PDA

Bekijk Volledige Versie : Mbit omrekenen naar GB's



Jamai
28/11/04, 17:42
Ik heb even wat zitten rekenen. Ik koop in via Mbit/sec (95%) en hoeveel ik daarin verbruik. Ik kom uit op gemiddelde kosten van € 0,50 - € 0,60 per GB, daarin reken ik dan nog geen servicekosten, vaste kosten (zoals de colo e.d.). Echt puur en alleen de traffic is dat.

Is dit duur? Dit betreft Telecity2.

Heb namelijk begrepen dat er andere mensen zijn die met een prijs van € 0,25 per GB winst kunnen maken in hetzelfde Telecity2. Kan me niet voorstellen dat zij groter inkopen dan ik...

wdv
28/11/04, 17:44
Telecity2 is een datacenter, het gaat om het netwerk.

mguilmot
28/11/04, 20:34
Heb namelijk begrepen dat er andere mensen zijn die met een prijs van € 0,25 per GB winst kunnen maken in hetzelfde Telecity2. Kan me niet voorstellen dat zij groter inkopen dan ik...

Euh, zij kopen misschien meer mbits in of zo, dan krijgen ze die mbits uiteraard goedkoper dan jij.

Het lijkt me logisch dat je goedkoper krijgt als je 50 mbit in koopt dan dat je 2 mbit afneemt ;)

Clanhost
28/11/04, 20:46
Ten eerste kan je 95%tile niet zo omgerekenen naar GB's, in 95% zit je altijd hoger. Ten tweede zijn er netwerken waar je 20c/GB betaald voor je dataverkeer en netwerken waar je 80c/GB betaald, en dat hangt meestal samen met de kwaliteit die je krijgt ;)

Jamai
28/11/04, 23:20
Nee ik snap dat het niet om te rekenen is, maar heb wel bekeken hoeveel GB traffic er is geweest op 2,4 Mbit zeg maar.

zb-anna
29/11/04, 19:52
In principe is 0,60 euro/Gigabyte voor een goed netwerk zeker niet te duur. Laat je niet dol maken door alle goedkope aanbiedingen op het webhostingtalk forum.

Vergeet niet dat iedereen zijn prijzen anders in elkaar steekt. Sommige bedrijven hopen dat een klant veel minder zal verbruiken dan dat er aangeboden is, anderen hebben inderdaad een dergelijk grote inkoop dat zij erg goedkoop kunnen aanbieden.

Veelal maken deze bedrijven geen winst en hopen dat indien zij voldoende verkopen dat zij een betere prijs kunnen bedingen bij hun eigen leverancier.