PDA

Bekijk Volledige Versie : Mag ik soms geen Win2003 SPLA licentie??



Glenn
12/11/04, 17:21
Ongelofelijk.

Ben er door MediaCreations op geattendeerd dat ik bij Adix Hosting een SPLA licentie kon krijgen voor Win2003 Web-edition. Dus ik bel Adix op. Krijg ik te horen dat ze afgelopen week gezeik hebben gekregen van MS dat ze SPLA verkochten aan bedrijven die niet in hun netwerk draaien. Ze willen nu dus voor onbepaalde tijd geen SPLA meer afsluiten voor bedrijven die niet bij hun draaien.

Laat het nou net zo zijn dat ik in't netwerk hang (miv morgen) bij TransIP. Ik heb daar dus een maand terug een jaarcontract afgesloten en op m'n server heb ik nu een gratis 180 dagen versie staan om daar te testen. Dit moet voor de legaliteit dus vervangen worden door een SPLA. Nu blijkt dus dat deze gewoon _NIET_ te verkrijgen is als TransIP geen MS-partner is. Zelf partner worden is voor mij geen optie. Ik moet het doen met minimale financieële middelen.

Mijn vraag, weet iemand een bedrijf waar het nog wel mogelijk is een SPLA af te sluiten buiten het netwerk van de partner, of is dit nu totaal onmogelijk gemaakt door MS?

In het laatste geval zit ik dus een jaar vast aan TransIP zonder dat ik het kan gebruiken (ik verwijt TransIP trouwens niks, zijn erg behulpzaam).

Iemand een oplossing, ik zit met m'n handen in't haar...

The MAzTER
12/11/04, 20:06
neem anders contact op met leaseweb, netnation e.d.

kan best zijn dat Adix niet zeker van haar zaak is en daarom het tijdelijk stop gezet heeft tot er duidelijkheid is.

MediaServe
12/11/04, 23:07
Krijg ik te horen dat ze afgelopen week gezeik hebben gekregen van MS dat ze SPLA verkochten aan bedrijven die niet in hun netwerk draaien.Ik heb nooit geweten dat het een eis was dat je in hun netwerk moest hangen. Daar staat ook niets van beschreven in Uitleg Microsoft software en licentievormen (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=59305). Dit klinkt ook als volkomen onzin om eerlijk te zijn! Misschien speelt er iets meer, maar willen ze zich daar niet over uitten.
Mijn vraag, weet iemand een bedrijf waar het nog wel mogelijk is een SPLA af te sluiten buiten het netwerk van de partner, of is dit nu totaal onmogelijk gemaakt door MS?Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het illegaal is om Windows Server 2003 te draaien vanuit het datacentrum van TransIP. Microsoft kan best veel maken, maar dan zouden ze echt hun eigen ruiten ingooien!

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met Softwarespectrum.nl om uitleg te vragen. Volgens mij kun je niet direct een licentie bij hen afsluiten, maar ze kunnen je vast wel vertellen waar je dat wel kunt doen.

Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd ;)

edit:
Zoals in het topic van i3d staat: "Wil je het direct afnemen, dan moet je Certified Partner zijn of worden binnen 6 maanden".

Je moet (in jouw geval) een SPLA dus indirect afnemen bij een klant van Softwarespectrum.nl of HP. Bel anders Microsoft eens op :)

Glenn
13/11/04, 13:23
Bedankt voor jullie reacties. Mochten er nog mensen zijn die nog ideeën hebben, post ze svp!

The Mazter > Ik heb LeaseWeb en IS gebeld maar ook zij kunnen het niet leveren buiten hun eigen datacenter.

Ik zal maandag proberen het Softwarespectrum te bellen. HP nam vrijdagmiddag niet op na 10 minuten wachten.

Ik houd jullie op de hoogte :)

LeaseWeb
15/11/04, 19:34
Een SPLA partner mag enkel binnen het eigen netwerk aanbieden.
Elke partij dit anders doet/zegt is niet legaal bezig.

Glenn
15/11/04, 19:39
Origineel geplaatst door LeaseWeb
Een SPLA partner mag enkel binnen het eigen netwerk aanbieden.
Elke partij dit anders doet/zegt is niet legaal bezig.
Kan ik dit ergens nalezen op de Microsoft site?

mordamus
15/11/04, 20:39
ik heb vanochtend microsoft gebeld omtrend deze kwestie

zij zeiden dat het GEEN probleem is als je leverancier niet in je netwerk zit

zij adviseerden mij om via directory.microsoft.com een SPLA leverancier te zoeken

/The MythBusters

LeaseWeb
16/11/04, 01:03
Zucht.

Neem anders contact op met de SPLA managers in NL:

DOMENICO EDIT: namen en telefoonnummers zijn op verzoek verwijderd.

Glenn
16/11/04, 09:21
Ga ik doen LeaseWeb, bedankt!