PDA

Bekijk Volledige Versie : BASM & reglock



Mathieu
16/11/04, 23:01
Het zit zo:

Ik heb een domeinnaam bij de heer Olivier Baum (BASM).
Een COM Domeinnaam.

Daar zit nu een RegLock op, ik kan deze domein dus niet transferen naar mijn nieuwe domeinprovider..

Ik vraag beleefd aan Olivier Baum of hij die lock wil wegdoen zodat
ik deze domeinnaam voor mijn klant kan transferen.
Het antwoord:
Omdat ik klant ben bij Computools/IN mag wil hij die lock niet wegdoen.
De domeinnaam moet niet naar Computools, maar naar DomeinBulk.

Kan ik hier iets aan doen?
Ik vind dit erg laag hoor..

faisj
16/11/04, 23:06
-- een offtopic vraagje...
Waarom zou het domein naam niet naar Computools/IN mogen?
/en/of
Als jij ook klant bent van Computools/IN dan mag jij een bepaalde transacties niet doen?

Mathieu
16/11/04, 23:06
Omdat er een conflict is tussen Baum en Computools.
Baum blokkeert alles naar Computools en omgekeerd.
Tof spelletje hé..

Best4U
16/11/04, 23:16
Volgens mij sta je volledig in je recht als de domeinnaam op je naam staat geregistreerd. Jij bepaald waar de domeinnaam op wordt gelocked. Hij heeft wetsmatig geen poot om op te staan. Al met een advocaat gesproken?

krisdv
16/11/04, 23:27
Misschien vindt u hier nuttige info: http://www.icann.org/transfers/

Mathieu
16/11/04, 23:27
De domeinnaam staat niet op mijn naam maar op die van mijn klant.
De domeinnaam staat tevens bij EV1 Domains (Amerika) waar Baum nu een accountje heeft..

Ik heb met die kerels van EV1 gesproken en ze kunnen de lock enkel wegdoen als de accounthouder dit vraagt..

Best4U
16/11/04, 23:57
Als dit allemaal klopt dan vind ik het echt te belachelijk voor woorden.
Zelfs al zou het "mogen", snap ik niet dat een 'proffesioneel' bedrijf dit soort stunts uithaalt.
Je bedrijf loopt veel meer schade op dan dat je op het eerste gezicht kunt zien met dit soort ''burenruzie's''.

Een goed product op de markt brengen is echt eenvoudiger dan een goede naam houden. Dit soort dingen dragen hier zeker niet aan bij.

Mathieu
17/11/04, 00:10
Mja maar wat doe je eraan hé..

WH-Tim
17/11/04, 08:51
Origineel geplaatst door Mathieu
Mja maar wat doe je eraan hé..

Simpel, je een beetje gedragen op de zakelijke markt ;)

Mathieu
17/11/04, 10:19
Neenee, ik bedoel aan die kwestie met die domeinnaam nu.. :)

StijnDesmettre
17/11/04, 10:41
We hebben soms ook klanten van BASM die we moeten overplaatsen op onze servers.

BASM doet er idd soms moeilijk over, daarom stuur je best een mailtje naar support@in.be om te vragen of ze het domein unlocken. Ze doen dit meestal direct. (Ze weten ook wel hoe BASM in elkaar zit)

Greetz

Stijn Desmettre
DS-Hosting

www.ds-hosting.be
info@dshosting.be

Shared Linux -en Windowshosting

os2lover
17/11/04, 11:51
Zoals Mathieu al aangaf is deze bij EV1 gedaan.
En ja, nadat zowel Computools als Mathieu me enkele fameuze messen in de rug gestoken hebben, weiger ik resoluut nog *iets* te doen voor één van deze partijen. Dat ze zelf maar hun problemen oplossen, ik doe er niets meer voor.

Mathieu
17/11/04, 12:04
@ os2lover : ook al is het bij EV1, unlocken is 1 seconde werk en alleen jij kunt het doen..

Ik heb een brief gestuurd naar EV1 en naar Icann met een duidelijke omschrijving van het probleem.. We zien wel of dit mss lukt..

i3d
17/11/04, 12:07
Mathieu, het domein staat toch op jouw naam, als eigenaar? Je betaald er toch ook voor (indirect aan ev1, direct aan BASM)? Het kan toch niet zijn dat je domeinnaam als het ware "gestolen" wordt door de heer Baum? Als onze leverancier dat in Nederland zou flikken, dan wisten we wel wat te doen ;)

frankske
17/11/04, 12:09
Compleet illegaal van os2lover. Klacht indienen bij de handelsrechtbank!

