PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaan we de VS achterna (prijzen)



vanderhart
25/10/04, 13:58
Het valt me de laatste tijd op dat de prijzen van vele webhoster richting de VS prijzen gaan.
Dedicated Colocatie en ook gewoon shared webhosting , je krijgt tegenwoordig al het zelfde voor de zelfde prijs als in de vs of zelfs lager,

Ik zelf vind dit persoonlijk geen goede vordering,


Hoe denken jullie hier over ? ,,,


En hoe zien jullie dit, zien jullie dit als gevaar voor de markt ?

Carl<n-media>
25/10/04, 14:08
Origineel geplaatst door vanderhart
Ik zelf vind dit persoonlijk geen goede vordering,
Onderbouw dat eens. Waarom vindt je het geen goede vordering?

vanderhart
25/10/04, 14:14
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Onderbouw dat eens. Waarom vindt je het geen goede vordering?

Bekijk de VS markt eens , een rommeltje,
Dit begint zich OOK hier in nederland te ontwikkelen, de klanten zijn hier vaak de dupe van.
Bedrijven kunnen niet waarmaken wat ze beloven, klanten zitten met klachten en vertrouwen wellicht de meeste bedrijven niet meer.
Anderen hosting bedrijven worden klant van het goedkope bedrijfje,
Anderen JONGEREN denk ha kan ik ook,, bestellen accountje/servertje wala weer een hosting bedrijf.
En zo kunnen wij even door gaan.

Die lage prijzen bevatten vaak mooie verhalen die niet waar gemaakt worden.


Daarbij hebben de mensen hier telkens de grootste mond dat jongeren van 15/16 jaar in de hosting beginnen.
Maar dat maken zij zelf mogelijk.

Triloxigen
25/10/04, 14:39
Ik vind dat je de prijzen moet maken aan de hand waarvoor je ht aan kan bieden.
Als dat goedkoper is dan VS is dat toch prima.

Koster
25/10/04, 14:46
Ik heb het al vaker gezegd: "Als jouw bedrijf kapot gaat doordat jongeren de low-budget markt overnemen, dan is er wat mis met je eigen bedrijfsvoering!"
Concurrentie is gezond :)

vanderhart
25/10/04, 14:53
Origineel geplaatst door Koster
Ik heb het al vaker gezegd: "Als jouw bedrijf kapot gaat doordat jongeren de low-budget markt overnemen, dan is er wat mis met je eigen bedrijfsvoering!"
Concurrentie is gezond :)


Dat geld nou eenmaal niet voor mij ;) bezit op dit moment geen bedrijf,
Ben alleen bang voor net zo'n zooi als in de VS en met de bedrijven die er op dit moment zijn en ik noem geen name maar vele weten over wie ik het heb , begint het er wel op te lijken,
En dat is toch zonde van de hosting markt.

Koster
25/10/04, 14:57
Origineel geplaatst door vanderhart



Dat geld nou eenmaal niet voor mij ;) bezit op dit moment geen bedrijf,
Ben alleen bang voor net zo'n zooi als in de VS en met de bedrijven die er op dit moment zijn en ik noem geen name maar vele weten over wie ik het heb , begint het er wel op te lijken,
En dat is toch zonde van de hosting markt. Elk bedrijf heeft wel iets unieks, focus je daarop en de klanten weten je toch te vinden. Ook al zijn er 99999 hosters, iedereen kent wel tien of twintig namen die iets unieks toevoegen aan de markt.

vanderhart
25/10/04, 15:01
Origineel geplaatst door Koster
Elk bedrijf heeft wel iets unieks, focus je daarop en de klanten weten je toch te vinden. Ook al zijn er 99999 hosters, iedereen kent wel tien of twintig namen die iets unieks toevoegen aan de markt.


Klopt inderdaad,
Toch blijf ik hopen dat de markt binnenkort weer wat sterker word.
En de '' Amateur '' bedrijven snel verdwijnen.


