PDA

Bekijk Volledige Versie : telenet, hub en router



anne
11/11/04, 20:47
dag,

alweer een dummie met problemen !

ik heb telenet duo en hub en had 1 laptop en 1 desktop (die is stuk)

nu heb ik 2 laptops, 1 (andere) desktop en een router

als ik de 3 computers aan de router hang lukt het internetten met alledrie (enfin, min of meer:1 daarvan met onderbrekingen (kabel niet aangesloten melding)), die lampjes op de router flikkeren ook voortdurend)

de 2 computers die nog nooit op telenet aangesloten waren werken het best, die laptop die ik had, die geeft de onderbrekingen

als ik nu die laptops ergens anders wil opstellen, met de kabels die vroeger in de hub zaten, dan lukt het helemaal niet: de server is onbereikbaar
dus met de ene kabel lukt het wel, met de andere niet

als ik de 'niet werkende' kabels weer gewoon in de hub steek (zoals het werkte tot enkele dagen geleden) dan lukt het wel met die laptop die ik had...dus aan de kabel lijkt niks kapot

de kabels van de nieuwe computers in de hub steken (of die nieuwe laptop met de vroegere kabel aan de hub hangen), dan werken die ook niet


ik heb blijkbaar vanalles verkeerd gedaan
(nu, ik heb weinig gedaan: gewoon vanmorgen gereset en alle kabels aangesloten, en het werkte (dus de router kent automatisch adressen toe)....gisteren had ik aan de configuratie van de router bezig geweest (nummers ingeven) en dat werkte niet

iemand een idee waar het fout zit....en die de (gestoorde)werking/niet werking van de oude laptop afhankelijk van de kabel kan verklaren ?

alvast bedankt

an

WH-Tim
11/11/04, 21:17
Anne, zie jij de overeenkomst tussen webhosting en telenet? Ik anders niet.. al eens overwogen de regels te lezen voordat je gaat posten.. misschien wel een goed idee..

anne
11/11/04, 21:40
sorry, ik postte gewoon via de toets nieuw bericht na het lezen van een thread met analoog probleem...dacht ik, blijkbaar niet dus....moet bij be.providers staan

WH-Tim
11/11/04, 21:43
be.providers zijn nieuwsgroepen. Webhostingtalk gaat over Webhosting , jouw probleem gaat over een probleem met je adsl verbinding. Hiervoor dien je bij een ander support forum te zijn. zie bijv google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=adsl+support+forums&lr=