PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting Branche tijdschrift



ExOrDuS
28/10/04, 15:14
Bestaat er eigenlijk een tijdschrift voor de hosting branche ? en zo ja welke zijn er ?

vanderhart
28/10/04, 15:20
Volgens mij niet,

Luuc
28/10/04, 15:26
Er waren volgens mij wel ideeën, verder niets meer over gehoord.

PlugInInfo
28/10/04, 15:41
Origineel geplaatst door Luuc
Er waren volgens mij wel ideeën, verder niets meer over gehoord.

Inderdaad er is een aantal keer geprobeerd een tijdschrift (online of offline) van de grond te krijgen. Maar dit lukt niet aangezien er te weinig mensen zijn die hier hun tijd in willen steken. Het vullen van zo’n tijdschrift kost tijd (en dus geld) en dat heeft de gemiddelde hoster er niet voor over.

Erg jammer.....

vanderhart
28/10/04, 15:51
Ik ga eens kijke of hier een serieuze mogelijkheid in is, aangezien ik een aantal mensen al geholpen heb met tijdschriften wellicht dat het er dus ooit komt ;)
Ik houd jullie de hoogte.

PlugInInfo
28/10/04, 15:55
Origineel geplaatst door vanderhart
Ik ga eens kijke of hier een serieuze mogelijkheid in is, aangezien ik een aantal mensen al geholpen heb met tijdschriften wellicht dat het er dus ooit komt ;)
Ik houd jullie de hoogte.

Ik wil eventueel wel helpen. Aangezien ik al de nodige artikelen over hosting heb geschreven en interviews heb gehouden met mensen uit de branche kan ik je misschien van nut zijn.

vanderhart
28/10/04, 15:57
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Ik wil eventueel wel helpen. Aangezien ik al de nodige artikelen over hosting heb geschreven en interviews heb gehouden met mensen uit de branche kan ik je misschien van nut zijn.

Ik zat inderdaad net even op je site te gluren ;)
Als ik wat meer informatie heb over hoe en wat enz zal ik wellicht contact met je opnemen.


Overigens een aantal vragen aan de hosters zelf,,

Wat zou jij in zo'n tijdschrift willen tegenkomen ?

Zou jij een goed georganiseerd blad gaan lezen ?

Zou jij een jaarlijks Abonnement opnemen ?

Wat is voor jou het maximum bedrag dat jij voor zo'n blad zou neerleggen per jaar ?

AUB een lijstje zo:

Weekblad:
Maandblad:
Kwartaal :

Overigens hangt de prijs natuurlijk af van vele factoren dikte enz, maar even uitgaand van de bovenste vragen zonder verderen informatie.

Triloxigen
28/10/04, 16:07
Misschien heel stom, maar ik kan me niet echt iets bij voorstellen wat je hier in zou willen zetten?

Aanbiedingen? :s
(D)DoS attacks? :s
Server reviews?

Ik denk dat een blad als PCM dan nuttig genoeg is eigenlijkj.

superior-is
28/10/04, 16:14
Server reviews, control panel reviews. Ja dat lijkt me eigenlijk wel interessant. Hosters moeten ook technieken en software bijhouden.

Triloxigen
28/10/04, 16:20
Origineel geplaatst door superior-is
Server reviews, control panel reviews. Ja dat lijkt me eigenlijk wel interessant. Hosters moeten ook technieken en software bijhouden.

Ja, mqar CP reviews..
Hoeveel CP's zijn er en hoevaak komen er echt nieuwe versies uit?

Je kunt bets een keer zo'n blad uitgeven, maar ik denk dat echt een magazine van normaal formaat 1x per maand bij lange na niet haalbaar is.

vanderhart
28/10/04, 16:23
De haalbaarheid enz word op dit moment onderzocht,

Je stampt een blad niet in 10 minuten uit de grond ;) hier zullen een aantal maanden aan voorbij gaan,

Ber|Art
28/10/04, 17:25
ComputerIdee heeft het geprobeerd met NetIdee, dit was best een leuk blad, maar door de slechte verkoop opgeheven. Ik zou het een goed idee vinden als er een Magazine over, en van, WebHsoters zo komen :)

vanderhart
28/10/04, 17:33
Origineel geplaatst door BerArt
over, en van, WebHsoters zo komen :)


Op dit moment is het niet de bedoeling dat hij geheel door hoster gemaakt zal worden.
Dit omdat er een stabiel team zal moeten worden gevormd.
Houd natuurlijk wel in dat tips opmerkingen enz welkom zijn .

