PDA

Bekijk Volledige Versie : E-dentify haalt sites/domein uit de lucht



Huub Roem
02/12/04, 10:21
Het is heel triest dan een provider als E-dentify blijkbaar geen oog heeft voor klanten terwijl dit volgens hun website zo hoog in hun vaandel staat.

Sinds 29 november zijn verschillende websites van mij onbereikbaar geworden door een onbekende oorzaak. Het hoofdomein is zelfs niet meer terug te vinden in de DNS van E-dentify en Zoneedit. Alle 06- telefoonnummers staan op voicemail of worden na doorschakeling in een voicemailbox geleid. Op SMS en Mail wordt niet gereageerd. Nu ik het echt zat ben en aan research ben begonnen kwam ik op dit forum terecht. Tot mijn grote verbazing lees ik dat de "directie" van E-dentify het blijkbaar belangrijker vind reacties op dit forum te beantwoorden dan hun problemen op te lossen en hun klanten tevreden te stellen of minimaal ze als een normaal volwassen bedrijf, te woord te staan. Als het alleen bij de website bleef kan ik me nog voorstellen dat ze wat tijd nodig hebben om e.e.a. te verhuizen naar een andere server, wat je dan als ondernemer MINIMAAL doet is dit op je eigen website MELDEN!

Ik ben ook een eigen ondernemer en mis op deze manier mijn klanten en kan op deze manier niet eens meer communiceren (mailen) met ze, maar dit beseffen de heren van E-dentify blijkbaar NIET!

Tevens draait op deze server één van de belangrijkste websites op het gebied van scanners (radiocommunicatie), die regelmatig door de Nederlandse Pers geraadpleegd wordt als informatiebron.

Ik heb in Leeuwarden gestudeerd en was altijd zeer content met de manier waarop Friezen zaken aanpakken. Dit geldt echter niet voor E-dentify.....

Dus Peter, Tim of wie dan ook van E-dentify, graag je reactie op dit forum of PM want mail kan ik dus niet meer ontvangen........

Een echt boze klant

Wido
02/12/04, 10:35
Tja, hoe lullig het ook klinkt, dit is geen support forum voor E-Dentify.

Ik verdedig ze niet, maar je zit hier verkeerd.

(Ik hoop wel voor je dát ze reageren op je vraag/opmerking)

TSG-Hans
02/12/04, 10:39
Als het bedoelde domein dotnet-services.nl is, deze is inderdaad niet te vinden op ns10 en ns11.e-dentify.nl.

@Wido, dit is niet de 1e klacht dat e-dentify nergens op reageert, ik kan me de frustatie dan wel voor stellen als TS ziet dat e-dentify hier wel reageert.

Huub Roem
02/12/04, 10:43
Origineel geplaatst door Wido

Ik verdedig ze niet, maar je zit hier verkeerd.


Begrijp ik helemaal Wido, maar dit is al een tweede slechte ervaring met een hostingbedrijf. Het hoodprobleem bij veel hostingpartijen is communicatie en ik vind het belangrijk dat dit ook door andere providers goed door moet dringen. Hosten is niet een 19" rack plaatsen, servers erin hangen en draaien maar...... daarnaast hoop ik gewoon een antwoord te krijgen........

tenslotte is de subtitel van deze categorie op dit forum: "Discussies over alle aspecten van web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief)"

Bestlevel
02/12/04, 10:50
Jongens ik begin wel een beetje gek te worden van al deze topics. Dit is al de tweede deze week en volgens mij haalt het weinig uit.

XS-24
02/12/04, 11:03
Behalve dat e-d reageerd als het in de publiciteit komt (zo lijkt het in elk geval).

Huub Roem
02/12/04, 11:06
Origineel geplaatst door PPaul
Jongens ik begin wel een beetje gek te worden van al deze topics. Dit is al de tweede deze week en volgens mij haalt het weinig uit.

PPaul,

Wellicht geeft dit aan dat het veel klanten erg hoog zit, het is NIET de bedoeling met modder te gooien, maar ik ben het gewoon zat. Het gaat per slot van rekening niet alleen om de website, maar ook om mail, DNS etc.

