PDA

Bekijk Volledige Versie : rekeningnummer in nederland



WEBEAGLE
19/11/04, 09:35
Ik heb een eigen hostingbedrijfje en tot mijn verwondering heb ik meer Nederlandse bestellingen dan Belgische bestellingen via mijn website. Nu is het moeilijker om die Nederlandse bestellingen af te werken omdat deze soms niet betalen. Dit komt doordat ze geld moeten overschrijven naar België en daarvoor moeten ze steeds het Iban en Bic nummer opgeven. Het is voor bepaalde mensen ook een te grote stap om een betaling te doen in het buitenland.

Nu dacht ik eraan om ook een rekeningnummer in nederland te openen. Hoe gaat dit is zijn werk als Belgisch bedrijfje? Wat zijn de kosten van een nederlandse rekening? Als het geld op de nederlandse rekening een bepaald bedrag bereikt schrijf ik het geld over naar mijn Belgische rekening, dat lijkt me het eenvoudigste? Hoe zit het eigenlijk met BTW tussen nederland en België want ik reken gewoon 21%BTW aan op dit moment.

Triloxigen
19/11/04, 09:47
De meeste nederlandse banken hebben wel een partner in belgie, en dus andersom.
Ga naar je eigen bank en vraag of ze een partner in Nederland hebben.

Een nederlandse klant (particulier) moet 21% BTW betalen.
Bij een nederlandse klant met KvK nummer wordt het BTW verlegd, dit houd in dat jij geen BTW hoeft te rekenen maar dat de klant dit zelf in nederland aangeeft.

WEBEAGLE
19/11/04, 17:35
Ok, bedankt

vanderhart
19/11/04, 19:38
Ik geloof weet niet 100 % zeker dat Rabobank gewoon belgische klanten aanneemt, kan het fout hebben maar heb ooit zo iets gehoort,

ThePostman
19/11/04, 19:59
Origineel geplaatst door vanderhart
Ik geloof weet niet 100 % zeker dat Rabobank gewoon belgische klanten aanneemt, kan het fout hebben maar heb ooit zo iets gehoort,

Rabo niet alleen geloof ik...meerdere banken :)

WEBEAGLE
19/11/04, 21:55
Ik ben zelf al altijd bij KBC bank geweest. Met welke bank zou die samenwerken. Ik weet wel dat ik het zelf kan vragen maar misschien weet iemand het hier ook?

Is het eigenlijk een goed idee om een rekeningnummer te nemen in nederland? Of zijn hier misschien nog verborgen kosten of iets waar ik aan moet denken of rekening moet mee houden?

Xerious
20/11/04, 16:14
Origineel geplaatst door WEBEAGLE
Is het eigenlijk een goed idee om een rekeningnummer te nemen in nederland? Of zijn hier misschien nog verborgen kosten of iets waar ik aan moet denken of rekening moet mee houden?

Pinnen of geld overboeken binnen Europa is in Nederland vrijwel altijd gratis. En van verborgen kosten weet ik niets, maar dat moet je dan even met je bank opnemen!

maxnet
20/11/04, 20:39
Origineel geplaatst door Xerious

Pinnen of geld overboeken binnen Europa is in Nederland vrijwel altijd gratis. En van verborgen kosten weet ik niets, maar dat moet je dan even met je bank opnemen!

Dat geldt bij de meeste banken alleen voor particuliere rekeningen.
Bij zakelijke rekeningen moet voor elke transactie betaald worden.

Wel zijn vaak de eerste zoveel transacties gratis.
Maar bij bijv. de Postbank zijn buitenlandse overschrijvingen daarvan uitgezonderd.

flecxie
20/11/04, 21:34
Ik heb zelf in september een rekening geopend in Nederland, en ik kan je zeggen dat het er in Nederland een stuk 'bureaucratischer' aan toe gaat dan bij de Belgische banken.

Zonder Sofi-nummer kon ik enkel terecht bij ABN/AMRO. Blijkbaar zou het sinds 1 januari 2004 een pak moeilijker geworden zijn om als buitenlander een rekening te openen.

Ik denk dat je best bent een rekening te openen in een grensgemeente, waar ze Belgische medewerkers hebben.

Laatst kreeg ik in Den Haag geen geld meer van mijn rekening omdat mijn identiteitskaart volgens hen ongeldig bleek te zijn (in hun boek stond dat Belgische identiteitskaart 8 jaar geldig geldig moest zijn, en de mijne was maar 4 jaar geldig...)

Opletten dus met die hollanders ;-ppp

Anestheologist
22/11/04, 02:57
Ik merk regelmatig op dat de Bank Van De Post toch 8 € blijft rekenen om een internationale overschrijving te doen, paar klanten die bij die bank zijn klagen over de meerkost hoewel het in principe met IBAN-BIC "gratis" (zelfde kost als binnenlandse overschrijving) zou moeten zijn.