PDA

Bekijk Volledige Versie : Mac Mail - copy op server



danixe
18/11/04, 23:10
Het gaat om het volgende:

Iemand maakt gebruik van Macmail (ik heb zelf geen verstand van mac's). Nu zit zijn mailbox op de server heel snel vol ook al haalt hij zijn mail binnen via Macmail. Wat er dus waarschijnlijk gebeurt is dat er een copy van de mail op de mailserver blijft staan. Iemand enig idee hoe je dit uitzet??? Of is er iets anders aan de hand.

Mocht iemand de oplossing weten, zou je dan stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen. Zoals al vermeld geen enkel verstand van Mac's..

Alvast bedankt.

Triloxigen
18/11/04, 23:13
Gebruikt hij anders niet toevallig IMAP? :)

danixe
18/11/04, 23:47
Wat is IMAP? Kan ook, ik zal dit moeten navragen.
Maar het zou heel goed kunnen. Hij had het over Imac, maar volgens mij bestaat dat niet, kon het nergens terugvinden in ieder geval, dus IMAP zou ook kunnen.... Weet jij dan de oplossing?

VisionHost
19/11/04, 01:26
Bij IMAP blijven de berichten op de server staan.

Stukje van http://www.imap.org/ :
-----------------
IMAP stands for Internet Message Access Protocol. It is a method of accessing electronic mail or bulletin board messages that are kept on a (possibly shared) mail server. In other words, it permits a "client" email program to access remote message stores as if they were local. For example, email stored on an IMAP server can be manipulated from a desktop computer at home, a workstation at the office, and a notebook computer while traveling, without the need to transfer messages or files back and forth between these computers.
-----------------

Hij zal dus of e-mails moeten verwijderen, meer ruimte vragen bij zijn host of een pop3 e-mail account ergens moeten aanmaken en deze gaan gebruiken.

Succes

vanrooij
23/11/04, 23:30
Hoi. Welk emailpakket gebruikt hij? Het zou goed kunnen dat 'leave mail on server' aanstaat.

Als je laat weten welk pakket hij gebruikt vertel ik je hoe je het aan kunt passen.

Groet,
Marco

P.S. iMac is een type mac :)

1Mhosting
23/11/04, 23:50
Inderdaad als je het programma "mail".app gebruikt dan staat het standaard ingesteld dat er een kopie op de server blijft staan, echter deze wordt na een week vanzelf verwijderd. Nou heb ik het over de standaard instellingen. Je kunt namelijk de tijd zelf ingeven.

Succes

Mocht je meer vragen hebben, wij werken namelijk ook met een mac.