PDA

Bekijk Volledige Versie : "Backup voor Domein"



paas
18/11/04, 16:05
Kan dit?

domein verwijst naar server1 (inclusief hosting/website)

kun je het ook zo instellen dat, wanneer server1 eruit ligt, dat het domein, op de een of andere manier, gaat 'kijken' op server2?

Mikey
18/11/04, 16:35
ja, bijvoorbeeld met heartbeat.

Pinocchi
18/11/04, 16:49
kun je iets meer vertellen over heartbeat?

Redevelopment
18/11/04, 16:58
Zie: http://www.linux-ha.org/download/GettingStarted.html

Als ik het zo lees is het dus zo dat de slaveserver niets doet, totdat de master eruit ligt.
Is er geen combinatie te regelen van heartbeat en loadbalancing? Dus als zowel master en slave werken wordt de traffic zo gelijkmatig mogelijk verdeeld en zodra er één van de twee uitvalt doet de ander het in zijn eentje.
Round-robin DNS is niet helemaal waterdicht, vanwege DNS updates die wel tot een dag kunnen oplopen of heb ik dat mis?

Sorry voor het snatchen van deze topic trouwens. :D

ThePostman
18/11/04, 17:02
Ah een vriend/kennis van me had bij zijn bedrijf iets ontwikkeld dat zodra de ene server gaat trippe gaat de ander automatisch aan gaat en neemt alle taken over. Lijkt me wel handig en vet... :D

empeetrois
18/11/04, 17:31
Origineel geplaatst door ThePostman
Ah een vriend/kennis van me had bij zijn bedrijf iets ontwikkeld dat zodra de ene server gaat trippe gaat de ander automatisch aan gaat en neemt alle taken over. Lijkt me wel handig en vet... :D

Is niet zo heel ingewikkeld hoor... iemand met een paar werkende hersencellen moet dit al voor elkaar krijgen :P

Redevelopment
19/11/04, 09:34
Heeft iemand nog suggesties voor mij w.b. heartbeat i.c.m. roundrobin dns/load-balancing?

paas
19/11/04, 09:54
Ok, het is dus niet op te lossen dmv DNS-records? Daar dacht ik eerste instantie aan.

veenman
19/11/04, 15:21
Volgens mij doet globule ook iets vergelijkbaars, leuk is trouwens dat Globule (open source) van Nederlandse bodem is http://www.globule.org/

mguilmot
19/11/04, 15:37
drbd ?

empeetrois
19/11/04, 16:16
Origineel geplaatst door paas
Ok, het is dus niet op te lossen dmv DNS-records? Daar dacht ik eerste instantie aan.

Ja juist wel met dns records


Je moet je Time to live (TTL) erg laag zetten, dan maak je het hosting pakket op 2 servers aan.... en zorg je dat tijdens een meting dat server 1 down gaat het ip word gewijzigd op de name server. (indien dit dezelfde server is werken met 2 nameservers.