PDA

Bekijk Volledige Versie : Snel Internet & Mbits



We Are Online
30/10/04, 15:11
Velen van ons hebben een commitment in Mbits 95% percentiel. M.a.w. 5% van de hoogte pieken worden weg gefilterd en de dan hoogste meting is je verbruik.

Nu vroeg ik mij het volgende af: Veel internetproviders, zoals chello, casema, essent etc, zijn erg druk bezig de maximale download snelheden te verhogen. Zo zijn er al test gebieden met meer dan 8 en sommige gevallen 25 Mbps down. Heeft dit geen invloed op deze manier van berekenen. Als ik het goed zie zullen de pieken qua Mbit’s enorm verschillen. Wat tot gevolg heeft dat het verbruik volgens de Mbit 95% percentiel berekening veel hoger komt te liggen. Een Mbit zal dan in veel gevallen niet meer zijn dan een klein 100 Gb.

Mocht ik het verkeerd zien, aangezien mijn kennis niet mega groot is, dan hoor ik dat graag.

Cybafish
30/10/04, 15:32
Dat klopt ja, dit is ook een van de redenen dat veel providers hun mbits voor dumpprijzen buiten zetten... een mbit op 95% komt tegenwoordig simpelweg niet eens meer in de buurt van de 300gb/maand.

timmeh
30/10/04, 20:28
Hoeveel dan wel ongeveer?

Cybafish
30/10/04, 22:25
Denk dat je al blij mag zijn als je de helft goed haalt...

luser
30/10/04, 22:31
Je mag zo +-36h bursten voor er aangerekent wordt. Dus misschien komen de piekjes wat hoger maar de files zijn wel sneller binnen, maakt dus alles niet zoveel uit denkik.

Alleen trekken de games wat meer.

Wido
31/10/04, 02:47
Even een leuk voorbeeld, we zitten nu op 8.5Mbit 95% deze maand en hebben pas 1.13TB verzet...

De pieken worden echt niet leuk meer met al die snelle lijnen.

Cybafish
31/10/04, 11:10
Wij kopen onze mbits gewoon op AVG basis in, nergens last van ;)

®on
31/10/04, 11:20
Nieuwe trend wellicht om op average basis in te gaan kopen ipv op 95% basis je Mbits?

s2software
31/10/04, 11:30
Veel aanbiedingen die je hier zit zijn nog gewoon in 95% mbit's.

jeffrey
31/10/04, 13:39
Als ik de aanbiedingen vergelijk met die van een jaar geleden, zijn ze bijna met de helft omlaag gegaan.

Bijna alle providers bieden hier nog mbits aan op basis van het 95% percentile.

Vele kunnen wel average leveren, ik denk zeker dat dit de nieuwe trend zal worden in het komende / de komende ja(a)r(en)

empeetrois
31/10/04, 17:43
Misschien een goed idee om je server te gaan limiten?

Je kunt zo een maximale download snelheid in apache instellen zodat je je Mbit niet overschreid.

We Are Online
31/10/04, 17:46
@empeetrois
Maar dat heeft wel een zeer groot nadeel lijkt mij. De snelheid wordt dan snel minder naar mate er meerder gebruikers tegelijk op zitten.

empeetrois
31/10/04, 17:48
Origineel geplaatst door Maexx
@empeetrois
Maar dat heeft wel een zeer groot nadeel lijkt mij. De snelheid wordt dan snel minder naar mate er meerder gebruikers tegelijk op zitten.

Ja echter kun je ook per connectie limmitten

Cybafish
31/10/04, 18:09
Zullen je klanten leuk vinden.... zoiets kun je eigenlijk niet maken als betaalde host vind ik.

The MAzTER
31/10/04, 18:20
Origineel geplaatst door Cybafish
Zullen je klanten leuk vinden.... zoiets kun je eigenlijk niet maken als betaalde host vind ik.

nah, ligt er aan hoe duur je ben ;)

empeetrois
31/10/04, 18:33
Origineel geplaatst door The MAzTER


nah, ligt er aan hoe duur je ben ;)

Ook dat... maar met een limiet van 0.5 Mbit merkt de bezoeker echt niets hoor. Tenzij je enorme films gaat hosten natuurlijk.

Cybafish
01/11/04, 11:32
Je zal maar geld betalen voor een webhosting pakket en maar met 50kb/s kunnen downloaden van je host... my god :)

Thafusion
01/11/04, 15:12
inderdaad, maar een limiet van 2 mbit vindt ik goed genoeg hoor....
Dat vermijdt in ieder geval de grote pieken..


Wel zit je natuurlijk weer met die grapjassen die download accelerators hebben ;)

empeetrois
01/11/04, 15:15
Origineel geplaatst door Thafusion
inderdaad, maar een limiet van 2 mbit vindt ik goed genoeg hoor....
Dat vermijdt in ieder geval de grote pieken..


Wel zit je natuurlijk weer met die grapjassen die download accelerators hebben ;)

Er is vast wel een optie om te limmiten per IP