PDA

Bekijk Volledige Versie : Betreft hosten van Ventrilo servers (gericht aan gamehosters)



Clanhost
30/11/04, 09:35
Het volgende, we krijgen laatste tijd steeds meer verzoeken of we ook Ventrilo servers bij onze gameservers kunnen leveren. Zoals de meeste gamehosters wel weten zijn er vanaf versie 2.2.0 een aantal zaken veranderd waaronder de licentiestructuur. Op dit moment host ik een aantal Ventrilo 2.1.2 servers waar ik geen vergoeding voor mag vragen. Dit valt nu nog wel te doen omdat het niet zoveel servers zijn, maar het moet niet meer worden. Dus ik denk laat ik even e-mail sturen of ze misschien toch niet een licentie willen verstrekken aan Clanhost, te beginnen met afnemen van ongeveer 250 slots. Krijg ik de volgende reactie terug.


Flagship Industries is not accepting Ventrilo hosting license applications at this time. We do not know if or when this will change.

Your only option is to become a reseller of an official Ventrilo licensee's services.

NOTE: Resellers do not host servers nor do they have access to the software or any direct control over the setup and configuration of the servers. Official licensee's have sole control of the servers.

Also, resellers are not allowed to host previous versions of the server as this would be in direct violation of the Ventrilo 2.1 server license.

Resellers can provide their customers with a Ventrilo server as part of a package, but the server is hosted and configured by an official Ventrilo licensee. This way your customers need only do business with you but at the same time you can request a server from an official licensee who will setup and configure the server according to your requirements and will provide you with an IP address, Port number and Password (if needed). You then forward this information on to your customer.

The following is a list of licensed hosting companies who are accepting reseller requests. Please feel free to contact them about becoming a reseller of their services.

http://www.pure-voice.net

http://www.hurricanehost.com

The reseller program can be quite beneficial because most hosting companies can not meet our minimum requirements of:

1) Must be a registered corporation.

2) Must sign on at a minimum monthly allocation of 1000 slots.

3) President of the company must be over the age of 21.

The end result is to provide service to your customers, you don't need to be the ones hosting the servers. This also frees up resources on your network, and more importantly your time, so that you can concentrate on your primary business what ever that may be. Plus, your customer only needs to do business with your company.

Each of the licensee's listed above has their own way of doing business with resellers. Please contact these companies about becoming a reseller and any possible cross marketing campaigns or perks.Waar zijn die lui in hemelsnaam mee bezig? Ik moet mijn eigen bedrijf dus weer afhankelijk maken van een derde partij (Clanpoint of Creativehosting, dat zijn voor zover ik weet de enige officiele licensees in Nederland). Dit vind ik ronduit belachelijk, ik wil zulke services zelf draaien en beheren, het staat me totaal niet aan dat ik voor dergelijke diensten van derden afhankelijk ben.

Ik ben best bereid om de licentiekosten te betalen om Ventrilo servers te hosten maar dan moet ik wel die mogelijkheid krijgen. Nu weet ik dat heel veel gamehosters gewoon illegaal de 2.1.2 versie van Ventrilo hosten, en als ik geen licentie krijg voor de 2.2.0 versie dan zie ik mijn genoodzaakt om dat ook maar te gaan doen. Wat is jullie mening hierover?

Ik ben hier nogal gefrustreerd over. Software die ik gebruik voor mijn bedrijf haal ik altijd een licentie voor, wil me daar geen zorgen over maken. En dan wordt je, door de maker nota bene, belemmerd om je spullen goed voor elkaar te maken.

i3d
30/11/04, 09:40
Zie natuurlijk ook dit topic: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=59599&highlight=Ventrilo

Wij hebben afgelopen maand ook contact opgenomen met Ventrilo. Je krijgt het standaard mailtje altijd terug, indien je daarover in discussie gaat dan wordt je gewoon genegeerd. Ze maken zichzelf kapot omdat iedereen overstapt op Teamspeak, maar voordat ze dat doorkrijgen is het al te laat.

