PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee BE providers: hetzelfde bedrijf?



jannick
27/11/04, 22:26
Ik ben op zoek naar een nieuwe host. Onlangs keek ik wat rond op het internet. Ik kwam terecht op de site van Codras ( www.codras.com ). Die leek wel érg veel op die van mijn oude provider Combell ( www.combell.com ).

Het design en de navigatie zijn niet identiek, maar gelijkaardig. De rest klopt perfect...

- domeinnamen-box op de openingpagina = perfecte kopie
- dezelfde hostingpakketten... aan identiek dezelfde prijzen
- dezelfde tekst, dezelfde uitleg, dezelfde opties...

Check "Contact" of "Contacteer Combell": ze hebben allebei dezelfde "Contacteer"-knoppen.
Maar een ander adres!

Betreft het hier
- iemand die Combell kopieerde (Combell is een erg gereputeerde host)
- één bedrijf met twee identiteiten?

Ik vind dit toch wel erg bizar.

jannick
27/11/04, 22:31
Even whois nagekeken:

Codras zit op nameservers van Combell

Misschien een reseller dus, alhoewel: kan een reseller de site van de provider zomaar kopiëren en zich uitgeven voor een ander bedrijf?

AlfaHosting
27/11/04, 22:54
Origineel geplaatst door jannick
Even whois nagekeken:

Codras zit op nameservers van Combell

Misschien een reseller dus, alhoewel: kan een reseller de site van de provider zomaar kopiëren en zich uitgeven voor een ander bedrijf?

Misschien met toestemming ?

dopi84
28/11/04, 00:16
raar

NextIT
28/11/04, 00:19
Origineel geplaatst door dopi84
raar Welkom op het forum. Wat een hoogstaande bijdrage aan dit topic ook.

Misschien gewoon een bedrijf met twee handelsnamen. Is er niet zoiets als een kamer van koophandel register waarbij je dit even via het internet kunt checken?

Pantsy
28/11/04, 02:08
Moved >> geen sitecheck maar een discussie punt.

Anestheologist
28/11/04, 02:40
Als je even kijkt bij codras zie je dat bepaalde klanten ook bij Combell staan, misschien inderdaad een neven bedrijf.

Best4U
28/11/04, 15:36
maar dan zou je in ieder geval toch wel mogen aannemen dat dit ergens vermeld wordt?

XS-24
28/11/04, 15:45
Waarom?

Best4U
28/11/04, 15:49
Omdat dat hier voordelen aan zitten. Bedrijf komt ''groter'' over, grotere kans dat klanten op de andere site terecht komen. enz. enz.

WH-Tim
28/11/04, 17:42
Er is een of ander ander bedrijf, 3letter domeinnaam geloof ik, zal het straks even opzoeken of ik de website nog heb.

Op die website staat vermeld dat deze twee nauw samenwerken. Pakketten van dat ene bedrijf, volgesmij is dat Codras?, vraagt de pakketten aan bij Combell.

Beetje rare situatie wel. Als je het mij vraagt zijn het gewoon samenwerkende partijen met wellicht maar 1 kvk.

IT-worX
28/11/04, 19:26
codras is reseller volgens combell ;)

phantom
29/11/04, 23:44
controleer de statuten van codras eens, ze zijn overgenomen door combell.

jannick
30/11/04, 22:17
Het is dus heel waarschijnlijk, dat Combell het bedrijftje Codras overgenomen heeft. Ze willen misschien de huidige klanten/uitstraling behouden. In plaats van een nieuwe site te maken, kopieren ze hun eigen site.

Ik vind het volgende echt wel doorslaggevend:
zowel Combell als Codras hebben dezelfde reseller-pakketten én ze kosten evenveel. Codras zou als reseller dus geen winst kunnen maken...

Het blijft toch een rare praktijk.