Je hoeft overigens niet alles te lezen en de vorige thread was al gesloten, vandaar een nieuwe....

Wido
02/12/04, 11:13
Origineel geplaatst door Huub Roem


Begrijp ik helemaal Wido, maar dit is al een tweede slechte ervaring met een hostingbedrijf. Het hoodprobleem bij veel hostingpartijen is communicatie en ik vind het belangrijk dat dit ook door andere providers goed door moet dringen. Hosten is niet een 19" rack plaatsen, servers erin hangen en draaien maar...... daarnaast hoop ik gewoon een antwoord te krijgen........

tenslotte is de subtitel van deze categorie op dit forum: "Discussies over alle aspecten van web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief)"

Klopt, hosten is niet even een server neerknallen en hem lekker vol stouwen met accounts, dat is waar.

Ik vind ook dat E-Dentify je netjes per MAIL moet toespreken, maar dit soort zaken horen eigenlijk niet via dit forum.

Het is eigenlijk al erg dat het zo ver moeten komen.

WH-Tim
02/12/04, 11:34
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeiken over een host als E-Dentify als hun duurst pakket een prijs heeft van 2 euro. Als je een host aankoopt van 2 euro per maand weet je dat er geen grote helpdesk achter kan zitten, dure programma's draaien, of dat er 24 uurs helpdesk is. Als je dit wel wilt moet je naar mijn inzicht naar professionele bedrijven gaan waar je betaald voor wat je krijgt en waar je dus ook een punt hebt als het niet goed loopt een paar dagen.

Voor een pakket van 1 of 2 euro die uit de lucht is zou ik persoonlijk niet eens een topic durven starten..

Tim

TSG-Hans
02/12/04, 11:44
Origineel geplaatst door WH-Tim
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeiken over een host als E-Dentify als hun duurst pakket een prijs heeft van 2 euro. Als je een host aankoopt van 2 euro per maand weet je dat er geen grote helpdesk achter kan zitten, dure programma's draaien, of dat er 24 uurs helpdesk is. Als je dit wel wilt moet je naar mijn inzicht naar professionele bedrijven gaan waar je betaald voor wat je krijgt en waar je dus ook een punt hebt als het niet goed loopt een paar dagen.

Voor een pakket van 1 of 2 euro die uit de lucht is zou ik persoonlijk niet eens een topic durven starten..

Tim

Tim, natuurlijk heb je gelijk. Maar de klant gaat af op informatie die staat op de website van E-Dentify. Bijvoorbeeld:

Waarom wij, en niet een andere hoster?
E-Dentify Internet Diensten levert hosting van hoogwaardige kwaliteit voor een lage prijs. Deze combinatie maakt ons ijzersterk.

Dan is er nog de ondersteuning, die wij ook goed beheersen. Er zijn bij ons verschillende middelen van ondersteuning: de Frequently Asked Questions, het forum, mail en telefoon. Meer informatie over onze ondersteuning vindt u bij 'Contact'.

Er worden zaken beloofd, en niet nagekomen. Welk bedrag de aanbieder vraagt voor zijn diensten, doet niet terzake. De klant heeft volledig recht de aanbieder aan zijn beloften te houden. Als de aanbieder zijn beloften niet (meer) kan nakomen, dient hij deze te verwijderen van de website. Doet hij dat niet, is er sprake van misleiding.

Huub Roem
02/12/04, 11:46
Origineel geplaatst door WH-Tim
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeiken over een host als E-Dentify als hun duurst pakket een prijs heeft van 2 euro.......Tim

Dan verschillen wij duidelijk van mening, de prijs betekent per defenitie niet dat er geen service geboden kan worden.

Bovendien verwacht ik het niet binnen 24 uur, maar inmiddels praten wel wel over meer als 85 uur dat e.e.a. niet meer werkt ZONDER enige mededeling, reactie

Huub Roem
02/12/04, 11:50
Origineel geplaatst door STABLE


Tim, natuurlijk heb je gelijk. Maar de klant gaat af op informatie die staat op de website van E-Dentify. Bijvoorbeeld:

Waarom wij, en niet een andere hoster?
E-Dentify Internet Diensten levert hosting van hoogwaardige kwaliteit voor een lage prijs. Deze combinatie maakt ons ijzersterk.