Misschien is het een idee om een petitie te starten en indien Flagship hier geen gehoor aan geeft Ventrilo in de ban te doen (aangezien het toch illegaal is om te hosten)

Clanhost
30/11/04, 09:47
Mja, dan lijkt me dat ook het beste. Dan ga ik gewoon alles voor elkaar maken om Teamspeak te hosten, heb nu al een server draaien voor privé en testen. En dan blijf ik wel gewoon 2.1.2 hosten voor de clans die dat graag willen. Ik begrijp hier helemaal niets van, als je een product ontwikkelt wil je dat toch graag verkopen?

DG-Hosting
01/12/04, 18:19
Ook wij hebben om licentie redenen ventrillo een tijdje geleden al de deur uit gedaan.

Bied gewoon TeamSpeak aan, er is geen kwaliteits verschil. Dit wordt wel beweerd maar zit tussen de oortjes. We hebben het getest en gevraagd aan klanten die zijn overgestapt. Een echt kwaliteits verschil was er niet, vaak alleen een sterke voorkeur vooraf voor het ene of andere systeem.

Maar let ook op bij TS, ook hier zijn flinke veranderingen in de licence, maar dit is al geruime tijd zo

i3d
01/12/04, 18:31
Origineel geplaatst door DG-Hosting
Maar let ook op bij TS, ook hier zijn flinke veranderingen in de licence, maar dit is al geruime tijd zo Klopt, maar wat is die prijs nu (0,10 euro per slot per maand), dat is toch niks? En iedereen kan er klant worden, de Teamspeak mensen weten tenminste van aanpakken ;)

DG-Hosting
02/12/04, 20:38
Een slot is wel een gebruiker en niet server.
Is behoorlijk verwarrend vind ik.

Dus een 20 persoons TS server is dan 20 x 0.10= 2 euro per kalander maand
(als je op de 29ste start betaal je voor de hele maand, ook lekker handig)

Op zich niks mis mee alleen vind het slecht omschreven, als je niet oplet denken velen dat het per server is. Het is maar dat men het weet.

i3d
02/12/04, 21:38
Origineel geplaatst door DG-Hosting

Dus een 20 persoons TS server is dan 20 x 0.10= 2 euro per kalander maand
. 10 cent per server is natuurlijk een onmogelijk bedrag ;)
Maar misschien is het leuk om een petitie pagina te starten (engelstalig) en die online te plaatsen en aan Ventrilo aan te bieden!

The Unknown
05/12/04, 23:35
Ventrilo is gewoon vervelend bezig.

Ik denk dat het voor ons als gamehosters een beter idee is mensen te overtuigen dat Teamspeak net zo goed, zo niet beter (goede admin interface) is dan Ventrilo.

SgaaP
07/12/04, 23:03
Er zijn dus nog wel gewoon ventrilo servers te bestellen??
Ik vind het iig betere kwaliteit dan TS!.

Maar weer aanbieders hebben alleen TS :S
Weten jullie nog aanbieders die de gewone Ventrilo kunnen leveren??

(waarschijnlijk word dit Topicje gelijk gesloten, altijd als ik iets post! :P)

i3d
07/12/04, 23:21
Origineel geplaatst door SgaaP
Er zijn dus nog wel gewoon ventrilo servers te bestellen??
Ik vind het iig betere kwaliteit dan TS!.

Maar weer aanbieders hebben alleen TS :S
Weten jullie nog aanbieders die de gewone Ventrilo kunnen leveren??
Negen van de tien bedrijven die het aanbieden in Nederland doen het illegaal, op Ventrilo.com zie je welke bedrijven het legaal leveren.

Clanhost
08/12/04, 00:01
Mensen die ventrilo betere kwaliteit dan TS vinden zijn niet goed snik of zitten nog steeds op de GSM codecs ofzo.... [/rant]

SgaaP
08/12/04, 14:20
Nah, ik vind het makkelijker in gebruik, zo moet je het zien :)
Thnx voor de tips!

