PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe staat Schuberg Philis bekend ?



lacanau
30/11/04, 22:18
Wie kan me vertellen hoe
datacenter Schuberg Philis, Schiphol-Rijk
bekend staat ?

Reinier v Eeden
30/11/04, 22:30
Ik geloof dat ze ook nog vloeren hebben, maar weet het niet zeker.

i3d
30/11/04, 22:30
Origineel geplaatst door lacanau
Wie kan me vertellen hoe
datacenter Schuberg Philis, Schiphol-Rijk
bekend staat ? Vraag even aan Synssans, die zitten hier ook op het forum. Enkele maanden geleden hadden ze dezelfde vraag, nu zitten ze er in een cage van Leaseweb.

lacanau
30/11/04, 22:44
Mijn enige vraag is hoe het bij iedereen bekend staat.

Thafusion
01/12/04, 00:09
Ik sta er zelf nu met 1/4de rack en ik moet zeggen ziet er allemaal goed uit. 2de verdieping is wel iets warmer dan de eerste. Aanmelden en de pasjes werken prima.

wbakker-letsgoonline
01/12/04, 10:41
Ik zit met mijn server bij synssans op zich een goed datacenter, de bewaking helpt je als dat nodig is en het is aardig goed beveiligd. De datavloer is ook goed verzorgt goed schoon.

phreak
01/12/04, 12:45
Datacenter is okay, beveiliging kan beter, ze willen nog wel eens mensen binnen laten zonder access code en dat is niet zo netjes. Voor de rest een goed datacenter.

QIRulez
01/12/04, 16:34
En ze hebben een koffie ruimte :p

Kurtje
01/12/04, 16:54
Origineel geplaatst door QIRulez
En ze hebben een koffie ruimte :p
Met snoep automaten? anders kom ik niet ! ;)

XS-24
01/12/04, 19:00
Nee zonder snoep :), wel met cup-a-snoep :D.

Vloeren zijn altijd schoon, verder wel goeie ervaring.

Wido
01/12/04, 19:27
Ik heb gehoord dat de Airco van SBP tov RedBus de wensen wel eens te over laat, klopt dat?

XS-24
01/12/04, 19:41
Lawaai genoeg :). Ben nooit in redbus geweest, kan dus niet vergelijken.

root
01/12/04, 19:45
En dan vraagt men zich wel eens af hoe het toch komt dat er de indruk word gewekt dat er kinderen met hosting bezig zijn. TS vraagt een normale vraag en verwacht een normaal antwoord omdat deze mischien zijn business daar onder wilt brengen.

Grow up please

NextIT
01/12/04, 20:04
Origineel geplaatst door Wido
Ik heb gehoord dat de Airco van SBP tov RedBus de wensen wel eens te over laat, klopt dat? Dat gaat dan over de airco specifiek in de Leaseweb ruimte. Er staan ongeveer 8 airco's waarvan er maar iets van 3 zijn ingeschakeld. Dit zorgt ervoor dat het niet steenkoud is zoals in andere datacenters, maar gewoon een prima 'iets onder huiskamertempratuur'. Als leaseweb het koeler wil hebben, kunnen ze gewoon wat airco's bijschakelen volgens mij.

mihosnet
01/12/04, 20:07
Origineel geplaatst door Wido
Ik heb gehoord dat de Airco van SBP tov RedBus de wensen wel eens te over laat, klopt dat?

Ik heb geen klachten, goede temperatuur. Iig cooler dan in TC2.

lacanau
01/12/04, 20:10
Ik heb zelf ook een deel bij Melchior, het ziet er allemaal erg goed uit, zeer netjes verzorgd en goede verbinding.

Ik doet me allemaal professioneler overkomen als bij Telecity2.

Wido
01/12/04, 20:20
Origineel geplaatst door NextIT
Dat gaat dan over de airco specifiek in de Leaseweb ruimte. Er staan ongeveer 8 airco's waarvan er maar iets van 3 zijn ingeschakeld. Dit zorgt ervoor dat het niet steenkoud is zoals in andere datacenters, maar gewoon een prima 'iets onder huiskamertempratuur'. Als leaseweb het koeler wil hebben, kunnen ze gewoon wat airco's bijschakelen volgens mij.

Ah ok, dat wist ik niet.
Het ging idd over de Leaseweb ruimte.

XS-24
02/12/04, 10:13
Leaseweb is ook de enigste die er zit.

