PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekhouding, facturatie & systeembeheer driehoek



syncops
14/11/04, 17:03
Na het lezen van een hoop berichten op dit forum heb ik helaas nog geen sluitende driehoek kunnen vinden voor de Boekhouding, facturatie & systeembeheer.

Ons product spectrum omvat alles van webdesign, web-applicatie ontwikkeling, het inrichten van linux & windows servers tot het hosten van sites & applicaties.

Via modernbill zouden we een heel eind komen maar hierin ontbrekeken bepaalde boekhoud componenten als grootboeken, telebankieren, verlies en winstrekeningen. Zaken die toch van belang zijn voor een goed zicht op de financieele status van een bedrijf.

Aan de andere kant geeft modernbill ons de mogelijkheid systeem beheer processen te integreren zoals het afsluiten van klanten die niet betalen, de integratie van domein beheer en cyclische factuur generatie.

Ben erg benieuwd naar ervaringen, meningen en opmerkingen.

Syncops

Cybafish
14/11/04, 19:13
Wij hebben ook ooit met modernbill gewerkt, echter bleek dit achteraf meer tijd te kosten dan dat het ons scheelde. Later hebben wij PerlBill aangeschaft, wat in principe ook niet geheel volgens onze wensen functioneerde. Inmiddels hebben we een eigen systeem samengesteld, op basis van de PerlBill broncode en daar maken wij nu naar alle tevredenheid gebruik van.

Inderdaad, het systeem maakt geen balansen, noch verlies-/winstrekeningen, maar dit zijn zaken die ik graag zelf met de hand bereken. Met enkele ruwe gegevens vanuit ons administratief systeem is dit laatste een kwestie van een kwartiertje werk en ik heb mijn overzicht zoals ik het wil.

Ik denk niet dat het streven van een bedrijf moet zijn om álles te automatiseren. De handmatige controle van de slotboekhouding is wat mij betreft nog altijd goud waard. Alles daarvoor (facturatie, registratie en een centrum waar klanten hun gegevens kunnen inzien) is uiteraard wél een goede zaak, maar dit is dan ook vaak weer erg bedrijfsspecifiek en de moeite waard van het zelf coderen.