AlexanderOnline
17/12/04, 15:58
Zeker voor n00bs is TS veel makkelijker, maar ik vond TS wat beter als je door me kaar aan het lullen bent ( :p ) of ligt dat aan mij?
(btw: is TS/Ventrilo zwaar? en hoeveel traffic zuigt dat?)

mpierik
20/12/04, 00:59
The reseller program can be quite beneficial because most hosting companies can not meet our minimum requirements of:

1) Must be a registered corporation.

2) Must sign on at a minimum monthly allocation of 1000 slots.

3) President of the company must be over the age of 21.

misschien als je een license voor 1000 slots afneemt dat ze er over nadenken?

ik zou zelf echter niet voor samenwerking met een dergelijk stug bedrijf gaan maar gewoon met een bedrijf wat zijn zaken voorelkaar heeft.

ik ben trouwens geen ts2 fanboy en gebruik zelf ventrilo

insanity
24/06/07, 21:28
Ook wij hebben om licentie redenen ventrillo een tijdje geleden al de deur uit gedaan.

Bied gewoon TeamSpeak aan, er is geen kwaliteits verschil. Dit wordt wel beweerd maar zit tussen de oortjes. We hebben het getest en gevraagd aan klanten die zijn overgestapt. Een echt kwaliteits verschil was er niet, vaak alleen een sterke voorkeur vooraf voor het ene of andere systeem.

Maar let ook op bij TS, ook hier zijn flinke veranderingen in de licence, maar dit is al geruime tijd zo

Verschil is er wel degelijk.
Zelf ben ik ook een fanatieke gamer. Ventrilo is toch zuiverder qua geluidskwaliteit.
Dat is wel eens makkelijk ja.

Tevens is het zo dat je bij TemaSpeak een vertraging van +/- 1,3 seconden hebt.
Ventrilo +/- 0.5 .

Nu zul je denken wat maakt dat uit? Zeer veel. Wedstrijd bepalen.
En mensen. Geloof mij..Het verschil is er of neem een goeie headset ;)

Mvg,

insanity

3j3ct
24/06/07, 21:36
Een slot is wel een gebruiker en niet server.
Is behoorlijk verwarrend vind ik.

Dus een 20 persoons TS server is dan 20 x 0.10= 2 euro per kalander maand
(als je op de 29ste start betaal je voor de hele maand, ook lekker handig)

Op zich niks mis mee alleen vind het slecht omschreven, als je niet oplet denken velen dat het per server is. Het is maar dat men het weet.

wat je hier zegt is niet waar , ze nemen het gemiddelde.
Wat ik dan weer slecht aan teamspeak is dat veel hostingbedrijven zonder licentie hosten en teamspeak hier zelf ook niks aan doet zelfs al report je bedrijven...
De enige meerwaarde van de teamspeaklicentie is eigenlijk het linkje op de website...

IT-worX
24/06/07, 22:17
Tevens is het zo dat je bij TemaSpeak een vertraging van +/- 1,3 seconden hebt.
Ventrilo +/- 0.5 .
Heb met beiden ervaring, en dat van die vertraging is echt minimaal...en zeker geen 1.3 seconde bij TS!

Randy
24/06/07, 23:04
De vertraging van 1,3 seconden zoals genoemd bij TeamSpeak is onzin. Beiden doen niet van elkaar onder. Het is net de voorkeur die je zelf hebt. Ik zie hier allerlei discussies naar de eigenaar van Ventrillo. Als jij niet aan de gestelde eisen (legitiem bedrijf, 21 jaar en minimale afname van 1000 slots) kunt voldoen, verwijzen zij je door naar een reseller. Het illegaal hosten van software mag van mij keihard afgestrafd worden, en dat geldt óók voor oude versies.

Blijft over het volgens de regels te doen: Een legale rechtsvorm en een leeftijd van 21 jaar lijkt me geen probleem, blijft enkel de afname van 1000 slots over. En door deze afname, behoudt je wel een stuk exclusiviteit. Mocht je zelf niet voor 1000 slots kunnen opteren, zou je kunnen kijken hoe je de krachten kunt bundelen door bijvoorbeeld met enkele concullegas een inkooporganisatie op te richten.