Dan is er nog de ondersteuning, die wij ook goed beheersen. Er zijn bij ons verschillende middelen van ondersteuning: de Frequently Asked Questions, het forum, mail en telefoon. Meer informatie over onze ondersteuning vindt u bij 'Contact'.

Er worden zaken beloofd, en niet nagekomen. Welk bedrag de aanbieder vraagt voor zijn diensten, doet niet terzake. De klant heeft volledig recht de aanbieder aan zijn beloften te houden. Als de aanbieder zijn beloften niet (meer) kan nakomen, dient hij deze te verwijderen van de website. Doet hij dat niet, is er sprake van misleiding.

Helemaal mee eens! Bedankt voor deze reactie Hans!

Wido
02/12/04, 12:23
Origineel geplaatst door WH-Tim
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeiken over een host als E-Dentify als hun duurst pakket een prijs heeft van 2 euro. Als je een host aankoopt van 2 euro per maand weet je dat er geen grote helpdesk achter kan zitten, dure programma's draaien, of dat er 24 uurs helpdesk is. Als je dit wel wilt moet je naar mijn inzicht naar professionele bedrijven gaan waar je betaald voor wat je krijgt en waar je dus ook een punt hebt als het niet goed loopt een paar dagen.

Voor een pakket van 1 of 2 euro die uit de lucht is zou ik persoonlijk niet eens een topic durven starten..

Tim

Begint het nou weer? Dat sommige goedkope hosters er een rommel van maken betekend niet dat ze dat allemaal doen!

Die onzin moet nu toch echt eens gaan ophouden hoor....

Triloxigen
02/12/04, 12:23
Origineel geplaatst door STABLE
<knip>

En nog steeds is er geen sprake van misleiding.
Er wordtgezegd dat ze het leveren, niet hoe snel ze het leveren.

Wat dat betreft ben ik het met WH-Tim bezig, voor 2,- p/m kun je niet verwachten/eisen dat alles ala minute gebeurd.

Kurtje
02/12/04, 12:30
Origineel geplaatst door Triloxigen


En nog steeds is er geen sprake van misleiding.
Er wordtgezegd dat ze het leveren, niet hoe snel ze het leveren.

Wat dat betreft ben ik het met WH-Tim bezig, voor 2,- p/m kun je niet verwachten/eisen dat alles ala minute gebeurd.

Nogmaals, als ze op hun website melden goede support te leveren dan mag je dat ook verwachten van ze.

Ik kan me niet indenken hoe ik me zou voelen, maar ik zou me als hoster zo niet durven opstellen.

Ben het dan ook geheel met de TS eens, dit is wat dat betreft zijn laatste hoop?


--edit
En aangezien de klachten aanzienlijk toenemen is het misschien verstandig deze topic een keer niet te sluiten. Dan komen er in elk geval geen nieuwe bij.

EZwaan
02/12/04, 12:45
@TS,

Het faxnummer is ook een telefoonnr vlgs mij...

Als je min of meer afhankelijk bent van je site(s), doe dan gedegen onderzoek.
Er zijn best budgethosters die het beter doen, maar kijk vooraf of je nieuwe hoster bereikbaar is en klantvriendelijk.
Als je alles bekeken hebt, ga je pas naar een prijs kijken.
Good luck,

Edwin

Triloxigen
02/12/04, 12:53
Origineel geplaatst door Kurtje


Nogmaals, als ze op hun website melden goede support te leveren dan mag je dat ook verwachten van ze.

Ik kan me niet indenken hoe ik me zou voelen, maar ik zou me als hoster zo niet durven opstellen.

Ben het dan ook geheel met de TS eens, dit is wat dat betreft zijn laatste hoop?

Goed is relatief, en goed heeft meer te maken met de kwaliteit (inhoud) dan met de snelheid.

Overigens zouden wij het ook niet kunnen veroorloven ons zo op te stellen tegenover klanten.

Crackhead
02/12/04, 12:55
Ok ik heb een hosting by E-dentify en ben niet bepaald te vreden over de gang van zaken.

Je krijgt nooit reactie op je E-mails. Telefoons zijn 90% niet bereikbaar.

