PDA

Bekijk Volledige Versie : mailing strategie



henkvdberg
13/12/04, 14:36
We hebben een actie opgericht, sturen hiervoor een actiemailing naar onze vaste klanten maar dan..........

wat vinden jullie de meest geschikte manier van mailing strategie?

Mogelijkheid 1
6 acties per jaar die 2 maanden duren.
3 mailingen per actie

Mail 1 Actiemail
Mail 2 Herinneringsmail
Mail 3 Extra actieproduct
Voordeel: De klant word constant herinnerd aan de actie.
Nadeel: 18 mailingen in een jaar, dat is gemiddeld 1 mail in 3 weken.

Mogelijkheid 2
6 acties per jaar die 2 maanden duren.
2 mailingen per actie

Mail 1 Actiemail
Mail 2 Extra actieproduct
Voordeel: 12 mailingen per jaar, op deze manier kan je de mail interessant houden en gaan de klanten het eerder bekijken.
Nadeel: Geen herinneringsmail na 1 of 2 weken.


Mogelijkheid 3
4 acties per jaar die 2 maanden duren, telkens 1 actieloze maand
3 mailingen per actie

Mail 1 Actiemail
Mail 2 Herinneringsmail
Mail 3 Extra actieproduct
Voordeel: Wel de mogelijkheid om 3 mailingen te versturen per actie zonder dat het teveel word.
Nadeel: Een actieloze maand.


Inhoud mailingen
Actiemail:
Hier staan de nieuwe actieproducten in.

Herinneringsmail:
Deze word 1 of 2 weken na de actiemail verstuurd, om zo nog een keer te herinneren aan de actie.
Ook kan je in deze mailing nieuws vermelden of productinformatie geven over een nieuw of bestaand product.

Extra actieproduct:
Halve wegen de actie kan je een extra product aan de actie toevoegen om zo weer even de aandacht te krijgen.
Ook kan je in deze mailing nieuws vermelden of productinformatie geven over een nieuw of bestaand product.

Wat vinden jullie de beste manier?

Henky!
13/12/04, 14:44
Dus je hebt eindelijk een bulk mail programma gevonden? Laat eens weten wat het geworden is:-)

Wat betreft bovenstaande. Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt verkopen voor welke doelgroep denk ik. Zelf heb ik vooral een hekel aan die herinnerings e-mails. Kun je wellicht meteen combineren met die extra aanbieding, hebben je klanten tenminste weer iets nieuws om te lezen.

Maar, erg afhankelijk van product en doelgroep.

henkvdberg
13/12/04, 16:19
WebWizMailingList is het geworden.

De bedoeling is zowiezo om er halve wegen de actie een nieuw product in de aanbieding te brengen.

Het is puur zakelijke markt, daarom twijvel ik ook de herinneringsmail.

Ik stem zelf voor optie 2 of 3, maar de actie moet onder de aandacht blijven dus daarom is optie 1 ook goed.

Maar ik hoor graag jullie mening hierover.