PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil tussen managed en unmanaged dedicatedservers?



Omega
02/12/04, 01:02
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een managed en een unmanaged dedicated server?

Clanhost
02/12/04, 01:26
man·age
v. man·aged, man·ag·ing, man·ag·es
v. tr.

1. To direct or control the use of; handle: manage a complex machine tool.

Managed zorgt je provider dat ie blijft draaien, unmanaged moet je dat zelf regelen ;) Weet je niet wat het verschil is, ga dan maar voor de managed ;)

Xerious
02/12/04, 09:51
Afhankelijk van je provider installeert deze bij managed ook software updates etc! Als je al een provider op het oog hebt zou ik die eens mailen!

Dirkjan
02/12/04, 22:15
Met managed zou je provider dan dingen in de gaten kunnen houden zoals security updates in software (regelmatig een lek), als je daar zelf niet erg goed in ben kan je dat beter door provider of een (free-lance) pro laten doen.

Triloxigen
02/12/04, 22:19
Origineel geplaatst door Dirkjan
Met managed zou je provider dan dingen in de gaten kunnen houden zoals security updates in software (regelmatig een lek), als je daar zelf niet erg goed in ben kan je dat beter door provider of een (free-lance) pro laten doen.

Veel bedrijven zien een verschil tussen managed en security fixes.
Bij managed doen ze meestal pas dingen op commando.

Informeer hier eerst goed naar.

Dirkjan
02/12/04, 22:43
Als ik iemand mijn server zou laten 'managen' dan verwacht ik van hem dat hij ook voor de security zorgt, anders heb je nog niks..

cridea
02/12/04, 22:57
Let inderdaad op, diverse providers geven totaal verschillende definities van managed. Je kunt dit dus meestal ook moeilijk 1 op 1 vergelijken.