PeterT
17/11/04, 12:11
Origineel geplaatst door os2lover
Zoals Mathieu al aangaf is deze bij EV1 gedaan.
En ja, nadat zowel Computools als Mathieu me enkele fameuze messen in de rug gestoken hebben, weiger ik resoluut nog *iets* te doen voor één van deze partijen. Dat ze zelf maar hun problemen oplossen, ik doe er niets meer voor.

En op deze manier verbeter je de relaties 100% ja... niet dus.
Denk je niet dat het misschien voor beide partijen (ja, ook voor jou) beter is om van elkaar af te zijn?
1 seconde werk zal je een hoop zorgen en papierwerk later schelen :)

cridea
17/11/04, 12:37
Absurd.

Anders verhuis je hem eerst naar een andere registrar, en daarna weer naar computools.

Te belachelijk voor woorden eigenlijk, maar je moet toch wat.

turbo
17/11/04, 12:40
waarom worden die idiote discussies hier altijd gehouden...

+ als ge zo zaken moet doen dan heb ik 1 raad: stopt er gewoon mee!

Mathieu
17/11/04, 12:57
Origineel geplaatst door byh
Absurd.

Anders verhuis je hem eerst naar een andere registrar, en daarna weer naar computools.

Te belachelijk voor woorden eigenlijk, maar je moet toch wat.
Kan niet hé..
Een domein met een lock op kan niet getransferd worden, tenzij de registrar die lock eraf neemt...
En dat moet Baum doen..

cridea
17/11/04, 13:06
Ja maar Baum wil het er niet afhalen omdat je naar computools toe wilt. Als je naar een ander toe wilt neem ik aan dat het geen probleem is?

Mathieu
17/11/04, 13:11
Ik wil niet naar Computools maar naar DomeinBulk.
Ik ben enkel klant bij Computools voor de BE Domeinnamen.

Gewoon het feit dat ik dus klant ben bij Computools (Baum weet dit) wil hij dit niet doen...

i3d
17/11/04, 13:17
Origineel geplaatst door Mathieu
Gewoon het feit dat ik dus klant ben bij Computools (Baum weet dit) wil hij dit niet doen... Dat is de logica van een kleuter. Is dat serieus zijn bedrijfsvoering? In de post van BASM zelf haalt hij inderdaad Computools er ook bij.

Vraag me af waarom hij niet meewerkt, als hij jou als klant niet wilt hebben, en jij niet klant wilt zijn, wat maakt de heer Baum het dan overdreven moeilijk allemaal??

turbo
17/11/04, 13:26
Origineel geplaatst door i3d
Dat is de logica van een kleuter. Is dat serieus zijn bedrijfsvoering? In de post van BASM zelf haalt hij inderdaad Computools er ook bij.

Vraag me af waarom hij niet meewerkt, als hij jou als klant niet wilt hebben, en jij niet klant wilt zijn, wat maakt de heer Baum het dan overdreven moeilijk allemaal??


Dat is de logica van een kleuter :D

cridea
17/11/04, 13:33
Dat is dus hetzelfde als dat de C1000 jou wel eens in de Albert Heijn heeft gezien en daarom jouw lege flessen niet in wil nemen?

Ofzo.

Mathieu
17/11/04, 13:36
Euh.. ja zeker ;)

Mikey
17/11/04, 13:57
Origineel geplaatst door os2lover
Zoals Mathieu al aangaf is deze bij EV1 gedaan.
En ja, nadat zowel Computools als Mathieu me enkele fameuze messen in de rug gestoken hebben, weiger ik resoluut nog *iets* te doen voor één van deze partijen. Dat ze zelf maar hun problemen oplossen, ik doe er niets meer voor.

Damned dus sla je met een bijl terug. Ondanks je huidige leeftijd gedraag je je als al die pubers hier. Die domein lock kunnen de andere partijen er niet afhalen, alleen jij kan dit. Dit zul je zelf net zo goed weten als de rest. Dus door dit geheel te weigeren zet je Mathieu met de rug tegen de muur, hij kan niks. Wordt tijd dat je eens een cursus zaken doen krijgt en omgang met klanten cq. relaties. Tevens had je probleem bij computools niet iets te maken met het defect wat The Mazter ook al aangaf :huh:


[offtopic]
Maar goed, er is weer tekst voor mijn derde basm poster :W:

os2lover
17/11/04, 14:01
Het verschil is dat het me geen bal kan schelen dat ik geen zaken meer kan doen met Mathieu/Computools -> de messen zaten te diep, en ik heb totaal geen interesse in nog zaken met hen te doen.

