PDA

Bekijk Volledige Versie : Een handelspand: onkosten?



Ahead-IT
05/12/04, 03:30
Wijzelf werken nu vanop twee locaties, alles wat er gebeurt binnen ons bedrijf is toegankelijk vanover de hele wereld.

Wat we echter nog niet hebben is een handelsruimte als internetbedrijf, hierin willen we verandering brengen.

Graag zou ik dus weten van enkele bedrijven een kleine schatting te maken (uit praktijkervaring liefst) van alle onkosten uitgezonderd de maandelijkse huurprijs. Het betreft dus winkels/kantoren, geen licht omgebouwde woonhuizen.(dus effectief ingeschreven als handelspand)


Ik geef een lijstje dat iedereen kan aanvullen
- Land:
- grootte in M²:
- elektriciteit:
- water:
- "hoe goed" commercieel gelegen:
- internet:
- telefoon:
- fax:
- gemeentebelastingen/jaar:
- andere kosten/maand of jaar met korte beschrijving (dit is belangrijk, heb ik totaal nog geen zicht op):

Geen off-topic aub

Alvast bedankt!

Glenn
05/12/04, 08:48
Ik heb geen idee, maar als je hier verder geen antwoord krijgt zou ik eens contact opnemen met een plaatselijke bedrijfsmakelaar. De klantvriendelijkheid binnen het bedrijf waar ik werk (bedrijfsmakelaar) is zodanig dat dit telefonisch allemaal keurig wordt uitgelegd. Als je dan ook nog eens interesse in een bedrijfspand van die makelaar toont komen ze meestal nog langs ook :)

Frenck
05/12/04, 12:02
http://www.regus.com/files/infomedia/weblets/default.asp?engine=reguscom&country=netherlands

Bestlevel
05/12/04, 12:14
Verzekeringen, inrichting en apparatuur

svbeek
05/12/04, 13:18
Beveiliging.

Ahead-IT
05/12/04, 13:46
En wat wordt er bijvoorbeeld uitgegeven aan sponsoring? Er zijn altijd wel studenten etc. die eens langs komen?

Sander-
07/12/04, 14:24
Dat is natuurlijk een keuze die je maakt... Je kunt daar altijd nee tegen zeggen en denk zeker niet dat je dat op moet gaan nemen in je begroting voor het betrekken van een pand

HBCS
07/12/04, 14:35
berijkbaarheid is ook erg belangrijk
er zijn klanten die graag langs komen
uitstraling van het pand zelf en de ligging dus

Ahead-IT
07/12/04, 14:45
Ik had iets op het oog, ik het midden van Aalst. Het had ideaal geweest maar er was één probleem: geen parking (tenzij betalend)

Zeer spijtige zaak. Ik zoek dus nog verder.

Zoals het er nu naar uitziet, zijn er blijkbaar niet al te veel extra kosten buiten de huur/verzekering.

Sander-
07/12/04, 15:00
Ik weet niet met hoeveel mensen je daar wil gaan zitten enzo? Houd dan namelijk ook rekening met kosten voor inrichting Internet Telefoonkosten etc...

Ahead-IT
07/12/04, 15:03
Origineel geplaatst door WE-Create!
Ik weet niet met hoeveel mensen je daar wil gaan zitten enzo? Houd dan namelijk ook rekening met kosten voor inrichting Internet Telefoonkosten etc...
Slechts twee, misschien nog jobstudenten e.d. .

The MAzTER
07/12/04, 15:04
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Ik had iets op het oog, ik het midden van Aalst. Het had ideaal geweest maar er was één probleem: geen parking (tenzij betalend)

Zeer spijtige zaak. Ik zoek dus nog verder.

Zoals het er nu naar uitziet, zijn er blijkbaar niet al te veel extra kosten buiten de huur/verzekering.

daar kan je toch wel een vergunning voor krijgen?

Ijsbox
07/12/04, 15:15
Origineel geplaatst door Frenck
http://www.regus.com/files/infomedia/weblets/default.asp?engine=reguscom&country=netherlands

die hebben mooie gebouwen, maar zijn dan ook niet goedkoop! Als je zoiets zoekt (dus een bedrijvenverzamelgebouw) zijn er legio mogelijkheden (weet even geen overzicht te vinden)

Sparkey
08/12/04, 10:38
Regus heeft wel mooie ruimtes, maar is niet echt gezellig voor een internet bedrijf, lijkt mij.

Je wilt dan toch gewoon ergends een eigen pandje op beganegrond hebben ergends in de stad, waar het beetje gezellig is, dat is ook beter gelegen voor de mensen.

RobbertC
08/12/04, 11:19
Ahead-IT: even voor de duidelijkheid, bedoel je nu een kantoor, of een winkelruimte, of allebei? Dat scheelt namelijk nogal in sommige kosten. Bij een winkelruimte heb je zover ik weet een vergunning nodig, wat waarschijnlijk de prijs van het pand omhoog gaat helpen.

trendhoper
09/12/04, 16:50
De normale huishoudelijle zaken.

Misschien een poetsvrouwtje

2oo4
09/12/04, 19:53
Origineel geplaatst door trendhoper
De normale huishoudelijle zaken.

Misschien een poetsvrouwtje

Je kunt je eigen prullenbak toch ook wel legen lijkt mij?

zoals al eerder gezecht, meubulair en vergeet je kluis niet ;)

Keuningen
13/12/04, 13:28
Ik verbaas me er wel over dat bijna niemand hier op heel WHT een pand en/of kantoor heeft...

Hoe dan ook... Voor handel is vaak het industriegebied beter.

Afhankelijk wat je wilt en hoeveel geld je zelf hebt kun je gaan huren of kopen. Wat ook heel erg meespeelt is of je zeker weet of je er wel lang blijft.

Omdat wij te sterk aan het groeien zijn hebben wij momenteel de eerste verdieping gehuurd in een kantoorpand in het centrum hier.

Wat wil je precies erin gaan doen en wat mag het kosten?

Ahead-IT
13/12/04, 13:34
Kosten: max 2000 EUR excl./maand incl. alles. Meer wil ik er voorlopig niet aan uitgeven.

Ik heb wel strikte eisen. Er moet bv een ruime parking zijn, beveiliging, handelsruimte + stockplaats, toiletten en liefst zelfs een eetplaats.

Keuningen
14/12/04, 13:54
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Kosten: max 2000 EUR excl./maand incl. alles. Meer wil ik er voorlopig niet aan uitgeven.

Ik heb wel strikte eisen. Er moet bv een ruime parking zijn, beveiliging, handelsruimte + stockplaats, toiletten en liefst zelfs een eetplaats.

Wat is een handelsruimte?
Een verkoopruimte neem ik aan?

In dat geval:

Hoeveel m2 verkoopruimte en hoeveel m2 magazijnruimte zou je willen en wat voor faciliteiten wil je qua laden/lossen?

Ahead-IT
14/12/04, 13:59
Ik denk aan 300M², 50/50 voor de winkel/stockplaats.

Keuningen
14/12/04, 14:03
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Ik denk aan 300M², 50/50 voor de winkel/stockplaats.

Industrieterein of centrum?
Beganegrond neem ik aan?
Nederland of Belgie?
Grote stad, normale stad, dorp of gehucht?

Ahead-IT
14/12/04, 14:30
Origineel geplaatst door Keuningen
Industrieterein of centrum?
Beganegrond neem ik aan?
Nederland of Belgie?
Grote stad, normale stad, dorp of gehucht?
Net buiten een centrum, izm de parking.
België
Grote stad