Wido
02/12/04, 10:40
Origineel geplaatst door Dark-Network
Ik ben zowel als in Schuberg philis als in redbus geweest... Maar je kan schuberg philis niet gaan vergelijken met redbus kwa airco zijn allebei naar mijn weten vond het in redbus alleen wat frisser....


Die zin is zo krom als een hoepel, kan je die wat beter uitschrijven?

phreak
02/12/04, 11:24
In Schuberg-Philis heb je in de suite van Leaseweb geen raised floors, dit houd dus in, dat de airco's aan de zijkant staan op de vloer zelf, dit zorgt zelf voor een goede en prettige airflow, ook vind ik het lawaai een stuk minder ten opzichte van datacenters als TeleCity II en RedBus. Misschien dat dit het een en ander voor je opheldert.

Ijsbox
02/12/04, 11:43
Origineel geplaatst door phreak
In Schuberg-Philis heb je in de suite van Leaseweb geen raised floors, dit houd dus in, dat de airco's aan de zijkant staan op de vloer zelf, dit zorgt zelf voor een goede en prettige airflow, ook vind ik het lawaai een stuk minder ten opzichte van datacenters als TeleCity II en RedBus. Misschien dat dit het een en ander voor je opheldert.

Geen raised floor? Hoe komt de koude lucht (om van de netwerk en voedingskabels maar te zwijgen) dan in de cabinets?
Kan me niet voorstellen dat een airco "los op de vloer" net zo goed koelt als airco die van onder af direct de cabinet in blaast...

XS-24
02/12/04, 12:39
Via het plafond.

Wido
02/12/04, 12:53
Origineel geplaatst door sity webhosting
Via het plafond.

Dat is opzich best slecht imho.

Ijsbox
02/12/04, 14:01
Origineel geplaatst door sity webhosting
Via het plafond.

Heeft iemand hier een foto van?
(ben gewoon nieuwsgierig)

mihosnet
02/12/04, 17:39
Origineel geplaatst door Ijsbox


Heeft iemand hier een foto van?
(ben gewoon nieuwsgierig)

Zie:
http://www.schubergphilis.com/SchubergPhilis-Datacenter.pdf

Laatste pagina.

mihosnet
02/12/04, 17:41
Origineel geplaatst door Ijsbox


Geen raised floor? Hoe komt de koude lucht (om van de netwerk en voedingskabels maar te zwijgen) dan in de cabinets?
Kan me niet voorstellen dat een airco "los op de vloer" net zo goed koelt als airco die van onder af direct de cabinet in blaast...

Toch wel, het koelt beter dan in TC2. En daar hebben ze wel raised floors.

phreak
02/12/04, 19:24
En ook komt de koeling niet uit het plafond, maar van de zijkanten van de suite, en de airflow is wel goed, daar de temp altijd goed is.

XS-24
02/12/04, 19:50
Wat zijn die gele dingen dan?

::EDIT::

Klik (http://server1.sity.nl/foto/DSCF0009.JPG), beetje slechte foto maargoed :).

phreak
02/12/04, 19:51
Dat zijn kabelgoten.

XS-24
02/12/04, 19:55
Origineel geplaatst door Wido


Dat is opzich best slecht imho.

ALS het zo was waarom zou het dan slecht zijn?

Reinier v Eeden
02/12/04, 19:59
Omdat de airco onderin de racks koude lucht blaast en als de racks afgesloten zijn word de warme lucht er bovenuitgeblazen en afgezogen door de fans bovenin.

NextIT
02/12/04, 20:51
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Omdat de airco onderin de racks koude lucht blaast en als de racks afgesloten zijn word de warme lucht er bovenuitgeblazen en afgezogen door de fans bovenin. Dat is natuurlijk afhankelijk van de racks die je gebruikt. Leaseweb heeft in SBP racks met aan beide kanten geperforeerde deuren. De lucht gaat dus horizontaal de servers in en komt er aan de achterkant weer uit. Dit in plaats van een verticale airflow. Uiteindelijkt maakt het niet zo veel uit.

Reinier v Eeden
02/12/04, 21:03
De lucht kan niet horizontaal gaan als er servers in het rack hangen volgens mij. Ook in geperforeerde racks zitten aan de bovenkant mogelijkheiden tot fans voor een goede airflow.

XS-24
02/12/04, 21:07
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
De lucht kan niet horizontaal gaan als er servers in het rack hangen volgens mij.

Waarom niet?

