PDA

Bekijk Volledige Versie : Student met Studie-financiering.



Fabio Meerburg
07/11/04, 14:50
Hallo allemaal,

Alleer eerst ben ik nieuw op dit forum, dus ik weet nie echt of mijn bericht hier wel goed staat.

Nu heb ik een vraagje aan jullie. Ik ben een student ben 18 jaar en heb momenteel studie financiering. Ik wil graag me eigen hosting berijfje beginnen, maar een student met finaciering kan als hij teveel verdient geen recht meer hebben op zijn finaciering...

Weten jullie misschien hoeveel je extra per jaar erbij mag verdienen?

Groeten,
Fabio

Rusrink
07/11/04, 14:56
Ik neem aan dat als je een eigen bedrijf wil beginnen je genoeg inzet hebt om hier zelf mee bezig te gaan. Je kan alle antwoorden vinden op de site van de ib-groep en dan nog omzet is wat anders dan je inkomen, voordat jij zoveel winst hebt dat je geen stufi meer krijgt, heb je die stufi nie eens meer nodig.
De kans lijkt mij heel klein dat jij in de komende vier jaar dat je stufi hebt zoveel verdiend dat je geen recht meer hebt op die stufi.

Frangkje
07/11/04, 14:59
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000004679&sID=3483

Fabio Meerburg
07/11/04, 15:14
Okeej dan is het in orde :) Hierbij is ook een kvk registratie vereist? Dit is misschien een stomme vraag maar ben nog niet echt bekend met dit, voor alles is een eerste keer :)

NextIT
07/11/04, 15:21
Uiteraard gelden bij het starten van een bedrijf de nodige regels. Kamer van Koophandel nummer aanvragen, BTW nummer aanvragen bij de belastingdienst, boekhouding bijhouden, etc. Hier zijn al aardig wat topics over op dit forum. Kijk ook op de websites van de belastingdienst en de kamer van koophandel, ook daar is veel informatie te vinden.

Jeroen.it
07/11/04, 15:31
www.dezaak.nl is ook een handige website voor startende ondernemers.

Fabio Meerburg
07/11/04, 15:41
Hartstikke bedankt voor de reacties en ik ga ervan uit dat het me gaat lukken. :)

Mikey
10/11/04, 18:24
Origineel geplaatst door Fabio Meerburg
Hartstikke bedankt voor de reacties en ik ga ervan uit dat het me gaat lukken. :)

Als ik jouw was zou ik maar een goed nadenken wat je wilt, wat is het nou de moeite geweest om zelf de IBG groep even te bellen ? Teveel moeite ?

kilian
10/11/04, 18:55
10.xxx euro per jaar dacht ik.

Remigius
12/12/04, 16:30
Het bedrag zit inderdaad rond de 10.200 euro. Op het moment dat je hier ook maar 1 euro overheen gaat moet je al stufie gaan terug betalen.

Zelf factureer ik alle websites e.d. via mijn BV, maar hier moet je wel de mogelijkheid toe hebben. Ik betaal mijzelf ook niet uit, maar als ik iets nodig hebt (laptop of computercomponenten o.i.d.) haal ik het weer uit de BV.