PDA

Bekijk Volledige Versie : PT880/VT8237 S-ATA en FreeBsd 4.9



SystemZ
10/11/04, 07:41
Hi,

Ik ben bezig om FreeBsd 4.9 stable te installeren op een raid configuratie. Probleem is dat 4.9 deze chipset niet ondersteund

PT880/VT8237 Via

Uiteraard wordt dus de 2 hdd's niet gezien door FreeBsd wat normaal is.

Heb reeds de drivers gedownload maar krijg de driver viamraid.o niet geinstalleerd onder FreeBSD ?.

Iemand een idee hoe je het beste externe drivers kan installeren voordat
je FreeBsd installeerd?

Thanks

dsigning
10/11/04, 09:28
Je zal met SATA freebsd 5.1 moeten gebruiken, dan ziet ie de schijven wel.

SystemZ
11/11/04, 10:37
Ja , lijkt me geen probleem. Aleen het probleem is dat ik de
aangepaste distri van TransIP wil gebruiken want daar zitten kant en klare scripts in voor hosting etc. aleen die draaid op 4.9 :(

Dus moet ik een andere oplossing zoeken

luser
11/11/04, 10:46
FreeBSD 5.3 STABLE is uit, hiermee zal het probbly wel gaan.

lifeforms
12/11/04, 13:40
Beste Systemz,

ondersteunt 4.10-RELEASE deze hardware wel? We plannen een dezer dagen een update te doen, als je het hard nodig hebt kan ik dit wel iets vervroegen.

Aan 5.x beginnen we voorlopig nog even niet: we draaien het met goede tevredenheid op een paar wat lichtere servers, maar zogauw de load omhoog gaat is het helaas nog problematisch.

groet,
walter

SystemZ
13/11/04, 21:09
Nee,

De 4.10 ondersteund de hardware helaas niet. Als u een update doet, dan graag -). heb vandaag de server reeds geplaats (Mooi -).

Ik denk namelijk dat deze chipset steeds vaker zal voorkomen. Heb reeds tijdelijk Fedora geinstalleerd daarmee kan ik kijken/controlleren of de hardware stabiel blijft draaien.

Zijn de scripts die jullie gebruiken te verkrijgen?. Dan zou ik die eventueel kunnen implanteren tijdelijk/permanent in Fedora.

Maar een update eventueel graag,

mvg

John

lifeforms
16/11/04, 15:26
Op onze support page http://www.transip.nl/support/freebsd/ kun je alles downloaden, de BSD-licentie is van toepassing dus je kunt alle scripts (ook die van ons) hergebruiken voor eigen gebruik!