Ongeacht of ze het fulltime of als bijbaantje doen, ze beloven service en je betaald voor die service. Het is dan ook hun verplichting die service na te komen.

Onlangs duurde het mij 3 en halve week veel mailen en bellen om een domein geregistreerd te krijgen.

Vervolgens zit je iets uploaden op het domein en merk je dat de HDD van de server vol zit, en dat er niets meer geschreven kan worden.

Ook dit melden krijg je geen reacties op.

Het laatste strohalmpje dat ik vasthoud en de mogelijkheid die ik e-dentify geeft om hun zaken op orde te stellen is het bericht wat je krijgt als je het forum probeert te openen:



Geachte klanten van E-Dentify Internet Diensten,



Dit forum is momenteel down, en zal tot we colocated zijn niet up gaan.



We zijn ervan op de hoogte dat er vaak servers uitvallen, er mail problemen zijn, dat servers vol zitten en dat MySQL soms niet werkt.

Ga niet denken, ze rennen weg voor hun problemen. Integendeel, wij doen er juist alles aan om deze op te lossen.



We willen iedereen laten weten dat we rond 5 december over zullen gaan op colocatie, en de oude servers er dus uit gaan. Om het ruimte probleem op te lossen komt er maandag een laatste dedicated server bij, waar nog ongeveer 150 sites op komen te staan.



We hopen u met het colocaten uw vertrouwen terug te winnen, met het streven zo min mogelijk downtime en problemen te ondervinden.



Want ook bij ons geld: Klant is Koning.



Bedankt voor uw begrip,



Het E-Dentify Internet Diensten Team

P.P.A. Wiggers - T. Vollebregt - T.J. Bakker - P.B. Singelsma


Echter na deze tijd is ook bij mij de maat vol.

Groeten,

Crackhead.

Kurtje
02/12/04, 13:27
Misschien een idee om;

1. Te blijven bellen
2. Een andere hoster te zoeken.

Succes er mee.

TSG-Hans
02/12/04, 13:30
Origineel geplaatst door Crackhead

Vervolgens zit je iets uploaden op het domein en merk je dat de HDD van de server vol zit, en dat er niets meer geschreven kan worden.



Het heeft niets te maken met of servers dedicated zijn of colocated, en de genoemde problemen. Er worden simpelweg te veel sites op een server gestouwd. Overigens is dit volstrekt onacceptabel, klanten betalen voor een bepaalde hoeveelheid MB webruimte, als zij daar geen gebruik van kunnen maken, omdat de server "vol" zit, is dit ook misleiding. E-Dentify doet dit immers bewust. Als zij te weinig servers beschikbaar hebben, moeten ze gewoon klanten tijdelijk weigeren.

Wido
02/12/04, 13:34
Ze hangen constant het verhaal op dat het aan de servers van easyDedicated ligt, maar de server Helios die bij Linkup staat vertoont ook problemen? Erg raar zeg!

Die bakken staan gewoon té vol.

Raptor
02/12/04, 13:38
Ik ga maar weer eens de moraalridder uithangen.

Ik lees dat je al eens een probleem met hosting hebt gehad. Daarom vind ik het erg dom om dan nog eens bij een budget host te gaan zitten. Wil je je klanten iets kunnen garanderen, zal je toch wat geld moeten neerleggen.

Bestlevel
02/12/04, 13:46
Origineel geplaatst door Huub Roem


PPaul,

Wellicht geeft dit aan dat het veel klanten erg hoog zit, het is NIET de bedoeling met modder te gooien, maar ik ben het gewoon zat. Het gaat per slot van rekening niet alleen om de website, maar ook om mail, DNS etc.

Je hoeft overigens niet alles te lezen en de vorige thread was al gesloten, vandaar een nieuwe....

Het gaat absoluut niet om jou. Ik vind het zelfs zeer vervelend dat je belangrijke sites uit de lucht liggen.

Mijn opmerking was meer in het algemeen over deze problemen en topics van e-dentify.

Wido
02/12/04, 13:55
Origineel geplaatst door Raptor
Ik ga maar weer eens de moraalridder uithangen.

