PDA

Bekijk Volledige Versie : Aparte server?



XS-24
17/11/04, 16:48
Ik heb op dit moment 2 servers draaien in SBP. Vanaf dit weekend gaan we resellerhosting aanbieden tegen aardige prijzen, we hebben al 2 verkocht voordat dit op de site staat :).

Nou is 2 niet zo veel maar ik hoop binnen 2 maand richting de 50 te gaan, het lijkt mij verstandig hier een apparte server voor aan te schaffen, iemand hier ervaring mee? en wat voor server zal dit moeten worden, zat zelf te denken aan: P4 2.8 of 3.0 512 ddr en 120 gb schijf in een 2u chieftec kast.

Triloxigen
17/11/04, 17:06
Waarom zoun je een aparte server nemen?
Kan wel, niks mis mee, maar onderbouw even.

Aan te raden is om iedere reseller een eigen IP te geveb, stel er komt een DDoS attack op een reseller, kun je het IP afsluiten.

Zenda
17/11/04, 17:18
Zoals hierboven gezegd wordt, is het inderdaad slim om ieder (reseller) account te voorzien van 1 of 2 eigen IP adressen.

Sity, je verteld in je verhaal dat je hoopt rond de 50 mensen te hebben na 1 maand. Om zo'n aantal binnen te halen, zul je zeker op een goede manier reclame moeten maken! Daarnaast moeten de mensen voor jou kiezen en niet voor andere bedrijven. Hier kun je alleen voor zorgen om anders (specialer) te zijn dan andere. Wat dus verstandig is om een snelle server te kopen en dit dan ook duidelijk op de site te vermelden ;).
Daarnaast moet hij stabiel zijn en de (50 reseller) pakketten kunnen draaien.

vanderhart
17/11/04, 17:23
Sity,
Het is zeker verstandig een aparte server te nemen.
Zo houd je shared en reseller gescheiden.
+ Resellers maken natuurlijke vele meer accounts/domeinen aan als een shared user, wat betekend dat het meer van een server vraagt.

Aparte server is een aanrader

XS-24
17/11/04, 17:54
Zo houd je shared en reseller gescheiden.
+ Resellers maken natuurlijke vele meer accounts/domeinen aan als een shared user, wat betekend dat het meer van een server vraagt. Dit is ook de reden waarom ik dit zelf wil :).

empeetrois
18/11/04, 15:08
Door wat meer geheugen te nemen en misschien iets grotere diskruimte kun je meer resellers kwijt. (vaak veel diskspace met weinig traffic).

2x 512 of zo kun je lekker op 800 MHZ werken.

Ook raid1 is aan te bevelen, mocht 1 disk crashen draait 2 gewoon door. (ligt alles niet in 1 x plat).