Reinier v Eeden
02/12/04, 21:21
Een server is toch dicht aan de achterkant? Hoe moet de lucht dan van de voorkant naar de achterkant door het rack? De servers houden de luchtstroom toch tegen.

Het moet binnen een rack ook gewoon 21,5 graden zijn.

XS-24
02/12/04, 21:33
Voeding zit een koeler in en er zitten ventilatie roosters :)

Koelers in het midden die de lucht van voor naar achter zuigen/blazen.

Reinier v Eeden
02/12/04, 21:37
Mijn persoonlijke mening ik vind dat het geen goede werking heeft. Een rack moet gewoon koud zijn van binnen, bij 80% van alle racks die ik tegenkom is dit niet het geval ze zijn stikheet. Of het nou rittals of knurr zijn.

Zelf weet ik niet hoe jullie ISPs het hebben ingericht, hangt natuurlijk ook af van de ruimte. Ik ga meer voor de fans bovenin, ieder zijn vrije keuze.

Maargoed, ik houd jullie niet langer offtopic.

groeten
reinier

NextIT
02/12/04, 22:54
Uiteindelijk gaat het natuurlijk gewoon over de tempratuur van de server / processor. Ik heb pas een server verhuisd uit een steenkoude suite in Telecity2 met koeling van onder naar het Schuberg Philis datacenter met koeling van de zijkant. Het blijkt echter dat de systeemtempraturen exact hetzelfde zijn gebleven.

Waarom is het één beter als het ander??? Zolang de tempratuur van de systemen OK blijven is het goed, toch?

ProServe
02/12/04, 23:12
De koeling van onderin de racks is erg verouderd. Tegenwoordig gebruiken de nieuwe DC's koeling waarbij de koude lucht voor de racks wordt geblazen. Alle servers die ik ken, hebben een airflow die horizontaal loopt. Dus, fans zuigen de lucht voor de server weg, en blazen het er aan de achterkant weer uit. Zo hoort het.
Als je alleen onderin je rack koeling hebt en bijv een 60x90 rack met een paar super lange 1U servers onderin, hoe moet dan ooit je koude lucht bij je servers boven in het rack komen?

ProServe
02/12/04, 23:13
Origineel geplaatst door NextIT
Waarom is het één beter als het ander??? Zolang de tempratuur van de systemen OK blijven is het goed, toch?
Totdat de ruimte wat voller zit; dan ga je echt problemen krijgen.

NextIT
02/12/04, 23:17
Die kans is inderdaad aanwezig. Gelukkig staan wij ook in Schuberg Philis met koeling vanaf de zijkant :D

host3000
03/12/04, 09:04
Origineel geplaatst door NextIT

Waarom is het één beter als het ander??? Zolang de tempratuur van de systemen OK blijven is het goed, toch?

Meestal blijven de servers onderin wel aardig koel, maar ze fungeren tevens als barricade voor de servers daarboven. Dat spleetje rondom de cases geeft te veel weerstand om de koele lucht goed bij de bovenste servers te krijgen. Zoveel druk staat er ook weer niet op.

Bovendien maak je geen gebruik van het koelingssysteem van de server, dat er nu eenmaal op gebaseerd is dat aan de voorzijde koele lucht aangezogen en aan de achterkant warme lucht weggeblazen wordt.

Sommige cases hebben meer last van onder/boven koeling dan andere. iig is het niet optimaal.

neographikal
06/12/04, 13:30
Heeft iemand een idee wat de temperatuur ongeveer is in de racks? Zoals het ernaar uitziet kom ik er met een hobbyservertje te staan, die ik op het moment aan het afconfigureren ben.

Als iemand de temperaturen weet, dan kan ik eens testen of hij ook stabiel blijft bij een hogere temperatuur dan de kamertemperatuur :)

phreak
06/12/04, 14:40
De temp heb ik nooit echt gemeten maar ik zal het schatten op toch zo ongeveer tussen de 25 a 35 graden in de kasten zelf.

mdf
06/12/04, 14:49
Origineel geplaatst door phreak
Datacenter is okay, beveiliging kan beter, ze willen nog wel eens mensen binnen laten zonder access code en dat is niet zo netjes. Voor de rest een goed datacenter.

