PDA

Bekijk Volledige Versie : KVK nummer



chillo
11/12/04, 12:04
Hoi,

Als 2 minderjarige wilden ik en mijn vriend een webhostbedrijfje starten.
Nu vroeg ik me af of dat een kvk nummer noodzakelijk is?
Of we niet alleen een website online kunnen zetten en daar rondwerken?

Groeten louis,
Alvast bedankt.

vanderhart
11/12/04, 12:06
Gebruik de zoekfunctie of erger nog gebruik kvk.nl


Want Ja een kvk is verplicht.

Carl<n-media>
11/12/04, 12:10
Origineel geplaatst door chillo

Nu vroeg ik me af of dat een kvk nummer noodzakelijk is?

Ja.

Zie ook: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=58591.

chillo
11/12/04, 12:14
Is er ook een belgische KVK?

Websspace
11/12/04, 12:21
In België moet je de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben als je zelfstandig iets wil opstarten, spijtig genoeg.

chillo
11/12/04, 12:22
Dus met andere woorden ik kan niet resellen omdat ik jonger ben dan 18 en een belg ben.

nu heb ik voor niets een reseller pakket gekocht.

vanderhart
11/12/04, 12:27
Origineel geplaatst door chillo
Dus met andere woorden ik kan niet resellen omdat ik jonger ben dan 18 en een belg ben.

nu heb ik voor niets een reseller pakket gekocht.


Inderdaad,
Maar het is altijd slim eerst alles goed te gaan uitzoeken en daarna pas aankopen te doen ;)

chillo
11/12/04, 12:27
maar ik kan ook in het zwart verkopen :D

chillo
11/12/04, 12:29
en als er nu 1 iemand 18 jaar is dan gaat het wel?

Cyberdevil
11/12/04, 13:40
Wat ik weet is dat je 18 moet zijn, attest hebben van de 3de graad op school (probleem bij mij :-s ) en dat je nog eens zoveel kosten hebt in Belgie.

Dus als ik jou was zou ik toch eens goed uitzoeken of je wel een wilt. Trouwens, hosting in het zwart doen zou ik niet voorstellen want genoeg concurrenten die je wel eens zouden kunnen aangeven ;-)

chillo
11/12/04, 14:29
Maar er zijn toch meer jongeren van 16 jaar ofzo die dat doen :s

Ik heb zonet geinformeerd bij een kvk kantoor.

Kurtje
11/12/04, 14:41
Origineel geplaatst door chillo
Maar er zijn toch meer jongeren van 16 jaar ofzo die dat doen :s

Ik heb zonet geinformeerd bij een kvk kantoor.

Ouders die tekenen doen wonderen.

tvm
11/12/04, 14:48
Hoi,

in België moet je de minimumleeftijd van 18 jaar hebben bereikt en het attest in bedrijfsbeheer hebben. Dit haal je ofwel met avondschool (2 jaar 1 dag in de week) ofwel haal je dit bij gelijk welke richting in school maar je moet het zesde jaar en soms het zevende jaar hebben uitgedaan.

Ouders kunnen neit voor hun zoon of dochter tekenen als het om het aanvragen van een btw-nummer gaat. Tenzij de ouder alles op zijn naam plaatst wat fiscaal niet aan te raden is.

Hint: wacht met het starten van een bedrijf en verdiep je eerst in de zaken die nodig zijn voor het bedrijf:

- Domeinregistar
- Voor welke doelgroep start ik het op
- server of resellpakket (voordelen en nadelen opschrijven)
- Startkapitaal
- Low budget of kwaliteit
- etc.

Met vriendelijke groet,

Tim Van Maele

chillo
11/12/04, 17:29
Hallo,

Ik heb besloten om nu alleen nog maar websites te bouwen op aanvraag met men vriend.

Maar kan ik bij die website op aanvraag dan geen gratis hosting geven voor 1 jaar en na dat jaar moeten ze ervoor betalen?
En ze kunnen een domein naam aanvragen.
Of gaat dit dezelfde weg op als alleen webhosting?

Alvast bedankt

Ber|Art
11/12/04, 17:38
Als 2 minderjarige wilden ik en mijn vriend een webhostbedrijfje starten. Nu vroeg ik me af of dat een kvk nummer noodzakelijk is?Het is niet noodzakelijk, maar als je serieus genomen wil worden wel aan te raden, zet de zaak gewoon op naam van je Vader en als je oud genoeg bent schrijf je het bedrijf over op je eigen naam. Kost niets, is niet moeilijk wel belangrijk :)

ThePostman
11/12/04, 17:53
Origineel geplaatst door BerArt
Het is niet noodzakelijk, maar als je serieus genomen wil worden wel aan te raden, zet de zaak gewoon op naam van je Vader en als je oud genoeg bent schrijf je het bedrijf over op je eigen naam. Kost niets, is niet moeilijk wel belangrijk :)

Correctie: het is wel noodzakelijk...