Ik lees dat je al eens een probleem met hosting hebt gehad. Daarom vind ik het erg dom om dan nog eens bij een budget host te gaan zitten. Wil je je klanten iets kunnen garanderen, zal je toch wat geld moeten neerleggen.

Lekker alles over 1 kam scheren, goedzo! Alle auto's op deze wereld zijn het zelfde, ze hebben immers (de meeste) allemaal 4 wielen!

Henky!
02/12/04, 14:07
Uit eigen ervaring weet ik dat het service niveau niet veel met de prijs van hosting te maken heeft. Duur kan net zo slecht zijn als goedkoop goed kan zijn.

TSG-Hans
02/12/04, 14:10
Origineel geplaatst door Raptor
Ik ga maar weer eens de moraalridder uithangen.

Ik lees dat je al eens een probleem met hosting hebt gehad. Daarom vind ik het erg dom om dan nog eens bij een budget host te gaan zitten. Wil je je klanten iets kunnen garanderen, zal je toch wat geld moeten neerleggen.

Neemt niet weg dat als de budget host zaken toezegt en belooft, deze ook waar moet maken.

Ik denk dat iedere klant bij een budgethost zal beseffen dat zijn site niet 365 dagen per jaar online is. Maar niet kunnen uploaden omdat de server vol zit, geen contact kunnen krijgen, dagen achtereen offline, dat zijn gewoon misstanden, die onacceptabel zijn. Kun je als budgethost het niet waar maken, moet je of je prijzen verhogen, om de boel op orde te brengen, of stoppen.

eMiz0r
02/12/04, 14:18
Origineel geplaatst door STABLE


Neemt niet weg dat als de budget host zaken toezegt en belooft, deze ook waar moet maken.

Ik denk dat iedere klant bij een budgethost zal beseffen dat zijn site niet 365 dagen per jaar online is. Maar niet kunnen uploaden omdat de server vol zit, geen contact kunnen krijgen, dagen achtereen offline, dat zijn gewoon misstanden, die onacceptabel zijn. Kun je als budgethost het niet waar maken, moet je of je prijzen verhogen, om de boel op orde te brengen, of stoppen.

Wat jij nu voorschoteld is de situatie van E-dentify en niet die van een budget webhoster (niet alleen jouw schetsing overigens, die van meerdere mensen uit deze en andere topics).

Daar zit het hem nou juist in. Dat E-dentify een budgethoster is betekent niet dat alle budgethosters net zo zijn. Moeten we bij deze dan maar een anti-beleid gaan voeren tegen high-end hosters? Ladot maakt er een potje van, spookfacturen, incassobureau's, onvriendelijke support enz. Lycos heeft daar ook wel een handje van. En ja, als het bij deze jongens al fout loopt.. dan zal het bij iedereen in die prijsklasse wel zo zijn of niet?

Doe eens die oogkleppen af en kijk eens hoe het wérkelijk in elkaar steekt.

WH-Tim
02/12/04, 14:42
Origineel geplaatst door Wido


Begint het nou weer? Dat sommige goedkope hosters er een rommel van maken betekend niet dat ze dat allemaal doen!

Die onzin moet nu toch echt eens gaan ophouden hoor....

Mwah, dat doe ik niet echt. Ik zeg hoe het gewoon in het algemeen is. Als jij 50 cent per pakket winst maakt kun je bij een DDOS aanval een topic maken dat het weer zoveel geld kost, en waar komt dit dan vandaan? Terwijl als je 7 euro op een pakket verdient je hier niet zo snel over inzit als bij 50 cent. Dat hij bij pcextreme beter gaat als bij anderen wilt niet zeggen dat deze post op jouw gericht is, de post is gericht op de TS :)

En als je eerlijk bent weet je ook dat 99,9% van de 1 euro hosts dikwijls zo gehackt kunnen worden, de admins geen verstand van zaken hebben, soms geen kvk hebben, of een van de velen anderen zaken :)

Xerious
02/12/04, 14:53
Zullen we er het maar gewoon bij houden dat E-Dentify server down is, en niet gaan zeuren over dat we dat mogen verwachten voor de prijs?