Is nu aangescherpt; je komt er nu zeker niet meer in zonder access code oid.
Laatst stond 1 van de eigenaren van Leaseweb voor de deur zonder dat die aangemeld was; kwam er dus niet in :)

mdf
06/12/04, 14:51
Origineel geplaatst door Wido
Ik heb gehoord dat de Airco van SBP tov RedBus de wensen wel eens te over laat, klopt dat?

Er staan 8 airco's in de ruimte wat inhoud dat er 3 keer zoveel capaciteit beschikbaar is om de hele ruimte te koelen als deze VOL staat.
Dat dus de helft uit staat klopt ja; dit wordt allemaal automatisch geregeld. Koeling is gewoon goed imho.

mdf
06/12/04, 14:52
Origineel geplaatst door Ijsbox


Geen raised floor? Hoe komt de koude lucht (om van de netwerk en voedingskabels maar te zwijgen) dan in de cabinets?
Kan me niet voorstellen dat een airco "los op de vloer" net zo goed koelt als airco die van onder af direct de cabinet in blaast...

Geperforeerde deuren misschien? :)

mdf
06/12/04, 14:53
Origineel geplaatst door phreak
Dat zijn kabelgoten.

Om precies te zijn: fibergoten; in SBP heb je 2 goten; 1 voor UTP en 1 voor fiber.

mdf
06/12/04, 14:55
Origineel geplaatst door ProServe
De koeling van onderin de racks is erg verouderd. Tegenwoordig gebruiken de nieuwe DC's koeling waarbij de koude lucht voor de racks wordt geblazen. Alle servers die ik ken, hebben een airflow die horizontaal loopt. Dus, fans zuigen de lucht voor de server weg, en blazen het er aan de achterkant weer uit. Zo hoort het.
Als je alleen onderin je rack koeling hebt en bijv een 60x90 rack met een paar super lange 1U servers onderin, hoe moet dan ooit je koude lucht bij je servers boven in het rack komen?

Klopt; die koeling vanuit de vloer stamt nog uit het telco tijdperl. Telco apparatuur is hierop gebouwd. Servers daarintegen zuigen aan de voorkant lucht aan en blazen dit aan de achterkant eruit.
Logisch dus om kasten te gebruiken met geperforeerde deuren, aangezien je dan koude lucht van buiten de kast aanzuigt en warme lucht direct de kast uitblaast.

MikeN
06/12/04, 15:00
Waren daar nou 5 posts achter elkaar voor nodig? :x

DennisWijnberg
07/12/04, 09:47
Prima, wij hebben de servers er ook staan

defusion
07/12/04, 16:00
Origineel geplaatst door Synssans


Is nu aangescherpt; je komt er nu zeker niet meer in zonder access code oid.
Laatst stond 1 van de eigenaren van Leaseweb voor de deur zonder dat die aangemeld was; kwam er dus niet in :) 27 november kwam ik er in zonder access code :)
(die was phreak vergeten te geven)

zb-anna
07/12/04, 16:37
Om terug te komen op de koude lucht door cabinet blazen discussie. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Redbus Interhouse daar passen ze dus de nieuwe techniek van koude straten en warme straten toe.

Dit benut een raised floor om met behulp van een rooster koude lucht voor de cabinet te blazen waarna de server servers de koude lucht aanzuigen, door de kast blazen en aan de andere kant eruit persen.

Dit is natuurlijk de beste techniek, raised floor en koude lucht voor de kast uitblazen.

mdf
07/12/04, 17:28
Of dat 'natuurlijk' de beste techniek is kun je over praten. Het is 1 van de technieken die in ieder geval beter zijn dan koeling onder de vloer door en van onderuit de kast inblazen.

zb-anna
07/12/04, 18:44
Ok misschien is "de beste manier" inderdaad te hard uitgedrukt.

Laten we het erop houden dat het beter is dan omgevingskoeling en beter is dan geforceerde koeling door het cabinet van onderaf.

Conclusie theoretisch is de koeling van bijvoorbeeld Redbus is beter dan de koeling van SBP.

mdf
07/12/04, 18:46
Ik neem dat niet direct van je aan; zeker niet zelfs. Waarom zou je beter voor een rack koude lucht naar boven kunnen blazen dan dat je de hele ruimte voorziet van koude lucht; volgens mij is dat enigsinds vergelijkbaar.

lacanau
07/12/04, 18:52
Zelf vind ik Schulberg Philis zeer professioneel overkomen, in alle opzichten. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Telecity2.

