PDA

Bekijk Volledige Versie : [GSP] Sponsoring



i3d
04/11/04, 20:42
Beste collega gamehosters,

Een korte vraag:
Doe je aan sponsoring en zo ja: waarom, wat is het voordeel en hoeveel clans sponsor je?

De reden van deze vraag is het feit dat wij dagelijks 20+ mails krijgen mbt sponsoring, via MSN elke keer 10 tot 20 personen en via telefoon 0 personen ;)
Waarom denken deze mensen dat ze gratis een server krijgen, zijn er bepaalde gamehosters die dit idee in stand houden?
Een korte check bij 6 collegae GSP's liet zien dat niemand sponsorde. Wij zijn dit evenmin van plan, toch graag jullie visie op dit gebeuren.

vanderhart
04/11/04, 20:43
Ik sponsor nooit een Clan, aangezien dit vaak een stel jongentjes zijn die er na een maand weer mee stoppen,
Zonde van je geld.

royen99
04/11/04, 20:48
Krijgen ook regelmatig het verzoek. Over het algemeen in (zeer) gebrekkig nederlands (of in die cool vette msn taal....).

We hebben het al druk genoeg met de normale (game/web/voice)hosting. Aan game-sponsering doen wij idd ook niet.

MikeN
04/11/04, 21:33
Ik vind die nieuwe van serveracademy wel geinig, 1 maandje sponsoren ze en daarna kijken ze of ze daarmee doorgaan (m.a.w., of jij voor genoeg klanten voor ze hebt gezorgd :p)
http://www.serveracademy.de/index.php?page=news&nID=154

Clanhost
04/11/04, 22:28
hallo menneer

ik wouw vragen of u ons wal sponseren. onze clan NNG. wij staan nu in middels 6e van europa.
wilt u dat doen. alvast bedankt

Enzovoorts, blijft maar doorgaan :). En volgens mij ook clans die gewoon zeggen dat ze gesponsord worden terwijl ze gewoon huren. Krijg soms mails van clans die zeggen dat ik clan X sponsor terwijl dat niet waar ik. Vervolgens sturen ze dan iets van ja we hebben gewonnen van ze dus waarom sponsor je ons niet ofzo.

Triloxigen
04/11/04, 23:18
Wij krijgen ook dagelijks sponsorings aanvragen binnen.

Als het voor educatieve doeleinden is willen we nog weleens onderhandelen.
Maar een clan inderdaad niet, simpelweg omdat het niet bepaald standvast is.

IT-worX
04/11/04, 23:40
Voor leuke initiatiefjes durf ik het ook wel eens doen... Zoals een jongen van 16 die compleet een wargame heeft geschreven tijdens zijn vrije uren, daarmee op één of andere freehost zat, maar die heeft hem buitengekegeld omdat hij teveel traffic of bezoekers had... Hij heeft een .com domeinnaam gekocht en hij zit nu ook for free op t servertje. Meerdere mensen hier zouden (vermoed ik?) dit stom vinden en de persoon in kwestie laten betalen, maar ach met zijn wargame heeft hij weer wat PHP/MySQL bijgeleerd, zijn kennis vergroot en zo begonnen om iets anders te schrijven voor 2 vrienden van hem...Die alle 2 bij mij terug hosten...Is dus wel leuk terugverdiend;-)

SNS
04/11/04, 23:52
Toch wel vrij regelmatig aanvragen voor shell hosting, terwijl we dat niet (meer) aanbieden.

NWO
05/11/04, 00:03
Kreeg laatst een aanbieding van een compagnie die echt goed stond.
Team Finland wou graag server.
Hun stonden best hoog (1e op clanbase aantal keren)
En bestonden al bijna 4 jaar.

Zoiets als dat lijkt me wel goede investering, al denk ik er zelf nog over na als ik het ga doen of niet...
12 man private is opzich wel te doen.
Ze lieten dan hun t-shirts bedrukken met extra-hosting die ik zelf mocht bestellen... (incl voorkant met eigen tekst) En dan afleveren bij hen. Ze betaalden vooruit. En zouden minimaal 1 klant aanbrengen hebben ze beloofd. ik denk dat ik dit gewoon doe, al is het mijn 1e keer en twijfel ik nog wel :P

PeterT
05/11/04, 00:09
Origineel geplaatst door tklaver
Toch wel vrij regelmatig aanvragen voor shell hosting, terwijl we dat niet (meer) aanbieden.

