PDA

Bekijk Volledige Versie : opzoek naar zelf ontworpen boekhouding



cwf
20/11/04, 19:06
Hallo ;),

Ik ben opzoek naar een zelf ontworpen boekhoudingsprogramma. Het liefst gekoppeld aan DirectAdmin en met factureringsfuncties.

Ik heb al veel afgezocht op WHT. En 1 keer wat gevonden, maar dit kan ik niet meer terugvinden.

Alvast bedankt

Groeten,

Steven

2oo4
20/11/04, 21:33
Origineel geplaatst door cwf
Hallo ;),

Ik ben opzoek naar een zelf ontworpen boekhoudingsprogramma. Het liefst gekoppeld aan DirectAdmin en met factureringsfuncties.

Ik heb al veel afgezocht op WHT. En 1 keer wat gevonden, maar dit kan ik niet meer terugvinden.

Alvast bedankt

Groeten,

Steven

hey,

misschien is HostAdmin wel iets voor je, www.hostadmin.org/forum voor meer informatie.
Ik denk er rond de kerst klaar mee te zijn :)

cwf
21/11/04, 03:14
Ziet er heel goed uit! Meer functies dan ik zelf nodig had, maar wel erg handig.

Wat gaat dit kosten:)?

En kunnen ook accounts van DirectAdmin worden aangemaakt?

Alvast bedankt ;)

Zenda
21/11/04, 09:53
CWF, de geschatte kosten zijn ook in het forum vermeld.
http://www.hostadmin.org/forum/viewtopic.php?t=3

Hier staan gelijk alle mogelijkheden nog een keer op een rijtje.

2oo4, ik was bezig met het bekijken van het controlpaneel en ziet er zeker goed uit. Echter als ik een klant wil toevoegen die in het bezit is van meerdere domeinnamen kan ik die niet invullen. Je hebt maar 1 vakje voor 1 domeinnaam. Wordt dit nog gemaakt?
Ook ben ik benieuwd hoe de factuur er, in PDF, uit komt te zien. Is deze geheel te veranderen aan de wensen?

2oo4
21/11/04, 13:05
Origineel geplaatst door Zenda
CWF, de geschatte kosten zijn ook in het forum vermeld.
http://www.hostadmin.org/forum/viewtopic.php?t=3

Hier staan gelijk alle mogelijkheden nog een keer op een rijtje.

2oo4, ik was bezig met het bekijken van het controlpaneel en ziet er zeker goed uit. Echter als ik een klant wil toevoegen die in het bezit is van meerdere domeinnamen kan ik die niet invullen. Je hebt maar 1 vakje voor 1 domeinnaam. Wordt dit nog gemaakt?
Ook ben ik benieuwd hoe de factuur er, in PDF, uit komt te zien. Is deze geheel te veranderen aan de wensen?

even voor jullie beiden:
Je kan zelf klanten toevoegen in het systeem en die worden automatisch aangemaakt in Direct Admin / Cpanel
Bij de bestelling kan het systeem gelijk de accounts van de klanten aanmaken en alle gegevens in de database zetten zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

Het factuur zal aanpasbaar zijn dmv:
%logo%
%naam%
%achternaam%

factuurnummer: %fact_nr%

etc.

Prijs mag hier niet genoemt worden omdat dit geen advertentie forum is :)
kijk maar in dit topic voor meer informatie:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=59913

cwf
21/11/04, 15:59
Beste 2oo4,

Je zei dat je het klaar zou hebben rond kerst. Is het hiervoor nog niet mogelijk dat er een versie met beperkte mogelijkheden uitkomt?

Heb het namelijk snel nodig ;)

Bedankt,

Steven

2oo4
21/11/04, 18:49
Origineel geplaatst door cwf
Beste 2oo4,

Je zei dat je het klaar zou hebben rond kerst. Is het hiervoor nog niet mogelijk dat er een versie met beperkte mogelijkheden uitkomt?