In Schulberg Philis staan zeer professionele partijen.

zb-anna
07/12/04, 19:59
Ik wil met jou best de discussie aangaan of koele lucht transporteren naar de plaatsen waar dat precies nodig is dan vanuit een hoek of meerdere hoeken koude lucht in de ruimte te blazen hoor.

Het is logisch dat het voordeliger is qua energieverbruik en dat het blazen van koude lucht op exact de plaatsen waar het nodig is beter is dan gewoon een hele lading koele lucht de ruimte in te blazen.

In het midden zal de lucht niet meer zo koel zijn als aan de rand vanwaar er geblazen word namelijk.

Of er in SBP prof. partijen aanwezig zijn dat weet ik niet, ik neem in ieder geval wel aan dat het prijsbewuste partijen zijn. SBP is een van de goedkopere datacentra. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat SBP slecht zou zijn of minder goed. Maar het airco systeem kan dus wel degelijk beter.

mdf
07/12/04, 20:04
Wij hebben absoluut geen problemen met de koeling dus ik blijf het niet met je eens zijn dat de koeling beter kan.
Heb je zelf ervaringen met SBP of probeer je nu op een hele gemakkelijke manier een datacentrum af te kraken?

XS-24
07/12/04, 20:07
In het midden zal de lucht niet meer zo koel zijn als aan de rand vanwaar er geblazen word namelijk.

Ook eens vanaf de andere kant bekeken?

In andere DC staat de airco aan de kant/in een andere ruimte, de lucht gaat dan onder de vloer door "buizen", daar word het niet warmer?

lacanau
07/12/04, 20:09
Ik ben het eens met Melchior,.

XS-24
07/12/04, 20:12
Die heeft niet eens gepost...

s2software
07/12/04, 20:16
Origineel geplaatst door sity webhosting
Die heeft niet eens gepost... Synssans = Melchior :P

zb-anna
07/12/04, 20:18
Lacanau "ik ben het eens met ...." zonder enige argumentatie voegt naar mijn inzicht niks toe.

Een airconditionering werkt als volgt: Warme lucht stijgt op, wordt aangezogen in airco en komt er koud uit (simpel gezegd)

Als je de koude lucht onder druk onder een verhoogde vloer "perst" dan zal er indien de zaal groot genoeg is, natuurlijk een temperatuur verschil zijn tussen de kant waar de koude lucht vandaan geblazen is en het einde van de zaal.

Deze zal echter lang niet zo groot zijn als koude lucht die simpelweg de zaal in geblazen is, dat lijkt me duidelijk of niet?

Indien de koude lucht dan door gaten in de vloer exact voor het cabinet geblazen word, dan zal die koude lucht achteraan de zaal kouder zijn dan koude lucht die eerst geheel de zaal door zal gaan.

Ik ga natuurlijk uit van een situatie waarin beide zalen gelijk van omvang zijn en voorzien zijn van dezelfde capaciteit airconditionering.

mdf
07/12/04, 20:25
Ik heb de ervaring dat in datacentra waar de koude lucht onder de vloer door geblazen word de koeling slechter is als wanneer de gehele ruimte gekoeld word.
Als de airco's aan 1 kant van de ruimte staan en je blaast vanuit daar de koude lucht onder de vloer door heb je aan het begin van de ruimte een aardige airflow in je kast ja, maar achterin de ruimte komt er al veel minder koude lucht uit de vloer. Als je nu een paar lange servers onderin de kast plaatst heb je hoger in de kast helemaal geen koeling meer.

Ik heb liever een constante koude lucht in de gehele ruimte zodat alle servers koude lucht aan kunnen zuigen.
In de suite in SBP waar wij staan hebben we 8 airco's die 3 maal de capaciteit kunnen leveren die nodig is om de gehele ruimte te koelen als deze vol staat, lijkt me dus dat er ruim voldoende koele lucht beschikbaar is.
Nogmaals: ik ben zeer tevreden over de koeling en heb absoluut nog geen problemen hiermee gehad.

zb-anna
07/12/04, 20:39
Ik adviseer je sterk om nog eens deze draad door te lezen. Ik heb het over een methode zoals hij toegepast is bij Redbus Interhouse. In dat geval is koude lucht VOOR elke kast geblazen niet DOOR elke kast.

De koude lucht word eerst onder de vloer geblazen en word dan, exact, VOOR elke voorkant van elke cabinet naar buiten geblazen zodat de koude lucht exact naar de juiste plaats gebracht is.