Triloxigen
28/10/04, 17:47
Origineel geplaatst door BerArt
ComputerIdee heeft het geprobeerd met NetIdee, dit was best een leuk blad, maar door de slechte verkoop opgeheven. Ik zou het een goed idee vinden als er een Magazine over, en van, WebHsoters zo komen :)

Dat kan ik me goed voorstellen als dat hetzelfde niveau had als Computer Idee ;)

Luuc
28/10/04, 17:47
Origineel geplaatst door vanderhart



Op dit moment is het niet de bedoeling dat hij geheel door hoster gemaakt zal worden.
Dit omdat er een stabiel team zal moeten worden gevormd.
Houd natuurlijk wel in dat tips opmerkingen enz welkom zijn . Zorg gewoon voor een zo groot mogelijk team met verstand van zaken. Zo kunnen de taken verdeeld worden en neemt het niet veel tijd in beslag. Leuk initiatief trouwens!

vanderhart
28/10/04, 17:55
Origineel geplaatst door Luuc
Zorg gewoon voor een zo groot mogelijk team met verstand van zaken. Zo kunnen de taken verdeeld worden en neemt het niet veel tijd in beslag. Leuk initiatief trouwens!


Het team is geen probleem,
Het gaat er echter om dat het niet een project is dat je 1,2,3 uit de grond stampt.
Daarom zal ik op dit moment met mijn huidige team hier aan werken.

Mocht ik mensen nodig hebben dan zal dit zeker hier ten sprake komen.

Om dit project tot een succes te maken is namelijk stabiel team nodig, en niet dat er elke week iemand opstapt.

olafb
28/10/04, 22:16
tis een leuk idee, ik denk dat je geen grote getalen zult verkopen maar ik zou mits het een beetje kwalicatief goed is wel een abbonementje nemen. Ik denk dat een paar euro voor een blad best te doen is.

NeoPhixer
28/10/04, 22:43
Misschien kun je vrijwillig doen, een online PDF formaat blad?

Anders probeer het zou ik zeggen, intervieuw wat hosts, intervieuw cPanel ofzo, gewoon wat revieuws over hosts, wat columns over het ontstaan van hosting? Misschien ook wat richten op software, beveiliging e.d. gewoon proberen zou ik zeggen.....

Luuc
28/10/04, 22:53
Ik ben hier totaal niet in thuis, wat zijn nou de gemiddelde kosten van het starten van een professioneel magazine? (puur interesse, ben niet van plan zelf een magazine uit de grond te stampen).

cridea
28/10/04, 22:56
Als je je alleen op hosters richt als abonnee zal je een te lage oplage krijgen om rendabel te zijn, denk ik.

Grumpy
28/10/04, 22:58
Origineel geplaatst door vanderhart
AUB een lijstje zo:

Weekblad:
Maandblad:
Kwartaal :

Vergeet niet dat je te maken hebt met de IT sector.
Om je content up-to-date te houden zal je het moeten zoeken in de richting van wekelijks, 2-wekelijks, desnoods maandelijks. Absoluut niet langer dan dat.

Als ik aan zo'n magazine denk, is de eerste vraag die in mij opkomt: "Wat voor toegevoegde waarde heeft het?"

Is het niet beter om een website te runnen die dagelijks up-to-date wordt gehouden met de nieuwste nieuwtjes en af en toe een interview, een review oid.
Waarom een papieren tijdschrift met niet-klikbare links met oud nieuws?


Ik denk dat je deze vragen eerst moet beantwoorden voordat je gaat denken over schrijvers, abonnees, kosten ed.

NeoPhixer
28/10/04, 22:59
Denk ik ook, ik denk meer het hele gebeuren rondom hosting en e-solutions. Daar bedoel ik dus mee linux, scripting, security, windows guru's e.d.

_arno_
29/10/04, 08:08
Of het nu een website of een tijdschrift is , ik zal wel geintereseerd zijn in hetgene wat NeoPhixer zojuist zegt.

