PDA

Bekijk Volledige Versie : SuperMicro moederborden...



dreamhost_nl
08/12/04, 23:12
Op WHT wordt SuperMicro nogal vaak de lucht in geprezen als het gaat over dedi/colo servers. Nu vraag ik me af, is de kwaliteit nu echt zo beduidend hoger (i.vgl.m. bijv. een Asus moederbord) dat de hogere aanschafprijs volledig gerechtvaardigd is?
Ik heb verschillende producten bekeken en vind de producten van Asus bijv. stukken vooruitstrevender... maar ja, dat is dan weer mijn mening... ;)

roel-2
08/12/04, 23:47
Mijn ervaring is dat supermicro (sm) servers, net zoals de dell servers die we gebruiken, stabieler draaien dan de overige 'zelfbouw' servers met bijvoorbeeld asus of intel bordjes.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik hier afga op gevoel en niet op harde cijfers. Maar ik ben zelf in ieder geval meer bezig met storingen aan zelfbouw servers, dan aan dell/supermicro servers...

Clanhost
08/12/04, 23:50
Dan heb je het over het verschil tussen zelfbouw en kant en klaar, aangezien Dell vaak (altijd?) gewoon Intel bordjes gebruikt :)

roel-2
08/12/04, 23:53
Ik weet ook niet of het in geval van Dell aan het moederbord ligt. Mijn ervaring is nu eenmaal dat ze erg stabiel zijn :)

luser
09/12/04, 00:00
Asus SERVER boards, kosten wel stukje meer maar ik heb ondertussen ook al bij de 10 jaar goede ervaring met asus. En nog nooit een slecht board.

De serverboards beginnen ook wel wat duurder dan supermicro's maar het blijft de moeite.

Frenck
09/12/04, 00:25
Wij hebben iig goede ervaringen met SuperMicro, nog geen defecten meegemaakt ermee.

MediaServe
09/12/04, 00:46
Omdat Supermicro vrij duur is denken mensen al heel snel dat het ook het beste merk is. Onder het motto: goedkoop is duurkoop.

Ik zelf zou niet zo snel een Supermicro kiezen, maar eerder een goed Asus serverboard. Niet omdat Supermicro niet goed genoeg is, maar omdat ik vind dat Asus meer vooruitstrevend is, meedenkt met zijn klanten. Bovendien bewijst Asus zich keer op keer weer als het gaat om kwaliteit, performance en service.

Ik heb niet zoveel zin om mee te gaan met de Supermicro hype :)
Kwalitatief zullen beide merken niet veel verschillen. Dat geldt overigens ook voor Tyan bijvoorbeeld, eveneens een prima merk!

luser
09/12/04, 00:54
Tyan heeft idd ook aardige boards ;) Zeker voor dual opteron etc...

EDIT: http://www.tyan.com/html/logos_images.html pics :)

Ahead-IT
09/12/04, 00:59
Origineel geplaatst door MediaCreations
Asus meer vooruitstrevend is
Je zou eens moeten weten wat er allemaal geplant staat voor 2005 bij Supermicro, daar kan Asus zeker niet aan tippen ;)

luser
09/12/04, 01:10
Origineel geplaatst door Ahead-IT

Je zou eens moeten weten wat er allemaal geplant staat voor 2005 bij Supermicro, daar kan Asus zeker niet aan tippen ;)

Weet jij dan wat bij asus geplant staat?

Ahead-IT
09/12/04, 01:14
Origineel geplaatst door luser
Weet jij dan wat bij asus geplant staat?
Nee, maar Asus zal er niet kunnen aan tippen daar ze zich niet volledig richten op servertoepassingen.

MediaServe
09/12/04, 01:22
Nee, maar Asus zal er niet kunnen aan tippen daar ze zich niet volledig richten op servertoepassingen.Asus is natuurlijk ook een veel groter bedrijf, misschien is het Asus server-segment wel even 'groot' als dat van Supermicro :)

Maar vertel.. wat staat er op de planning van Supermicro :p
Ik ga er altijd een beetje vanuit dat de chipset bakkers de grootste invloed hebben op de mobo-markt.

dreamhost_nl
09/12/04, 07:57
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Nee, maar Asus zal er niet kunnen aan tippen daar ze zich niet volledig richten op servertoepassingen.


INTELĀ® 915G BOARDS

The 915G solutions are aimed at high-end desktop and entry-level workstation. With 800MHz system bus, these solutions support PCI-Express x16 and different memory configurations.

INTELĀ® 925X BOARDS

The 925X and 925XE solutions are aimed at high-end desktop and entry-level workstation. With 800MHz system bus, these solutions support PCI-Express x16 and different memory configurations.

Bron : SuperMicro.

Ook SuperMicro maakt moederborden voor de desktop hoor... :)