De discussie over 8 aircos en 3 maal capaciteit ruimte wil ik niet eens aangaan, dat is marketing praat, dat ik hoor in elk datacentrum.

Alles is namelijk afhankelijk van hoogte van de cabinets en stroomverbruik van elke servers en van het aantal servers per cabinet.

Nogmaals, ik heb het over dezelfde capaciteit aan aircos met dezelfde volume zaal en dezelfde hitte generatie van de servers, in dat geval is de methode zoals toegepast bij Redbus simpelweg beter dan die toegepast bij SBP.

<Eventueel gezien van de energie verbruik van de airco units>

Je argumentatie dat het voor jou prima werkt voegt niks toe overigens aan de discussie wat een betere koelmethode is.

Bijvoorbeeld :onze huidige Cisco 7206 werkt prima en doet exact wat ik van hem wens, echter ik zou niet durven beweren dat deze net zo prima werkt in mijn situatie als een Juniper M7i

defusion
07/12/04, 23:41
omg, die vergelijking in routers :P
maar, heeft iemand een vergelijking van de temperaturen in de servers die in SBP staan en Redbus? Dan bedoel ik dus of iemand zijn server ooit verhuisd heeft, en de temperaturen ervan gemeten heeft :)
Ben zelf nog niet in redbus geweest, maar als ik het zo hoor lijkt me de manier in redbus iets efficienter :)

NextIT
08/12/04, 00:32
Origineel geplaatst door defusion
omg, die vergelijking in routers :P
maar, heeft iemand een vergelijking van de temperaturen in de servers die in SBP staan en Redbus? Dan bedoel ik dus of iemand zijn server ooit verhuisd heeft, en de temperaturen ervan gemeten heeft :)
Ben zelf nog niet in redbus geweest, maar als ik het zo hoor lijkt me de manier in redbus iets efficienter :) Ik ben met een aantal servers verhuisd van Telecity2 naar Schuberg Philis. Geen enkel tempratuurverschil van de servers zelf.

Clanhost
08/12/04, 00:41
Ik denk dat het overigens lastig is daar uitspraken over te doen. Ik ben met een server die bovenin een vol rack hing van TC2 naar Redbus verhuisd (waar hij in een leeg rack kwam), wat zo'n 25 graden in temperatuur scheelde (nee, dit is geen typo).

Enige wat goed meetbaar is is de temperatuur voor de server / het rack, de rest is allemaal nogal afhankelijk van andere factoren.

Reinier v Eeden
08/12/04, 08:39
Origineel geplaatst door Synssans
Ik heb de ervaring dat in datacentra waar de koude lucht onder de vloer door geblazen word de koeling slechter is als wanneer de gehele ruimte gekoeld word.
Als de airco's aan 1 kant van de ruimte staan en je blaast vanuit daar de koude lucht onder de vloer door heb je aan het begin van de ruimte een aardige airflow in je kast ja, maar achterin de ruimte komt er al veel minder koude lucht uit de vloer. Als je nu een paar lange servers onderin de kast plaatst heb je hoger in de kast helemaal geen koeling meer.

Ik heb liever een constante koude lucht in de gehele ruimte zodat alle servers koude lucht aan kunnen zuigen.
In de suite in SBP waar wij staan hebben we 8 airco's die 3 maal de capaciteit kunnen leveren die nodig is om de gehele ruimte te koelen als deze vol staat, lijkt me dus dat er ruim voldoende koele lucht beschikbaar is.
Nogmaals: ik ben zeer tevreden over de koeling en heb absoluut nog geen problemen hiermee gehad.

Als er achterin geen lucht uit de vloer komt heb je een te zwakke airco of te weinig airco's. Een goed datacenter heeft 3 aircos per 150 vierkante meter.

Bovendien moeten tussen iedere rij kasten de "tegels met gaatjes" liggen zodat er geen warmte bronnen ontstaan. Geloof mij, die ruimte is echt wel 17,5 graden. Ookal; staan er 50 volle racks in met AMD's.

groeten
reinier

LeaseWeb
12/12/04, 06:13
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden

Een goed datacenter heeft 3 aircos per 150 vierkante meter.


Dat zegt natuurlijk niks.

Hoeveel megajoule energie per tijdseenheid een airco aan de ruimte kan onttrekken bepaalt hoe effectief een airco is.

SBP is ontworpen als DC, er is van nul af aan rekening gehouden met _alle_ eisen van een DC.

