PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller: Ingeschreven bij KvK?



WesleyW
26/11/04, 17:05
Geachte forumleden,

Ik ben in de toekomst waarschijnlijk van plan om reseller te worden, en ben nu op dit moment ook bezig met een website.

Nu vroeg ik mij af of het nodig voor een reseller is om zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel?

Ik heb zelf pakketten samengesteld, en deze worden door een bepaald bedrag geleverd door een host, en ik verkoop ze dus.

Is dat nodig om in te schrijven, of zijn er nog andere regels voor een reseller?


Alvast bedankt ;)


Met vriendelijke groet,

Wesley Witlox

Rick L.
26/11/04, 17:06
Officieel ben je verplicht om je in te schrijven bij de KvK als je producten gaat verkopen. Ik kan je één ding aanraden: breng eens een bezoekje aan de KvK in de buurt. Zij kunnen je er alles over vertellen.

SebastiaanCitus
26/11/04, 17:11
Het inschrijven bij de KVK is vaak een kleine moeite. Het geeft mogelijke klanten een bepaalde zekerheid en het is officieel ook verplicht. Het inschrijven bij de KVK kost een paar euro's per jaar... maar het loont zich zeker.

Doen dus!

wdv
26/11/04, 17:15
Heel simpel: Ja.

Bestlevel
26/11/04, 17:45
Op de website van de kamer van koophandel staan exact de eisen, wanneer je moet inschrijven.

spirit010
26/11/04, 18:11
Het is natuurlijk niet alleen hetinschrijven bij de KVK. Ook het aanvragen van een BTW nummer moet je niet vergeten.

Kurtje
26/11/04, 18:27
Zonder KVK komt niets geloofwaardig over denk ik. Althans, ik vraag bijna altijd om kvk nummer en btw nummer.

XBL
26/11/04, 18:35
Same here als bovenstaande (toen wij nog reseller waren, waren wij ook direct ingeschreven bij de kvk). Het is ook illegaal als je het niet doet (voor veel zaken, that is. Je zou freelancer kunnen zijn, maar dat slaat nergens op als je hoster bent).

Overigens ken ik bedrijven die niet bij de kvk stonden ingeschreven (en geen btw nummer hadden) toen ze begonnen. Later wilden ze het wel, maar dat is dan een hoop gedoe (aparte 'geheime' administratie voor je 'zwarte' verleden).

Tevens stel je een hoop bedrijven teleur, als je geen factuur met een btwnummertje uitdraait. En het is niet goed voor je vertrouwen.

Jochem

olafb
26/11/04, 19:11
Ga er maar vanuit dat dat een Kvk nummer verplicht is. Zonder kvk ben je ook geen bedrijf( oke dan uitzonderingen daar gelaten ). Maar hoe weinig winst je ook maakt, inschrijven zul je moeten.

Zenda
26/11/04, 19:34
Als het echt nog om hele kleine dingen gaat is het "niet" echt verplicht. Echter is het hebben van een KvK nr. iets wat vertrouwen geeft.
Het bedrag is rond de € 55,- per kalenderjaar, dit is dus geen groot bedrag.

Mathieu
26/11/04, 19:41
Het is beter om een KVK nummer te nemen, maar is het voor resellers wel verplicht???

olafb
26/11/04, 19:55
Nee niet bij een "resellerpakket"maar wel als je gaat doorverkopen etc. Dan moet je gewoon ingeschreven staan. Waarom zou je het niet doen?

Bestlevel
26/11/04, 20:25
Origineel geplaatst door Mathieu
Het is beter om een KVK nummer te nemen, maar is het voor resellers wel verplicht???

Zodra je dingen verkoopt en reclame maakt, je website dus is een kvk inschrijving verplicht.

dopi84
27/11/04, 23:10
Ik denk dat de beste man/jongen/kind gewoon graag wil weten wat hij
moet doen, wat erbij komt kijken, wat de kosten zijn, en hoeveel tijd het kost.

Zoals hierboven al aangeven, Stap eens naar een KvK bij jou in de buurt.
Die willen je gratis wel advies geven voor de zaken die erbij komen kijken.

groeten,

WesleyW
28/11/04, 11:25
Origineel geplaatst door dopi84
Ik denk dat de beste man/jongen/kind gewoon graag wil weten wat hij
moet doen, wat erbij komt kijken, wat de kosten zijn, en hoeveel tijd het kost.

Zoals hierboven al aangeven, Stap eens naar een KvK bij jou in de buurt.
Die willen je gratis wel advies geven voor de zaken die erbij komen kijken.

groeten,

Inderdaad.. Ik ben van plan om misschien in de toekomst resellerpakket te nemen, en dat te verkopen aan klanten.
Ik was dus idd benieuwd wat er precies allemaal bij kwam kijken..

Iemand nog reactie?

