PDA

Bekijk Volledige Versie : NOC Pagina's



IT-worX
01/11/04, 21:37
Je ziet ze bijna overal verschijnen: de zogenaamde NOC pagina's. Nu vraag ik me al een tijdje af waarvoor NOC eigenlijk staat, en wat er minimum moet instaan. Heeft iemand hier een antwoord op?

Kris

wv-
01/11/04, 21:45
Network Operations Center

wat er minimum moet instaan? bedoel je die status meldingen die sommige hosters op noc.hoster.tld zetten? Dat heeft daar niks mee te maken, ze zullen "noc" stoer vinden zeker

Deimos
01/11/04, 21:46
Network Operations Centre

Savvas
01/11/04, 21:47
Network Operations Center

Een aantal pagina's waarop de status van het netwerk is terug te vinden, onderhoud data, peers en policies ervoor en soms ook een overzicht van hoe het netwerk in mekaar zit en hoeveel verkeer er over de lijnen gaat..

Kort maar krachtig... Misschien vergeet ik nog iets?

IT-worX
01/11/04, 21:53
Dus eigenlijk niet iets dat je als gewone hoster "moet" hebben om zoveel mogelijk info naar je klanten toe te geven. Een gewone "phpsysinfo" en een statuspagina van je servers zou dus al moeten volstaan?

Had namelijk van iemand doorgekregen dan een NOC pagina een absolute must was dat zeker niet mocht ontbreken op mijn "todo" list voor als ik als zelfstandige zou beginnen in het hostingwereldje... phpsysinfo draait al, en een statusscriptje daar kijk k even naar :-). Je kan daar ook van heel simpel tot enorm uitgebreid in gaan hé...

Savvas
01/11/04, 21:56
Origineel geplaatst door IT-worX
Dus eigenlijk niet iets dat je als gewone hoster "moet" hebben om zoveel mogelijk info naar je klanten toe te geven. Een gewone "phpsysinfo" en een statuspagina van je servers zou dus al moeten volstaan?

Had namelijk van iemand doorgekregen dan een NOC pagina een absolute must was dat zeker niet mocht ontbreken op mijn "todo" list voor als ik als zelfstandige zou beginnen in het hostingwereldje... phpsysinfo draait al, en een statusscriptje daar kijk k even naar :-). Je kan daar ook van heel simpel tot enorm uitgebreid in gaan hé...

De letterlijke term van NOC is idd niet toepasselijk voor wat jij bedoelt. Maak er stats van ofzo =]

IT-worX
01/11/04, 22:04
Staat momenteel onder "Netwerk - Servers" op http://www.it2go.be/netwerk.php.

Deze pagina zou ik nog willen uitbereiden met
- statuspagina / server
- phpsysinfo / server
- snelheidstest / server
- zogenaamde "mrtg" stats :-) alé als ik het tenminste begrijp hoe dit te installeren. Dus als iemand even tijd heeft of dit wil uitlegen, u weze welkom :D

Falc0n
02/11/04, 09:20
**off topic**

Het klopt niet echt wat er bij je website staat, want op http://www.it2go.be/asterix.php staat dat je een p4 3Ghz CPU hebt.
Maar in je phpsysinfo staat dat je een P4 2,4Ghz CPU hebt ???

ligt dat aan mij of klopt die website/phpsysinfo niet ?

IT-worX
02/11/04, 10:07
@Falc0n

Inderdaad, goed opgemerkt :-)...
Had met de vorige webserver een probleempje: telkens als de cpu load te hoog werd crashte heel het systeem. Dit was zo tijdens de installatie maar met de vervanging van een rambankje liep alles naar wens. De server heeft dan nog een paar dagen (goede week) een memorytest overlopen, zonder problemen.

Nu probeerde de firma waar ik de server van huurde om een algemene update uit te voeren + installatron te installeren en jawel hij vloog er weer uit! Dus vermoedelijk is het een combinatie van ram + moederbord, cpu, ...

Daarom staat er tijdelijk een spareserver van het bedrijf in kwestie in de plek (in leen zeg maar) totdat er 100% zekerheid is wat er met de oude server fout is.

Conclusie: nu werkt het op een P4 2.4 maar de eigenlijke server is een 3.0 :-)