Jochem - Kameel
29/10/04, 08:44
Als je het via internet in PDF formaat wilt aanbieden is het misschien een idee om het via micropayments te verkopen.

superior-is
29/10/04, 09:25
Een PDF magazine vind ik zo'n mislukt iets. Het oogt mooi, maar een magazine wil je gewoon gedrukt lezen.

Kennen jullie het blad Net Professional nog? Dat vond ik wel een fraai blad (besteede ook aandacht aan professioneel webdesign) die eigenlijk veel te vroeg heeft moeten stoppen.

PlugInInfo
29/10/04, 11:35
Origineel geplaatst door superior-is
Kennen jullie het blad Net Professional nog? Dat vond ik wel een fraai blad (besteede ook aandacht aan professioneel webdesign) die eigenlijk veel te vroeg heeft moeten stoppen.

Net Professional was een topblad. Ik heb hier nu nog steeds alle edities liggen. Jammer dat dit blad er niet langer uit kon. De inhoud van het blad vond ik een goede mix van zakelijk en hobby.

Dennis
29/10/04, 11:39
NetProfessional vond ik ook een goed blad.

HostingBranche Tijdschrift vind ik eigenlijk ook wel gedrukt moeten.

Probeer anders eens een 1e versie te maken in PDF? Volgens mij ben je hier in je 1tje al minstens 4 weken mee bezig. En wat wil je er allemaal inzetten?

Mathieu
29/10/04, 13:36
Zou een grote community site zoals dit forum, maar dan een website met alles erop en eraan niet beter zijn dan?

Howto's, reviews van cp, interview met groot bedrijf, review en preview van software, etc.

vanderhart
29/10/04, 13:42
Origineel geplaatst door DennisCitus
Probeer anders eens een 1e versie te maken in PDF? Volgens mij ben je hier in je 1tje al minstens 4 weken mee bezig. En wat wil je er allemaal inzetten?

Dennis,
Er word hier niet alleen door mij aangewerkt. er zijn dus meerderen mensen actief, want in je 1tje is het NIET te doen.


Overigens is het mischien een idee,
Om een PROEF Uitgave in PDF te geven indd, en de volgende versies te drukken.

superior-is
29/10/04, 14:32
Dat scheelt inderdaad wel 'iets' in de kosten. :)

Bestlevel
29/10/04, 15:44
Een hostingbranche magazine kan niet uit. De weinig lezers en toch vaste kosten.

Je zult ook journalisten etc nodig hebben, zelf schrijven wordt niks.

spirited
29/10/04, 15:55
Haalbaar is het denk ik wel, aangezien de drukte op de markt heb je heus wel afnemers. Een keuze die je moet maken is of je een magazine op de markt brengt ala CID, want dan moet je erg basic te werk gaan, voor de startende hoster en de klant die meer weer weten. Dit is overigens een zeer interresant publiek voor adverteerders.

Wil je het blad juist meer gericht hebben op de gevorderde hoster, dan moet je al snel met informatie aankomen dat nergens anders te vinden is, en ook enig niveau heeft.

Iets hier tussenin zal de beste oplossing zijn, maar of dat van de grond te krijgen is? Ik zou het in elk geval 'online' doen, makkelijk bij te houden en veel en veel minder kosten dan dat je het moet drukken! Daar heb ik zelf ook de nodige ervaringen mee en een online-magazine, of als pdf-versie leest ook prima...

Dennis
29/10/04, 16:09
Voor een gedrukt hostingtijdschrift wil ik eventueel wel betalen. Voor een pdf-versie niet.

Met PDF kun je ook samen een abbonement nemen en alles naar elkaar toesturen dan enzo.

Haalbaar? Ga eens uit van 1000 afnemers. Ik denk niet dat je dat aantal haalt, maar kijk eens wat je kosten dan zijn.

ExOrDuS
29/10/04, 16:39
voor een uitgever kan ik evt wel zorgen, dus mocht er een tijdschrift voor gemaakt moeten worden, dan is dat evt geen probleem.

En ik zelf dacht aan een tijdschrift per kwartaal en evt later per maand.

Oja ... en om de kosten te drukken bestaat er nog altijd reclame inkomsten.. dus verschillende bedrijfstakken kunnen hun reclame in het tijdschrift kwijt (hosters, verkopers van servers enz. enz enz).