LET OP : ik zeg niet dat lage prijzen amateur is ,, ik doel bij deze uitspraak zowel op dure als hele lage prijs bedrijven.

De markt word op dit moment te veel verziekt door bedrijven.

Beyonder
25/10/04, 15:48
Een bedrijf kan besluiten meedoen met steeds de prijzen verlagen of een goede niche vinden vanwaaruit hij zaken wil doen.

Je denk toch niet dat bedrijven die een bedrijfskritische applicatie of zeer belangrijke gegevens heeft draaien een dedicated server van 80 euro per maand gaat huren?

Het is maar net in welke markt je wil zitten.

Henky!
25/10/04, 16:45
Origineel geplaatst door vanderhart


Bekijk de VS markt eens , een rommeltje,
Dit begint zich OOK hier in nederland te ontwikkelen, de klanten zijn hier vaak de dupe van.

Alsof het in Nederland al geen rommeltje was. Omlaag dus met die prijzen, zal denk ik niet veel verschil maken.

Triloxigen
25/10/04, 17:03
Of de klant hier de dupe van is vind ik hun eigen verantwoordelijkheid.
Als ze besluiten naar een budgethoster te gaan dan moeten ze geen sublieme kwaliteit verwachten.

De markt is er omdat er naar gevraagd wordt.
Op dit moment word er eenmaal veel gevraagd naar budhethosting en dus springen bedrijven hierop in.

Overigens zie ik alleen maar voordeel aan de budgetmarkt, zij cre-eeren een lage drempel voor de klant, maar gaan in veel gevallen weg wegens ontevreden heid.
De tweede keer is de klant vaak bereid meer te betalen voor meer service/kwaliteit.

Dus bij deze: ik dank de budget hosters. ;)

Disclaimer:
Ik zeg hier nee mee dat alle budgethosters per definitie het verprutsen, maar het gros kan er wat van. Beslis zelf maar als budgethoster waar je bij hoort.

®on
25/10/04, 17:14
Origineel geplaatst door Triloxigen
Dus bij deze: ik dank de budget hosters. ;)
Je voelt jezelf dus geen budgethoster? ;)

Kwaliteit komt vanzelf boven drijven, ook in de budget hoek.

Triloxigen
25/10/04, 17:40
Origineel geplaatst door headout

Je voelt jezelf dus geen budgethoster? ;)

Kwaliteit komt vanzelf boven drijven, ook in de budget hoek.

Nee, WebZilla is geen budgethoster..
Minimaal 15x duurder dan wat ik hier voorbij zie komen...

Dennis
25/10/04, 18:22
Origineel geplaatst door vanderhart
Ik zelf vind dit persoonlijk geen goede vordering,
Hoe denken jullie hier over ? ,,,
En hoe zien jullie dit, zien jullie dit als gevaar voor de markt ? Het maakt de mogelijkheid tot instappen van kleine webhosters groter omdat de kosten lager zijn. De prijs per mbit daalt, dus de winst die een webhoster per mbit maakt wordt ook lager. Een hostingpakket wordt steeds goedkoper en goedkoper.

Alleen kwaliteitshosters zullen hier in mindere mate wat van voelen denk ik.

Ik zou het overigens geen bedreiging willen noemen. Wij hebben genoeg vaste klanten die tevreden zijn en waardoor wij nu een redelijke winstmarge hebben.


Origineel geplaatst door Triloxigen
Dus bij deze: ik dank de budget hosters. ;)Niet namens WebZilla mag ik hopen? Als 90% van de budgethosters weg zou vallen dan zou jij veel meer klanten hebben gehad en zou jij hogere prijzen kunnen hanteren... je inkoopsprijs zou dan niet veel hoger zijn.

Gomer
25/10/04, 22:52
Niet namens WebZilla mag ik hopen? Als 90% van de budgethosters weg zou vallen dan zou jij veel meer klanten hebben gehad en zou jij hogere prijzen kunnen hanteren... je inkoopsprijs zou dan niet veel hoger zijn.

