PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zoeken jullie in een leverancier?



luser
06/11/04, 06:08
Na de mooie thread van ahead-it "Wat zoeken jullie in een server?" heb ik ook enkele vraagjes aan jullie van wat je verwacht van je server leverancier.

- Veel keuze met weinig voorraad of meer dezelfde onderdelen met voldoende stock.
Zoals jullie weten is het niet mogelijk dat een leverancier van elk type mobo 10 stuks op voorraad heeft maar hij kan wel zorgen dat er bijna overal het zelfde type in gebruik wordt genomen. Heb je het liefst dat alle servers die hij levert op vlak van bv. PIV het zelfde mobo hebben of wil je zelf de keuze tussen een hoop andere mobos kunnen maken?

- budget
Ik zie hier regelmatig topic's lopen voor de iets goedkopere servers, gebruiken jullie zulke servers voor dedicated of opteer je toch liever voor een kwaliteitsmachine (supermicro / tyan / ...)? En wat verwacht je van een budgetserver (bv. Wil je 20euro meer geven voor een asus board ipv een asrock enz...).

- levertijd
Wat zou de ideale levertijd zijn? En hoeveel km zou je bv zelf rijden om servers nog de zelfde dag te gaan halen?

- Reparaties
3 jaar garantie op alle onderdelen is normaal, maar het kan lastig zijn als bv een productieserver de geest opgeeft. Zou een vervangtoestel dan helpen (ahv hd's over te pluggen enz) met het probleem?

- Software
installeren jullie de servers zelf of heb je toch liever dat alles een kwestie van plug en play is (dus je emailt ip's en andere eisen)?
Wat mag zo een dienst kosten?

Ik denk dat dit zowat alles was, als me nog iets binnenvalt zet ik het er gewoon bij.

Pur
06/11/04, 12:04
- Ik wil met name keuze hebben in diverse types CPU's (dual). En diverse hdd types. Alles wat kapot kan gaan (met name HDD's) moeten snel leverbaar zijn om vervangen te kunnen worden.

- Gebruik geen budget.

- Als het even kan de volgende dag (maar ik wil altijd alles snel hebben als ik het eenmaal wil hebben). Enkele dagen later ook geen probleem. En max 100 KM (vanuit Utrecht)

- Alleen als ie niet makkelijk te repareren zou zijn. Maar meestal is het toch gewoon de HDD die er de geest aan geeft is mijn ervaring die zijn over het algemeen prima te repareren.

- Ik koop alleen een server, de rest doe ik zelf wel.

Falc0n
06/11/04, 15:27
- Ik zou zowel budget als high end servers als keuzen willen hebben en des noods ook nog dat je het zelf kan samen stellen.
Dus zelf kiezen welke kast moederboard etc.
maar ook dat je allene bepaalde onderdelen kan bestellen en geen hele systemen.

- levering het liefst binnen 2 werkdagen en misschien de mogelijkheid dat er ook binne 24 uur iets geleverd kan worden tegen een bepaalde prijs m.b.t server onderdelen als iets het begeeft.

- de normale eigenschappen van een RMA aan houden, misschien met de mogelijkheid dat je een contract kan opstellen, zodat zei dan meteen de materialen kunnen opsturen zonder dat je eerst moet wachten totdat het defecte onderdeel terug gestuurd is

- Software installaties en assemblage niet nodig vind ik persoonlijk, tenzij de persoon er om vraagt kun je er ook iets extra's voor vragen.

ik denk dat dit het zo wel even is :D ben te moe om nog meer te bedenken ^_^

luser
06/11/04, 16:18
Nog een leuk vraagje:

Wat draagt je voorkeur bij budget servers, 1U of 2U, amd of intel?

Falc0n
06/11/04, 19:58
Liever 1u als 2u en voor cpu zal ik toch voor de pentium kiezen.

Norman
07/11/04, 01:48
Ideale leverancier zou dit kunnen leveren tegen een scherpe prijs,

Ik wil altijd in elk systeem minstens RAID 1 ...
Ik wil keuze hebben tussen snelle schijven voor databases en normaal.
Moet kunnen kiezen tussen Pentium 4 en XEONS en dual XEONS.
Wil alleen server-moederborden.
Elke server 3ware kaart....
Levering binnen een week.
Software installatie hoeft niet.

En voor een extra bedrag onsite garantie :)

Als me nog iets te binnen schiet zet ik et erbij :)

luser
07/11/04, 02:19
@Norman: Wat is naar jouw mening het voordeel van een singel xeon board, of wil je gewoon een board wat je later zelf kan upgraden?

Norman
07/11/04, 03:48
Weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp.
Bedoel je het voordeel van een single XEON board ten opzichte van een dual XEON board met 1 proc ?

luser
07/11/04, 03:50
Je zegt te willen kiezen tussen xeon en dual xeon, bedoel je dat de singel xeons gewoon een dual plank hebben zodat je later zelf kan upgraden?

luser
07/11/04, 03:51
Nog een extra vraag, wat denken jullie van transport onder rembours.

Dus bestelling van budget server of een toestel dat op voorraad is en de volgende dag mooi aan de deur betalen?

Norman
07/11/04, 03:52
Ja dat is wel wenselijk ......
Voor de prijs hoef je het meestal niet te laten....

Norman
07/11/04, 03:54
Origineel geplaatst door luser
Nog een extra vraag, wat denken jullie van transport onder rembours.

Dus bestelling van budget server of een toestel dat op voorraad is en de volgende dag mooi aan de deur betalen?

Voor nieuwe bedrijven/klanten mooie oplossing...
Bestaande klanten die al meerdere orders hebben gedaan zou ik op rekening laten kopen ....
Maar aangezien dat een moeilijke oplossing is voor een nieuw bedrijf is onder rembours prima....
Scheelt een hoop wachttijd.

luser
07/11/04, 04:00
Welja overschrijving en dan transport ben je rap een week kwijt. Spijtig genoeg kan je ahv rembours het betaalgedrag van je klanten niet inschatten.