De eisen zijn er niet voor niets. Iedereen weet wat voor een rommeltje het wel eens in in de gamebranche, zeker de komende 2/3 maanden. Licentievoorwaarden zijn er om een product te beschermen. SPLA-licenties zijn worden ook normaal gevonden binnen deze branche als eis omdat het niet toegestaan is OEM te gebruiken. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, ook licentiesystemen waarbij je een bepaald commitment moet doen (Denk aan de verschillende silver/gold/platunim licenties van bijvoorbeeld SWSoft of Microsoft).

EHS-Jerre
24/06/07, 23:56
Ik merk even op dat als je aan al de voorwaarden voldoet, je nog steeds geen licentie krijgt, ik spreek uit ervaring.
Zelf zoeken we ook een ventrilo licentie, maar die is nagenoeg niet te krijgen.
Daar er veel vraag naar is, wensen wij dit ook te hosten, maar het lijkt also ventrilo zichzelf tegenwerkt.

Is er hier iemand die als legale ventrilo reseller kan/mag fungeren?

Sorcer
25/06/07, 00:34
Het volgende, we krijgen laatste tijd steeds meer verzoeken of we ook Ventrilo servers bij onze gameservers kunnen leveren. Zoals de meeste gamehosters wel weten zijn er vanaf versie 2.2.0 een aantal zaken veranderd waaronder de licentiestructuur. Op dit moment host ik een aantal Ventrilo 2.1.2 servers waar ik geen vergoeding voor mag vragen. Dit valt nu nog wel te doen omdat het niet zoveel servers zijn, maar het moet niet meer worden. Dus ik denk laat ik even e-mail sturen of ze misschien toch niet een licentie willen verstrekken aan Clanhost, te beginnen met afnemen van ongeveer 250 slots. Krijg ik de volgende reactie terug.

Waar zijn die lui in hemelsnaam mee bezig? Ik moet mijn eigen bedrijf dus weer afhankelijk maken van een derde partij (Clanpoint of Creativehosting, dat zijn voor zover ik weet de enige officiele licensees in Nederland). Dit vind ik ronduit belachelijk, ik wil zulke services zelf draaien en beheren, het staat me totaal niet aan dat ik voor dergelijke diensten van derden afhankelijk ben.

Ik ben best bereid om de licentiekosten te betalen om Ventrilo servers te hosten maar dan moet ik wel die mogelijkheid krijgen. Nu weet ik dat heel veel gamehosters gewoon illegaal de 2.1.2 versie van Ventrilo hosten, en als ik geen licentie krijg voor de 2.2.0 versie dan zie ik mijn genoodzaakt om dat ook maar te gaan doen. Wat is jullie mening hierover?

Ik ben hier nogal gefrustreerd over. Software die ik gebruik voor mijn bedrijf haal ik altijd een licentie voor, wil me daar geen zorgen over maken. En dan wordt je, door de maker nota bene, belemmerd om je spullen goed voor elkaar te maken.

Hier is precies hetzelfde probleem. En dan ook nog dat er minimaal 1000 slots moeten worden afgenomen. Dit mag ook gehalveerd worden! Een strenge selectie is best, maar ze negeren je compleet. Ben er ook al maanden mee bezig! Misschien dat wij eens samen hier over kunnen praten?

EHS-Jerre
25/06/07, 00:44
Misschien is het interessant dat alle geinteresseerden een gezamelijk voorstel aan ventrilo doen?

Sorcer
25/06/07, 00:46
Misschien is het interessant dat alle geinteresseerden een gezamelijk voorstel aan ventrilo doen?

Ik wil best iets verzinnen zodat we het gezamelijk iets kunnen doen. Maar dan zullen we een keer bijeen moeten komen op ventrilo/teamspeak of skype of iets dergelijks. Je zult Ventrilo niet zomaar naar je hand zetten.

rensariens
25/06/07, 00:46
Misschien is het interessant dat alle geinteresseerden een gezamelijk voorstel aan ventrilo doen?