Heb het namelijk snel nodig ;)

Bedankt,

Steven

naja dan mis je het ticket systeem en het kan dan zijn dat het nog buggy werkt want ik wil wel zekerheid hebben van de dingen die ik maak.
Ik zal kijken wat ik kan doen om zo snel mogelijk een versie online te krijgen. Liefst natuurlijk versie 1.0 zelf maar daar moet echt dat ticket systeem in zitten :)

cwf
21/11/04, 22:14
Oke thankQ. Toppie ;)

cwf
21/11/04, 22:16
Oja, nog een vraagje..

Zitten er limieten aan debiteuren/crediteuren/administraties etc ;)? Liever niet :)

2oo4
21/11/04, 23:06
Origineel geplaatst door cwf
Oja, nog een vraagje..

Zitten er limieten aan debiteuren/crediteuren/administraties etc ;)? Liever niet :)

nope helemaal niets :)
(ik heb er zelf namelijk ook een hekel aan ;) )

cwf
22/11/04, 00:53
Beter antwoord kon ik niet verwachten ;)

r1talin
01/12/04, 22:57
Het Host admin lijkt me zeer interesant.
maar ik hou van vergelijken.

zijn er nog meer van dit soort programmas bekend bij jullie ?

AlfaHosting
01/12/04, 23:13
Is er een online demo ?

2oo4
02/12/04, 00:00
Origineel geplaatst door Mario
Is er een online demo ?

www.hostadmin.org/demo :)
www.hostadmin.org/demo/admin :)

AlfaHosting
02/12/04, 00:05
Ik merk dat er toch nog heel wat werk aan is.
Zal dit echt afgeraken voor het einde van dit jaar.

TheJoXer
02/12/04, 02:12
Misschien een domme vraag maar voor welke OS is dit? Linux of Windows?

r1talin
03/12/04, 15:51
kent iemand nogmeer van dit soort programmas ?

2oo4
03/12/04, 16:21
@mario: ja, het is alleen nog de klanten gegevens etc.
De rest is allemaal al klaar voor gebruik.

@TheJoXer: Linux.

AlfaHosting
03/12/04, 22:46
Origineel geplaatst door 2oo4
@mario: ja, het is alleen nog de klanten gegevens etc.
De rest is allemaal al klaar voor gebruik.


Kan je me een mailtje sturen als het klaar is ?


Mvg,
Patrick

2oo4
03/12/04, 23:38
Origineel geplaatst door Mario


Kan je me een mailtje sturen als het klaar is ?


Mvg,
Patrick

Op www.hostadmin.org staat een mailing list misschien is het handig om je daar even voor in te schrijven dan krijg je direct een mail als het systeem klaar is :)

AlfaHosting
03/12/04, 23:44
Omdat ik hier blijkbaar sneller antwoord krijg dan op het forum even de volgende vragen nog :

1) Ik zie nergens in het controlepaneel een gedeelte 'fakturen' staan, moet dit nog gemaakt worden ?
2) Zijn de btw instellingen aanpasbaar ? Bv. wij willen 21% btw aanrekenen voor particuliere en belgische btw plichtigen maar 0% aan nederlandse bedrijven ...
3) Wijzelf werken op basis van vooruitbetaling. De klant voert een bestelling uit en we mailen hem een vraag tot betaling. Nadat de betaling ontvangen is wordt alles aangemaakt. Is dit mogelijk met dit systeem of wordt steeds dadelijk het faktuur verstuurd ?

wbakker-letsgoonline
04/12/04, 11:41
Gebruik in godsnaam de zoek optie op dit forum !


Origineel geplaatst door r1talin
kent iemand nogmeer van dit soort programmas ?

YSAE
04/12/04, 13:38
Origineel geplaatst door 2oo4


Op www.hostadmin.org staat een mailing list misschien is het handig om je daar even voor in te schrijven dan krijg je direct een mail als het systeem klaar is :)

zit een fout in je script waardoor je je niet kunt aanmelden.

