PDA

Bekijk Volledige Versie : Service bij TransIP is ver te zoeken



WouterSp
16/11/04, 12:31
Sorry maar ik wil hier graag even mijn gal spuwen. Ben aardig pissed :D

Ik registreer regelmatig domeinen dit doe ik (of liever gezegd deed ik) tot nu toe altijd bij TransIP.nl.

Ik had dus een domein waarbij ik ns1.domein.com en ns2.domein.com wou gebruiken, dus de ip's van de nameservers moesten hieraan gekoppeld worden. Ik dus ingesteld zoals ik dacht dat het goed was in hun control panel. Ik stuur even een mailtje om te vragen of het zo inderdaad goed is en dan krijg je terug:


Wij geven helaas geen support op DNS, we gaan er namelijk van uit dat men zelf voldoende kennis heeft.

Met vriendelijke groet,
Ali Niknam
TransIP B.V.

Het lijkt wel alsof ze denken dat ze een monopoliepositie hebben. Sjonge jongen zeg, als je niet eens even vriendelijk antwoord kan geven op een simpel vraagje van een klant die erg regelmatig domeinen registreert verpest je het voor jezelf. Ik registreer voortaan mijn domeinen ergens anders.

Weet iemand toevallig nog een bedrijf waar je als particulier realtime domeinen kan registreren/bewerken? Ik heb gekeken bij dd24.net maar dat is met betaling zo lang (vooraf naar duitsland). Maar als het niet anders kan dan is dat nog altijd beter als dit...

Best4U
16/11/04, 12:41
Wij registreren bijna al onze domeinen via QDC, ik ben zeer tevreden over de manier van corresponderen en de snelheid van de uitgevoerde domeinregistratie's.
Je kunt daar registreren door reseller te worden en dan vervolgens domeinnamen aan te vragen via mail. De betalingen van .nl domeinen geschieden per kwartaal en achteraf per kwartaal.

Het enige nadeel is dat de domeinnamen aan de prijzige kant zijn (12euro pj geloof ik).

verder zou je ook eens kunnen kijken in dit handige overzicht:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=57623&highlight=domein+registratie

edit: prijs toegevoegd

Luuc
16/11/04, 12:41
Is het weer zo ver? Een bedrijf wordt weer door het slijk gehaald om 1 minuscuul "foutje".

Het is het helemaal niet zo gek dat je wat van DNS weet als je domeinnamen registreert. TransIP heeft mijns inziens correct gehandeld, hoewel ze wel even hadden kunnen antwoorden.

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1312
Niet één slecht bericht over dit bedrijf! Het gaat meneer een keer niet 'voor de wind' en begint gelijk te zeuren.

Dit gebeurt steeds vaker op WHT, jammer.

Henky!
16/11/04, 12:41
Dit soort antwoorden kom je helaas vaker tegen. Maar kijk eens onder 'domeinnamen algemeen' en dan 'domain registrars overzicht'. Daar vind je ze allemaal inclusief commentaar.

Glenn
16/11/04, 12:53
Andere vraag, waarom zou TransIP daar antwoord op moeten geven? Staat dit in je contract?

Ik vind dat ze gelijk hebben, als jij vaak domeinen registreert dien je daar zelf verstand van te hebben. Anders moet je er geen eens aan beginnen. Daarnaast, je kan toch de instellingen overnemen van het DNS contol panel van TransIP zelf? Daar staan zelfs een aantal voorbeelden in!

Zo niet, Google is je vriend.

veenman
16/11/04, 13:01
Zelf ben ik ook klanten bij TransIP en heb ik al een behoorlijk aantal domeinen bij ze geregistreerd en ben daar zeer tevreden over.

Ik vind het helemaal niet zo raar dat geen support op DNS geven, want als je bij het bestellen van je domein kiest dan staat er bij DNS hosting of Eigen DNS niet voor niets geavanceerd daarmee geven ze in mijn ogen al aan dat ze van hun gebruikers verwachten dat ze zelf verstand van zaken hebben en het is dan niet meer dan logisch dat ze daar dan geen support op verlenen.

VDMi
16/11/04, 13:03
Ik ben het helemaal met Glenn eens..

Vragen die over de werking van DNS in het algemeen gaan mag je lekker zelf uitzoeken. Het is wat anders als het over de werking van hun admin gaat (hoewel ik dan nog vindt dat je vraag best enige intelligentie mag bevatten)

Beetje jammer dat de naam TransIp hiermee verbonden wordt.

