PDA

Bekijk Volledige Versie : Flexservers



cybersammy
15/11/04, 20:29
Beste lezer,

Ik overweeg een managed server te huren bij Flexservers.

Is dit een goede provider? Hoe zijn jullie ervaringen?
Hoe is de support?

Alvast bedankt.

superior-is
15/11/04, 20:44
Zoekfunctie al gebruikt?:
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=307445&sortby=lastpost&sortorder=descending

Triloxigen
15/11/04, 20:58
En www.webhosters.nl al erop nagekeken?

cybersammy
15/11/04, 20:58
Ik had de search al bekeken inderdaad, maar evengoed bedankt!

Maar ik ben toch benieuwd naar wat recente ervaringen.

cybersammy
15/11/04, 21:00
Origineel geplaatst door Triloxigen
En www.webhosters.nl al erop nagekeken?

Die heb ik bekeken, maar daar is het eigenlijk 1-1 dus daar word je ook niet veel wijzer van :-)

extrema_webmast
23/11/04, 19:17
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe hostingsoptie, waarvan we de server via een controlpanel zelf kunnen configureren. Zelf domeinen kunnen koppelen en webservers kunnen opzetten.
We hebben 3 keer per jaar piekbelastingen met circa 30.000 bezoekers per dag (circa 1 a 2 week onafgebroken).
De upgarantie moet hoog zijn, aangezien we online tickets verkopen voor evenementen die vlak voor elk event voor een piekbelasting zorgen. Elke minuut telt dan.
We zitten te denken aan flexservers.nl met onderstaande configuratie:

FlexManaged XL Configuratie
Processor : Intel Pentium IV 2.8 GHz
Memory : 1024 MB DDR RAM PC2700
Hard Disk : 2 x 80 GB RAID 1
Data traffic : 300 GB traffic per month
Software : PLESK 7 Reloaded, 100 domain license
Operatings.: Fedora Linux
IP adressen: 2 (op aanvraag meer)
Powerswitch : Powerswitch not included
Managed Backup : 10 GB daily managed backup
SLA hardware : Onsite service 8 hours fixed (24x7)
Incl. Spam Assissin
Incl. Antivirus 4psa

Kosten:
- Setup € 479,-
- Maandelijks: € 148.-
- Per jaar: € 87,- (licenties Spam Assissin en Antivirus 4psa)


Wie kan me adviseren over de negatieve en positieve punten van flexervers zoals ze nu te werk gaan. (incl bereikbaarheid en directe service)

Groet,
Guido / Extrema digital support

StijnDesmettre
24/11/04, 11:01
Beste,

Wijzelf hebben 1 Linux server staan bij Flexservers. (Linux 2.8Ghz, managed, ...)

De snelheid van het netwerk en dergelijke is er zeer goed.

Alleen hebben we met de server heel wat problemen. Iedere 48u is de server wel eens een kwartier down ... . Ik vraag al 1.5 maand een oplossing aan Flexservers maar nog steeds slagen ze er niet in. Dus zonder snelle oplossing zal er voor mij niets anders opzitten dan de inhoud van de server over te plaatsen naar onze andere servers.

De andere servers beheren we zelf en werken met DirectAdmin ipv Plesk. Deze blijken sneller en stabieler te zijn dan Plesk bakken.
Voor meer info kan je me pm'en of mailen op stijn@ds-webdesign.be

Hou er ook rekening mee dat de service niet op en top is. Zo is er de zaterdag en zondag niemand. Op mails antwoorden ze gemiddeld na +/- 5 -7 dagen. Telefonisch helpen ze wel snel. (Wel maar beschikbaar tijdens de krappe kantooruren ... , terwijl server meestal maar 's avonds en 's nachts problemen geven)

Je kan hen wel via de website een sms sturen, maar ik krijg daar nooit reactie op.

Dus meestal moet ik het oplossen door zelf de server te rebooten via de powerswitch.

We gebruiken ook het systeem van openprovider.nl. Hierover heb ik wel niets dan lof! Heel snelle support, goed systeem, nog wat kleine bugs, ... . Zeker een aanrader!

Stijn Desmettre
DS-Webdesign / DS-Hosting

info@dshosting.be
www.dshosting.be

danielbos
13/03/05, 19:16
Beste Stijn,

Heb je dit probleem nog steeds dat het om de 48u wegvalt?

Alvast bedankt,

Daniel

StijnDesmettre
13/03/05, 19:20
Beste Daniel,

Nee, dit is al minder het geval. Tegenwoordig wel nu en dan netwerkstoringen ... . We gaan deze server zowiso overplaatsen naar onze eigen infrastructuur want de uptime bij flexservers is momenteel te laag voor ons, gelukkig staan er op deze server niet veel klanten meer.

Mvg

Stijn D

result-it
13/03/05, 22:49
Ben toevallig ook bij flex aan het kijken
Maar de config die jij hebt uitgezocht heetf volgens mijn 1000 gb datatransfer.
Volgens mijn zijn zij de enige die standaard zoveel datatrans standaard geven voor een wel hele goede prijs.
Grt Peter

BoX
13/03/05, 23:08
Wij hebben nu zo'n 3/4 jaar een Managed server bij Flexservers.

Onze ervaring:
-----------------
- e-mail support is te traag c.q. klote. Of het duurt een week .. of er komt soms geen reactie (tenminste .. dan heb ik al gebeld waarschijnlijk). Echter, de simpele dingetjes zijn vaak WEL binnen 1 of 2 dagen opgelost via mail .. dus waarschijnlijk heeft de 'expert / 2de lijn' het te druk.
- telefonische support is prima. Geen wachttijden tijdens het bellen ofzo .. en kundig support personeel. Verder zijn ze erg behulpzaam en helpen ze je direct.
- netwerk is naar mijn idee TOP. Het is Trueserver .. supersnel (en tegenwoordig zelfs 1 TB dataverkeer erbij) en bij ons vrijwel nooit downtime ... een enkele keer wel .. maar dat lag aan een grote storing bij Trueserver zelf.

- ze zijn inderdaad 's avonds en in het weekend niet bereikbaar via telefoon maar wel via een 'sms-ticket'. Ik heb het 1x moeten gebruiken en toen werd er direct geantwoord en actie ondernomen.

Over het algemeen is Flexservers / Netnation naar mijn idee een zeer degelijke, professioneel opgezette organisatie .. Echter, ze zijn behoorlijk scherp aan de prijs .. en daarom moet er misschien soms enigzins worden bezuinigd op support-time.

Bovendien raad ik je aan om OOK in het geval van een Managed server , de server dagelijks zelf in de gaten te houden (processen die draaien, netstat en vooral de backups). Helaas tellen de backups trouwens wel mee in het dataverkeer .. en dit kan dus behoorlijk oplopen. Je kunt er daarom evt. voor kiezen om naast 2 schijven in RAID .. een 3de schijf in je server te zetten voor backup.

Verder sluit ik me erbij aan dat Openprovider echt super is ! Niet de goedkoopste .. maar zeker de allerbeste naar mijn idee.

PS. Vraag of het mogelijk is om CentOS op de server te laten zetten ipv Fedora. Fedora is veel te snel legacy tegenwoordig. Een versie van CentOS daarintegen (hercompilatie van Redhat ES) heeft een lifecycle van zo'n jaar of 5 geloof ik. Als het goed is komt Plesk binnenkort met CentOS 4 support.

BoX
14/03/05, 17:15
Ik pas mijn vorige post ietsje aan.
De e-mail support is eigenlijk best ok. Heb net weer een verzoek ingediend .. en is binnen 3 uur opgelost via e-mail. Dus dat is ZEER PRIMA !