Dat gaat wel ten koste van innovatie op internet he, ;).


De toekomstige klanten moeten gewoon zelf kunnen kiezen welke webhosting ze willen nemen, ze kunnen naar deze forum gaan of naar www.webhosters.nl gaan voor ervaringen van de anderen.

Ze hebben dus keuzevrijheid, daarom vind ik dat het markt niet verslechtert. Meer concurrentie is altijd goed.

Vooral voor de klanten en daar gaat het om. (Bij mij dan)

spirited
29/10/04, 15:37
Volgens mij verslechterd de markt niet per se. Er zijn webhosters die op dezelfde prijslijn zitten als in de States, maar prima support leveren... er zijn ook hosters die het drie-dubbele vragen en er niks van bakken. Als het goed zou zijn, zou de goedkope webhoster vanwege de goede service uiteindelijk meer klanten overhouden en dus uiteindelijk meer winst maken.

Kun je met de een lage prijs een goeie service bieden... prima. Heb je door veel investeringen veel kosten gemaakt en moet je dus een hoger prijs rekenen... ook prima, er zijn ook klanten die graag wat meer betalen voor service. Zo is er voor elke beurs wel iets te vinden lijkt me.

Je kunt tegenwoordig voor niet al te veel een dedicated server krijgen, in principe ben je dan klaar, een webhoster kan dan redelijk wat winst maken, de service kan uitstekend zijn. Een webhoster die state-off-the-art servers heeft, hoeft niet altijd goede service te bieden.

Oftewel, concureren is prima, voor elk budget is wel een klant. Sommige zitten liever safe en betalen 10 euro per maand omdat ze daarmee een goeie koop denken te doen, en andere vind 2 euro genoeg en krijgt ook prima service.

Overigens blijft het waar dat er webhosters zijn die geen ballen verstand hebben van hosting en bedrijfsvoering en de markt kapot maken. Iemand die geen verstand heeft zal eerder een goedkope host nemen dan ééntje uit de middenklasse. Vervolgens gaat het fout en slaat het webhosters-trauma toe bij de klant...

Dit alles vormt mijn mening dat het niet zo zeer aan de prijs ligt, maar aan de hoster. Niet alleen aan de leeftijd, maar aan het vermogen om een bedrijf te beginnen én overeind te houden!

wdv
29/10/04, 17:58
Origineel geplaatst door spirited
[lang verhaal]

Amen! Helemaal mee eens.

VvS
30/10/04, 05:28
Origineel geplaatst door wdv


Amen! Helemaal mee eens. Inderdaad!!

Cliff
30/10/04, 10:08
Origineel geplaatst door vanderhart
Het valt me de laatste tijd op dat de prijzen van vele webhoster richting de VS prijzen gaan.
Dedicated Colocatie en ook gewoon shared webhosting , je krijgt tegenwoordig al het zelfde voor de zelfde prijs als in de vs of zelfs lager,

Ik zelf vind dit persoonlijk geen goede vordering,

Hoe denken jullie hier over ? ,,,
En hoe zien jullie dit, zien jullie dit als gevaar voor de markt ?

De prijzen van bandbreedte zijn ook enorm aan het dalen in Europa, dus dat de prijzen van andere produkten daardoor ook enorm omlaag gaan is logisch.

Lagere prijzen zijn beter, want de webhosting markt is enorm verzadigd. En daarnaast als iemand geen service kan bieden op zijn 1 euro per jaar hosting, dan gaat de klant wel ergens anders heen.

Uiteindelijk voel je het als webhoster toch wel als jij low-budget hosting gaat doen.

TimmiT.nl
04/11/04, 17:04
De prijzen waren gewoon te hoog en wordt eindelijk normaal, zodat ook kleinere bedrijven met goede support tegen lage prijzen producten kunnen aanbieden.

Hierdoor blijven bedrijven goede service leveren om zich zo te plaatsen tussne de andere bedrijven en is het alleen maar beter voor de klant.

(dit is mijn visie...)