ExOrDuS
29/10/04, 16:48
Origineel geplaatst door DennisCitus
Voor een gedrukt hostingtijdschrift wil ik eventueel wel betalen. Voor een pdf-versie niet.

Met PDF kun je ook samen een abbonement nemen en alles naar elkaar toesturen dan enzo.

Haalbaar? Ga eens uit van 1000 afnemers. Ik denk niet dat je dat aantal haalt, maar kijk eens wat je kosten dan zijn.

Haalbaar is het zeker... en de kosten voor 1000 afnemers is dus te overzien.. waar het om gaat is hoeveel pagina's het zijn, en op wat voor soort papier het gedrukt moet worden.. dat maakt de kosten. en als je het goed voor elkaar hebt, druk je die kosten voor de reclame inkomsten... (;-) had ik al gezegd)

Nogmaals, als er echt interesse is voor een tijdschrift, PM me dan.. en ik zal kijken wat de evt kosten zouden zijn... maar hou me ten goede de uiteindelijke prijs weten we pas als het tijdschrift af zou zijn....

Bestlevel
29/10/04, 16:53
1000 afnemers dat kan naar mijn inziens nooit uit. Je hebt je vaste kosten, kosten om mensen in te huren, etc.

MediaServe
29/10/04, 17:27
Origineel geplaatst door PPaul
1000 afnemers dat kan naar mijn inziens nooit uit. Je hebt je vaste kosten, kosten om mensen in te huren, etc. Dat idee heb ik ook. Je zou een makkelijk sommetje kunnen maken:

Bijvoorbeeld:

Tijdschrift kost € 4,95 (~25 pagina's)
Oplage: 1.000 stuks

Inkomsten aan klanten: € 4.950,-
Geschatte inkomsten aan reclame: € 2.000,-
-------
Totale inkomsten: € 6.950,-

Verzendkosten: € 1.000,-
Drukkosten: € 2.500,-
Overheadkosten: € 500,-
-------
Totale bruto kosten: € 4.000,-

Daar komt dan nog salaris, kantoorruimte, apparatuur, licenties etc. etc. bij. Ik denk dat je minimaal een oplage van 2000 stuks moet hebben om geen verlies te draaien. En als je begint met zoiets moet je eigenlijk het eerste jaar geen winst (salaris) verwachten denk ik. :)

Ik heb hier verder geen kaas van gegeten hoor, dus ik ben benieuwd wat jullie van mijn sommetje vinden ;)

Grumpy
29/10/04, 17:28
Origineel geplaatst door Mathieu
Zou een grote community site zoals dit forum, maar dan een website met alles erop en eraan niet beter zijn dan?

Howto's, reviews van cp, interview met groot bedrijf, review en preview van software, etc.
Intern is dat langsgekomen. Maar de mods hier hebben er niet genoeg tijd voor.

NeoPhixer
29/10/04, 19:08
ik denk dat als je het wilt het wel haalbaar is. En als je er echt zelf en met wat mensen extra tijd in wilt steken zul je niet persee winst willen draaien?

Ik denk dat het meer om de inhoud gaat. Het maken etc. is nog wel haalbaar maar hoe zit het met de inhoud. Ik bedoel je zult niet ZOMAAR ergens een licentie mogen krijgen voor een blad wat pas een maand draait?

Probeer eerst iets kleins op het web. Gratis of betaald, hoe het klein en bouw een reputatie op, anders ben je nog nergens.....

Domenico
29/10/04, 21:26
Ik neem aan dat jullie allemaal het blad pingzine kennen?
http://www.pingzine.com/

Er staan leuke en interresante artikelen in en met een goed team moet dit ook haalbaar zijn in Nederland maar waarom dan niet gelijk een Europese tegenhanger...

Mathieu
29/10/04, 21:37
Ik heb vroeger reviews & previews geschreven voor een TV programma, GamePower op JimTV hier in België.

Wij deden dit van thuis uit, dus waarom zou dat nu hierbij niet mogelijk zijn?

Een PDF blad is ook wel goed en makkelijk leesbaar, maar veel geld kun je daar niet voor vragen denk ik.
Inkomsten kun je wel makkelijk hebben door adverteerders, waarvan wij o.a. 1 zouden zijn.. ;)

beeweb
29/10/04, 21:43
Ik heb een tijdje bij een uitgever gewerkt en heb dus ook enige ervaring. Ik denk dat je doelgroep te klein is om zo'n blad rendabel uit te geven.