Er zijn meerdere partijen die dit geprobeerd hebben, is niet gelukt, de enige optie is via een reseller.

Cyberdevil
25/06/07, 00:56
Is gewoon een monopoly van het aantal bedrijven die het wel mogen aanbieden. Vraag me alleen af wat ventrilo eruit haalt.

Het verschil in kwaliteit tussen ventrilo en teamspeak is er weldegelijk. Maar wel enkel tussen de nieuwe ventrilo en teamspeak. Geef mij toch maar de nieuwe ventrilo op een amerikaanse server van een teamspeak in nederland of belgie. Maarjah dat is mijn mening ... ;)

Stewie
25/06/07, 00:59
Misschien is het interessant dat alle geinteresseerden een gezamelijk voorstel aan ventrilo doen?

Kanloos. De eigenaar van Ventrilo wilt geen geld ermee verdienen. Al koop je 10.000 slots/maand :)

EHS-Jerre
25/06/07, 09:27
Kanloos. De eigenaar van Ventrilo wilt geen geld ermee verdienen. Al koop je 10.000 slots/maand :)

Dat is dan ook de eerste ;)

daanl
25/06/07, 10:14
Ik wacht op het moment tot ventrilo weer gratis wordt net als de voorgaande versies komt vast een tijd.

Stewie
25/06/07, 11:33
Dan kan je nog lang wachten :)
Maar wat doe je in de "tussentijd" dan? Legaal Teamspeak of de illegale oude Ventrilo?

Cyberdevil
25/06/07, 12:56
Legaal Teamspeak... welke toch wel beter is als de oude versie van Ventrilo.

daanl
25/06/07, 17:29
Alles legaal :) dus geen ventrilo

Clanhost
04/07/07, 19:58
Dit topic is al uit 2004 hoor :). Sinds 2004 hebben wij met enige regelmaat geprobeerd een Ventrilo licentie te bemachtigen. Aan de eisen voldoen is geen probleem, maar wij worden gewoon genegeerd. Geen reacties op e-mails. Geen idee wat dat voor een manier van zaken doen is, maar ik weiger nog steeds mijzelf afhankelijk te maken van derde partij in dit opzicht.

eagl0r
06/07/07, 00:14
Zoals Clanhost zegt, er is in de afgelopen 3+ jaar niets veranderd aan die balharen bij Flagship. TeamSpeak heeft hun zaakjes wel goed op orde maar de TeamSpeak client bied net wat andere functionaliteiten dan de Ventrilo client waar bijvoorbeeld de 'comments' functie erg van gewaardeerd word.

Namens meerdere bedrijven Flagship benaderen zal waarschijnlijk niet werken omdat ze dus al vele jaren alle mailtjes die binnen komen op dezelfde manier wegwerken en daardoor hier ontzettend goed in zijn geworden. :(

Hypothetish (van dale?) gedacht zou je kunnen proberen achterhalen welke malloot het bedrijf runt en deze makker in de wereld opzoeken en face to face vragen om een gesprek over hoe en wat.. maar dan heb je nog niet een licentie.

De beste optie is wachten op TeamSpeak 3, welke "binnenkort" af moet zijn. Persoonlijk hoop ik dat ze bruutweg ALLE goede aspecten van de Ventrilo client afkijken en implementeren in hun derde versie waardoor eindelijk de zen weer terug kan keren in voicecom-land en Ventrilo al hun klanten inclusief resellers verliest. :D (Even lekker gemeen zijn)



Fellow TeamSpeak community, we are proud to announce that we have acquired the TeamSpeak.com domain, and in due time we will be migrating everything from GoTeamSpeak.com to TeamSpeak.com. In addition, a new website is soon to follow which will introduce and formally announce our upcoming, next generation product TeamSpeak 3.

