PDA

Bekijk Volledige Versie : waar moet ik op letten



eigeel
20/10/04, 11:57
ik ben op zoek naar een dedicated hosting partner, die mijn bedrijfskritische applicaties kan hosten.

waar moet ik opletten?

er zijn een aantal sites die mogelijkheden aan bieden, maar kan ook nog geen site vinden die me advies geeft over het service level die hostingproviders hebben weet iemand iets!

m.v.g. mark

Bestlevel
20/10/04, 12:11
Kijk op dit forum rond naar reacties van mensen over bedrijven. Kies voor bedrijfskritische applicaties een degelijk en wat grotere partij.

Bij bedrijfskritische applicaties moet je niet gaan voor de goedkoopste maar voor kwaliteit.

Beyonder
20/10/04, 12:12
Als je een bedrijfskritische applicatie wil hosten zou ik ook eens kijken naar load balancing tussen twee verschillende aanbieders.

eigeel
20/10/04, 12:54
oke bedankt al voor jullie reacties,

op dit moment ben ik SLA's onder loep aan het nemen.
ik zie dat er een groot verschil bestaat tussen verschillende SLA's.
ik ben op zoek naar soort ''standaard'' SLA die dekkend is en geen verborgen kosten heeft.

De 1 bied reactie tijden de andere hersteltijden, reactie tijden geloof ik wel in maar hersteltijden, is dat te garanderen?

Beyonder
20/10/04, 12:57
Ze zouden een backup server kunnen hebben die ze gelijk opstarten. Verder moet je SLA's met een korrel zout nemen tenzij ze keihard een terug gave van geleden schade garanderen bij niet nakomen ervan.

Ik heb het idee dat niemand dit doet, dus kun je beter in dit geval kiezen voor twee servers op verschillende locaties die elkaar synchen.

Als het om bedrijfskritische applicaties gaat kun je beter zoveel mogelijk zekerheid inbouwen. Indien je een winkel hebt betaal je 4000 - 5000 euro per maand huur, dedicated servers bij goede tokos zitten rond 150 - 200 euro/maand. Neem je er twee, betaal je nog steeds maar maximaal 400 euro, dat is geheel niet slecht voor een bedrijfskritische toepassing!

Mannekino
20/10/04, 13:11
Wel rekening houden met eventuele licentie kosten van bijvoorbeeld Microsoft software als dat gebruikt gaat worden. Als je op welke manier dan ook services gaat verlenen via die servers zul je moeten beschikken over SPLA licenties. Deze kun je eventueel huren bij ADIX (www.adix.nl) zij gaan een reseller contract met je aan, wordt erg netjes geregeld allemaal ik huur mijn SPLA licenties daar zelf ook.

Verder zou ik, zoals Beyonder ook zegt, goed de Service Level Agreements lezen, als er geen vergoeding tegenover staat indien de overeenkomst niet wordt nagekomen heeft het weinig zin. Maar bedenk wel als je een SLA aangaat bij een proffesioneel bedrijf die dit ook kan waarmaken dat je hier veel voor betaald, natuurlijk helemaal afhankelijk van de responstijd en wat allemaal onder de SLA moet vallen.

Ik heb thuis in Enschede een boek over het opzetten van Service Level Agreement, ik kan het ISBN nummer hiervan wel even neerzetten zodra ik weer in Enschede ben, zal aankomende zondag worden.

eigeel
20/10/04, 14:08
graag ik zou hier graag meer overlezen