Je moet immers toch beginnen met een grotendeels gratis verspreide oplage waarvoor je adressen bij de KvK moet kopen, en die oplage moet ook nog de moeite waard zijn om voldoende inkomsten uit de advertenties te genereren. En veel adverteerders zul je niet vinden, hooguit leveranciers van locaties, netwerken, servers en switches. En de advertenties in de eerste edities moet je vaak grotendeels wegggeven.....

Misschien zit er meer in een blad over servers+netwerken in het algemeen, of over hosting+internetverbindingen.

Ben niet thuis in die branches, weet dus ook niet wat er voor bladen al zijn.

Ik ben geen doemdenker, maar een blad uitgeven is in deze tijden niet iets waar je rijk van wordt. Misschien heeft een online (of PDF) magazine meer zin.

Mits ik de tijd heb heb je mijn medewerking voor het opzetten van de bijbehorende website. Ben weliswaar geen echte techneut cq vormgever (ik besteed veel uit) maar heb genoeg ervaring met diverse CMS-en etc.

Het vinden van sponsored hosting voor de bijbehorende site moet niet zo'n probleem zijn lijkt me...

Grumpy
29/10/04, 21:51
Ik denk dat men het meer uit interesse wil doen dan geld.

Of heb ik het mis?

XS-24
29/10/04, 22:00
Daarnaast zullen velen ook wel inzijn voor een pdf blad, makkelijker en goedkoper uit te geven en te verspreiden.

ExOrDuS
29/10/04, 22:51
ik zou zeggen starten maar.....

iemand die de kar wilt trekken ?!

vanderhart
29/10/04, 23:14
Origineel geplaatst door ExOrDuS
ik zou zeggen starten maar.....

iemand die de kar wilt trekken ?!


Lees het topic door zou ik zeggen ;)


Overigens gaat het indd meer uit intresse dan voor de winst.

Hjalmar
30/10/04, 10:10
Misschien leuk idee, beste hoster (per catogorie) van het jaar/maand...

vanderhart
30/10/04, 10:21
inderdaad leuk idee, heb het even opgeschreven,

TSG-Hans
30/10/04, 10:26
No offense, maar ik denk dat het met dit project dezelfde kant op gaat als alle andere projecten die zo enthousiast van start gingen (Hostmerk, wht bbq) :)

vanderhart
30/10/04, 10:42
Origineel geplaatst door STABLE
No offense, maar ik denk dat het met dit project dezelfde kant op gaat als alle andere projecten die zo enthousiast van start gingen (Hostmerk, wht bbq) :)


Ik geef ook geen ENKELE zekerheid dat het er komt,
Zijn alleen een aantal mensen nu bezig dit uit te zoeken of het haalbaar is.

Zenda
30/10/04, 11:48
Origineel geplaatst door Hjalmar
Misschien leuk idee, beste hoster (per catogorie) van het jaar/maand...

Dit is opzich een leuk idee, maar zal het ook werken. Ik vind het namelijk best moeilijk om te bepalen hoe goed de service is. Bij de een is het telefonisch beter als via de e-mail. En bij een ander weer omgekeerd. Kortom, dit is aardig moeilijk te bepalen.
Of zie ik het verkeerd ?

Hjalmar
31/10/04, 10:29
Dat zie je juist ja, maar je kan ze cijfers geven op service via mail, via de telefoon, via fax etc!

Bestlevel
31/10/04, 11:00
Je kunt eenvoudig een vraag stellen per mail en het antwoord beoordelen dit geldt ook voor een telefonische vraag.

Alleen het belangrijkste de uptime / technische kennis heb je dan niet beoordeeld.

Zenda
31/10/04, 11:10
Ik denk dat je ook beter op de snelheid kan letten.
Hoe snel reageerd het bedrijf op een vraag en beantwoorden ze die goed?

De snelheid en uptime van de server(s) zijn inderdaad ook een van de belangrijkste punten...

Bestlevel
31/10/04, 11:27
Snelheid van antwoorden is belangrijk. Een systeem van antwoordn binnen 1 dag is ok, 2 dagen niet heel snel, 3 dagen langzaam, etc.

Ik denk dat je in een objectief moet blijven. Als je als hosters zelf zo`n blad maakt is dat wel lastig.