2oo4
05/12/04, 09:37
Origineel geplaatst door Mario
Omdat ik hier blijkbaar sneller antwoord krijg dan op het forum even de volgende vragen nog :

1) Ik zie nergens in het controlepaneel een gedeelte 'fakturen' staan, moet dit nog gemaakt worden ?
2) Zijn de btw instellingen aanpasbaar ? Bv. wij willen 21% btw aanrekenen voor particuliere en belgische btw plichtigen maar 0% aan nederlandse bedrijven ...
3) Wijzelf werken op basis van vooruitbetaling. De klant voert een bestelling uit en we mailen hem een vraag tot betaling. Nadat de betaling ontvangen is wordt alles aangemaakt. Is dit mogelijk met dit systeem of wordt steeds dadelijk het faktuur verstuurd ?

Hmm dat is vreemd ik eb geen mail gehad dat er een nieuwe post/reply was, ik zal even dat forum nakijken dan :)

Maar hier je antwoorden:
1) Het gedeelte van facturen komt er nog bij, je zult daar de facturen van een klant kunnen opvragen/aanpassen/versturen.
Verwijderen gebeurt automatisch als de klant uit het systeem verwijderd word.
2) Op het moment dat een klant een geldige bedrijfsnaam, kvk nummer en btw nummer invoert dan rekend het systeem automatisch geen BTW is dit niet het geval word er gewoon 21% gerekend. Dit staat nog niet ingesteld in de demo maar in de dev. versie staat die al wel.
En alvast neen die kunnen jullie niet te zien krijgen omdat die lokaal gedraaid word, je zult dus even een week gedult moeten hebben :)
3) Op het moment dat jij in het systeem gewoon het automatisch aanmaken van de accounts uitzet kan je in het admin panel later nog de account van de klant activeren door daar op een knop te drukken...

Trouwens ik weet niet hoe het met de belasting in beglie en de rest van de wereld zit, moet je daar ook een kvk hebben of is daar een BTW nummer al genoeg, en hoeveel procent moet je rekenen voor bedrijven/klanten in het buitenland?
Weet iemand een site met uitleg daarover?

AlfaHosting
05/12/04, 10:32
Origineel geplaatst door 2oo4

Trouwens ik weet niet hoe het met de belasting in beglie en de rest van de wereld zit, moet je daar ook een kvk hebben of is daar een BTW nummer al genoeg, en hoeveel procent moet je rekenen voor bedrijven/klanten in het buitenland?
Weet iemand een site met uitleg daarover?

Vanuit Belgie werkt het zo :

Je moet 21% btw aanrekenen voor :

- alle particuliere klanten (voor alle landen)
- alle btw plichtige klanten uit Belgie

Je moet 0% btw aanrekenen voor :

- bedrijven met een geldig BTW/VAT nummer in het buitenland

2oo4
05/12/04, 16:03
Origineel geplaatst door YSAE


zit een fout in je script waardoor je je niet kunt aanmelden.

fout verholpen :)

Tuinslak
05/12/04, 18:31
Werkt met Cpanel ?
Heb nl. een server die Gentoo gebruikt, waar .rpm's meestal niet op instaleren... Dus no cpanel for me...
Anders lijkt het mij zeer leuk & mooi gemaakt! Misschien ook in het engels uitbrengen? :D

cwf
06/12/04, 20:36
Zit er wel een oplossing in hostadmin voor de .nl whois limiet :)?

2oo4
06/12/04, 22:47
Origineel geplaatst door cwf
Zit er wel een oplossing in hostadmin voor de .nl whois limiet :)?

jup alleen voor het opvragen van de whois gegevens heb ik het nog niet getest.

