PDA

Bekijk Volledige Versie : Server reboot



IT-worX
01/12/04, 22:09
Heb om 22u00 stipt een server reboot gedaan (via apc) van asterix.it2go.info omdat zn load nogal aan de hoge kant was. Nu, bijna 10 minuten later is de server nog altijd niet up! Zelfs SSH werkt niet...

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Carl<n-media>
01/12/04, 22:12
Dat kan aan van alles liggen. Neem even contact op met je hosting provider om de server hardwarematig te rebooten.

IT-worX
01/12/04, 22:13
is gebeurd...maar of ie dit nu nog kan doen...Hij woont amper een 15km van mij...en datacenter is in brussel ;-)

Kurtje
01/12/04, 22:13
misschien istie bezig met hardware scan, kan ff duren

NextIT
01/12/04, 22:17
Origineel geplaatst door IT-worX
Heb om 22u00 stipt een server reboot gedaan (via apc) van asterix.it2go.info omdat zn load nogal aan de hoge kant was. Nu, bijna 10 minuten later is de server nog altijd niet up! Zelfs SSH werkt niet...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wat verwacht je precies? Zolang je geen verbinding krijgt met het systeem kun je weinig doen.

Dit valt in de catagorie: "Mijn auto start niet, iemand enig idee wat ik moet doen om het op te lossen" :)

IT-worX
01/12/04, 22:23
héhé weet wel dat niemand er "iets" kan aan doen maar goed, wou gewoon weten wat er zoals de oorzaak kan zijn. Fusehost heeft al gebeld naar het datacenter en naar mij (dus vrij goede support bestaat nog!!!) en er gaat iemand van het dc er even een schermpje aanhangen en kijken wat er aan de hand is...

wdv
01/12/04, 22:32
Succes dan! Overigens goede kans dat hij aan het fscken is en wellicht is daar een probleem ontstaan.

IT-worX
01/12/04, 22:41
Inderdaad zoiets zei fusehost ook...

neographikal
02/12/04, 00:35
Origineel geplaatst door wdv
Succes dan! Overigens goede kans dat hij aan het fscken is en wellicht is daar een probleem ontstaan.

Enter root-password or press control+D for normal startup bv :D Ken het probleem, ik gebruik tegenwoordig reiserfs en tot nu toe kan ik gewoon fijn de stekker er in principe uit trekken en daarna weer fijn doordraaien :)

IT-worX
02/12/04, 00:51
probleem is deze nacht rond 0u20 opgelost. Jammer genoeg is bvb www.zeverplaneet.be zwaar beschadigd (zie de fouten)...

Dillard
02/12/04, 02:09
Lijkt mij dat je mysql niet draait.. Controleer dit even..

Ic3man
02/12/04, 08:00
Waarom doe je in godsnaam een reboot via de APC als je het ook gewoon via de shell kan doen? Via de apc word de stroom afgebroken, en worden de partities neit ge-unmount.

Als je hem normaal kan rebooten, doe dat dan ook gewoon, bespaard je meestal een hoop ellende. (bijvoorbeeld fsckeken)

phreak
02/12/04, 09:17
Origineel geplaatst door Ic3man
Waarom doe je in godsnaam een reboot via de APC als je het ook gewoon via de shell kan doen? Via de apc word de stroom afgebroken, en worden de partities neit ge-unmount.

Als je hem normaal kan rebooten, doe dat dan ook gewoon, bespaard je meestal een hoop ellende. (bijvoorbeeld fsckeken)

Het zou inderdaad vrij lullig zijn als ie op single user mode blijft hangen na teveel errors ..

IT-worX
02/12/04, 18:48
Idd...was een fout van me IC3man...

Carl<n-media>
02/12/04, 18:52
Origineel geplaatst door Ic3man
Waarom doe je in godsnaam een reboot via de APC als je het ook gewoon via de shell kan doen? Via de apc word de stroom afgebroken, en worden de partities neit ge-unmount.

Als je hem normaal kan rebooten, doe dat dan ook gewoon, bespaard je meestal een hoop ellende. (bijvoorbeeld fsckeken)
Daar heb ik helemaal overheen gelezen. Ik had verwacht dat hij een gewone boot heeft gedaan en dat sindsdien zijn server niet meer bereikbaar is.

Thiaz
03/12/04, 09:05
Origineel geplaatst door neographikal


Enter root-password or press control+D for normal startup bv :D Ken het probleem, ik gebruik tegenwoordig reiserfs en tot nu toe kan ik gewoon fijn de stekker er in principe uit trekken en daarna weer fijn doordraaien :)

Misschien beetje offtopic, maar daar heb ik dus ook last van, (debian) grmbl, duurt een dag om hem weer up te krijgen, heb je enig idee hoe je dat disabled? (pm/email/post), bedankt :)

Sander-
03/12/04, 12:24
Softwarematig rebooten? Of kijken in hoeverre je dat checken kan laten skippen... Of gewoon je bak opnieuw installen en dan je partities op ReiserFS gooien.

zb-anna
03/12/04, 19:59
Persoonlijk zie ik elke reboot als laatste redmiddel. Ik denk dat men beter de service zelf had kunnen herstarten of kunnen kijken wat de oorzaak is van de hoge load.

Savvas
03/12/04, 20:59
Origineel geplaatst door zb-anna
Persoonlijk zie ik elke reboot als laatste redmiddel. Ik denk dat men beter de service zelf had kunnen herstarten of kunnen kijken wat de oorzaak is van de hoge load.

Mee eens, eerst het probleem onderzoeken, reboot moet je zien als uiterste noodzaak.

PeterT
03/12/04, 23:02
Of bij een kernel upgrade ;)