PDA

Bekijk Volledige Versie : Reageren op aanvragen topics



RobbertC
13/12/04, 15:16
Ik ben wel eens benieuwd of dat erg veel effect heeft. Ik zie vaak dezelfde (budget?) hosters reageren op aanvragen op Webhostingtalk.nl.

Krijgen jullie daar echt meer sales door?

Kurtje
13/12/04, 15:17
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik ben wel eens benieuwd of dat erg veel effect heeft. Ik zie vaak dezelfde (budget?) hosters reageren op aanvragen op Webhostingtalk.nl.

Krijgen jullie daar echt meer sales door?

In elk geval bekendheid, we hebben niet dagelijks een aanmelding via webhostingtalk maar toch wel enkele per maand.

Triloxigen
13/12/04, 15:25
Het is inderdaad vanwege de naamsbekendheid.
Zelf doe ik niet (meer) adverteren voor Shared Hosting, het grootste deel van het volk wat hier komt gaat toch voor de budgethost.

RobbertC
13/12/04, 15:28
Dat denk ik ook, maar misschien leest er heel veel niet-“budget volk” mee?

Triloxigen
13/12/04, 15:33
Origineel geplaatst door RobbertC
Dat denk ik ook, maar misschien leest er heel veel niet-“budget volk” mee?

Ja, maar een aanbieding die 5x zo hoog ligt (minimaal) tussen budget aanbieders is vaak per definitie te duur omdat het lijkt alsof net die ene duur is.

Het kost dan meer moeite dan het op zal leveren.
Het is eenmaal een feit dat budget hosters hier nu heersen :)

Kurtje
13/12/04, 15:35
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ja, maar een aanbieding die 5x zo hoog ligt (minimaal) tussen budget aanbieders is vaak per definitie te duur omdat het lijkt alsof net die ene duur is.

Het kost dan meer moeite dan het op zal leveren.
Het is eenmaal een feit dat budget hosters hier nu heersen :)

Hangt maar net van de aanvraag af denk ik. Geen enkele budgethoster zal hier veel geld aan verdienen.

Triloxigen
13/12/04, 15:38
Origineel geplaatst door Kurtje


Hangt maar net van de aanvraag af denk ik. Geen enkele budgethoster zal hier veel geld aan verdienen.

Ben ik het mee eens..
Maar de niet-budgethosters helemaal niks, en daarom heeft het geen zin daarin tij te stoppen.

Kurtje
13/12/04, 15:43
Maar de niet-budgethosters helemaal niks, en daarom heeft het geen zin daarin tij te stoppen.
Die maken toch zeker wel kans, budget hosting heeft op dit moment nog een vrij slechte naam.

RobbertC
13/12/04, 15:44
Heren, dit hoeft geen budget vs. non-budget te gaan worden waar tegenwoordig elk topic in lijkt te stranden...

Triloxigen
13/12/04, 15:45
Origineel geplaatst door Kurtje

Die maken toch zeker wel kans, budget hosting heeft op dit moment nog een vrij slechte naam.

Dat heeft het zeker, ook al is het misschien door net die paar die flink veel misstappen maakt.

Maar toch is het grotendeels allemaal Nederlands volk op dit forum en die houden er eenmaal van om o het geld te letten (en wellicht een verkeerde beslissing te maken).

PeterT
13/12/04, 15:51
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik ben wel eens benieuwd of dat erg veel effect heeft. Ik zie vaak dezelfde (budget?) hosters reageren op aanvragen op Webhostingtalk.nl.

Krijgen jullie daar echt meer sales door?
Even heel kort door de bocht: ja.

RobbertC
13/12/04, 16:43
Origineel geplaatst door PeterT

Even heel kort door de bocht: ja. Ook kort door de bocht: vertel!

PeterT
13/12/04, 16:46
Geen gigantische aantallen natuurlijk.. maar ik moet zeggen dat de conversie-rate toch redelijk hoog ligt ;)
(aanbieding -> 'aankoop')

XS-24
13/12/04, 17:19
En hoe zit het dan met de banner bovenin, of op andere sites.

Kurtje
13/12/04, 17:24
Origineel geplaatst door sity webhosting
En hoe zit het dan met de banner bovenin, of op andere sites.

Lijkt me niet dat een banner hier op webhostingtalk nuttig is, over het algemeen vallen banners in verhouding tot het aantal directe verkopen toch tegen.