Sander-
12/12/04, 11:39
Wat is dit nou voor gemuggenzift. Er wordt gekoeld en tot nu toe heeft niemand er problemen mee gehad. Wat zeur je dan. Als je keuze van datacentre ook al af hangt van de manier waarop de airco's alles koelen....

Koel = koel zou ik dan zeggen.

dotnetjunkie
12/12/04, 11:45
Voor jou als end-user kan dat muggenziften lijken, maar voor wie geïnteresseerd is in de technische kant van een datacentrum is dit wel een interessante discussie ;)

Reinier v Eeden
12/12/04, 12:16
Een echt datacentrum huurt ook een security bedrijf in.
Jongens die je niet matsen ookal hebben ze je 300 keer gezien.

Dat heeft redbus ook niet.
Zeer non-pro.

groeten
reinier

vanderhart
12/12/04, 12:27
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Een echt datacentrum huurt ook een security bedrijf in.
Jongens die je niet matsen ookal hebben ze je 300 keer gezien.

Dat heeft redbus ook niet.
Zeer non-pro.

groeten
reinier


Dat valt vrij moeilijk tegen te houden denk ik, zelfs bij een security bedrijf,
Want meneer 1 is de bewaker meneer 2 komt heel vaak met gevolg meneer 1 en meneer 2 maken steeds een praatje, meneer 1 de bewaker dus vertrouwd hem en laat hem voor 1 x maar even doorlopen als het druk is.

Reinier v Eeden
12/12/04, 12:33
Zo werkt dat niet bij een security bedrijf.
Meestal zijn ze met een groepje en hebben ze een baas.
Overdag switchen ze, om de 2 dagen iemand anders en snachts hetzelfde.

Goede security matst je niet, die houd zich aan de orders die hij binnen heeft gekregen van zijn baas. Ookal heft hij 10.000 praatjes met je gemaakt. Hij moet zich aan de regels houden.

Bij het KPN Cybercenter hetzelfde, je komt er gewoon niet in. Ookal kennen ze je zo goed. Eerst inchecken!

groeten
reinier

Een bewaker matst je niet, dat kan hem namelijk zijn baan kosten!

vanderhart
12/12/04, 12:58
Origineel geplaatst door Reinier v Eeden
Zo werkt dat niet bij een security bedrijf.
Meestal zijn ze met een groepje en hebben ze een baas.
Overdag switchen ze, om de 2 dagen iemand anders en snachts hetzelfde.

Goede security matst je niet, die houd zich aan de orders die hij binnen heeft gekregen van zijn baas. Ookal heft hij 10.000 praatjes met je gemaakt. Hij moet zich aan de regels houden.

Bij het KPN Cybercenter hetzelfde, je komt er gewoon niet in. Ookal kennen ze je zo goed. Eerst inchecken!

groeten
reinier

Een bewaker matst je niet, dat kan hem namelijk zijn baan kosten!

Heb je inderdaad gelijk in ,, redbus kan je bij drukte soms zo doorlopen.

ProServe
12/12/04, 13:25
Origineel geplaatst door vanderhart Heb je inderdaad gelijk in ,, redbus kan je bij drukte soms zo doorlopen.
Goh apart, zelfs als directe klant met PAC heb ik dat nog nooit mogen doen.

CombatServers
12/12/04, 13:31
Dat wou ik net zeggen zonder PAC kom je niet verder dan deur nr1

vanderhart
12/12/04, 13:52
Origineel geplaatst door ProServe

Goh apart, zelfs als directe klant met PAC heb ik dat nog nooit mogen doen.

Ik zelf ook niet, echter kwam er een kerel tegelijk door het hek als mij , lopen naar binnen hij loopt zo door en ik sluit nmetjes aan in de ''rij '' er word gewoon niks van gezecht lijkt me toch niet dat dat bij de optimale beveiliging hoort ?


En geef zelf toe, redbus is nou kwa beveiliging niet het beste datacentra helaas, verder vind ik het een goed datacentra,

Ijsbox
12/12/04, 14:36
Origineel geplaatst door vanderhart


Ik zelf ook niet, echter kwam er een kerel tegelijk door het hek als mij , lopen naar binnen hij loopt zo door en ik sluit nmetjes aan in de ''rij '' er word gewoon niks van gezecht lijkt me toch niet dat dat bij de optimale beveiliging hoort ?


en jij weet ook zeker dat die gast geen medewerker van redbus was? Is een beetje een DC zwartmaken als je dit zo vertelt mijns inziens.