2oo4
06/12/04, 22:48
Origineel geplaatst door Tuinslak
Werkt met Cpanel ?
Heb nl. een server die Gentoo gebruikt, waar .rpm's meestal niet op instaleren... Dus no cpanel for me...
Anders lijkt het mij zeer leuk & mooi gemaakt! Misschien ook in het engels uitbrengen? :D

Cpanel, DirectAdmin

Later stadia: Plesk, Ensim en VirtualMin

Hostfinity
07/12/04, 10:53
Origineel geplaatst door 2oo4


jup alleen voor het opvragen van de whois gegevens heb ik het nog niet getest.

Het opvragen van de whois gegevens zal niet gaan werken.
Ja oke, tot een x aantal keren.
Tenzij je voor de server ip vrijwaring van SIDN hebt, wat dus niet is toegestaan.
In dit geval heb ik het wel alleen over .nl domeinen :)

cwf
07/12/04, 18:31
Origineel geplaatst door 2oo4


jup alleen voor het opvragen van de whois gegevens heb ik het nog niet getest.

Geen probleem. Is voor mijn persoonlijk niet nodig ;)... Ik had gehoord dat er voor .be domeinen ook een limiet is? Klopt dit?

Thanks :),

Steven

AlfaHosting
25/12/04, 22:50
Het ging toch rond deze periode klaar zijn ?
Hoe ver staat het met het programma ?

2oo4
26/12/04, 00:07
Origineel geplaatst door Mario
Het ging toch rond deze periode klaar zijn ?
Hoe ver staat het met het programma ?

ja dat klopt maar ivm school en feestdagen zal het wat langer gaan duren, wat er nu nog ingebouwd moet worden is de pdf facturatie.

Wat de domeinencheck betreft die is gemaakt en de .be whois doet het ook weer zoals die het zou moeten doen.

EWS
27/12/04, 11:35
Dit programma lijkt me echt heel interessant maar ik wacht nog even af tot het een stabiel betrouwbaar programma is geworden.

Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit!

cwf
27/12/04, 22:19
Ik wil het programma ook graag snel hebben ;) Ik krijg alleen geen antwoord meer op mailtjes van HostAdmin

Is de no CP versie al wel klaar? En wanneer is de DA release?

Thanks,

Steven :)

2oo4
27/12/04, 22:25
Origineel geplaatst door cwf
Ik wil het programma ook graag snel hebben ;) Ik krijg alleen geen antwoord meer op mailtjes van HostAdmin

Is de no CP versie al wel klaar? En wanneer is de DA release?

Thanks,

Steven :)

ja dat klopt maar ivm school en feestdagen zal het wat langer gaan duren, wat er nu nog ingebouwd moet worden is de pdf facturatie.

cwf
28/12/04, 19:35
Origineel geplaatst door 2oo4


ja dat klopt maar ivm school en feestdagen zal het wat langer gaan duren, wat er nu nog ingebouwd moet worden is de pdf facturatie.

Al een nieuwe releasedatum?

2oo4
28/12/04, 20:36
Origineel geplaatst door cwf


Al een nieuwe releasedatum?

ik ben er druk mee bezig, de release zal in iedergeval rond december / januari zijn (deze maand(en) dus ;) )

Iedereen die zijn idee erin wilt hebben zou moeten wachten tot V2.

rembrand
29/12/04, 10:29
Het pakket ziet er erg mooi uit.
Ben vooral nieuwsgierig naar het factuur gedeelte!

cwf
31/12/04, 02:33
Origineel geplaatst door cwf


Al een nieuwe releasedatum?

Hoelang duurt het na deze release ongeveer +/- voor de DA integratie?

Alvast bedankt ;)

cwf
16/01/05, 19:33
HOSTADMIN IS STOPGEZET.....

mijn vraag :) Ik heb het gekocht, maar het is niet bruikbaar. Ik neem aan dat ik mijn geld terugkrijg?

2oo4
16/01/05, 19:34
Origineel geplaatst door cwf
HOSTADMIN IS STOPGEZET.....

mijn vraag :) Ik heb het gekocht, maar het is niet bruikbaar. Ik neem aan dat ik mijn geld terugkrijg?

zie je mail.

gelieve hier niet meer verder posten over dit systeem.

