PDA

Bekijk Volledige Versie : mijn eerste dedicated server



msdevasp
26/11/04, 10:23
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste dedicated server om mijn sites op te kunnen hosten. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows 2003 web machine zodat ik ASP.NET kan doen. Daarnaast database zoals MySQL.

Ik zit te denken aan een machine van ev1servers.net. Die bieden aardige servers aan voor een leuke prijs.

Kunnen jullie mij adviseren en wellicht ook jullie ervaringen van ev1servers vertellen?

Wat ik ook met name wil weten is hoe de service is en wat er precies gebeurt met dedicated hosting qua updates van windows, security enz.

Ik heb altijd shared hosting gehad. Met dedicated server moet je meer zelf regelen?

Oh ja, en ik moet met remote desktop connection zelf op de server kunnen.

Ik hoor graag jullie reacties.

Groeten van msdevasp

ikkeweer
26/11/04, 11:14
zelf heb ik geen ervaring met ev1servers.net

Maar dedicated moet je inderdaad security alles zelf bijhouden of je neemt een managemed server dan doet de hoster alles voor je maar dan zijn maandelijkse bedragen vaak al veel hoger.

msdevasp
26/11/04, 11:55
Origineel geplaatst door ikkeweer
zelf heb ik geen ervaring met ev1servers.net

Maar dedicated moet je inderdaad security alles zelf bijhouden of je neemt een managemed server dan doet de hoster alles voor je maar dan zijn maandelijkse bedragen vaak al veel hoger.

Aha ok. Waar moet ik dan aandenken? Windows Update af en toe draaien of is dat niet genoeg? Ik heb namelijk zelf geen kennis van systeembeheer. Ben een pure developer. Kan wel iets natuurlijk, maar komt er nog meer bijkijken?

paas
26/11/04, 12:10
Origineel geplaatst door msdevasp
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste dedicated server om mijn sites op te kunnen hosten. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows 2003 web machine zodat ik ASP.NET kan doen. Daarnaast database zoals MySQL.

Ik zit te denken aan een machine van ev1servers.net. Die bieden aardige servers aan voor een leuke prijs.

Kunnen jullie mij adviseren en wellicht ook jullie ervaringen van ev1servers vertellen?

Wat ik ook met name wil weten is hoe de service is en wat er precies gebeurt met dedicated hosting qua updates van windows, security enz.

Ik heb altijd shared hosting gehad. Met dedicated server moet je meer zelf regelen?

Oh ja, en ik moet met remote desktop connection zelf op de server kunnen.

Ik hoor graag jullie reacties.

Groeten van msdevasp

Heb 1 server bij ev1servers.net
Loopt in principe goed. Wel geen Windows-Server.

De support is wel minder. Wanneer je echt problemen hebt, is het raadzaam hier een 'mannetje' voor te hebben.

Anders zou ik toch een volledig managed server gaan hier in NL.

msdevasp
26/11/04, 13:23
Origineel geplaatst door paas


Heb 1 server bij ev1servers.net
Loopt in principe goed. Wel geen Windows-Server.

De support is wel minder. Wanneer je echt problemen hebt, is het raadzaam hier een 'mannetje' voor te hebben.

Anders zou ik toch een volledig managed server gaan hier in NL.

Heb je een tip voor een NL hoster met een goede vergelijkbare prijs?

mguilmot
26/11/04, 13:29
Vraag een aanbieding in het juiste forum, met wat je nodig hebt.

paas
26/11/04, 14:49
Origineel geplaatst door msdevasp


Heb je een tip voor een NL hoster met een goede vergelijkbare prijs?

Ik heb 3 servers draaien bij http://www.dutchwebhosting.nl/

Daar hebben ze nu een aktie. Dedicated Server vanaf € 75,= per maand.
Ben zeer tevreden over dit bedrijf.

jeffrey
27/11/04, 08:31
Beste,

Wanneer u onvoldoende kennis heeft over het beheren kunt u dit uitbesteden, maar zoals u hierboven noemt heeft u genoeg aan de installatie van updates en dergelijke.

Een aantal bedrijven (onder andere wij) leveren standaard bij hun dedicated servers ondersteuning op de installatie van security updates.

MikeOut
27/11/04, 12:21
tp edit: *KNIP* Dit is niet toegestaan.