PDA

Bekijk Volledige Versie : Folder versturen naar postbussen



JoostN
16/12/04, 13:49
We zijn een zakelijk bedrijf in de beveiligingsbranche, en zijn de mogelijkheid aan het onderzoeken voor het versturen van een informatiefolder naar postbussen.

Ik heb de volgende vragen hierover:

1- Heeft er hier iemand ervaring met het versturen van foldermateriaal naar postbussen?

2- Wat zijn jullie ervaringen met het ontvangen van foldermateriaal via de postbussen?

3- Hebben jullie tips voor me?

4- Weten jullie WIE de verzending verzorgd, hier staat geen informatie over op de TPG website, het wordt waarschijnlijk door een derde verzorgd, maar welke ben ik nog niet achter

ExOrDuS
16/12/04, 14:28
ik heb er zelf ook eens aan zitten denken, maar dat is niet goedkoop, je kan bellen met tpg business en daar kunnen ze je verder helpen.

Zie hier eens voor meer info : http://www.tpgpost.nl/business/direct_mail/homepage/index.jsp

En hier voor de prijzen :
http://www.tpgpost.nl/business/post_versturen/mailings/zakelijke_mailingservice/prijzen/index.jsp

Henky!
16/12/04, 14:29
Ik denk toch dat TPG dat doet.

Bij ons in de postbussenhal staat altijd een grote doos. De meeste folders worden hier ongelezen in weggegooid. Doe ik eerlijk gezegd zelf ook (bijna) altijd.

Niet om je te ontmoedigen. Een folder over beveiliging had ik misschien tenminste even doorgekeken.

JoostN
16/12/04, 15:31
Ik weet dat veel mensen die hun postbus leegmaken een prullebak naast zich hebben staan en daar de 'niet interessante reclame' in te deponeren, maar een deel gaat ook mee naar huis.

Ik weet dat een folder moet opvallen en aanspreken, anders word het gelijk weggegooid, dit gaat in 1 oogopslag in een fractie van een seconden.

Maar op welke punten beslissen jullie of je het weggooid of 'mee naar huis neemt'?

Henky!
16/12/04, 15:47
Niet in plastic stoppen! Daar heb ik een hekel aan en daarbij verhinderd plastic het even snel inkijken.

zb-anna
16/12/04, 16:33
Inderdaad gaat het meeste reclame van de postbus direct zo de afvalbak in ;) komt vaak niet eens bij ons op kantoor aan.

Direct mail is wellicht beter om uw dienst onder aandacht te brengen.

JoostN
17/12/04, 09:28
Ik ben van plan om een folder in a4 formaat te versturen, 1 blad wat wel repenstratief overkomt.

Maar het is nog maar een onderzoek, ik wil de kosten weten en het uiteindelijke nut hiervan.

Als ik het hier zo lees moet je van goede huize komen om gelezen te worden, en moet ik achter de postbussen komen van mijn doelgroep.

Dit zijn een beetje de hoofdpunten waar de mailing naar de postbussen aan moet voldoen:

- Een opvallende folder/blad, het moet direct aanspreken
- Juiste postbusadressen, hoe ik hier aan moet komen weet ik nog niet.

Henky!
17/12/04, 13:39
Origineel geplaatst door JoostN
[B
- Juiste postbusadressen, hoe ik hier aan moet komen weet ik nog niet. [/B]

Die zal je moeten kopen:-)

Triloxigen
17/12/04, 13:46
Origineel geplaatst door Henky!


Die zal je moeten kopen:-)

Is dat niet gewoon oplopend :9

Henky!
17/12/04, 13:50
Origineel geplaatst door Triloxigen


Is dat niet gewoon oplopend :9
Wat loopt waar op?

Triloxigen
17/12/04, 13:58
Origineel geplaatst door Henky!

Wat loopt waar op?

Voorbeeld van TPG Post Collect Club, daarvan is de postbus:
Postbus 30051
9700 RN Groningen

9700 RN is het postkantoor waar de postbus zich bevind, 30051 is de postbus.
Maar zouden 30001 - 30051 niet ook allemaal in gebruik zijn? :)

Henky!
17/12/04, 14:04
Aha, zo kan het ook inderdaad. Is wel een beetje schieten in het donker. Ik dacht dat TS ook namen wilde of zelfs een bepaalde doelgroep.

Bestlevel
17/12/04, 14:34
Misschien een gekke vraag, waarom wil je graag naar postbussen sturen?

JoostN
17/12/04, 15:57
OF we het gaan versturen is nog niet zeker, ik ben alleen de mogelijkheden aan het bekijken.

Het leek ons interessant om deze optie te bekijken, omdat dit communicatiemiddel nog niet gebruiken.
Of het makkelijker en effectiever is dan direct mail via de post ben ik nu een beetje aan het denken.

Remigius
18/12/04, 09:59
Persoonlijk denk ik niet dat het echt effectief is. Alle reclame die wij via onze postbus binnenkrijgen gaat bijna allemaal direct de papierbak in. Ik erger mij al dood als ik eerst nog het plastic eraf moet halen.

Reclame via de fax is denk ik dan nog actiever en goedkoper.

WebBizz
18/12/04, 10:08
Origineel geplaatst door Triloxigen


Voorbeeld van TPG Post Collect Club, daarvan is de postbus:
Postbus 30051
9700 RN Groningen

9700 RN is het postkantoor waar de postbus zich bevind, 30051 is de postbus.
Maar zouden 30001 - 30051 niet ook allemaal in gebruik zijn? :)


Dan is het zo handiger, heb je ze meteen allemaal in Groningen:
http://www.postcode.nl/index.php?action=search&goto=postcoderesult&address=groningen%2C+postbus

Henky!
18/12/04, 13:33
Reclame via de fax vind ik spam. Daarbij moet je het nog zelf betalen ook (papier, inkt).