We are very excited about what we have in store to accomplish and reveal to you in the near future, and we thank you for continuing to make TeamSpeak your VoIP product of choice. Please stay tuned to our website, update your bookmarks, and let us be the first to welcome you to TeamSpeak.com.

Thank you.

MMaI
10/07/07, 18:37
ps. en tegen de personen die ventrillo nog steeds beter geluid vinden geven, zorg er voor dat je de juist codec selecteerd ;)
probleem bij ene boel TS was namelijk dat deze nog op de telefony codec stonden en de servers vaak localhosts vna mensen waren, tja dan krijg je iets meer lag erop he....

Ik ben inmiddels fervent gebruiker van TS, en ik heb er nog nooit klachten over gehad.
Ventrilo had iets meer functies in het programma zelf, maar TS admin page etc zijn imho veel beter geregeld

Cyberdevil
10/07/07, 18:49
Zei vroeger ook dat er geen verschil was tussen Teamspeak en Ventrilo buiten dat ik Ventrilo minder vond. Na een half jaar teamspeak te gebruiken toch moeten overstappen naar de nieuwe ventrilo en ja hoor, een gigantisch verschil in kwaliteit. Gigantisch is natuurlijk relatief maar ik hoorde iedereen echt helemaal anders als toen ik teamspeak gebruikte.
Ow jah. En die teamspeak stond ook niet zomaar op een thuisservertje maar op een degelijk netwerk met de juiste instellingen :P
Maar ik kan gerust geloven dat veel mensen geen verschil horen/merken en gelukkig ook want anders zou ik minder klanten hebben ;)

MMaI
10/07/07, 21:09
@cyber, als je een half jaar oude TS vergelijkt met de nieuwste ventroli dan is verschil niet vreemd, je moet geen appels met peren vergelijken
als de de huidige versies vna beide naast elkaar zet, de juiste codec selecteerd en op de juiste manier configureerd zit er werkelijk geen verschil tussen, behalve dna de prijs en de configuritie mogelijkheden

Cyberdevil
10/07/07, 21:19
In een half jaar tijd is er niet zoveel verandert ... Teamspeak 2 is namelijk al zo'n 3 jaar uit en aan de codecs en de server is niet veel aangepast...
Dus daar ligt het al niet aan :P
Mjah een juiste codec selecteren is nog zoiets. Tussen de hoogste codec of de iets lagere hoor je geen verschil want meer gegevens sturen dan de kwaliteit van je micro maar kan leveren heeft ook geen nut he. Maar zelfs op de hoogste kwaliteit kon je het verschil horen.

Maar ga er echt niet veel meer woorden aan vuil maken. Wil je het niet geloven dat er een verschil is is dat uw zaak. Ik vind het gewoon jammer dat het niet mogelijk is om te kiezen ...

JayvD
10/07/07, 21:28
In een half jaar tijd is er niet zoveel verandert ... Teamspeak 2 is namelijk al zo'n 3 jaar uit en aan de codecs en de server is niet veel aangepast...
Dus daar ligt het al niet aan :P
Mjah een juiste codec selecteren is nog zoiets. Tussen de hoogste codec of de iets lagere hoor je geen verschil want meer gegevens sturen dan de kwaliteit van je micro maar kan leveren heeft ook geen nut he. Maar zelfs op de hoogste kwaliteit kon je het verschil horen.

Maar ga er echt niet veel meer woorden aan vuil maken. Wil je het niet geloven dat er een verschil is is dat uw zaak. Ik vind het gewoon jammer dat het niet mogelijk is om te kiezen ...

Kan best zo zijn hoor dat er een aanzienelijk verschil zit tussen TS2 en Ventrillo, TS2 is al aantal jaren niet geupdate en maakt gebruik van oudere codecs waar tegenwoordig alweer nieuwe voor zijn.

Moeten maar zien wat TS3 brengt, ik moet toch TS blijven hosten. Krijg nergens zo'n ventrillo licentie te pakken.

