PDA

Bekijk Volledige Versie : virtual dedicated server (vds)



joosthaarman
15/11/04, 16:00
Hallo,

Lycos heeft wat nieuws virtual dedicated server vds:

" Je eigen privé server


Combineer de opties van professionele hosting en de eindeloze mogelijkheden van een eigen server tegen aantrekkelijke prijzen van Lycos hosting. Installeer je eigen applicaties zoals een eigen nieuwsserver, Irc server, gameserver of webserver door gebruik te maken van diverse geavanceerde technieken.
"


Server Capaciteit
Root Access
Memory quota 256 Mb
Transfer snelheid 512 Kbps
Bandbreedte 30 Gb
Prijs per extra Gb 1.79€
Schijfruimte 2000 Mb
Distributie
Technische Support
Uitbreiden kan altijd
Helpdesk

Nieuwsgroep server
IRC server
Webserver 1 website
Webserver meerdere website
Mail server
Game server
DNS server
Java server
CVS server
Backup server

Opstartkosten 0.00€
Prijs per maand € 24.95


Nou heb ik ff zitten kijken je krijgt root access.. en je kan kiezen tussen

Distributie
Via je Control Panel kun je ten alle tijden je Linux versie wijzigen in bijv. Debian Woody / Debian Sarge / Fedora Linux / RedHat 9.0


Mijn vraag is nu gaat die via een command line ? of wel in grafische mode ?


Met vriendelijke groet,

Joost Haarman

wbakker-letsgoonline
15/11/04, 16:12
Dit zal met een command line gaan tenminste daar ga ik vanuit...

joosthaarman
15/11/04, 16:22
zou je dit niet in grafishe mode kunnen laten draaien ? ben niet echt goed in linux :(

mguilmot
15/11/04, 16:25
Dan zou ik niet voor linux gaan ;)

ThePostman
15/11/04, 16:26
Joost, wat had je dan in gedachte om te starten? Een webserver? Gameserver? IRC ding? Want dat verschilt nog al, over veel dingen is veel te leren op internet. Zoals tutorials volgen :) Veel succes

joosthaarman
15/11/04, 16:27
alleen in linux te krijgen naja Debian Woody / Debian Sarge / Fedora Linux / RedHat 9.0


redhat ook command line ? balle verstand van dus vraag het maar ff

mguilmot
15/11/04, 16:39
Laten beheren door een vriend tegen schappelijk prijsje ? :)

wbakker-letsgoonline
16/11/04, 14:30
precies, grafische zal het niet zijn... Dus of je moet wat tutorials lezen op internet of een vriend hebben die er verstand van heeft ^ _*

Anneke
09/04/05, 18:16
Lycos VDS: Begin er niet aan!

Sinds een aantal maanden heb ik een VDS bij lycos (Vserver linux). De eerste maand draaide het redelijk goed, de tweede maand al iets minder en nu in de derde maand is mijn server om de paar dagen uit de lucht en dan ook niet meer bereikbaar. De server moet dan gereboot worden door technici van lycos, echter er is nergens een telefoonnummer wat je kunt bellen. Je moet gebruik maken van een forum waar je je probleem neer kunt leggen, in de hoop dat iemand het leest, met als gevolg dat alle websites die draaien op mijn server urenlang uit de lucht zijn.

Vandaag is het weer mis, en ik hoor nu via via dat het een betalingsprobleem is waardoor lycos zonder pardon je account suspend. Ik heb echter alles betaald, en het bedrag van de derde maand is zelfs 3 maal afgeschreven. Hiervoor heb ik een excuusbrief ontvangen van lycos 2 dagen geleden, maar ondanks dat sluiten ze me af. Er is inderdaad een betalingsprobleem, ik heb teveel betaald!

Mijn login is weg, mijn data is weg, mijn mailserver draait niet. Mijn klanten worden boos en mijn bedrijf waar ik zo hard voor gewerkt heb, wordt op deze manier door de wc getrokken.

Lycos is onbetrouwbaar, heeft GEEN service en support en je data is al helemaal niet veilig bij hun. Enige oplossing is een claim indienen.

Herkenbaar voor iemand?
En wie weet wel een betrouwbare VDS provider?

Dune
11/04/05, 22:44
Kan je voor dat bedrag(of iets meer) niet beter ergens een budget dedicated server gaan huren ipv VDS dan?

Dillard
12/04/05, 00:01
Origineel geplaatst door Anneke
En wie weet wel een betrouwbare VDS provider?

Anneke,

Je kunt een oproep plaatsen in het Aanbiedingen forum. Ik dacht dat b.v. Ber-Art tegenwoordig ook VDS hosting aanbiedt.

Als ik me niet vergis is er de afgelopen dagen nog een vergelijkbare vraag geweest.

SebastiaanStok
12/04/05, 10:09
Ik heb al sinds een paar jaar iets tegen lycos.

Je word doot gegooit met die reclame op de website.

De gratis hosing dienst doen ze alleen om je te lokken voor dit.

Lycos is een internet bedrijf, ze houden zich bezig met meerdere dingen.

Ik raad je aan te zoeken naar een echt hosting bedrijf, in plaats van een, bijdienst van een inter-portaal.

[Offtopick]
Ik lachten echt kapot toen ik zag dat dat gingen doen :D Dat B.V./N.V. hebben ze niet voor niets :X