PDA

Bekijk Volledige Versie : IK ben op zoek naar een nieuw hostingbedrijf



Dutchasia
11/11/04, 11:09
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goedkoop en betrouwbare hostingbedrijf.
Het gaat om een forum (een uit de hand gelopen hobby)

Ik heb bij namecheap.com een domein gekocht (gebruik ik als forward url) en bij het domein wil ik nu webruimte kopen. Is dat mogelijk?

Het maakt niet uit waar, want ik kan online met CC betalen.

Ik weet niet of het verboden is, maar dit zijn mijn statistieken.

https://daweny.com/webstat/ (dit zet ik neer, omdat ik verzoeken krijg)

Kunnen jullie eerst kijken voordat jullie een pb-sturen.

De site bestaat (het onderwerp) sinds augustus 2004.

We krijgen binnenkort een update (heb namelijk iemand gevonden,. die graag het tech. onderhoud wil doen)

GRoetjes Dutchasia

1Mhosting
11/11/04, 11:34
Ik denk dat je hier een hele betrouwbare hosting kunt krijgen. Maar de meeste kunnen je hier geen aanbieding doen op dit gedeelte.

Verder is het een heel intresant onderwerp ik denk dat de bezoekers nog wel eens omhoog kunnen gaan als de site goed gepromoot wordt.

Als je verdere hulp zoekt kun je mailen of een PB doen.

Dutchasia
11/11/04, 11:54
Ja in het begin was het de bedoeling om het forum te gebruiken als backup, maar omdat er elke dag aanmeldingen bij kwamen, hebben we een forward url aangevraagd.

Het onderwerp is best interessant als je op een gezonde manier wil afvallen. We hebben zelfs mannen LOL

In het begin wilde ik mijn website niet promoten, omdat dat zoveel dataverkeer kost, maar mijn moderators wilde het graag en sommige hebben ongevraagd mijn site gepromoot.

Nu staan we eindelijk in google, maar de meeste nieuwe leden komen van andere forums.


GRoetjes Dutchasia

Dutchasia
11/11/04, 12:05
Hebben jullie enig idee hoeveel webruimte en dataverkeer ik nodig heb?
Mocht mijn site nog meer gaan groeien?

IK heb nu een pakket van 4 gig bite en 100 MB webruimte.

XS-24
11/11/04, 14:39
ik denk dat je met 10-15 gb al ver komt.

®on
11/11/04, 15:58
Effe wat anders: heb je GZIP aanstaan op je (phpBB) forum? Dat scheelt namelijk nogal wat traffic.
Linkje (http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=12082)

Dutchasia
11/11/04, 16:17
Ja die staat aan.

Bedankt voor de tip


Origineel geplaatst door sity webhosting
ik denk dat je met 10-15 gb al ver komt.

®on
11/11/04, 16:20
Origineel geplaatst door Dutchasia
Ja die staat aan.

Bedankt voor de tip


Graag gedaan.

Als je aanbiedingen wenst te ontvangen van webhosters die hier actief zijn op het forum, dien je een topic te openen in het Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen (http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14) gedeelte op dit forum.

Dutchasia
11/11/04, 16:45
Nogmaals bedankt voor je tip.

Ik weet nog niet wat ik precies wil vragen, dat moet ik nog bespreken met diegene die het onderhoud gaat doen. Wil weten wat hij wil.

Ik denk 500 MB en minimaal 10 gig?

®on
11/11/04, 16:50
Je kan natuurlijk ook vragen naar evt. upgrade voorwaarden; daarmee kun je betrekkelijk klein beginnen, en steeds wat uitbouwen.

500 MB en 10 GB kan prima; ik heb een klant met een phpbb forum, 1000 leden en 210.000 berichten wat zo'n 7 GB traffic trekt. Ligt dus ook een beetje aan de activiteit van je leden en bezoekers.

Dutchasia
11/11/04, 18:48
Hoi allemaal,

Ik kreeg het volgende berichtje van mijn technische man achter het forum. Ik snap niet precies wat hij bedoelt en kan hem nu niet bereiken.

Ik heb bij namecheap.com een account (forward) gekocht, ongeveer twee maanden geleden. Nu wil ik voor het domein www.southbeachforum.net ruimte en dataverkeer kopen.

Welke stappen moet ik nemen?

----------------------------------------------------------------------------------
je moet dan de firma die nu forum.net doorlinkt vragen of ze dat willen stoppen en een ander soort verbinding opgeven. DNS moet worden opgegeven. je hebt daar vast ergens gegevens over gekregen toen je de domeinnaam registreerde.
---------------------------------------------------------------------------------

BestHost
11/11/04, 19:33
Even contact opnemen met de registrar waar het domein is geregistreerd en vragen of ze de forward naar de huidige lokatie verwijderen en plaats daarvan 2 nameservers willen toevoegen.

De namen + IPs van die nameservers kan uw technische man wel geven denk ik.

Tomas
11/11/04, 19:58
De statistieken van je forum ("De gebruikers hebben in totaal 7279 berichten geplaatst
We hebben 352 geregistreerde gebruikers") geven aan dat je een klein forum hebt - ik raad je dan ook aan om klein te beginnen. Het ligt er natuurlijk aan wat het 'forumgedrag' van jouw leden is (uploaden ze veel?) om te bepalen hoeveel je nodig hebt - maar meestal is voor een klein forum ~ 30 MB opslagruimte vaak al genoeg.

Wat het dataverkeer betreft - een forum (zeker een over het algemeen goed gecodeerd forum als phpBB / Invision Power Board) trekt niet zo heel veel dataverkeer. Ik denk dat je, om te beginnen, met 3 GB / m een heel eind komt.

Dutchasia
11/11/04, 20:47
Ik heb nu een pakket van 100 mb en 4 gig, maar dat was de laatste maanden net genoeg. In de toekomst willen wij leden ook de mogelijkheid geven om foto's up te loaden (in een fotohoekje)

Ik verwacht ook dat het drukker word, want we zijn pas sinds augustus 2004 bezig.

Ja we zijn klein, maar ons doel is groeien.

Ik wil zoiets als http://www.amerikaanse-bulldog.nl/

Hoeveel heb ik dan nodig?

250 MB/10 gig?

1Mhosting
11/11/04, 23:39
Begin nou klein en doe dan een upgrade, de meeste onderons kunnen jouw dit met gemak aanbieden.

Ik zou zeggen pak om mee te beginnen een pakket met 150 mb en 5 gb dataverkeer. Zie je dat er in januari (goede voornemens van de mensen) dat het drukker wordt dan koop je GB bij.

Carl<n-media>
12/11/04, 12:28
Ik denk dat een pakket van 75 mb schijfruimte en rond de 6 000 mb dataverkeer voldoet. Het is natuurlijk handig wanneer uw hosting provider de mogelijkheid geeft om uw hosting pakket te upgraden.

XS-24
12/11/04, 12:38
Ik denk (lijkt me logisch) dat iedere provider dit wel wil doen.