PDA

Bekijk Volledige Versie : Kernel Update



bobelibobo
16/12/04, 18:29
Ik zoek iemand die mij op weg wil helpen met mijn Kernel Update. Ik kom aardig ver maar op een gegeven moment loop ik vast. Meer van durf ik niet verder te gaan.

MSN bobelibobo@hotmail.com

handy
16/12/04, 18:42
Misschien moet je eens wat meer informatie geven over welke distro je precies gebruikt, dit verschilt namelijk nog al ....

VisionHost
16/12/04, 19:24
Als je een beetje zoekt kom je een heel eind:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=linux%2Bupdate%2Bkernel%2Bhowto&lr=

Succes!

bobelibobo
16/12/04, 20:26
ik gebruik redhat 7.3 er is toch wel iemand die mij een beetje op weg wil helpen. Ik heb al aardig wat gevonden ik kom alleen bij het menuconfig niet verder. Neemt bv. menuconfig de huidige gegevens van de server over ??

handy
16/12/04, 20:44
ik zou zeggen pak gewoon de laatste kernel update in RPM vorm, staat vast wel ergens op een mirror in de buurt!

neographikal
16/12/04, 20:53
Origineel geplaatst door bobelibobo
ik gebruik redhat 7.3 er is toch wel iemand die mij een beetje op weg wil helpen. Ik heb al aardig wat gevonden ik kom alleen bij het menuconfig niet verder. Neemt bv. menuconfig de huidige gegevens van de server over ??

7.3 pardon?

Plaats dan gelijk een bord: Ik wil gehacked worden

:D

bobelibobo
16/12/04, 21:29
tsja dat krijg je met dedicated :S :S :S

Maar die jongen is nu op vakantie. Er is toch wel iemand die kan helpen

maxnet
16/12/04, 22:02
Origineel geplaatst door bobelibobo
Neemt bv. menuconfig de huidige gegevens van de server over ??

Nee.
Als je 'make menuconfig' niet eerder heb gedraait, staan er de standaard instellingen.

Ik raad je aan om het eerst op een testbak thuis een keer te proberen, remote op een server wil nog wel eens misgaan.

neographikal
16/12/04, 23:57
Origineel geplaatst door maxnet


Nee.
Als je 'make menuconfig' niet eerder heb gedraait, staan er de standaard instellingen.

Ik raad je aan om het eerst op een testbak thuis een keer te proberen, remote op een server wil nog wel eens misgaan.

Heb je de kernelsource welke door de hoster gebruikt is om de kernel te configgen? Dan staan de opties in het bestand

.config

met de punt erbij! Maar ik zou ervoor zorgen dat je heel rap een distro erop krijgt die wel bij de tijd is.

wv-
17/12/04, 17:02
Een redhat 7.3 kan perfect up to date zijn hoor, gewoon manueel patchen / nieuwere versies installeren. Ik weet niet waar jullie het halen van "distro versie x - Hoe unsecure !". Misschien in de toekomst wat aan denken, want ik zie dat hier wel vaak voorbijkomen

neographikal
18/12/04, 16:26
Origineel geplaatst door wv-
Een redhat 7.3 kan perfect up to date zijn hoor, gewoon manueel patchen / nieuwere versies installeren. Ik weet niet waar jullie het halen van "distro versie x - Hoe unsecure !". Misschien in de toekomst wat aan denken, want ik zie dat hier wel vaak voorbijkomen

Het kán nog steeds veilig zijn, maar je moet heel wat geduld hebben om alles telkens maar bij te houden, wat daardoor veelal niet gebeurd.

Tuinslak
21/12/04, 23:10
Ello, neo :p

Maar even terzijde, je draait een server (in een colo ofzo), en je kan geen kernel updaten? Dan zou ik het echt niet zelf doen, en zoals men hier eerder zei; eerst alles thuis testen. Als je een kernel panic hebt, mag je naar je server rijden, wat niet bepaald leuk is?!

mind
27/12/04, 17:25
Origineel geplaatst door neographikal


Het kán nog steeds veilig zijn, maar je moet heel wat geduld hebben om alles telkens maar bij te houden, wat daardoor veelal niet gebeurd.

Je kan het leven iets aangenamer maken op dit punt door eens een kijkje te nemen op http://fedoralegacy.org/