PDA

Bekijk Volledige Versie : Wet kopen op afstand bij aanschaf dedicated server



WouterSp
03/12/04, 20:39
Ik wil een dedicated server huren bij EasyDedicated als privé persoon.
Die wordt dan puur gebruikt voor mijn privé e-mail en website's.

Ze hebben daar nu een sempron 2200+ server met 256 mb ddr, 40 gb harddisk en 25 gb dataverkeer per maand voor € 29,- excl. BTW.

Dit dan zonder control panel en met fedora core installatie. control panel heb ik niet nodig beheer en installeren van mailserver e.d. kan ik zelf via ssh.

Als ik deze server heb kan ik ook direct mijn server thuis voor wat simpele site's waar ik geen hostingpakket voor wil kopen offline gooien.

Enige probleem waarmee ik zit: Als privé persoon wil ik niet al teveel uit geven aan een dedicated server. Dit is een mooie prijs maar over EasyDedicated hoor je ook regelmatig wat slechte verhalen.

Ik zou het dus graag enkele dagen willen proberen. Is de wet kopen op afstand ook op deze overeenkomst van toepassing? Zodat ik eventueel binnen 8 dagen kan annuleren als het me niet bevalt?

Xerious
03/12/04, 21:03
Ik weet het niet zeker, maar je hebt kans dat je dedicated server onder 'maatwerk' valt. In dat geval geld die wet zeker niet.
Ik hoor over het netwerk van ED overigens niemand klagen, het zijn de serverreboots en dergelijke die lang duren maar ED belooft beterschap!

The MAzTER
03/12/04, 21:19
je hoort natuurlijk alleen maar de klachten en nooit de goeie verhalen ;)

voor die 29 euro kan je het toch een maand proberen.

Savvas
03/12/04, 21:33
denk niet dat het geldt, zodra het product is opgeleverd, is er een nieuwe machine voor je neergezet.

Ik denk dat je er op dat moment niet meer onderuit komt..

dreamhost_nl
03/12/04, 21:35
Origineel geplaatst door The MAzTER
voor die 29 euro kan je het toch een maand proberen.

Mag je eerst wel kijken wat de minimum termijn is van de huurovereenkomst...

WouterSp
03/12/04, 22:25
Ja de minimum contract periode is 3 maanden.
Dat is ook niet extreem lang. Incl. BTW betaal ik dan dus 34,51 per maand. Dat is natuurlijk geen drol voor een dedicated server met 25 gb dataverkeer per maand in NL.... :)

tvm
04/12/04, 10:03
Beste,

je kan dit gewoon proberen maar hou er rekening mee dat:

- support lang kan duren
- het opleveren lang kan duren
- het een goedkope server is :rolleyes:

Wat is de reden waarom je geen hostingpakket neemt? Voor die prijs dat je normaal uitgeeft per jaar aan die dedicated server kan je waarschijnlijk al bij echt stabiele bedrijven die alles in tweevoud hebben draaien zodat er geen downtime is een hostingpakket naar uw normen.

WouterSp
04/12/04, 10:59
Omdat ik het ook wel leuk vind ik om een "eigen" server te hebben draaien. Ik kan er alles opgooien wat ik wil (bijv. als m'n harddisk weereens beetje vol wordt ;)). Ik heb met Chello dalijk toch een upload van 1Mbit :)..

lijkt me gewoon reuze handig en leuk :).

Overigens gisterenavond een support ticket ingediend die net beantwoord is. Dat is op dit moment dus niet slecht :)

Ik ga het gewoon proberen :)

In iedergeval bedankt voor alle berichten.