AlfaHosting
16/01/05, 20:10
Origineel geplaatst door cwf
HOSTADMIN IS STOPGEZET.....

mijn vraag :) Ik heb het gekocht, maar het is niet bruikbaar. Ik neem aan dat ik mijn geld terugkrijg?

Daar dacht ik ook aan met die bekendmaking .. wat met de mensen die het al gekocht hadden ?

2oo4
16/01/05, 20:25
Origineel geplaatst door Mario


Daar dacht ik ook aan met die bekendmaking .. wat met de mensen die het al gekocht hadden ?

met de laaste zijn wij nu in onderhandeling.

Wij gaan hier verder niet meer op in, indien u geinterresseerd bent in de source kunt u mij nog een pm sturen, de kosten zijn hetzelfde als de cp release, wij leveren er geen garantie meer op, dus updates / support.

Deimos
16/01/05, 20:38
Origineel geplaatst door 2oo4


met de laaste zijn wij nu in onderhandeling.

Wij gaan hier verder niet meer op in, indien u geinterresseerd bent in de source kunt u mij nog een pm sturen, de kosten zijn hetzelfde als de cp release, wij leveren er geen garantie meer op, dus updates / support.

Deimos edit: Ik heb je enkele uren terug gewaarschuwd hierover niet meer te beginnen en nu begin je doodleuk weer met de source is te koop. Je krijgt dan ook 8 punten wegens "Geen respect voor moderators". Binnen nu en 6 maanden nog één enkel woord over dit systeem vanaf jou zijde en je krijgt van mij een ban. Ben het nu persoonlijk een beetje zat. Je bent gewaarschuwd, vraagt zelf om topics te sluiten en vervolgens ga je weer door. Zo werkt het hier niet....

Voor mensen die willen weten hoe het verder gaat met het systeem, raad ik aan contact op te nemen met de developer buiten dit forum om. Eventuele op- of aanmerkingen omtrent mijn reactie zijn welkom per PM, aangezien ik ook maar een mens ben en blijf. :)

Verder aub weer on-topic..

ExOrDuS
16/01/05, 21:12
ik vind het wel jammer, zat met mijn administratie te wachten op versie v2 die ook gebruikt kon worden om de administratie te verwerken.

Gaat maar opzoek naar een ander stuk software ;-(

Mathieu
19/01/05, 14:19
Wij zijn ook druk bezig op zoek naar een GOED pakket
die eventueel samenwerkt met DirectAdmin en waarin we onze facturatie, boekhouding en klantenadministratie kunnen doen..

IsDezeNogVrij?
20/01/05, 17:09
waarom is de ontwikkeling stopgezet?

Xerious
21/01/05, 00:31
Hij had geen tijd meer.

Ik zit een beetje Whois.Cart te vergelijken met ModernBill. ModernBill kan veel meer maar kost ook aanzienlijk meer. Ik nijg nogal naar ModernBill vanwege de vele features die handig zijn :).

henkowz
21/01/05, 11:20
Ik vind modernbill veel te druk; zijn zelf maar wat gaan maken wat met plesk werkt.

spirit010
21/01/05, 11:27
Modernbill schijnt ook vrij moeilijk te zijn om in te richten of heb ik het mis?

Xerious
21/01/05, 14:57
De demo ziet er idd erg rommelig uit, maar na een half uurtje klooien weet ik het overgrote deel van de functies te zitten. Ik ga binnenkort een 30 dagen testversie aanvragen en dan bekijk ik of het aantrekkelijk is of niet :).

Vernon
22/01/05, 07:24
Zijn er nog meer zulke dingen verkrijgbaar? Modernbill ziet er moeilijk uit maar dat vond ik ooka l van cPanel toen ik het voor het eerst zag :)

Hoe bewaren jullie ene klanten database? Ik ben net zoals velen hier een beginner, ik heb zat verstand van Hardware en nog meer van marketing alleen me ellende bij elkaar houden moetk nog even wat voor verzinnen.