Mathieu tegen de muur ? Prima! Blijven zo!

Triloxigen
17/11/04, 14:07
Jij bent wel echt goed in vrienden maken en klantvriendelijkheid, of niet?

Als een klant betaald voor een product, dien je dit correct af te handelen.
Of je nou vrienden met ze bent of niet.

mguilmot
17/11/04, 14:18
Ach ja, dit is weer zo'n BASM topic he ...

BASM heeft geen service, algemeen geweten. Gaan we er weer een jaar over klagen? ;)

eMiz0r
17/11/04, 15:02
Gebruik die search dan eens: http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=308869&sortby=lastpost&sortorder=descending

Als je dan nog met BASM in zee gaat ben je of gewoon eigenwijs of... eigenwijs?

®on
17/11/04, 15:05
Origineel geplaatst door os2lover
Mathieu tegen de muur ? Prima! Blijven zo!
Met zo'n instelling hoef je ook geen compassie te verwachten van anderen als jij weer eens tegen de muur staat.

Meest verstandige wat je kan doen: meewerken. Je bent verlost van iemand met wie je geen zaken meer wil doen (het waarom interesseert me niet eens); jij kan verder met je business zonder last te hebben van sit soort topics.

veenman
17/11/04, 15:16
Dit lijkt me een zaak voor de rechter, en ik weet vrijwel 100% zeker dat Mathieu gelijk krijgt en ook zonder dat hij een schade vergoeding eist zal BASM in hun portmonee voelen want zij moeten de process kosten dan betalen... (athans dat is zo in Nederland).

mguilmot
17/11/04, 15:20
Dit hoor ik al jaren. BASM aanklagen dit, hij zal kosten moeten betalen dat, maar nooit zie ik het werkelijk gebeuren.

Waarom zou hij dan in gods naam veranderen? Ze (de klanten) laten hem toch begaan.

veenman
17/11/04, 15:22
Origineel geplaatst door mguilmot
Dit hoor ik al jaren. BASM aanklagen dit, hij zal kosten moeten betalen dat, maar nooit zie ik het werkelijk gebeuren.

Waarom zou hij dan in gods naam veranderen? Ze (de klanten) laten hem toch begaan.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar als ik in dit conflict zou zitten dan zou ik voor weinig bij rechtswinkel aankloppen, als ik me niet vergis kun je daar voor 15 euro per uur juridische bijstand verkrijgen of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is dat nog beter. En de zaak gewoon voor de rechter brengen, maar we leven in Nederland (en Belgie) waar het poldermodel van praten, praten en pappen en nat houden heerst.

vanderhart
17/11/04, 15:29
Er zijn inderdaad vele topics over basm waar steeds gerdreigt wordt met rechtzaken enz hoezo komt dit er nooit van ?
Overings aan die kerel van BASM, jij verwacht wel hulp van iedereen hier als jij weer eens in de shit zit. maar als iemand anders in de shit zit weiger je te helpen ? , Bedenk je dan alvast wat je er voor terug krijgt als jij in de shit zit.

mguilmot
17/11/04, 15:32
Wel ja, klaag hem aan, go ahead.

Ik zou je helpen, maar ben daar al lang geen klant meer ;)

tvm
17/11/04, 16:34
Olivier,

persoonlijk denk ik dat je nu echtwel veel te ver over de schreef gaat. Dit nu net alle treads: Negatief weg zijn over Basm ga je ze dan nog zelf kweken. Verwacht je dan geld voor een domein? Op dit momentraak je nog door veel zaken etc. Maar opeens gaan alle gedupeerden eens samenkomen en dan zal je waarschijnlijk je faillisement kunnen opschrijven.

