PDA

Bekijk Volledige Versie : Account loopt ten einde..



Mathieu
23/10/04, 21:43
Beste collega's

Hoe doen jullie dat in jullie administratie voor verlengingen van accounts.
Hoeveel vooraf sturen jullie een herinneringsmail dat hun account zal verlopen?
En laat je dit automatisch gebeuren of gebeurt dit allemaal manueel?

Wij maken gebruik van een Access dbase met VBA scripts als administratie. Wat stellen jullie voor om dit makkelijk en toch ordelijk te laten gebeuren?
Momenteel gaat alles manueel van ons, maar we zouden daar graag verandering in brengen.

Alvast bedankt..

wv-
23/10/04, 23:18
als een klant iets besteld zou het handig zijn dat je met 1 klik een factuur kan maken, met een andere klik die als betaald kunt zetten en met een shell scriptje die kunt activeren. Is de termijn verstreken dan is het handig om met een simpele klik de user te verwittigen en opnieuw met een scriptje de userfiles te tarren en te verwijderen.

Dit alles met een database, bijvoorbeeld mysql, met een server side programmeertaal, bijvoorbeeld php en met een programmeertaal voor de scriptjes, bijvoorbeeld perl.

Alles zit gecentraliseerd, alles is geautomatiseerd, het enige wat nodig is zijn enkele klikjes. Het werkt, het is weinig werk en het is ordelijk.

Later kunnen er nog bijvoorbeeld met GD grafieken gemaakt worden over het aantal klanten, de omzet, de verschuldigde btw, ik noem maar op

Verlengingsmails stuur je bijvoorbeeld op 60, 30 en 10 dagen, geautomatiseerd met een cronjob.

Alles van de administratie zou geautomatiseerd moeten verlopen, anders ga je er veel te veel tijd in steken en vroeg of laat vergissingen maken

Mathieu
24/10/04, 01:34
Bestaan er daarvoor geen scripts die je kunt kopen?
Die automatisch de klant mailtje stuurt op de 60,30 en 10 dagen voor vervaldatum, etc.. ?

Ik zou dit zeer graag willen aanschaffen/aankopen, maar ik moet wel een goed vinden hé.. ;)

Alvast bedankt!!

Mathieu
24/10/04, 01:36
En nog een vraagje, van domeinnamen:
Stel: domeinnaam vervaldatum : 1/10/2005
Klant transfert domein naar ons op 5/12/2004.
In administratie staat dan 5/12/2004, zetten jullie daar dan een speciaal vakje bij voor reële vervaldatum van domeinnaam?

Een ander facturatiesysteem heb ik neit echt nodig, echter een goed programma voor klantenadministratie wel.. ;)

wv-
24/10/04, 01:36
Ik ben niet voor kopen / downloaden, ik schrijf die dingen meestal zelf zodat ze optimaal kunnen werken in een niet-standaard omgeving.

Ik heb hier al enkele dingen gehoord over modernbill, misschien moet je daar eens naar kijken

//edit 2e post:

een veldje datum die registratie/transferdatum voorstelt en een veldje periode die het aantal jaren mee geeft zou voldoende zijn, anders zit je met redundante gegevens.

Mathieu
24/10/04, 01:45
Heb je soms ervaring met CLIENTEXEC?
Kost maar 99dollar en ziet er toch vreselijk goed uit...
Zou dat in Nederlandstalig verkrijgbaar zijn?

wv-
24/10/04, 01:50
ik niet, maar er zal hier wel iemand rondhangen die het zal kennen

Mathieu
24/10/04, 01:53
Ik heb wat gezocht via Search ;) :) en er is niet echt veel slechte kritiek op.

Ik zal morgen misschien dat scriptje kopen.. ;)

Bedankt voor de feedback!

Mathieu
24/10/04, 01:55
Modernbill is dan weer beter door de verbinding met Directadmin, maar het kost wel een pak meer..

TimmiT.nl
06/11/04, 15:55
whoiscart() is goedkoop en is denk ik ook wat je zoekt.

Tevens voordelig directi account, dus voor 5 euro .com ectra aanmaken.

Misschien iets voor jou.

Mathieu
06/11/04, 15:58
Heb je URL daarvan aub?

webbed
06/11/04, 17:37
http://whoiscart.net

XBL
06/11/04, 22:14
Wij hebben een custom geval laten ontwikkelen, en kan ook gekoppeld worden met elk willekeurig control panel welke dat ondersteund (gewoon aanpassen die hap... het is open source (niet gratis)). PM maar als je intresse hebt, Mathieu (of spreek me even aan @ websspace IRC ;)).

Jochem

Mr. Snooby
06/11/04, 22:34
Bij ons gebeurd dit allemaal automatisch.. Factuur wordt iets van 3 weken van te voren automatisch weer gestuurd naar de betreffende persoon.