Kan ik me voorstellen:

http://www.sensson.nl/content/view/7/32/

Staat toch nog steeds iets op - more information will follow -> hupsakkee emailen! :p


Origineel geplaatst door extra-hosting
al is het mijn 1e keer en twijfel ik nog wel :P

1e keer is altijd moeilijk ;)


[OT]

Wij kregen laatst een mailtje binnen van een scholier ->

paar snipjes:



> nou op school hebben we een project, Bedrijf Oprichten...
> nou ik weet best veel van linux en sites maken,
> dus ik heb voor hosting gekozen... ( linux + site )
> samen met nog 2 medeleerlingen :)
> ik doe de site, en een beetje linux...
> 1 doet administratie en 1 doet de servers opzetten...
>
> ons doel is een suc6vol bedrijf opterichten dat ook nog na het project
> door
> gaat :)
> en er mss wel onze job van maakt :)


Dus mooi om plan gevraagd + de tip gegeven zich ondertussen nog wat te verdiepen in de Nederlandse taal.

Krijg ik de volgende dag een in snel gemaakt plannetje, vol met spelvauten.. etc ;p

Toch maar beleefd geweigerd dus.

Keuningen
05/11/04, 10:27
Origineel geplaatst door PeterT


Kan ik me voorstellen:

http://www.sensson.nl/content/view/7/32/

Staat toch nog steeds iets op - more information will follow -> hupsakkee emailen! :p



1e keer is altijd moeilijk ;)


[OT]

Wij kregen laatst een mailtje binnen van een scholier ->

paar snipjes:



Dus mooi om plan gevraagd + de tip gegeven zich ondertussen nog wat te verdiepen in de Nederlandse taal.

Krijg ik de volgende dag een in snel gemaakt plannetje, vol met spelvauten.. etc ;p

Toch maar beleefd geweigerd dus.

Die heb ik ook gehad =]




->

Bij sponsoring gewoon kijken of het zich terug verdient.

MennoZ
05/11/04, 17:38
Ik krijg ook dagelijks sponsor mail binnen. Meesten in gebrekkig nederlands. Als een mail proffesioneel eruit ziet, dan overweeg ik het nog wel eens om het een maand te proberen voor hun. Als er geen klanten bijgekomen zijn > eruit knikkeren. Klant(en) gevonden? Dan mag jij je servertje nog een maandje of (2) houden.

Als je te veel gaat sponseren krijg je ook het probleem van nog meer sponsor mails. Dan denken de meesten ''Hey, die host sponsort al die clans laten wij het ook eens gaan proberen".

XBL
06/11/04, 10:17
We zijn dan wel geen gameserverhoster, maar webhoster. Maar ook wij worden (uiteraard) regelmatig gevraagt of we willen sponsoren. Meestal is het een duidelijk, doch vriendelijk "Nee", maar bij sommige projecten overwegen we het wel. Meestal gaat het dan om educatieve of innovatieve projecten. Of goed bezochte sites met onze doelgroep ;).

Jochem

Triloxigen
07/11/04, 17:37
Reageren jullie op iedere sponsor-aanvraag e-mail?

Dat hebben wij tot nu toe nog wel gedaan, maar ik geloof dat iedereen er een beetje genoeg van begint te krijgen van e-mails in taal vaak eerst ontcijferd moet worden.

i3d
07/11/04, 18:10
Origineel geplaatst door Triloxigen
Reageren jullie op iedere sponsor-aanvraag e-mail?

Dat hebben wij tot nu toe nog wel gedaan, maar ik geloof dat iedereen er een beetje genoeg van begint te krijgen van e-mails in taal vaak eerst ontcijferd moet worden. Inhoudelijk reageren we alleen als de persoon die sponsoring aanvraagt ook zijn goede wil laat blijken. Overige gevallen een standaard reply.

WH-Tim
07/11/04, 18:29
Prachtig al die replys met spelfouten :P

Ahead-IT
07/11/04, 18:46
Als gamehoster moet je eens overwegen om LANs te sponsoren, je geeft daar enkele gameservers weg voor X aantal maand en deel wat flyers uit. Vrij rendabel!

Sander-
07/11/04, 23:08
Ja, maar het kost je ook veel aangezien je daar wel weer met mensen aanwezig moet zijn enzo...