Alvast bedankt.. ;)

Wesley

SebastiaanCitus
28/11/04, 18:55
De plaatselijke Kamer van Koophandel zou je inderdaad kunnen doen. Zelf heb ik dit ook gedaan, ben er alleen weinig mee opgeschoten. Ik heb me gewoon direct in laten schrijven, en me laten adviseren door kennissen.

Ga er maar gewoon even heen, vraag hoe het in zijn werking gaat, schrijf je in, en je hebt het gehad.

eweps
29/11/04, 14:07
Lijkt me niet dat je je zomaar moet inschrijven, eerst de hele KVK site doorspitten is toch wel het minst wat je moet doen.

Daarnaast is voor het maken van winst ook een BTW nummer verplicht. Hiervoor zul je dus ook naar het belastingkantoor moeten gaan.

Ook daar kun je al je vragen stellen, wees niet bang deze mensen zijn er om jouw vragen te beantwoorden.

Verder zou ik toch echt beginnen met een bedrijfsplan, het is veel meer werk dan alleen een reseller kopen/huren en dan wat webhosting verkopen, ook komen er veel meer kosten bij kijken, denk aan: KVK inschrijving(elk jaar rond 1 januari kost dit ongeveer 55 euro), Fax, telefoonkosten, computer, internet enzovoort.

Bedenk ook dat wanneer je eenmaal begonnen bent, het erg moeilijk is om te stoppen aangezien je klanten een contract voor een jaar hebben waarschijnlijk.

Ik hoop je zo genoeg te hebben geholpen.

Mvg,

Nick

Colmo
29/11/04, 14:24
Een goeie vraag: Is moment van inschrijven ook direct goed voor 1 jaar lidmaatschap? Of gaat het telkens per 1 Januari? Want dan heeft het nog weinig zin om me in te schrijven.( voor het laatste maandje )

®on
29/11/04, 15:53
Je betaalt voor de periode van 1 januari tot en met 31 december. Schrijf je je in op 29 december, dan betaal je dus in vrij korte periode twee maal.

eweps
29/11/04, 17:29
Origineel geplaatst door headout
Je betaalt voor de periode van 1 januari tot en met 31 december. Schrijf je je in op 29 december, dan betaal je dus in vrij korte periode twee maal.

Inderdaad.

Colmo
29/11/04, 18:41
Idd, net gelezen. Je betaald per kalenderjaar.

Iets minder dus.

zb-anna
29/11/04, 19:04
Je kunt hier twee constructies maken:

1. Jij levert klanten aan bij een hostingbedrijf, dit hostingbedrijf krijgt de klant maar voldoet aan jou een provisie per klant, per periode etc.

Geen KvK nodig!

2. Je profileert jezelf als een bedrijf en verkoopt zelf webhosting accounts. In dat geval, is een KvK erg handig.

Met een kvK inschrijving is slechts het begin van de kosten gemaakt, let wel, je moet een boekhouding voeren en opeens wil de bank van jou, als bedrijf per transactie allerlei kosten in rekening brengen.

Een bedrijf heeft allerlei kosten die jij als particulier niet hebt.

Vergeet vooral niet om een goede boekhouder te nemen, twee bankrekeningen (giro en bank) te voeren en de juiste verzekeringen af te sluiten.

Dit is de absolute basis.

®on
29/11/04, 19:16
Origineel geplaatst door Colmo
Idd, net gelezen. Je betaald per kalenderjaar.

Iets minder dus.
Het gaat om een bedrag van rond de 50-60 euro per jaar; als je dat al niet kan missen :huh:

XBL
30/11/04, 07:27
Origineel geplaatst door headout
Je betaalt voor de periode van 1 januari tot en met 31 december. Schrijf je je in op 29 december, dan betaal je dus in vrij korte periode twee maal. Niet waar. Er zit een bepaalde periode (half december tot half januari), ik had er nog over gemailt met kvk (wilde emz omzetten in een vof), maar bij hun kon ik het duidelijk niet uitlegt krijgen.

Op de 'forums' van de kvk (als je het zo wilt noemen) staat het ook ergens vermeld, hoewel ik niet de juiste 'periode' meer uit m'n hoofd weet...

Maar bel/mail/loop lang je kvk en vraag er eens naar :).

Jochem

Colmo
30/11/04, 08:19
Origineel geplaatst door headout

Het gaat om een bedrag van rond de 50-60 euro per jaar; als je dat al niet kan missen :huh:

Kan het wel missen. Maar voor zo'n rot maandje nog.

SebastiaanCitus
30/11/04, 08:48
Voor 1 maand is het dan inderdaad beetje overbodig om je in te schrijven. Wat je deze maand gewoon moet doen is wat informatie verkrijgen over een goede verzekering, een goede bank etc. Ook kun je deze maand al beginnen met een goed business-plan opzetten, en allerlei andere dingen doornemen.

Dan kun je in 2005 beginnen met een frisse start, inschrijven bij de kvk etc.

Succes!