Heel simpel, er worden beloftes gedaan die onafhankelijk zijn van de prijs, als die beloftes niet nagekomen kunnen worden dan breken hun de belofte!
Ik heb hetzelfde probleem als Huub, een site van mij ligt er nu al ruim 2,5 dag uit terwijl deze vrij belangerijk en succesvol was!
Per email reageert E-dentify niet, op het forum reageerden ze niet, per telefoon reageren ze niet en op dit forum draaien ze ook om hun problemen heen. Ik was al bezig met een verhuizing, alleen als ik mijn MySQL niet kan meenemen dan schiet het ook niet op!
Ik heb overigens al vaker tegen ze gezegt, maak een mailing als er iets gebeurt en verklaar dat aan de klanten! Dat levert veel meer tevreden reacties dan dat er weer zoiets vaags als nu gebeurt!

Ik krijg bij het bellen 3x voicemail en Tjeerd werdt het blijkbaar zat dus die heeft voicemail uitstaan! Ik denk dat ik maar een soort ontevreden gebruiksvereniging voor E-Dentify op moet zetten! Je kan je alvast per PM aanmelden!

HakeemT
02/12/04, 15:08
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Voor een week terug viel het met de downtime nog 'mee', dat wil zeggen per dag een uur of 2 offline. De laatste drie dagen is m'n site echter continu down geweest. Gisteravond deed 'ie het even, maar momenteel ligt de boel weer op z'n gat.

Ik heb in de afgelopen 2 of 3 weken verschillende emails naar e-dentify gestuurd, telkens zonder reactie. Door wat te zoeken kwam ik op dit forum terecht en zag ik dat enkele mensen van e-dentify hier wel reacties gaven. Daarom heb ik me hier aangemeld en een pm gestuurd. Zowaar heb ik daar een reactie op gekregen. Niet iets waar ik wat aan heb (waarschijnlijk zijn de problemen morgen opgelost en over 10 dagen staat alles op een nieuwe server) maar in ieder geval een teken van leven.

Ik snap ook wel dat ik geen supersnelle support hoef te verwachten voor zo'n klein bedrag per maand. Maar in principe heb ik natuurlijk ook helemaal geen support nodig, zo lang m'n site gewoon bereikbaar is en er geen problemen zijn met servers e.d. Op het moment dat er bij e-dentify wat fout gaat kan je op z'n minst verwachten dat ze je laten weten dat ze er iets aan doen.

Huub Roem
02/12/04, 15:41
Bedankt Hakeem!

Nu weet ik tenminste iets! Niet dat ik hier blij van wordt, maar toch....

Kurtje
02/12/04, 15:56
Origineel geplaatst door Huub Roem
Bedankt Hakeem!

Nu weet ik tenminste iets! Niet dat ik hier blij van wordt, maar toch....

Ik zou zeggen, blijven bellen.. ze laten zich hier voorlopig niet meer zien denk ik

Xerious
02/12/04, 16:00
Gewoon op de meest onverwachte momenten blijven bellen en anders zoek ik wel uit wat hun huisnummer is ;) :)

Kurtje
02/12/04, 16:01
P.B. Singelsma
+31 (0)582880563
admin@e-dentify.nl

NWO
02/12/04, 18:10
Leuk dat nummer ;-)

Mij kamaraad en ik worden ook zat van ze.
Telkens als ik mijn probleem meld zeggen ze: Ik ben er mee bezig..
(ja ze nemen wel :P )
Nu is ondertussen ons forum al 2 weken down omdat bij de 1ne mysql admin niet werkt en bij de ander de uploads / backups niet..

Hopelijk zie ik alles snel weer online..
En ik denk dat het volgend jaar idd zoeken wordt naar een andere host..
Hoe jammer ik het ook vind..

Ionstar
02/12/04, 18:16
Dan verschillen wij duidelijk van mening, de prijs betekent per defenitie niet dat er geen service geboden kan worden.

Ik zou als hoster niet eens durven een account van 2 euro aan te bieden, vooral omdat ik weet dat er ook service verwacht wordt. Hoe kun je als hoster in hemelsnaam service bieden voor die prijs als je bedenkt dat iemand per uur toch wel minstens 15 euro kost.

