PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting contract



Pinocchi
05/11/04, 20:21
Een dezer dagen gaan we van start met de nodige reclame waardoor we hopen de nodige hostingklanten binnen te halen. Tot op heden hebben we altijd hostingklanten gekregen naar aanleiding van design en database werk en is het mee genomen in de offerte.

We willen alleen gebruik gaan maken van vaste contracten. De vraag is alleen of iemand hier een of meerdere voorbeelden van heeft zodat we inzicht op kunnen doen van hoe dit het beste op te zetten.

Dank

Bestlevel
05/11/04, 20:48
Je doelt op algemene voorwaarden of puur een contract?

Pinocchi
05/11/04, 21:30
met name contract algemene voorwaarden hadden we ook al nodig bij het opstellen van offertes (ookal kijken we nu wel naar aanvullingen specifiek gericht op hosting)

TimmiT.nl
06/11/04, 15:46
Ik heb mijn algemene voorwaardes en contracten gemaakt met een bevriende notaris en laten controleren bij de KvK.

KvK heeft er ook cd-roms voor, daar kan je heel veel uit halen

Xerious
07/11/04, 22:08
Of je kan ze overnemen en aanpassen van een andere hosting maatschapij ;). Gebeurt wel eens, ga maar eens voorwaarden doorlezen. Soms zijn ze identiek tot op de naam van het hosting bedrijf :D

Sander-
07/11/04, 23:05
Wat zijn eigenlijk de eisen enzo die de KVK eraan stelt? en wat kosten die CD's en wat kost het om je voorwaarden te deponeren?

InfInIte
07/11/04, 23:14
de cd kost 23,50 euro. Heb hem zelf niet, dus kan verder ook niets zeggen over die cd.
Het deponeren van de AV bij de KVK kost 18 euro per kalenderjaar :)

(allemaal terug te vinden op de website van de kvk ;) )

Qweb
08/11/04, 03:38
We hebben onze algemene voorwaarden laten controleren/goedkeuren door 3 juristen. Onze algemene voorwaarden mag je wel als voorbeeld gebruiken.

rgbman
08/11/04, 12:32
De CD van de KVK kun je beter niet aanschaffen. Dat is geld weggegooid.
Ik heb deze gekocht en doorgenomen maar niets bruikbaars gevonden, buiten een paar passages dan.

Contract kan gewoon een a4-tje zijn waarin naar de AV wordt verwezen. Eventuele aanvullende vorwaarden/afspraken kunnen er bij opgenomen worden.

Xerious
08/11/04, 20:12
Wat mij vandaag te binnen schoot was dat veel hosting bedrijven tegenwoordig alleen nog Algemene Voorwaarden gebruiken, die je simpel hoeft aan te vinken.
Is dat wel rechtsgeldig?

KDISS
08/11/04, 20:17
Origineel geplaatst door Xerious
Wat mij vandaag te binnen schoot was dat veel hosting bedrijven tegenwoordig alleen nog Algemene Voorwaarden gebruiken, die je simpel hoeft aan te vinken.
Is dat wel rechtsgeldig?
Een klant moet een handtekening zetten op het contract dat hij
kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden. Je moet
wel verwijzen bijvoorbeeld naar de KvK dat deze daar gedeponeerd
zijn. Een vinkje is niet rechtsgeldig! Pas daar heel goed voor op.

s2software
08/11/04, 20:24
Bij de KvK werd mij gezegd dat dat wel goed was, als je er maar duidelijk op gewezen werd.

eMiz0r
09/11/04, 08:40
Een vinkje is prima, ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt KDIS? Misschien van de oude stempel, dat zou ook een reden kunnen zijn :)

Een vinkje alleen is overigens niet voldoende. De klant moet bij dat vinkje een directe link kunnen vinden naar de AV.

KDISS
09/11/04, 08:56
Origineel geplaatst door eMiz0r
Een vinkje is prima, ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt KDIS? Misschien van de oude stempel, dat zou ook een reden kunnen zijn :)

Een vinkje alleen is overigens niet voldoende. De klant moet bij dat vinkje een directe link kunnen vinden naar de AV.

Ik zou eens zeggen, informeer eens bij een advocaat. :D
Deze wees ons op dit feit,.

Glenn
09/11/04, 09:40
Andere vraag: moet je je AV verplicht ergens (KvK) deponeren voordat deze rechtsgeldig zijn?

webbed
09/11/04, 10:53
AV hoeft niet bij KvK gedeponeerd te zijn.

Vinkje is volgens mij rechtsgeldig als het niet mogelijk is te bestellen zonder het vinkje (vinkje moet verplicht invulveld zijn). Hiernaast is het sowieso wel een goed idee om naast de algemene voorwaarden met een contract te werken waarbij je nogmaals verwijst naar de algemene voorwaarden.

Pinocchi
09/11/04, 11:56
Glenn: Nee het is niet verplicht om de voorwaarden te deponeren bij de KvK om ze rechtsgeldig te laten zijn

WH_xixion
09/11/04, 22:42
Naar mijn weten....

AV is idd niet verplicht om ze te deponeren bij de kvk, is echter wel aan te raden, dan zijn ze voor iedereen altijd op te vragen...

Een vinkje is voldoende, mits er in de zelvde regel een directe link staat die direct verwijst naar de AV, Bovendien is het zeer sterk aan te raden om in de overeenkomst een vermelding te doen, dat de client met ondertekeing verklaard te AV te hebben ontvangen, ingezien en akkoord heeft bevonden...
Dan is het 100% waterdicht..

KDISS
09/11/04, 22:46
Ik zou als ik jullie was toch ff informeren bij de advocaat. Ik zou het morgen ook weer voorleggen, ik heb dan weer een afspraak op weer
het één en ander door te bespreken kwa nieuwe regels e.d. Ik laat jullie de uitkomst even weten.

Glenn
10/11/04, 10:38
Bedankt voor de antwoorden! Is er wellicht iemand bereid om zijn/haar hosting gerelateerde AV aan mij ter beschikking te stellen als basis voor mijn eigen AV?


WH_xixion > je zegt dat ze bij de KvK altijd op te vragen zijn, maar ik kan ze zelf die mogelijkheid toch ook bieden?>

WH-Tim
10/11/04, 11:39
Glenn, QWEB Internet Services heeft dit in een andere thread aangeboden dat je hun AV als voorbeeld kunt gebruiken. Wellicht dat jij hier ook wel iets aan hebt :)

http://www.qweb.nl/

Tim

SebastiaanCitus
10/11/04, 18:04
AV opstellen is inderdaad heel eenvoudig. Gewoon even belangrijke zaken als aansprakelijkheid, facturering, ingangsdatum + einddatum, do's and don'ts vermelden, en wat standaard dingen.

Op een contract doe je eigenlijk het zelfde. Er wordt verwezen naar de AV, het is aanbevolen om ze te deponeren bij de KVK, dit kost slechts 18 EUR / jaar. Op een contract zet je o.a. de ingangsdatum, uitzonderende afspraken, prijzen, minimale contractsduur.

Succes ermee!

Glenn
11/11/04, 18:50
Mij is nog niet helemaal duidelijk wat het 'voordeel' nou is om ze bij de KvK te deponeren?

Trouwens, ik lees ook wel eens dat dit mogelijk is bij de plaatselijke/regionale rechtbank.

®on
11/11/04, 19:58
Origineel geplaatst door Glenn
Mij is nog niet helemaal duidelijk wat het 'voordeel' nou is om ze bij de KvK te deponeren?
Alstu:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39467&sectieID=59