MediaServe
16/11/04, 13:04
Het geven van support houdt een keer op natuurlijk :huh:

Als ik een mailtje stuur naar TransIP met een vraag over webdesign ofzo, dan zullen ze ook geen support geven. Ik vind dat Ali netjes antwoord geeft.

Als je vragen hebt over DNS kun je op dit forum terecht :)
Hoe bevalt TransIP verder dan? Je gaat toch niet naar een andere aanbieder door alleen deze mail?

WouterSp
16/11/04, 13:19
Euh volgens mij begrijpen jullie het niet.

Het ging over hun control panel hoe ik dat in hun control moest invoeren. Dat staat nergens goed aangegeven!

Het ging er dus om dat ik onder een bepaald domein ns1 en ns2 wou draaien. Dat stond op mijn server allemaal goed ingesteld maar dan moet de register de ip's van de DNS nog wel aan ns1 en ns2 koppelen.

Anders werkt het natuurlijk niet. Ik kreeg toen ik vroeg om dat te doen een mailtje terug dat ik dat zelf in het control panel kon doen (niet even uitgelegd waar ofzo) maar oke, ik kijken en ik zag daar alleen een dns zone staan maar ik dacht "dat is als je hun DNS gebruikt" maar ik gewoon ns1 en ns2 daar aan de ip's gekoppeld en ik vragen of dat goed is. En dan krijg ik zo'n antwoord terug als hierboven stond.

Waar is bij de bedrijven van tegenwoordig toch de klantvriendelijkheid en service gebleven....

VDMi
16/11/04, 13:27
Het ging dus over basis DNS kennis?

Luuc
16/11/04, 13:31
Of ik begrijp jou niet, of jij begrijpt het control panel niet. Alles is met een paar klikken eenvoudig te beheren.

veenman
16/11/04, 13:32
Ik heb even bij TransIP controlpanel gekeken en wat zie ik bij het instellen van nameservers:

Tips
· Vul de hostnamen in, niet de IP-adressen, bijvoorbeeld: ns1.uwhost.nl
· Wilt u uw DNS in het TransIP controlepaneel beheren, geef dan als primary ns0.transip.nl en als secondary ns1.transip.nl. U kunt ook hier klikken: TransIP nameservers kiezen.
· Wilt u van onze secondary nameservice gebruik maken, geef dan uw eigen nameserver op als primary en ns0.transip.nl en ns1.transip.nl als secondary nameservers.
Lijkt me zo duidelijk als ik weet niet wat

Glenn
16/11/04, 13:36
Dit wel eens gelezen?

Nameservers wijzigen - domein.nl

Hier kunt u de nameservers van uw domein wijzigen. U heeft deze functie nodig wanneer u wenst dat een andere provider het technisch beheer krijgt over uw domeinnaam. Om de nameservers van het domein te wijzigen, vult u hieronder de namen van de nieuwe servers in (minimaal twee).

N.B.: Deze functie werkt alleen op domeinen die geregistreerd zijn via TransIP!


Tips
· Vul de hostnamen in, niet de IP-adressen, bijvoorbeeld: ns1.uwhost.nl
· Wilt u uw DNS in het TransIP controlepaneel beheren, geef dan als primary ns0.transip.nl en als secondary ns1.transip.nl. U kunt ook hier klikken: TransIP nameservers kiezen.
· Wilt u van onze secondary nameservice gebruik maken, geef dan uw eigen nameserver op als primary en ns0.transip.nl en ns1.transip.nl als secondary nameservers.
-------
Sorry hoor, maar ik vind het toch allemaal erg duidelijk. Dan nogmaals, weetje hoe kritiek een DNS server is?? Als je dit verkeerd instelt kan je site makkelijk een dag plat liggen. En naar mijn idee heb je nog niet alle kennis (ik ook niet, daarom gebruik ik nu nog de DNS servers van TransIP).

Glenn
16/11/04, 13:36
Origineel geplaatst door skunkah
Ik heb even bij TransIP controlpanel gekeken en wat zie ik bij het instellen van nameservers:

Lijkt me zo duidelijk als ik weet niet wat
Je was me voor ;)

WouterSp
16/11/04, 13:39
zucht....

LEZEN mensen. Ik had die DNS onder de dns van mn provider, die heeft de server geschikt gemaakt voor ns1.mijndomein.nl en ns2.mijndomein.nl

Nameservers kan ik wel wijzigen, maar als ns1 en ns2 niet aan de juiste ip's gekoppeld zijn heeft dit geen zin he.

Als die DNS zone alleen geldig is als je de TransIP dns gebruikt kan ik gaan invoeren wat ik wil daar maar dan pakt die dat toch echt niet omdat ik die DNS servers niet gebruik...