Zelfs de kleinste handeling die je als hoster verricht kost al 2 euro aan tijd. Financieel/zakelijk gezien is zo'n account van 2 euro oninteressant en alleen maar lastig. Er gewoon klakkeloos vanuit gaan dat een klant niet belt/mailt omdat alles draait getuigt m.i. van weinig zakelijk inzicht.

Sneu voor de klanten dat de zaak eruit ligt, maar nu weet je waarom er hosters zijn die nog steeds het veelvoudige van dat bedrag voor hun diensten vragen.

®on
02/12/04, 18:39
Origineel geplaatst door Adonis
Hoe kun je als hoster in hemelsnaam service bieden voor die prijs als je bedenkt dat iemand per uur toch wel minstens 15 euro kost.
Los van het feit hóe (ieder zijn eigen bedrijfsvoering denk ik dan maar); belangrijker vind ik dat je de klant duidelijk maakt wélke service je kan verwachten. Als je gouden bergen belooft voor een appel en een ei, dan dien je die na te komen. Beloof je dat niet, maar ben je realistisch en ben je duidelijk naar de klant toe: dat zie je terug bij een aantal prima budgetwebhosters, die daarmee goed zaken doen.

Waarom zie je (om eens een voorbeeld te noemen) geen topics over Emizor/Sohosted (ook een budgethoster), maar wel over bedrijven als E-dentify?

Ionstar
02/12/04, 18:49
Daar zit het probleem. Ik heb geen problemen met budget hosters zolang ze je inderdaad niet de wereld beloven voor een appel en een ei. Als ze dat wel doen, dan kunnen ze dat... realistisch gezien... niet nakomen. Wanneer je als budget hoster duidelijk aangeeft waar de grenzen van de service verlening liggen... wat er verwacht kan (en mag) worden en wat niet, dan heb ik er weinig problemen mee.

Maar toch... die bedrijfsvoering kan gewoonweg niet op reeele winst gebaseerd zijn. Zo'n account aanmaken kost je al minstens zoveel tijd als 1 maand abonnementsgeld. Doe je er (zoals sommige hosters ook nog doen) een gratis domein bij, dan ben je aan kosten en tijd al meer kwijt dan het in een jaar op gaat leveren. Wil je vervolgens ook nog een beetje professioneel factureren, dan schiet je er zelfs nog bij in ook. En dan moet die server, de bandbreedte en de belastingdienst nog betaald gaan worden ook.

Ik blijf me gewoon nog steeds verbazen over hoe iemand er toe komt om zo'n bedrijf te starten... en in de toekomst draaiende te houden. maar oke dat is off-topic verder.

s2software
02/12/04, 18:52
We zijn bezig met een grondige reorganisatie, het enige dat zo ongeveer gelijk blijft zijn de tarieven.

Kurtje
02/12/04, 19:05
Origineel geplaatst door s2software
We zijn bezig met een grondige reorganisatie, het enige dat zo ongeveer gelijk blijft zijn de tarieven.

Heeft de TS veel aan?

Mr. Snooby
02/12/04, 19:19
Origineel geplaatst door Kurtje


Heeft de TS veel aan?

Ehm... ja, alles. Nieuwe servers, nieuw netwerk, ander personeel, andere website, nog meer anders, maar dat kan ik nog niet zeggen.

[user]
02/12/04, 19:25
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Ehm... ja, alles. Nieuwe servers, nieuw netwerk, ander personeel, andere website, nog meer anders, maar dat kan ik nog niet zeggen.

Andere naam?

TSG-Hans
02/12/04, 19:26
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Ehm... ja, alles. Nieuwe servers, nieuw netwerk, ander personeel, andere website, nog meer anders, maar dat kan ik nog niet zeggen.

Ik vind dat jullie wel erg nonchalant reageren op de hier genoemde problemen. Slechts vage beloften, waar de klanten nu niets aan hebben. Wat zou je denken van excuses en het vandaag nog verhelpen van hun problemen?

phreak
02/12/04, 19:31
Als hoster zijnde en zou weten dat éen van mijn servers down zou zijn, dan zat ik binnen een kwartier in de auto onderweg naar het DC om het probleem op te lossen, er is niets slechters voor je bedrijf om excuses te maken dat je servers een week of 2 plat te gooien. Maar, omdat je dedi draait lijkt me dat anders, maar ook voor mijn dedicated klanten stap ik meteen in me wagentje om het euvel binnen zeer korte termijn op te lossen. Jammer dat er meerdere mensen zijn, die niet dezelfde instelling hebben, zonde voor deze bedrijfstak..

