PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijf schrijft geen geld af.



Robert.B
06/11/04, 12:25
Hey,

Stel ik heb een afspraak met een hosting bedrijf dat hun elke maand een bepaald bedrag afschrijven van mijn rekening (automatisch incasso) en dat ik daarvoor gewoon mijn hosting krijg. Alleen het bedrijf schrijft het er nooit af! Terwijl ik wel gewoon lekker van die host geniet.

Na een tijdje komen ze erachter dat ze een tijd niks hebben afgeschreven, mogen ze dan dit geld nog terug vragen?

Robert.

Leandros
06/11/04, 12:28
Ligt volgens mij aan hun AV en dacht dat een bedrijf na 3 jaar ook nog altijd ze geld kan krijgen als ze iets vergeten zijn.

Robert.B
06/11/04, 12:29
AV?

Leandros
06/11/04, 12:31
AV = Algemene Voorwaarden

Robert.B
06/11/04, 12:47
Er staat daar niks over in aangezien het eigenlijk niet mogelijk is bij hun via automatisch incasso te werken maar ik dat met hun zo had afgesproken en ze voor mij een uitozondering maakte.

Deimos
06/11/04, 12:49
Zelfs als dit nie tin hun AV staat mag dit. Op een factuur zit standaard een verjaaringstermijn van 10 jaar!!

Zie ook voor meer informatie:
http://nl.indicator.be/ezine/issues/VLTIPMEZ_SU0160.htm

Bestlevel
06/11/04, 12:49
Ze mogen het later alsnog afschrijven.

Robert.B
06/11/04, 12:50
Ow oke, nou maar hopen dat ze er de komende tien jaar niet achterkomen :p

InstantXs
06/11/04, 12:52
Hopen dat jij zo eerlijk bent en het meldt.

vanderhart
06/11/04, 12:53
Origineel geplaatst door Robert.B
Ow oke, nou maar hopen dat ze er de komende tien jaar niet achterkomen :p

Als je een beetje eerlijk bent meld je dit, vooral omdat ze al een uitzondering voor je maken.
Als ze er achter komen door bijvoorbeeld dit topic te lezen schaad je hun vertrouwen wel .

®on
06/11/04, 12:54
Origineel geplaatst door Robert.B
Ow oke, nou maar hopen dat ze er de komende tien jaar niet achterkomen :p
Als je verstandig bent wijs je ze daar nu op, en hou je het geld dat je reeds had moeten betalen achter de hand. Zo voorkom je later problemen, dat je "opeens" zoveel moet betalen ;)

//edit: er waren er reeds twee eerder :D

Leandros
06/11/04, 12:55
Reken maar van yes dat ze er achter komen, alleen al met het afsluiten van de boeken eind van het jaar/eind van het kwartaal. Je zou alleen maar een goeie beurt maken door het eerlijk aan te geven.

Robert.B
06/11/04, 12:59
Ja misschien wel, maar ik moet er nu zelf weer achteraan. Ik heb automtisch incasso gekozen om er niet elke zo achteraan te moeten zitten en er bij na te denken....

InstantXs
06/11/04, 13:02
Je had ipv dit topic ook een mailtje kunnen sturen naar het bedrijf.. dat had je minder tijd gekost.
Wat jij zegt gaat dus niet op :p

Robert.B
06/11/04, 13:14
Ja dat is waar, het is toevallig vanaf eergisteren dat ik sinds 5 maanden weer tijd heb voor dit soort dingen. Ik zal dan ook nu wel ff een mailtje sturen om te kijken wat ze ermee gaan doen :p

Carl<n-media>
06/11/04, 13:45
Origineel geplaatst door Deimos
Zelfs als dit nie tin hun AV staat mag dit. Op een factuur zit standaard een verjaaringstermijn van 10 jaar!!

Zie ook voor meer informatie:
http://nl.indicator.be/ezine/issues/VLTIPMEZ_SU0160.htm
Een vordering verjaart na 5 jaar (art. 3:307 lid 1 Burgerlijk Wetboek).

superior-is
06/11/04, 14:02
Kan goed zijn dat als je het eerlijk meldt, dat ze zeggen 'Oh, wat stom van ons! Weet je wat, wij factureren je vanaf nu pas en het verleden laten we zitten'. Althans, dat zou ik doen.

Robert.B
06/11/04, 16:37
Haha, ik heb een mailtje terug gehad, en ik hoef het niet te betalen, was gewoon een foutje bij hun. :)

®on
06/11/04, 16:43
Ben je klant bij superior-is ofzo :D

Robert.B
06/11/04, 16:45
nee..?

Sanders
06/11/04, 17:27
Als je het nu netjes meldt, dan zullen ze je zeker waarderen!

Wie weet belonen ze je met een gratis pakket voor een jaar ;)

Grt.
Sander

Edit: Het is al opgelost, ik kan ook niet goed lezen word een dagje ouder vandaag 27 jr. geworden.

--Dit bericht mag worden verwijderd--

Robert.B
06/11/04, 17:33
Lees het topic door :p ik hoef de kosten niet meer te betalen :)

alex[nl]
06/11/04, 21:18
Stomme vraag -maar wel iets dat me dan bezig houd- hoeveel was de openstaande rekening inmiddels? Gata het om euros? Tientjes, honderden .... Vrijstelling (waarvan je denk ik wel even bevestiging op papier zou moeten hebben just in case) klinkt heel nobel, maar een 1,50€/mnd plan dat 4 mnd niet is afgeschreven is niet een hele hoge post om af te schrijven .... /me just curious! Als het me niks aan gaat ook prima...

Robert.B
07/11/04, 10:40
tging om 45 euro.

superior-is
07/11/04, 19:13
Origineel geplaatst door headout
Ben je klant bij superior-is ofzo :D

Grin :). Gelukkig kan je bij ons iets langer met incasso's en andere betalingsvormen facturen voldoen.