PDA

Bekijk Volledige Versie : Spammende klant



®on
13/11/04, 01:39
Afgelopen week heeft een klant een spamrun gehouden. Deze staat reeds vermeld op spamvrij.nl; de accounts van deze klant staan reeds op "suspended".

Nu wil ik de klant verplichten een contract te laten ondertekenen, waarmee er beterschap beloofd wordt en er uitdrukkelijk toegezegd wordt dat er niet meer gespamd wordt. Heeft iemand een voorbeeld van zo'n contract, of een opzet voor me?

Savvas
13/11/04, 09:43
Waarom stuur je hem niet gewoon een flinke boete en sodemieter je hem er gelijk uit?

Cliff
13/11/04, 10:47
Origineel geplaatst door headout
Afgelopen week heeft een klant een spamrun gehouden. Deze staat reeds vermeld op spamvrij.nl; de accounts van deze klant staan reeds op "suspended".

Nu wil ik de klant verplichten een contract te laten ondertekenen, waarmee er beterschap beloofd wordt en er uitdrukkelijk toegezegd wordt dat er niet meer gespamd wordt. Heeft iemand een voorbeeld van zo'n contract, of een opzet voor me?

Ik zou het niet eens tot een contract laten komen. De klant waarschuwen dat je hier niet van gediend bent, en zorgen dat je een anti-spam clausule in je algemene voorwaarden hebt.

Bij ons is de policy 1ste keer een waarschuwing, 2de keer directe afsluiting.

Digiover
13/11/04, 10:54
Origineel geplaatst door headout
Nu wil ik de klant verplichten een contract te laten ondertekenen, waarmee er beterschap beloofd wordt en er uitdrukkelijk toegezegd wordt dat er niet meer gespamd wordt. Heeft iemand een voorbeeld van zo'n contract, of een opzet voor me?

Als je AV spammen verbiedt, dan zou je je klant de AV kunnen laten uitprinten en ondertekend naar je laten opsturen. Hiermee geeft de klant aan akkoord te gaan met je AV (en niet meer te spammen).
Houdt de klant zich hier niet aan, dan kan je meteen het contract (eenzijdig) ontbinden.

Let wel : Liever een ex-spammende klant dan een spammende ex-klant ((c) Spamvrij.nl ;)).

®on
13/11/04, 16:32
Origineel geplaatst door Savvas
Waarom stuur je hem niet gewoon een flinke boete en sodemieter je hem er gelijk uit?
Er kan ook sprake zijn van onwetenheid, en dan kan een klein beetje opvoeding al genoeg zijn: weer een spammer minder.

Origineel geplaatst door Digiover
Als je AV spammen verbiedt, dan zou je je klant de AV kunnen laten uitprinten en ondertekend naar je laten opsturen. Hiermee geeft de klant aan akkoord te gaan met je AV (en niet meer te spammen).
Houdt de klant zich hier niet aan, dan kan je meteen het contract (eenzijdig) ontbinden.
Thanks, dat lijkt me een prima idee, aangezien mijn AV spamming vebiedt.

®on
18/11/04, 18:42
De afhandeling is als volgt geweest:

De vermeende spammer heeft beterschap beloofd (http://www.spamvrij.nl/faqomat/fom.php?page=faq-006&pagemode=qa#qa-041) aan Spamvrij.nl, waarmee zijn vermelding van S2 naar S1 (http://beta.spamvrij.nl/faqomat/fom.php?qa=qa-039) werd aangepast. Verder heb ik hem de voorwaarden laten uitprinten en ondertekenen en deze heb per post retour ontvangen, met dezelfde beterschaps belofte erbij vermeld.
De accounts zijn daarop weer actief gemaakt.

De bewuste persoon heeft overigens wel de waarschuwing meegekregen dat bij een volgende spamrun afscheid genomen wordt van hem als klant.

De vermelding van de provider, in mijn geval Hostlab, aangezien daar de bewuste server staat, is ook in het positieve gewijzifd van F2 naar F1 ("abusedesk is effectief, provider met actief anti-spambeleid"). Dit na wat heen en weer mailen met Spamvrij.nl

MaffeMuis
18/11/04, 19:47
netjes opgelost.
Maar toch heeft die klant je voor wat zweet en werk bezorgd. Ik weet niet of dat opgenomen is in je AV, maar ik zou die tijd voor je imago weer op te poetsen toch wel factureren. en ook om te laten zien dat jullie het echt menen.. Wat ga je doen als de volgende klant zich misdraagd? en daarrna.. *enz* en klanten kennen klanten. waarom hij wel? en ik niet? (als voorbeeldje dan).

maargoed, verder wel netjes opgelost van alle partijen. verder wild eik nog zeggen als offtopic, mooie strakke site heb je btw

®on
18/11/04, 19:57
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Maar toch heeft die klant je voor wat zweet en werk bezorgd.
Nee, eigenlijk niet. Ik heb slechts enkele mailtjes hoeven te versturen. Verder zie ik zoiets ook als een goede casus voor mijn eigen leerschool: ik had nog niet eerder met een spammende klant van doen gehad.

Verder is het wel de bedoeling om er meer aandacht aan te gaan schenken, ook naar mijn huidige klanten, in het kader van voorlichting.