[user]
02/12/04, 19:40
Origineel geplaatst door phreak
Als hoster zijnde en zou weten dat éen van mijn servers down zou zijn, dan zat ik binnen een kwartier in de auto onderweg naar het DC om het probleem op te lossen, er is niets slechters voor je bedrijf om excuses te maken dat je servers een week of 2 plat te gooien. Maar, omdat je dedi draait lijkt me dat anders, maar ook voor mijn dedicated klanten stap ik meteen in me wagentje om het euvel binnen zeer korte termijn op te lossen. Jammer dat er meerdere mensen zijn, die niet dezelfde instelling hebben, zonde voor deze bedrijfstak..

Je hebt nu wel weer genoeg reclame voor jezelf gemaakt...

Laat TS gewoon contact opnemen met edentify, en laat de rest zich er niet in mengen en hun mening geven..

phreak
02/12/04, 19:47
Origineel geplaatst door [user]


Je hebt nu wel weer genoeg reclame voor jezelf gemaakt...

Laat TS gewoon contact opnemen met edentify, en laat de rest zich er niet in mengen en hun mening geven..

Waarom maak ik reclame, ik geef eerlijk mijn mening, als dit nu ook alweer niet mag zonder daar weer een opmerking op te krijgen. Ik denk toch dat er meerdere mensen met me eens zullen zijn.

@[user]; ik geloof ik niet dat jij hier de mod bent en hier mensen kunt vertellen wat ze moeten doen, daar dit een forum is en openlijk zaken besproken worden.

XS-24
02/12/04, 19:47
Ik weet niet of je het hele topic gelezen hebt maa het gaat erover dat de TS geen contact kan opnemen.

::EDIT::

Daarnaast zijn wij ook klant van easydedicated geweest, er zijn is een probleem maar er wegkomen helemaal, vooral omdat de meeste domeinnamen bij resellersrs staan (onbereikbaar). Ik wenst e-dentify en de klanten alvast sterkte toe.

Mr. Snooby
02/12/04, 19:58
Dankje Peter :)

En wij gaan weg bij EasyDedicated om onze klanten een hogere kwaliteit en uptime te geven.

[user]
02/12/04, 19:59
Origineel geplaatst door phreak


Waarom maak ik reclame, ik geef eerlijk mijn mening, als dit nu ook alweer niet mag zonder daar weer een opmerking op te krijgen. Ik denk toch dat er meerdere mensen met me eens zullen zijn.

@[user]; ik geloof ik niet dat jij hier de mod bent en hier mensen kunt vertellen wat ze moeten doen, daar dit een forum is en openlijk zaken besproken worden.

Ik ben geen mod inderdaad, ik geef alleen een tip. En ik bedoel met contact opnemen eventueel de optie via de forum. Maar de TS vraagt niet hoe jij handeld als er sites uitliggen...

phreak
02/12/04, 20:00
Origineel geplaatst door [user]


Ik ben geen mod inderdaad, ik geef alleen een tip. En ik bedoel met contact opnemen eventueel de optie via de forum. Maar de TS vraagt niet hoe jij handeld als er sites uitliggen...

Nee, maar ik geef aan hoe het hoort.

[user]
02/12/04, 20:02
Origineel geplaatst door phreak


Nee, maar ik geef aan hoe het hoort.

Ik neem aan dat iedereen dat hier ook wel begrijpt...

RobbertC
02/12/04, 20:03
De kans dat dit topic weer eens uitloopt op een flamewar tegen een bepaald bedrijf, of een flamewar tegen voor en tegenstanders van budget hosting is ongeveer 99,9%. Vandaar dat ik dit topic van een slotje voorzie.

Overigens is het niet verboden om te discussiëren over budget hosting. Maar:
- wel in een nieuw topic
- met een goede, beargumenteerde (liefst voor beide kanten) startpost.