Ik geloof dat ik sowieso wantrouwend ben tegenover alles wat me ongevraagd wordt opgedrongen. Als ik al eens reageer is het vooral op ouderwetse reclames in (vak-) bladen.

Maar ik ben niet representatief. Getuige de in plastic verhulde rotzooi die maar binnen blijft stromen....

Keuningen
20/12/04, 06:38
Het lijkt me dat je voor dit soort zaken een bedrijf in de hand moet nemen die hier verstand van heeft...

Want als je het zelf doet dan kan er nog wel is wat mis gaan als het niet je vak is. In het ergste geval bereik je dan het tegenovergestelde van je doel!

JoostN
20/12/04, 09:35
Weten jullie enkele goede bedrijven met een goede prijs/kwaliteitsverhouding die deze diensten aanbieden?

sillysicko
20/12/04, 12:12
Er zijn meerdere bedrijven die mailingen verzorgen. De kosten lopen ook zeer uiteen.

Ik zou zeggen kijk een op google

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=direct+mail&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

Wellicht de beste methode is de reclame in een neutrale envelop te stoppen of in een envelop met je bedrijfslogo.

JoostN
20/12/04, 13:36
Het beste lijkt me om het te personaliseren, dit kan echter niet bij gebrek aan informatie.

Dus dan word het denk:
Geacht hoofd facilitaire zaken,

zoiets dergelijks

Wellicht de beste methode is de reclame in een neutrale envelop te stoppen of in een envelop met je bedrijfslogo.
Dit is wel een aardig idee, maar het komt dan op een andere afdeling, het is reclame dus het gaat dan snel de prullebak in denk

Henky!
20/12/04, 15:54
Adressen kun je kopen, inclusief de naam van het hoofd facilitaire zaken. En doe maar niet in een neutrale envelop.

henkvdberg
21/12/04, 09:43
Kan je niet een A'4 aan twee zijde bedrukken?

JoostN
21/12/04, 12:16
Ik moet eerst nog even op mijn eerste stap terugkomen:

Hoe kom ik aan de postbusgegevens?

Ik heb op de TPG site wat gevonden maar hier krijg je het complete adres.
http://www.tpgpost.nl/business/direct_mail/online_dm_services/zakelijke_adressenservice/index.jsp

Ook heb ik al op google gezocht maar niets gevonden.

Ik moet het volgende hebben:
Postbusnummer
Contactpersoon
Prijs

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

bvd.
JoostN

VisionHost
21/12/04, 12:40
Op deze site kun je postbus gegevens kopen over een bepaalde regio/plaats:

http://www.postcode.nl/index.php?goto=shop&ItemID=562

JoostN
21/12/04, 13:07
ik weet inmiddels waar ik de adressen kan vinden

JoostN
23/12/04, 14:32
Ik heb een prioriteitenlijst opgestelt en dat ziet er zo uit:

A - Keuze van de doelgroep
B - Kwaliteit van de adressen
C - Aantal
D - Kwaliteit en opvallendheid van de mailing
E - Attractiviteit van aanbod

A x B x C geeft het bereik van de mailing
A x B x C x D geeft aan hoeveel mensen het daadwerkelijk zien en lezen
A x B x C x D x E geeft de uiteindelijke respons

Ik ben inmiddels bij punt D, Kwaliteit en opvallendheid van de mailing.

Ik heb inmiddels wel gelezen dat er veel gelijk in de prullenbak verdwijnt maar dat alleen de opvalllende en aantrekkelijke folders/brieven mee naar huist gaan.

Maar kunnen jullie hierin wat specifieker zijn, wat gaat er mee naar huis, waarom, wat valt er op(gepersonaliseerd, spreekt aan omdat......)

Dus kan iedereen specifiek aangeven wat er mee naar huis genomen wordt en waarom.

Remigius
23/12/04, 22:35
Dus kan iedereen specifiek aangeven wat er mee naar huis genomen wordt en waarom.
Ik denk dat de opmaak heel belangrijk is. Op het moment dat een folder alleen maar uit grote kleurrijke sterretjes bestaat met de prijzen neem ik het minder serieus.

Ik zou beginnen met een korte inleiding waarom je de folder naar het bedrijf heb gestuurd, bijv. dat je geen website van ze kon vinden en dat dit tegenwoordig niet duur hoeft te zijn. Ik denk als je laat zien dat je er aandacht aan besteed heb en dat je dus niet random folders verstuurd dat je betere resultaten krijgt.
Voor de rest werkt geheel vrijblijvende informatie heel goed (dus niet dat het bedrijf verplicht een telefoonnummer moet invullen zodat ze een aantal keer gestalkt gaat worden).

Kort samengevat, aantrekkelijke aanbieding, maar ook serieus met onderbouwing.

JoostN
03/01/05, 13:35
Ik heb er een tijdje aan zitten denken en heb nu het volgende in mn hoofd.

Ik ben van plan om de mailing in een soort briefvorm te maken, zodat je meer kans hebt dat het gelezen gaat worden.
Op deze manier krijg je denk een hogere respons.

1- Maar heeft het op deze manier wel nut om ze naar een postbus te verzenden?

Omdat het een heel specifiek brache is (beveiliging) en mensen hier geen impulsaankopen doen maar er serieus over nadenken en overwegen is het versturen van een folder geen goede optie lijkt me, moet ik het idee helemaal laten varen of zien jullie er toch perspectief in?

Henky!
03/01/05, 14:18
Ik denk dat wij geen experts in beveiliging zijn. Misschien een ideetje eens kontakt te zoeken met een marketing bureau? Die kunnen je aardig op weg helpen.