®on
13/12/04, 18:04
Origineel geplaatst door RobbertC Ik ben wel eens benieuwd of dat erg veel effect heeft.
Af en toe heeft het effect.

Ik reageer heel zelden nog op deze aanvragen, enkel nog als me de aanvrager zelf ook iemand lijkt die verder kijkt dan de prijs. Of als het gevraagde wat bijzonderheden heeft. Wat me zelf heel erg opvalt (en ook irriteert overigens), is dat bijna nooit gekeken wordt naar wat de aanvrager exact wenst. Slechts een copy/paste van de standaard aanbieding, en that's it. Niet ingaan op overige vragen, niet ingaan op extra gewenste informatie etc.

Kurtje
13/12/04, 18:21
Niet ingaan op overige vragen, niet ingaan op extra gewenste informatie etc.
Dat probeer ik toch zo vaak mogelijk wél te doen.

The MAzTER
13/12/04, 18:45
ik deel de mening van Triloxigen

90% van alle aanvragen hier, niet alleen sharedhosting, zijn gericht op lowbudget.

MaffeMuis
13/12/04, 18:48
Niet ingaan op overige vragen, niet ingaan op extra gewenste informatie etc.

Ik ben het hier ook mee eens, zie soms dat iemand even het forum check, veel aanvragen ziet, en in alle topics het zelfde copy/past. En de de extra vragen over het hoofd ziet, die later in het topic nog worden gevraagd.

vind het erg vervelend, dat iemand alleen maar copy past doet, zonder zich even te verdiepen in de klant wat die nodig heeft en wilt weten. maarja ieder zijn werkwijzen dus. En zoals ik een tijdje geleden op het forum heb gelezen ergens:

Op elke forum is iedereen vriendje en vriendinnetje behalve op dat fora gedeelte... tja, soms is de wereld hard ;)


btw: de laaste tijd, zijn er erg veel deli / server aanvragen dan hosting-ruimte is me opgevallen.

®on
13/12/04, 19:03
Origineel geplaatst door Kurtje

Dat probeer ik toch zo vaak mogelijk wél te doen.
:X

Ontopic: hoe wordt er aangekeken tegen hosters die alleen het aanvraaghoekje bezoeken?

Triloxigen
13/12/04, 19:27
Origineel geplaatst door headout

:X

Ontopic: hoe wordt er aangekeken tegen hosters die alleen het aanvraaghoekje bezoeken?

Die kunnen een waarschuwing en eventueel een ban verwachten :)

Domenico
14/12/04, 02:57
Origineel geplaatst door Kurtje


Lijkt me niet dat een banner hier op webhostingtalk nuttig is, over het algemeen vallen banners in verhouding tot het aantal directe verkopen toch tegen.

NOT!
Banners doen zoveel meer als alleen maar directe sales genereren. Waarvoor denk jij anders dat de grote bedrijven je doodgooien met reklame? Omdat het niet werkt? Nee, je moet het merk dromen en onbewust word dit 'stiekem' in je systeem gepland als een soort paard van troje en daar wanneer het nodig is komt het hoe kan het altijd weer bovendrijven. Lange termijn denken is hier de key. Het gaat niet om die ene persoon die wel of niet een p[roduct aanschaft nadat hij de banner of reclame spot heeft gezien of gehoord. Het gaat veeeeeeeeeel verder dan dit.

Naja, banner verkopen schieten weer de lucht in en ik kan je adviseren om je naam OVERAL en op elke manier te laten vallen waar het maar mogelijk is en wat je budget toelaat.

Ook wel eens van NLP gehoord? Neuro Linguistic Programming? In ieder geval iets waar wij allemaal dagelijks mee te maken hebben. Leuke materie hoor... :)

Kurtje
14/12/04, 11:26
Naja, banner verkopen schieten weer de lucht in en ik kan je adviseren om je naam OVERAL en op elke manier te laten vallen waar het maar mogelijk is en wat je budget toelaat.
Wij hebben momenteel ook wat banners staan, maar op wat andere websites. Ik zou hier geen banner plaatsen, dat schiet niet op! Tussen 20 andere concurrenten staan? Niemand die de banners uberhaupt bekijkt!