Anestheologist
12/12/04, 02:20
Origineel geplaatst door chillo
Hallo,

Ik heb besloten om nu alleen nog maar websites te bouwen op aanvraag met men vriend.

Maar kan ik bij die website op aanvraag dan geen gratis hosting geven voor 1 jaar en na dat jaar moeten ze ervoor betalen?
En ze kunnen een domein naam aanvragen.
Of gaat dit dezelfde weg op als alleen webhosting?

Alvast bedankt

Als je websites in het "zwart" gaat verkopen zit je met hetzelfde probleem als hosting in het zwart gaan aanbieden eigenlijk !!

Zijn wel dingen om dit te gaan omzeilen maar we gaan "zwart" niet aansporen ;)

Bbware
23/12/04, 14:47
Origineel geplaatst door chillo
Hoi,

Als 2 minderjarige wilden ik en mijn vriend een webhostbedrijfje starten.
Nu vroeg ik me af of dat een kvk nummer noodzakelijk is?
Of we niet alleen een website online kunnen zetten en daar rondwerken?

Groeten louis,
Alvast bedankt.

Als ik jullie was zou ik me wel gaan registeren,
Je gaat webhosting verkopen en op dat gebied heeft men een Kvk nodig,
alvast wens ik jullie succses met het bedrijf.

Tjeerd
30/12/04, 09:00
Je kan je resellerpakket ook met vrienden delen :D

Is er in België niet iets als een marge waar je als hobbyist (hoe schrijf je dat?) legaal mag 'ondernemen'? Denk aan de handel zoals op Marktplaats.

Triple-V
30/12/04, 19:00
BTW nr. is ook verplicht toch?

Best4U
30/12/04, 20:33
Origineel geplaatst door Triple-V
BTW nr. is ook verplicht toch?

In ieder geval verplicht je te melden bij de belastingdienst. Zij bepalen dan of een BTW-nummer nodig is of niet.

Zuidberg
31/12/04, 10:10
Ik heb ook een vraagje en aangezien ik in bijna dezelfde situatie zit als Chillo, lijkt mij een speciale thread niet nodig.

Ik ben dus ook minderjarig en wil mij dus ook laten inschrijven bij de KvK (in Nederland). Moeten mijn beide ouders hierbij aanwezig zijn of is een van beiden ook goed?

Alvast bedankt en een prettige jaarwisseling.

Jan Jaap
31/12/04, 10:24
Een van de ouders is voldoende.

Xerious
31/12/04, 11:54
Je moet wel minstens 16 jaar zijn. Anders moet het bedrijf volledig op naam van je ouders!

Zuidberg
31/12/04, 12:35
Origineel geplaatst door Jan Jaap
Een van de ouders is voldoende. Oké, bedankt.

Origineel geplaatst door Xerious
Je moet wel minstens 16 jaar zijn. Anders moet het bedrijf volledig op naam van je ouders!
Ook bedankt. Ik wou eerst meteen maandag naar de KvK, maar ik wacht wel twee weekjes: dan ben ik wel 16. Dat wordt dus geen brommer kopen, maar inschrijven bij de Kamer! ;)

Xerious
31/12/04, 12:55
Kweenie wat voor brommer jij in gedachte had? Maar de KvK is niet zo heel duur hoor :P

Edjuh
31/12/04, 13:17
Ik weet niet hoe het in belgie zit, maar ik kan bij de nederlandse kvk bijvoorbeeld ook een engelse ltd aanvragen.
Los daarvan heb je ook voor een nederlandse eenmanszaak een volmacht nodig van een meerderearige(je ouders) omdat je nog niet aansprakelijk bent(als je schulden maakt zijn je ouders hiervoor verantwoordelijk)

Zuidberg
31/12/04, 13:28
Origineel geplaatst door Xerious
Kweenie wat voor brommer jij in gedachte had? Maar de KvK is niet zo heel duur hoor :P
Nou, ik bedoel dat er heel wat meer 16-jarigen een brommer kopen dan er naar de KvK gaan ;) En ik weet dat de KvK niet duur is.

Jan Jaap
31/12/04, 13:28
Inderdaad moet je 16 zijn om het te kunnen met toestemming van je ouders, daaronder moet je eerst bij de kantonrechter handlichting vragen.