Glenn
16/11/04, 13:41
Dan moet je bij je provider zijn waar het ingesteld staat, niet bij TransIP!

WouterSp
16/11/04, 13:45
ZUCHT GLENN..


Nee, want het domein staat toch bij Transip. Dus dan moet die de DNS servers onder het domein aanmaken he...het gaat niet om wijzigen van dns servers....

Glenn
16/11/04, 13:47
Kan je van de huidige WHOIS de registrar + de DNS servers plaatsen of PM-en? Want zo komen we er niet uit ;)

veenman
16/11/04, 13:48
Nu begrijp ik er helemaal niks meer van, gaat het nou om je eigen DNS servers instellen of om de DNS setting die je hebt bij TransIP?

cridea
16/11/04, 13:54
Ah, ik begrijp het denk ik, je wilt 2 A records aanmaken onder een domein dat op de dns servers van TransIP draait, nl. ns1 en ns2 en die beide verwijzend naar de correcte IP-s.

Right?

WouterSp
16/11/04, 13:59
Bijna ;)
Ik probeer het nog een keer:

Ik heb de domeinnaam bij TransIP geregistreerd, bij registratie heb ik 2 dns servers opgegeven:

ns1.mijnprovider.nl
ns2.mijnprovider.nl

toen dat eenmaal werkte heeft mijn provider gezorgd dat de server ook geschikt is voor ns1.mijndomein.nl en ns2.mijndomein.nl, zodat ik de dns onder mijn eigen domein kon registreren.

Wat dan nog moest gebeuren is zorgen dat ns1 en ns2 aan de juiste ip's gekoppeld moeten worden door de register en daarna de dns gewijzigd moest worden (dit laatste wist ik dat ik het zelf kon).

The MAzTER
16/11/04, 14:01
volgens mij wilt van domeinabc.com nameservers maken: ns1.domeinabc.com, ns2.domeinabc.com

WouterSp
16/11/04, 14:13
Inderdaad, ik wil nameservers onder mijn eigen domein.
Dus dan moeten de nameservers ip's wel aan de ns1.mijndomein.nl ns2.mijndomein.nl gekoppeld worden.

Het is inmiddels al geregeld maar ik vind het antwoord dat ik kreeg toch niet heel netjes.

VDMi
16/11/04, 14:18
??
Dus 2 A records aanmaken.... ns1... en ns2...
en dan de NS records wijzigen.. ??

MaffeMuis
16/11/04, 14:31
Als je zelf een klein beetje kennis hebt in DNS, kijkt naar de controlepanel van transip moet dit verder duidelijk zijn.

Misschien heb je het topic bozer gemaakt dan dat het moet zijn. Hun support houdt ook op een zekere hoogte op, gelijk hebben ze als het over DNS gaat. Dat is ingewikkelder dan mensen denken. voor je het weet, sta je hun server in te stellen ;)

Ze zijn, zoals me mij eerder gemailt hebben, gericht op de zakelijke markt. ik heb verder goede ervaringen met dit bedrijf.

Ik vind dat dit onterecht een GALspuw-topic is!

WH-Tim
16/11/04, 14:38
Persoonlijk vind ik dat je niet zo moet ZEIKEN WouterSp , ik zal je dan niet meteen allerlei benaming toekennen, maar voel in ieder geval een beetje aan hoe jij je als ISP zou gedragen!

En stop met die onzinnige topics omdat je ooit 1 keer een minder goede ervaring met hun hebt. Die mensen doen hun best. Als iedere klant dat zou doen zoals ik al velen hier heb zien doen kunnen we beter het forum sluiten, liever niet dus. Aldus ik.

Voor TransIP: Keep on going, gaat lekker bij jullie :)

Tim

WouterSp
16/11/04, 14:56
Ik snap niet hoe sommige mensen kunnen zeggen "de support houdt ergens op" als ik een vraag stel hoe ik iets in hun control panel moet doen....!?

Ik hoop niet dat jullie allemaal zo service gericht zijn zeg.
Sommige bedrijven/mensen lijken niet te begrijpen dat je JUIST door dat kleine beetje extra service (al zou ik een uitleg over je eigen control panel geen extra service willen noemen) klanten tevreden stelt en klanten houdt. Als je zo bot reageert en nooit eens iemand vriendelijk wil helpen als je dit eigenlijk niet zou hoeven ben je m.i. niet goed bezig als bedrijf...

Domenico
16/11/04, 15:18
Probleem opgelost, thread kan dicht.


EDIT: de vraag van de TS is nu toegevoegd in de FAQ van TransIP -> https://www.transip.nl/c/faq/domain/#dnsglue