We staan bijvoorbeeld op phpfreakz.nl, phpv.nl en patricksnels.nl, maar dit leverd weinig op. Tuurlijk, naamsbekendheid.. en misschien besteld iemand wel bij ons omdat ze toevallig de banner zagen. Maar, dat houd ik tot op heden gewoon op toeval, we zijn ook maar 1 van de miljoen bedrijven die allemaal het zelfde aanbieden.

Domenico
14/12/04, 12:00
Origineel geplaatst door Kurtje

Wij hebben momenteel ook wat banners staan, maar op wat andere websites. Ik zou hier geen banner plaatsen, dat schiet niet op! Tussen 20 andere concurrenten staan? Niemand die de banners uberhaupt bekijkt!


Met alle respect maar dit is pure onzin. :)

Kijk anders eens op webhostingtalk.com en kijk maar eens hoeveel en wie er daar allemaal adverteren.

Adverteren heeft ALTIJD zin en de onderbouwing daarvoor is helaas niet geschikt voor dit topic en ik geloof dat we al flink offtopic gaan (sorry Robbert!).

Je statements zijn overigens niet onderbouwd en hebben een waarde gelijk aan nul. Het feit dat jij/jullie hier niet willen adverteren is je goed recht en hoef je ook niet echt te verdedigen maar de redenen die je aangeeft zijn zeker wel aan te vechten. Ik denk zelf dat je zelf niet echt door hebt wat adverteren nu allemaal precies in houd maar geloof me maar dat het een echt vak is met veel diepgang en een flinke dosis psychologie. Met zinnen als "Tussen 20 andere concurrenten staan" en "Niemand die de banners uberhaupt bekijkt" kom je er niet. No offence!

btw. "we zijn ook maar 1 van de miljoen bedrijven die allemaal het zelfde aanbieden." Met deze instelling begin je uberhaupt altijd achteraan.

RobbertC
14/12/04, 12:05
Origineel geplaatst door Kurtje
Maar, dat houd ik tot op heden gewoon op toeval, we zijn ook maar 1 van de miljoen bedrijven die allemaal het zelfde aanbieden. Met deze instelling kun je het beste maar meteen stoppen. Ieder bedrijf heeft z’n unieke punten nodig anders redt je het niet. Het is dan weer de kunst om dit weer te communiceren in je marketing.

Domenico
14/12/04, 12:43
Origineel geplaatst door RobbertC
Het is dan weer de kunst om dit weer te communiceren in je marketing.

Inderdaad, it's all about marketing. Je ziet dat bedrijven klanten aantrekken via wht dus ook weer een bewijs dat het werkt. Wat betreft een banner hier, 1 klant en je hebt de kosten er al weer dik uit. Tja, zo simpel kan het zijn maar in Nederland schijnen alleen de grote bedrijven dit te snappen. Natuurlijk hebben zij de expertise in huis maar goed, een beetje verdiepen in dit soort zaken kan iedereen.

Zeker nu is adverteren een MUST. Ook 'hearsay' valt onder marketing! Elke klant kan weer andere klanten aanbrengen als deze tevreden is met de geleverde diensten dus elke klant moet je koesteren.

Oja, adverteren is uiteraard een onderdeel van marketing. ;)

Triloxigen
14/12/04, 14:10
Wat Domenico kortweg wil zeggen is dat je met banners naambekendheid/herkenbaarheid krijgt, en dat is een van de grootste punten waarop klanten keuzes maken.

Domenico
14/12/04, 18:14
Origineel geplaatst door Triloxigen
Wat Domenico kortweg wil zeggen is dat je met banners naambekendheid/herkenbaarheid krijgt, en dat is een van de grootste punten waarop klanten keuzes maken.

;)

DelTa
15/12/04, 01:37
Origineel geplaatst door Domenico
psychologie.

IMO is dit toch echt het allerbelangrijkste woord in dit verhaal..

Zelf door een bepaalde soort animatie in een banner kun je een bepaalde markt bereiken!

Experience is the key, adverteren is dan ook nooit weggegooid geld zolang je je marketing plannen volgt.

"Lijkt me niet dat een banner hier op webhostingtalk nuttig is".

Uit zulke posts zit ik me toch echt te vragen waarom mense met 0% marketing ervaring toch altijd denken dat ze er juist vee vanaf weten. De wereld bestaat NIET uit allemaal exact dezelfde mensen, waarom logisch denken als velen toch anders zijn dan jou?

Knowledge =! Experience

En hier laat je ook echt zien dat je geen van beide gebruikt, maar af gaat op jouw logisch denken..