MMaI
11/07/07, 00:46
In een half jaar tijd is er niet zoveel verandert ... Teamspeak 2 is namelijk al zo'n 3 jaar uit en aan de codecs en de server is niet veel aangepast...
Dus daar ligt het al niet aan :P
Mjah een juiste codec selecteren is nog zoiets. Tussen de hoogste codec of de iets lagere hoor je geen verschil want meer gegevens sturen dan de kwaliteit van je micro maar kan leveren heeft ook geen nut he. Maar zelfs op de hoogste kwaliteit kon je het verschil horen.

Maar ga er echt niet veel meer woorden aan vuil maken. Wil je het niet geloven dat er een verschil is is dat uw zaak. Ik vind het gewoon jammer dat het niet mogelijk is om te kiezen ...

volgens mij geef ik alleen aan dat er in de geluidskwaliteit weinig verschil is, de verschillen zitten miz in de interface en additionele mogelijkheden en natuurlijk de prijs.
Waar ik helemaal bij aansluit is het verhaal dat kiezen uit 1 wel erg weinig keus is.

@Jay, hey wist niet dta jij ook hier zta, ik ben bbitedu.nl van thyatia ;)

Stewie
11/07/07, 12:07
Graag ontopic. Dit gaat over het hosten van Ventrilo voiceservers, niet over de spraakkwaliteit.

Grismo
14/10/07, 02:17
Ook ik heb last met ventrilo gehad dus bij mij is die al in de ban.
Er werd mij een licensie toegewezen maar na week weer afgenomen omdat ik een mail miste van ze.
Was niet professioneel maar de grote vraag is wie is hier proffesioneel bezig?
Ik ga hem ook niet zo hosten gezien de boetes die ze hanteren.

EHS-Jerre
14/10/07, 11:44
hoe kwam jij dan aan een licentie?

HJvK
14/10/07, 19:44
Verschil is er wel degelijk.
Zelf ben ik ook een fanatieke gamer. Ventrilo is toch zuiverder qua geluidskwaliteit.
Dat is wel eens makkelijk ja.

Tevens is het zo dat je bij TemaSpeak een vertraging van +/- 1,3 seconden hebt.
Ventrilo +/- 0.5 .

Nu zul je denken wat maakt dat uit? Zeer veel. Wedstrijd bepalen.
En mensen. Geloof mij..Het verschil is er of neem een goeie headset ;)

Mvg,

insanity
dat ligt voor 60% aan de kwaliteits-instellingen, 39% aan vooroordelen, en 1% aan het programma zelf :) :D

Grismo
23/10/07, 11:45
hoe kwam jij dan aan een licentie?


Na ongeveer een jaar werd ik gebeld door ventrilo na dat ik zo`n plusminus 50 faxen had verstuurd.
En tig mails er aan gespandeerd had.
Maar helaas was mijn mail adress wat ik had op gegeven op dat moment niet beschikbaar.
want ze sturen de gegevens per mail en waar en hoe je de files kan downloaden enzo.
Er werd gewoon geen contact meer opgenomen maar zonder pardon eruit gegooit.

Ze zeggen dan je bent niet proffesioneel genoeg.
Nu kan je ook zien dat je servers moet hebben in meedere datacenters in meerdere landen.
Heb je dat niet dan ben je ook niet proffesioneel genoeg.

Vandaar dat ik ze al in de ban heb gedaan want als je gewoon genegeert word of pas na een jaar antwoord krijgt of geen reden krijgt waarom je eraf gegooit bent vraag ik me eigen af wie hier proffesioneel bezig is.

En teamspeak is gewoon hetzelfde zowel niet beter het is gewoon een idee fix dat ventrilo beter is.
Teamspeak zit ook wat proffesioneler inelkaar.

rensariens
23/10/07, 12:13
Ventrilo is wel degelelijk beter naar mijn mening, voornamelijk een stuk sneller. Je klinkt wel iets meer als een robot maar het is dan wel zeer helder. (geen andere geluiden) Deze mening baseer ik op de tijd dat ik op hoog niveau Call of Duty 1 en 2 heb gespeeld overigens.