Filipino
08/11/04, 12:29
Ik zelf heb ook een clan (tja wie niet tegenwoordig), en ik weet dat je niet zomaar gesponserd wordt, daarom laat ik een website bouwen door een designbedrijf zodat er een hele communitie om de clan heen komt. Ik heb al 40 GB FTP space gekregen zodat mensen gratis hun demo's en wallpapers kunnen uploaden en die over tijdje, als de site af is, beoordeeld kunnen worden etc. etc. Hardware reviews, demo reviews, game nieuwtjes, het moet er allemaal opkomen. Over tijdje als de site af is huur ik webspace en domein naam erbij, en ik weet zeker dat we dan een boel bezoekers erbij gaan krijgen, dat is teminste interresant voor bedrijven. Plus dat we meerdere spellen spelen zodat we een breeder publiek trekken :D

Over het algemeen vind ik de "wij zijn goede clan, hier onze CB url waarom we zo goed zijn, geef ons een server clans" beetje zinloos. Een goed bezochte site is denk ik het sleutelwoord...

NWO
08/11/04, 20:07
Origineel geplaatst door WE-Create!
Ja, maar het kost je ook veel aangezien je daar wel weer met mensen aanwezig moet zijn enzo...

Mijn broertje gaat heel was LAN's af en breng hem er altijd heen...
Was zelf nog niet op het idee gekomen om daar s wat uit te delen :D

Niels.Verhoeven
11/11/04, 22:16
Ik interpreteer sponsoraanvragen op volgende manier: je stelt de kinderen voor om een symbolisch bedrag te betalen voor de diensten (1EUR/GB) die ze verbruiken met de voorwaarde dat ze dus klanten aanbrengen en als dat een deftig aantal is kan je overwegen om het jaar daarop gratis sponsoring te geven.

aangezien ze dat meestal toch niet zien zitten, stopt dat snel genoeg.

en nee ik typ me niet te pletter aan dergelijke mails want dat is elke keer bijna het zelfde...

ChemicalWH
11/11/04, 23:09
Origineel geplaatst door WH-Tim

Prachtig al die replys met spelfouten :P


Inkoppertje.... REPLIES

De meeste sponsoraanvragen worden afgehandeld met het standaard "geen interesse" e-mailtje.
Helaas is het enige wat voortkomt uit sponsoring van clans meer aanvragen, geen betalende klanten.

NWO
12/11/04, 10:45
Ik heb gisteren voor het eerst een clan aangenomen,
Stonden overal goed voor..
Heb hetvolgende afgesproken:


1maand gratis hosting , minimaal 1 klant aanbrengen met meer dan 12 slots.

waneer dit gelukt is 2 maand gratis hosting met minimaal 2 klanten erbij met meer dan 12 slots..

Als dit gelukt is 3 maand erbij en weer minimaal 2 klanten.

Vonden ze een redelijk bod...
Nu maar kijken als ze de 1e 3 maand halen :P

BestHost
12/11/04, 11:17
Ik had er laatst ook weer eentje, eerst de mail genegeerd. Kwam er een week later nog een mailtje met de tekst:

ik ga er van uit dat u mijn vorige mail hebt ontvangen en ik zou graag voor 4 november een antwoord willen hebben op mijn mail.

Dat soort dingen vind ik toch echt te ver gaan, en zo krijg je nooit een sponsoring.

WH-Tim
12/11/04, 12:29
Je bent jong en je wilt wat.. misschien heeftie 5 november wel clanwar en bedoelt ie het wel goed :p;)

Misschien is het wel een goed idee om 'sponsoring' in de mailfilter te zetten :p

RobbertC
12/11/04, 13:30
Origineel geplaatst door WH-Tim
Je bent jong en je wilt wat.. misschien heeftie 5 november wel clanwar en bedoelt ie het wel goed :p;)

Misschien is het wel een goed idee om 'sponsoring' in de mailfilter te zetten :p Dan zou ik eerder 'sponsering' en 'sponser' in de mailfilter instellen ;)

Triloxigen
12/11/04, 13:51
Origineel geplaatst door RobbertC
Dan zou ik eerder 'sponsering' en 'sponser' in de mailfilter instellen ;)

Je kunt er beter clan inzetten ;)

Normale sponsor aanvragen komen dan wel door ;)