Ben maar 1 keer in redbus geweest, maar vond de beveiliging niet minder dan TC2 of globalswitch of novaxess, alleen zat de receptioniste niet achter een (kogelwerend?)raam.

Cybafish
12/12/04, 15:23
Anekdote voor redbus:

Jan en Kees hebben een grote boot met vluchtelingen uit een niet nader te noemen land. Eenmaal aangekomen in de haven van Rotterdam gaan ze met een grote vrachtwagen naar Amsterdam Sloterdijk en worden op Gyroscoopweg 2x afgezet voor het hek. Kees heeft een server bij transip staan en maakt het hek open met zijn PAC. (of drukt op het knopje bij het hek en zegt "laat me erin!") Het hek gaat open en Jan, Kees en de 50 vluchtelingen snellen door het hek (er kijkt immers toch niemand op de camera's). Jan wacht voor de deur bij 2E samen met de vluchtelingen terwijl Kees naar de balie in 2F wandelt en zich daar aanmeldt. Hij loopt rustig terug naar 2E waar Jan en de vluchtelingen hem al opwachten. Hij laat Jan en de vluchtelingen even uit het zicht (gewoon om de hoek) wachten terwijl hij even door de "visuele verificatie" gaat. Anderhalf uur later zegt het slot uiteindelijk 'klik' en Kees kan samen met de vluchtelingen naar binnen. Allemaal snel naar binnen, door de deur naar het trappenhuis en zo de TransIP ruimte binnen. Lekker warm, misschien wat lawaaierig, maar een goed onderkomen voor de vluchtelingen. Kees en Jan laten de vluchtelingen achter in de ruimte en lopen allebei weer rustig door het hek naar buiten (ze hebben tenslotte een pac gekregen waarmee je gewoon hekken kunt openen) en vertrekken met de noorderzon...

----

Misschien ietswat overtrokken, maar op kleinere schaal zeker mogelijk.

Glenn
12/12/04, 15:26
Ehm guys, dit (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=61315) topic gaat meer over de beveiliging van Redbus, Telecity enzovoorts...

vanderhart
12/12/04, 15:32
We raken inderdaad erg offtopic maar vind het wel een intressante discusie hier.

Ijsbox ik weet inderdaad zeker dat het geen medewerker van redbus was, en was niet bedoeld voor zwart maken van redbus anders zet ik er niet onder dat de rest erg goed is van redbus he,,, ben namelijk zelf uitermate verder tevrede over redbus.
Cybafish: Inderdaad ver gezocht en zo erg is de security van redbus nou ook weer niet ze maken ook regelmatig een rondje dus dan betrappen ze al die vluchtelingen wel hoor haha ;)

Glenn
12/12/04, 15:42
Origineel geplaatst door vanderhart
We raken inderdaad erg offtopic maar vind het wel een intressante discusie hier.

Ijsbox ik weet inderdaad zeker dat het geen medewerker van redbus was, en was niet bedoeld voor zwart maken van redbus anders zet ik er niet onder dat de rest erg goed is van redbus he,,, ben namelijk zelf uitermate verder tevrede over redbus.
Cybafish: Inderdaad ver gezocht en zo erg is de security van redbus nou ook weer niet ze maken ook regelmatig een rondje dus dan betrappen ze al die vluchtelingen wel hoor haha ;) Waarschijnlijk doen ze dat rondje alleen door 2F (waar de balie is), want ik heb ze behalve voor een herstart nooit in het andere gebouw gezien (2E).

vanderhart
12/12/04, 15:52
Origineel geplaatst door Glenn
Waarschijnlijk doen ze dat rondje alleen door 2F (waar de balie is), want ik heb ze behalve voor een herstart nooit in het andere gebouw gezien (2E).


Kan best kloppen ik kom nooit in 2E

Clanhost
12/12/04, 15:55
Origineel geplaatst door vanderhart


Ik zelf ook niet, echter kwam er een kerel tegelijk door het hek als mij , lopen naar binnen hij loopt zo door en ik sluit nmetjes aan in de ''rij '' er word gewoon niks van gezecht lijkt me toch niet dat dat bij de optimale beveiliging hoort ?
Die had zich nog niet eerder op de dag aangemeld en was even weggeweest om iets op te halen? Lijkt mij namelijk wat overkill om iemand weer helemaal te gaan checken als hij 10 minuten weg is geweest ofzo.