Ik vind het jammer, ik heb je graag af en toe geholpen enzo maar dit gaat me toch iets veel te ver en steun Mathieu er dan ook volledig in. Maarja ok zelf kan ik er niets aan gaan doen en dreigen zoals sommigen anderen kan ik ook niet doen want ik heb geen aandeel in dit verhaal. Ik wil enkel even aantonen dat ik Mathieu volledig steun.

os2lover
17/11/04, 16:37
Steun allemaal maar Mathieu, terwijl je maar één zijde van het verhaal kent. Ik kan hier een mooi boompje opzetten over het misbruik van Mathieu & Computools, waar hier enkele oren fameus van tuiten, maar ik hou mij discreet, en zeg gewoon, dat beiden voor mij totaal onbestaande zijn, en alles van hen genegeerd/geweigerd wordt.

veenman
17/11/04, 16:42
Olivier als onpartijdige partij moet ik je helaas zeggen dat je alle schijn tegen je hebt gezien je verleden, reacties op webhosters.nl, het verhaal van Mathieu en natuurlijk ook omdat je hier inhoudelijke reactie wilt geven op de kwestie.

tvm
17/11/04, 16:42
Onbestaand kan al niet want je weet van zijn aanvraag. Je kan ofwel zeggen wat er gaande ismet Mathieu en Computools zodat wij wat meer begrip kunnen opleveren. Jij kan inderdaad nooit fouten maken en doet alles stipt op tijd het betalen enzo (vergeet niet dat je normaal tot vorige maand hoefde te betalen voor die server en dat ik de rest ff uit men eigen zak heb betaald) heb ik al ervaring mee. Ofwel kan je wat verdraagzaamheid opleveren en die domein deblokkeren.

Best4U
17/11/04, 16:47
Sorry... maar ik vraag me af hoe je dit wilt rechtvaardigen?
Ik kan nog begrijpen dat je het niet wilt unlocken, maar zeg dan in ieder geval wat ze moeten doen om dit wel bij je voor elkaar te krijgen.

Blijf in alle gevallen ''on speaking terms'' en vermijd dit soort negatieve berichten.

os2lover
17/11/04, 16:49
Het gaat om zaken ver voorbij jullie begrip die al maanden aanslepen in Mathieu zijn geval, en al jaren in het geval van Computools.. Dat kan ik hier echt niet in 1-2-3 uitleggen.

Dat domein blijft gewoon netjes waar het is.

veenman
17/11/04, 16:54
os2lover, dat domein is eigendom van Mathieu, niet van jou, juridisch gezien zou je kunnen zeggen dat jij de domeinnaam van Mathieu aan het gijzelen bent. Je begrijpt dat dit de nodige consequenties kan hebben?!

os2lover
17/11/04, 16:58
Het is geen eigendom van Mathieu, maar van een klant van Mathieu.

Maar bon: om uit de impasse te komen: als Mathieu ons een eenmalige vergoeding van 150 euro betaalt, voor de schade die hij ons berokkende in de afgelopen maanden, wil ik zijn domeinen deblokkeren zodat hij ze kan plaatsen waar hij wilt.

Best4U
17/11/04, 17:00
Kan je hem voor eventueel geleden schade niet gewoon aansprakelijk stellen en de domeinnamen teruggeven?

os2lover
17/11/04, 17:02
Dan betaalt hij niet, dus ben ik er niks mee.

Best4U
17/11/04, 17:04
Een rechterlijk bevel is misschien lastig te negeren?! :huh:

veenman
17/11/04, 17:05
Maar als je hem aansprakelijkstelt sta je een stuk sterker en het is een stuk professioneler dan dit kinderachtige gedrag. En je opmerking dat het domeinnaam niet van Mathieu is maar van een klant van hem, dat was me helemaal ontschoten was, jij laat eindgebruikers/klanten de dupe zijn van jullie kinderachtige spelletje, dat vind ik helemaal misselijk!

os2lover
17/11/04, 17:06
Die moeite doe ik niet voor 150 euro.
Kijk ik heb iets dat hij wilt. Hij kan het krijgen voor een relatief redelijke prijs. Wil hij niet betalen, dan krijgt hij het niet, zo eenvoudig is het.

os2lover
17/11/04, 17:07
Skunkah: de klant kan klant worden bij ons, ipv. bij Mathieu, dan heeft hij ook zijn domein. Bovendien ziet de eindklant zo wellicht in, dat Mathieu ook geen heilige is.

PeterT
17/11/04, 17:10
Hmm... *zoekt in woordenboek naar precieze definitie* dit klinkt toch echt bijna als chantage.
In plaats van dat je nou simpelweg dat domein unlocked, dan ben je namelijk overal vanaf.
Mathieu weg, computools weg... etc, klaar.

os2lover
17/11/04, 17:13
Nee dat is het hem net.. Zelfs als Mathieu die 150 euro betaalt, en ik dat domein aan hem doorverlap, lijd ik nog alle dagen onder stress door het misdadig gedrag van Computools, waarover ik hier niet wens uit te breiden.

Deimos
17/11/04, 17:20
Deimos edit: En nu is het over en uit met de pret. Op slot.