s.vossen
30/12/04, 21:10
Bedankt voor je reactie stijnbol. Maar dit topic is al weer wat oud eigenlijk en mag wat mij betreft worden gesloten.