Formeel moet de KvK-medewerker ook adviseren om handlichting te vragen, maar bij mij zei hij dat alleen even en ging vervolgens gewoon verder ;)

Reken er wel op dat je even zit te wachten voordat ze weten wat ze moeten doen, want het komt nauwelijks voor. Ze moeten ook bij formulieren 2 namen invoeren in een vakje etc. :D

Zuidberg
31/12/04, 14:56
Origineel geplaatst door Jan Jaap
Inderdaad moet je 16 zijn om het te kunnen met toestemming van je ouders, daaronder moet je eerst bij de kantonrechter handlichting vragen.

Formeel moet de KvK-medewerker ook adviseren om handlichting te vragen, maar bij mij zei hij dat alleen even en ging vervolgens gewoon verder ;)

Reken er wel op dat je even zit te wachten voordat ze weten wat ze moeten doen, want het komt nauwelijks voor. Ze moeten ook bij formulieren 2 namen invoeren in een vakje etc. :D
Haha, oke. :D
En een handlichting lijkt me niet nodig. Ik koop/huur geen pand en hoef ook geen geld te lenen. Ik heb alle benodigdheden namelijk al.

Ik heb al eerder contact gehad met een KvK-medewerker, maar hij zei helemaal niets over de leeftijd van 16 (terwijl hij wist dat ik nog geen 16 was) en ook niets over handlichting. Beetje vreemd, maar je zegt al dat zulke dingen vaker voorkomen bij de KvK.:D

De 14e word ik 16, dus wacht ik gewoon even twee weken.

Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik waar ik aan toe ben.

Prettige jaarwisseling!

Bestlevel
31/12/04, 15:38
Zorg dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt. Als er iets mis gaat zijn je ouders aansprakelijk en zal daar het geld weggehaald worden.

Zuidberg
31/12/04, 17:38
Origineel geplaatst door PPaul
Zorg dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt. Als er iets mis gaat zijn je ouders aansprakelijk en zal daar het geld weggehaald worden.
Mijn risico is nagenoeg nihil, maar ik zal er even naar kijken. :)

Cereal
31/12/04, 18:13
Origineel geplaatst door ThePostman


Correctie: het is wel noodzakelijk...

Je hebt gelijk, in Belgie is het noodzakelijk... in Nederland niet.

Het is niet verplicht als je op kleine schaal hobbymatig diensten aanbied. Het opgeven bij je inkomstenbelasting vanzelfsprekend wel..

Bestlevel
31/12/04, 19:25
Origineel geplaatst door Zuidberg

Mijn risico is nagenoeg nihil, maar ik zal er even naar kijken. :)

Daar zou ik nog maar eens goed overnadenken. Als je aansprakelijk gesteld wordt voor een schade etc ben je blij met zo`n verzekerking.

Cyberdevil
31/12/04, 22:55
Origineel geplaatst door Zuidberg

Mijn risico is nagenoeg nihil, maar ik zal er even naar kijken. :)

Zeggen ze allemaal tot ze achteraf een deurwaarder op bezoek krijgen. Is het nu echt zo een grote moeite om te wachten tot ja 18 bent. Heb ik ook moeten doen.

Jan Jaap
31/12/04, 23:01
De medewerker die mij een jaartje geleden hielp dat er met deze manier problemen konden onstaan bij dingen als langlopende contracten voor onroerend goed, maar ik verwacht niet dat je van plan bent dat soort dingen te gaan doen ;)

Zuidberg
01/01/05, 10:18
Origineel geplaatst door PPaul
Als je aansprakelijk gesteld wordt voor een schade etc ben je blij met zo`n verzekerking.
Als ik zelf webhosting zou gaan aanbieden, heb je helemaal gelijk, maar ik richt me voornamelijk op webdesign en nog niet eens op echt grote schaal. Ik bied wel webhosting aan, maar dit laat ik door een ander bedrijf doen.

Mede doordat ik geen pand nodig heb, lijkt mij de kans dat ik schade krijg (ik kan zo niet bedenk welke schade) erg klein.

Maar nogmaals: als ik zelf webhosting zou bieden, zou zo'n verzekering zeker verstandig zijn.


Origineel geplaatst door Cyberdevil
Zeggen ze allemaal tot ze achteraf een deurwaarder op bezoek krijgen. Is het nu echt zo een grote moeite om te wachten tot ja 18 bent. Heb ik ook moeten doen.
Nou, het is voor mij meer een bijbaan en het is op kleine schaal. Ik werk liever voor mijzelf tegen redelijke verdiensten, dan dat ik tegen minimumloon ga schoonmaken of iets dergelijks.
Ik begrijp dat je advies goed bedoeld is, en ook als ik op grote schaal webhosting zou aanbieden, lijkt het mij ook inderdaad slimmer te wachten tot ik 18 ben, maar in mijn geval lijkt het mij niet noodzakelijk.