PDA

Bekijk Volledige Versie : Torrents op website



AlexanderOnline
22/11/04, 09:21
Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit forum een beetje goed is, ik kon niet goed kiezen.
We zitten met het volgende. Een klant van ons bied torrents aan op zijn site, we hebben een server in USA (The Planet, Texas) en gaan binnekort naar Redbus.
In onze AV staat dat illigale zooi etc niet mag. Hoe illigaal is dit? Ik meende dat het wel mocht. er wordt nog niet veel torrents aangeboden, maar wel een paar dingen als emulator en wat spelletjes.
Opzich heb ik er geen probleem mee, als het geen overlast bezorgt, de vraag is eerder of het voor ons problemen kan zorgen, zoja dan verzoek ik de klant zijn zooi ter verwijderen.

Mvg,

Alexander Peters
Open Host

The MAzTER
22/11/04, 09:28
Torrents op zich is niet illegaal

en versprijden van warez via torrents volgens mij ook niet, omdat je nooit een heel bestand aan het uploaden bent, alleen maar een deal van een pakketje.

tevens staat er niets op de server dus is het tevens niet jouw probleem maar probleem van ISP van de gene die de torrent aan het leechen zijn.

MediaServe
22/11/04, 10:14
Mmh, ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij illegaal. Als de torrents tenminste voor copyrighted materiaal is.

Misschien dat het valt onder: Aanzetten tot diefstal?

VisionHost
22/11/04, 10:56
Als je zeker wilt zijn vertel je hem dat jullie dit niet op prijs stellen. Wie weet wordt het binnenkort wel illigaal.

Het is een beetje waar je de grens legt.

Triloxigen
22/11/04, 11:03
Je bent niet de beginverantwoordelijke.

Jij/je bedrijf gaat pas problemen krijgen als er erop gewezen wordt dat dit niet mag.
(ALS het niet mag, teminste)

Zolang het geen problemen veroorzaakt zou ik het toelaten, maar als je en erechtelijk bevel krijgt wel afsluiten. Je zou eventueel wel de klant erop kunnen attenderen dat het niet zeker is dat het legaal is.

XF-RICK
22/11/04, 11:52
Het linken naar een torrent is op dit moment nog toegestaan, zolang je zelf maar geen warez host.

:)

MediaServe
22/11/04, 18:07
Origineel geplaatst door XF-RICK
Het linken naar een torrent is op dit moment nog toegestaan, zolang je zelf maar geen warez host.

:) En het hosten van een .torrent? :)

The MAzTER
22/11/04, 19:43
in een .torrent staat alleen wat file info meer niet. is geen warez e.d.

MediaServe
22/11/04, 21:12
Origineel geplaatst door The MAzTER
in een .torrent staat alleen wat file info meer niet. is geen warez e.d. Als een rechter uitspraak moet doen over dit soort situaties, dan zul je altijd verschillende uitspraken krijgen. Dat komt omdat de wet erg onduidelijk is over dit soort dingen. Je kunt best een wet vinden die het hosten van torrent files verbied, maar je kunt ook vast wel een wet vinden die het juist weer goed maakt. Twijfel geval dus...

AlexanderOnline
22/11/04, 21:23
Mensen, alvast bedankt voor de input :)

Cripton
23/11/04, 16:20
Eigenlijk ben ik mee eens met de gebruiker: MediaCreations maar toch heeft hij ook ongelijk, want zoals hij al zegt: er staat informatie op. Als ik een tekst file maak met daarin links waar MP3 bestanden staan, dan ben ik strafbaar. Ik geef namelijk informatie waar je RECENTE MP3 files kan downloaden

TSG-Hans
23/11/04, 16:27
Origineel geplaatst door Cripton
Eigenlijk ben ik mee eens met de gebruiker: MediaCreations maar toch heeft hij ook ongelijk, want zoals hij al zegt: er staat informatie op. Als ik een tekst file maak met daarin links waar MP3 bestanden staan, dan ben ik strafbaar. Ik geef namelijk informatie waar je RECENTE MP3 files kan downloaden

Er is nog steeds geen relevante rechtszaak over geweest. Dus of het nu in strijd is met de wet, is nog steeds onduidelijk. Hoewel naar mijn mening dit wel in strijd is met de wet, want inderdaad je geeft gelegenheid / wijst de weg naar content waarop auteursrecht rust.

Bovendien, je moet jezelf afvragen, wil je de heren van Brein op je nek?

MediaServe
23/11/04, 22:41
Nog even terzijde:
Er is een fout die een hosting bedrijf nooit mag maken. En dat is adres gegevens van klanten vrijgeven op verzoek van Brein! Het komt best vaak voor dat Brein vraagt om adres gegevens van copyright schenders, ze hebben daar echter GEEN recht op! Als je het toch doet, ben je zo je geloofwaardigheid en professionaliteit verloren.

Het is maar een tip ;)

Triloxigen
23/11/04, 23:00
Ik denk dat iedereen wel op de hoogte is van de praktijken van Brein.

AlexanderOnline
24/11/04, 13:54
Goed om te weten, bedankt. Ik denk dat we het zo laten, het aanbod van torrents op die pagina is nog vrij klein, en als brein or whatever aanklopt dan vragen we 'm t te verwijderen, of vinden jullie dat we nu actie moeten ondernemen?

Jeroenn
24/11/04, 16:11
Origineel geplaatst door AlexanderOnline
Goed om te weten, bedankt. Ik denk dat we het zo laten, het aanbod van torrents op die pagina is nog vrij klein, en als brein or whatever aanklopt dan vragen we 'm t te verwijderen, of vinden jullie dat we nu actie moeten ondernemen?

Ik zou gewoon goede afspraken maken met de klant. Hem er op duiden dat jullie het nu nog wel toestaan, maar mocht bijv. brein of een andere instantie komen klagen dat hij ze dan wel moet verwijderen. Mocht hij ze op verzoek nog niet verwijderen dat je dan zijn account afsluit. Dan is het duidelijk voor jezelf en ook de klant weet waar hij aan toe is.

Jeroen