PDA

Bekijk Volledige Versie : Cobalts die er gewoon mee kappen?



Reinier v Eeden
15/11/04, 17:31
Het is nu al de 2e, de cobalt is gewoon ineens onbereikbaar...
Hoe kan ik achterhalen wat het is? (ALLE logfiles nagespit en werkelijk niks te vinden).

Wat gokken jullie / kan het zijn?

luser
15/11/04, 17:51
Zijn die niet gewoon EOL (ik bedoel, software out of date enz)?

Reinier v Eeden
15/11/04, 17:53
Alles up-to date op de kernel na, staan gewoon 3 of 4 zware sites op met een externe MySQL server.

Mog
15/11/04, 20:16
We willen je best een paar suggesties geven of meedenken maar geef dan even duidelijk de symptomen aan, en wat er nu exact onbereikbaar is en wanneer en voor hoe lang etc etc..
Op "ineens onbereikbaar" kun je weinig wegstrepen.

Reinier v Eeden
15/11/04, 20:28
Nee, onverwachts onbereikbaar. Komt pas weer online na een reboot.
Onverwachts staat bij mij gelijk aan "ineens".

Maargoed gooi dit topic maar dicht, ik verwacht al geen nuttige antwoorden meer.

superior-is
15/11/04, 20:46
Na drie uur al geen zinnige antwoorden? Hmm. Ik moet ook toegeven dat jouw foutomschrijving erg, eh, ruim is.

vanderhart
15/11/04, 20:50
Hij geeft toch duidelijk aan dat er geen fouten in de log te vinden zijn,
Lijkt mij moeilijk iets nuttigs dan hier neer te planten ?

Toon
15/11/04, 20:56
Ik had dit ook, bleek NIC te zijn :(

Reinier v Eeden
15/11/04, 21:03
@Toon, hoe heb je het opgelost? Gewoon de andere nic in gebruik genomen of een instelling?

groeten
reinier

cridea
15/11/04, 22:19
Misschien ook interessant om te melden hoe vaak dit gebeurt, draait ie enkele uren/dagen/weken en klapt er dan uit? Of is dit wisselend. Altijd rond zelfde tijdstip of niet etc.

luser
15/11/04, 22:37
Draait de server zelf nog (kan je inloggen via serial ofzo (denk niet dat zo cobalt vga heeft))?

animana
15/11/04, 23:16
Probleem is waarschijnlijk dat het geheugen niet voldoende is. Een raq 550 heeft "maar" 512 MB aan swap. Ik heb nu al een paar keer gehad dat onze raq met 1024 MB !! de swap vol liet lopen en er uiteindelijk niets anders op zat dan een reboot. Blijkbaar schort het nogal aan memory management. Zelfs als later er gewoon geheugen vrij is houdt deze swap bezet. Ik heb al een aantal malen handmatig diverse services herstart om te zien of er 1 is die het probleem vormt maar het lijkt een algeheel probleem te zijn.

Advies: zware sites verhuizen of geheugen bij prikken. Zeker mysql + mailscanner + spamassassin kunnen nogal wat vragen.