PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over verkoop



Tha Master
11/11/04, 16:26
Wel, we zitten hier op een forum waar vele leden webhosting verkopen.
Nu vroeg ik me af of men dus ook een BTW en dergelijke moet aanvragen als je t-shirts etc. wilt verkopen op je site met het site logo op... :)

Zijn we dan verplicht al dat gedoe aan te vragen, of is dat vrijwillig?

XS-24
11/11/04, 16:30
Lijkt me wel.

::EDIT::

KvK.nl :)

Triloxigen
11/11/04, 16:34
Niet vrijwillig, maar verplicht..
Ligt aan de hoeveelheid inkomsten die je hebt...

Verder idd: www.kvk.nl

Tha Master
11/11/04, 16:35
Kan dit samen met een kvk voor het verkopen van hosting?
Want een medebeheerder van me gaat waarschijnlijk hosting verkopen etc...

en is het echt verplicht, dus ook als het niet commercieel gaat maar slechts voor de leden van je site? of is dat ook TE commercieel?

Bestlevel
11/11/04, 16:43
Als je een paar shirtjes alleen voor een aantal leden maakt dan hoef je niet direct een kvk inschrijving. Wel als je diensten etc gaat verkopen aan bedrijven/particulieren.

Tha Master
11/11/04, 16:49
Maar ik mag het dus tshirts 'verkopen' aan mijn leden.
Ook als mijn site 2000 (actieve) leden heeft?

Bestlevel
11/11/04, 16:56
Hangt er een beetje vanaf wat je winst etc is. Zoals ik het kan zien doe je alles hobby matig.

Tha Master
11/11/04, 17:14
wel, de website bouwen is een hobby van me, en ik wil er niet echt mee verdienen, hoewel het wel handig zou zijn om de kosten van de server te betalen... :)

De t-shirts zouden dan gedragen worden op meetings om onze site wat te promoten :)
maar dus geen commerciele verkoop... slechts voor de leden

Bestlevel
11/11/04, 17:27
Als je door de kosten van de server niks of nauwelijks iets verdient lijkt een kvk inschrijving mij niet nodig.

Tha Master
11/11/04, 17:48
Bedankt voor jullie reacties! trouwens als er dan toch winst is word die automatisch geinvesteerd in de server of extra domeinen!
(we hebben nu al 5 domeinen lopende dus winst zal er niet echt zijn...)

Bedankt ;)